Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Mirena uitgewerkt?

<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 26 Sep 2016 11:01

Mirena uitgewerkt?

Hoi,

Ik heb nu zo'n 4 jaar een mirena spiraal waar ik in principe erg tevreden over ben. Nu krijg ik alleen het afgelopen half jaar toenemende pms-achtige klachten. Meer hoofdpijn, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen (vooral een kort lontje, boosheid), vermoeidheid.
Zou het kunnen zijn dat de mirena 'uitgewerkt' is? Heeft iemand hier ervaring mee en 'm daardoor eerder laten vervangen?
2021🩷
2024 💙
<<

Anoniem222

Bericht 26 Sep 2016 16:56

Re: Mirena uitgewerkt?

Nou, het lijkt me niet dat die 5 jaar de uiterste grens is van de werkzaamheid van de Mirena, dus ik denk niet dat ie uitgewerkt is. Maar het zou wel kunnen dat jij meer hormonen nodig hebt om al die klachten te voorkomen, misschien?

Ik heb mn Mirena na 5 jaar laten vervangen dus ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik kreeg er ook geen klachten bij na een tijdje, behalve dat ik heel soms heel licht ongesteld werd het laatste jaar.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 26 Sep 2016 20:27

je mag er vanuit gaan dat het spiraaltje minimaal 5 jaar lang werkzaam is (volgens sommige onderzoeken zou dit zelfs tot 7 jaar zijn).

de hormonen worden natuurlijk wel langzaam minder, die zijn na 4jaar niet meer zoveel als vlak na het plaatsen. allemaal nog binnen de veilige marges maar misschien reageert jou lichaam daar wat meer op? Kan me voorstellen dat je met deze klachten het prettiger vind om het spiraaltje eerder te vervangen ookal is het voor de functie als voorbehoedsmiddel nog niet nodig.
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 27 Sep 2016 00:01

Ik heb enkel ervaring met de prikpil en deze werkt natuurlijk vele malen minder lang dan een Mirena, maar ik weet over die tijd wel te melden dat ik echt twee weken voor de volgende prik dezelfde klachten had. Ik leefde weer helemaal op als ik een nieuwe prik had gekregen. Misschien dat er met jouw Mirena een soortgelijk iets aan de hand is? Minder hormonen, dus meer vatbaar voor ongesteldheidsklachten? Ook al mag je ervan uitgaan dat een Mirena zolang werkt als van te voren wordt aangegeven, het kan altijd zijn dat het bij jou momenteel minder werkt, omdat je aan het eind zit.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2016 01:14

Ik heb hem inmiddels ook zo'n 4 jaar en heb ook meer klachten dam voorheen. Af en toe weer een lichte bloeding, wat ik jaren niet heb gehad. Ook merk ik maandelijks weer een paar dagen pijn/kramp in mijn onderbuik op. Ik zat ook aan het uitwerken van de Mirena te denken. Qua voorbehoedsmiddel vertrouw ik het nog wel tot 5 jaar, maar denk dat het wel kan kloppen wat Harrison en Elska zeggen over de hoeveelheid hormonen e.d.

Terug naar Persoonlijk