Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Als je een foto...

<<

Anoniem237

Bericht 01 Okt 2016 15:47

Als je een foto...

Van jezelf ziet. :)
Zie je dan dezelfde persoon als in de spiegel?
Zo nee; valt een foto je tegen of juist mee?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Okt 2016 15:51

Re: Als je een foto...

Wat een filosofisch topic :P

Heel raar, ik kies meestal de beste foto's van mij uit (foto's waar je duidelijk mijn tandvlees ziet halen het vaak niet). En als ik dan naar die foto kijk, denk ik 'hmm best een knappe vrouw'. Maar als ik in de spiegel kijk denk ik dat nooit over mijzelf. Juist het tegenoverstelde. En als ik naar foto's kijk waar je mijn tandvlees ziet vind ik gelijk de hele foto (en mezelf) lelijk.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Okt 2016 16:08

Oh nee, negen van de tien keer vind ik foto's van mezelf echt vreselijk. Ik heb nog altijd in m'n hoofd dat ik maat 38 heb terwijl het intussen 42/44 is. Dat vind ik op zich niet erg, maar als ik dan foto's zie denk ik ooooh ja ik was dik! Vind het altijd best confronterend.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2016 16:13

Ik sta niet zo vaak op de foto, maar ik voel mezelf nog dik en ben inmiddels aardig afgeslankt, dus dat komt niet echt overeen nee.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Okt 2016 16:20

Wat Marin zegt heb ik ook. Als ik aan mezelf denk dan zie ik heel iets anders dan de persoon op de foto. Al maakte mijn lief net een foto van mij met mijn bijna 30 weken buik op het strand ( in NL dus met spijkerbroek en jas...)en vond ik die wel weer heel leuk.
<<

Anoniem184

Bericht 01 Okt 2016 16:26

Ik vind mezelf op foto's over het algemeen echt vreselijk, terwijl ik mezelf in de spiegel dan weer wel kan waarderen. Ik vraag me altijd af waar 'de waarheid' ligt en hoe anderen me dan zien. Sowieso ben ik ook niet echt fotogeniek ofzo en sta ik altijd met een scheve giechel/ogen dicht/oncharmante pose/noem maar op op de foto :palm:
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Okt 2016 16:29

Ik vind mezelf als ik in de spiegel kijk 'wel oke'. Als ik foto's kijk dan kom ik tot de conclusie dat mijn zelfbeeld niet klopt en dat ik echt niet oke ben, maar gewoon niet zo knap/lelijk ben.
<<

Anoniem237

Bericht 01 Okt 2016 16:34

Maple schreef:Ik vind mezelf op foto's over het algemeen echt vreselijk, terwijl ik mezelf in de spiegel dan weer wel kan waarderen. Ik vraag me altijd af waar 'de waarheid' ligt en hoe anderen me dan zien. Sowieso ben ik ook niet echt fotogeniek ofzo en sta ik altijd met een scheve giechel/ogen dicht/oncharmante pose/noem maar op op de foto :palm:
Ik heb wel eens gelezen dat de meeste mensen zichzelf op een selfie mooier vinden dan op een gewone foto. Dat zou komen omdat je jezelf op de selfie net zo ziet als in de spiegel (en daar dus aan gewend bent) en op een gewone foto alsof je vanuit een ander naar jezelf kijkt.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Okt 2016 16:52

Ik mijn spiegelbeeld meestal wel leuker eruit zien dan een een foto van mezelf. Ben niet zo fotogeniek
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2016 16:56

Cotton schreef:Ik sta niet zo vaak op de foto, maar ik voel mezelf nog dik en ben inmiddels aardig afgeslankt, dus dat komt niet echt overeen nee.

Dit.
L2014 & H2017
<<

boeddha

Kletskop

Bericht 01 Okt 2016 17:09

Als ik foto's van mezelf zie zoals ik nu ben denk ik nee dat ben ik niet. Ik ben 65 kilo kwijt en vind het nog steeds moeilijk te geloven. Ik vind mezelf ook eng om te zien dus ik kijk niet graag naar mezelf. In mijn hoofd blijf ik toch mijn oude ik voor me zien en zo is dat met eigenlijk alles.
<<

Anoniem184

Bericht 01 Okt 2016 17:55

Forumster schreef:
Maple schreef:Ik vind mezelf op foto's over het algemeen echt vreselijk, terwijl ik mezelf in de spiegel dan weer wel kan waarderen. Ik vraag me altijd af waar 'de waarheid' ligt en hoe anderen me dan zien. Sowieso ben ik ook niet echt fotogeniek ofzo en sta ik altijd met een scheve giechel/ogen dicht/oncharmante pose/noem maar op op de foto :palm:
Ik heb wel eens gelezen dat de meeste mensen zichzelf op een selfie mooier vinden dan op een gewone foto. Dat zou komen omdat je jezelf op de selfie net zo ziet als in de spiegel (en daar dus aan gewend bent) en op een gewone foto alsof je vanuit een ander naar jezelf kijkt.

Haha, dat ik mezelf op een selfie mooier vind dat klopt wel, maar daar hangen dan ook 100 filters overheen :redface:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Okt 2016 17:57

Ik vind mezelf op foto's meestal wel leuk. In de spiegel vind ik me niet zo leuk.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2016 18:05

Eigenlijk kan ik mezelf zowel in de spiegel als op de foto niet echt waarderen.
Als ik dan toch moet kiezen, ga ik voor de spiegel. Op foto's sta ik vaak met mijn ogen halfdicht of een rare lach.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Okt 2016 18:24

Ligt aan de foto ;-) ik probeer foto's wel zo gunstig mogelijk te nemen en dan vind ik mezelf niet heel lelijk. In de spiegel kijk ik om me op te maken en verder niet. Ik vind mijn lijf lelijk, na 3 zwangerschappen is alles zo veranderd. Ik wil mijn lijf dan ook liever niet op foto's. Vanaf mijn hals naar boven ben ik wel tevreden mee.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem315

Bericht 01 Okt 2016 18:25

Ik haat foto's en ben erg jaloers op mensen die altijd leuk op foto's staan. Nu vind ik mijn spiegelbeeld meestal ook niet heel denderend, maar daar kun je nog hard voor weglopen. Zo'n foto is zo definitief.
<<

Brooke

Bericht 01 Okt 2016 18:38

Ik haat ook foto's. Mij valt dan meteen alles op wat me niet aanstaat en als er maar iets is, een héél klein dingetje, dan vind ik de foto al lelijk. In de spiegel wel minder, maar vind mezelf niet echt mooi maar ook niet lelijk. Beetje gewoon.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Okt 2016 18:42

Het beeld wat ik in de spiegel zie is vaak negatiever dan wanneer ik een foto zie van mezelf. Met een foto zie ik het groter geheel en in de spiegel details.

Mijn trouwfoto's ben ik tot nu toe helemaal verliefd op.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem243

Bericht 01 Okt 2016 21:02

Mijn spiegelbeeld en geposeerde foto's vind ik over het algemeen wel ok. Maar spontane foto's of, oh horror, bewegend beeld van mezelf vind ik vaak minder charmant. Dat van die selfies klopt ook wel bij mij. Ook niet zo gek, je bent meestal gewend jezelf in spiegelbeeld te zien en dat klopt niet met hoe anderen je zien / je er dus werkelijk uitziet.
<<

Anoniem221

Bericht 01 Okt 2016 21:14

Dan denk ik: Ow, mijn grote God! Dat zag ik zojuist niet in de spiegel. Waar is het misgegaan?

Ik heb echt een hele grote hekel aan foto's van mezelf. Dat komt voort uit het verre verleden. Ik was, als kind, altijd al veel te dik, maar ik vond mezelf niet te dik. Ik vond mezelf mooi. Want de spiegel zei het. Als ik weer een opname van mezelf zag dan kon ik wel janken. Want ik was echt zo dik als anderen zeiden. En dat zie ik nu nog steeds. Spiegel en camera strookt niet met elkaar. Zelfs al zou ik dezelfde persoon zien, dan nog heb ik genoeg aan te merken op/aan mezelf.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 02 Okt 2016 18:13

O ja mijn spiegelbeeld en mezelf zijn helemaal harmonieus met elkaar :dance:

Ben er zelf een beetje :love: op
<<

Anoniem187

Bericht 02 Okt 2016 18:14

Chava schreef:Eigenlijk kan ik mezelf zowel in de spiegel als op de foto niet echt waarderen.
Als ik dan toch moet kiezen, ga ik voor de spiegel. Op foto's sta ik vaak met mijn ogen halfdicht of een rare lach.

Precies dit.
<<

anoniem203

Bericht 02 Okt 2016 20:32

Duchess schreef:Ik mijn spiegelbeeld meestal wel leuker eruit zien dan een een foto van mezelf. Ben niet zo fotogeniek

Dit. Ik vind foto's van mezelf echt verschrikkelijk. Ik vind mijn lach niet mooi en ik vind mezelf vaak echt zo'n plofkip op foto's.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Okt 2016 21:06

De ene keer ben ik best tevreden, de andere keer vraag ik me af of ik echt zo'n bol hoofd en die onderkin heb..
Qua lijf ben ik sowieso niet echt tevreden, maar daar werk ik aan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 02 Okt 2016 22:38

Ik vind altijd dat ik zo dik ben, terwijl ik toch wat kilo's ben afgevallen
Volgende

Terug naar Persoonlijk