Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Discipline

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2016 21:43

Discipline

Vind jij jezelf gedisciplineerd?
Op welke vlakken?
Vind je dit positief of zie je dit als een belemmering?
<<

Anoniem250

Bericht 06 Sep 2016 22:36

Re: Discipline

Op geen enkel vlak. Als ik iets niet leuk vind en er geen plezier/voldoening/uitdaging uithaal dan stop ik.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2016 06:57

Ik denk dat ik zowel in mijn sport als werk veel discipline heb. Ik doe wat er van mij verwacht wordt.
In mijn privé leven soms een struikelblok, omdat ik dan ook doe wat er van mij verwacht wordt door de omgeving en die vul ik soms in voor een ander.
Qua sport heb (had eigenlijk) ik een schema en deze volg ik trouw, maar ik voel mij geen slaaf van het schema, ik ruil ook dingen om, maar uiteindelijk doe ik dan weer wat er verwacht wordt, met veel plezier.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 07 Sep 2016 08:31

Niet als het om dingen gaat die een lange adem nodig hebben. Daarom ben ik erg slecht in dingen als afvallen, studeren, carrière maken etc. Met dingen op de korte termijn ben ik juist wel erg volhardend. Als er hier en nu iets geregeld, gezegd of gedaan moet worden ga ik ervoor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2016 08:35

Ja best wel. Ik ga wel gewoon door met dingen ook al is het pittig. Wel raak ik soms ergens een beetje m'n toewijding kwijt dus doe ik soms dingen niet meer met volledige toewijding maar ik ben geen quitter.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Sep 2016 09:11

Ja, best wel maar dan wel als 'angst' mijn drijfveer is. Ik ben bijvoorbeeld heel gedisciplineerd om te studeren omdat ik bang ben om te zakken. Ik ben gedisciplineerd om op vaste tijden naar bed te gaan omdat ik bang ben de andere dag slecht te functioneren. Zo ook met voeding, ik eet over het algemeen gezond omdat ik anders bang ben dat ik niet lekker in mijn vel zit.

Slecht eigenlijk, nu weet ik ook meteen waarom ik niet gedisciplineerd ben in sporten en het op tijd opvouwen van de was/strijken enz.
<<

Anoniem222

Bericht 07 Sep 2016 09:43

Hmm niet heel gedisciplineerd. Ik ben wel ambitieus en geen quitter en dat helpt wel maar als ik dingen niet leuk vind kan ik dat wel voor me uit schuiven.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Sep 2016 09:52

Lastige vraag. Aan de ene kant vind ik mezelf best gedisciplineerd. Als ik iets wil dan ga ik daar ook vol voor, heb het lef en zal doorzetten, ook als het even niet zo leuk en fijn loopt. Ik kan ook heel gedisciplineerd zijn voor een deadline. Dan kan ik zo uren tot een aantal dagen achter elkaar werken en ook echt tot iets komen waar ik achter sta en trots op ben. Zoiets lukt mij meestal niet een aantal weken voor een deadline. Dan weet ik niet waar te beginnen.

Aan de andere kant ben ik wel twee opleidingen gestopt (na een jaar doorzetten) omdat ik er echt heel ongelukkig van werd. Ben je dan een quitter? Ik vind van niet. Op dat moment kies ik voor mijn eigen geluk en succes.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2016 12:31

Geel schreef:Niet als het om dingen gaat die een lange adem nodig hebben. Daarom ben ik erg slecht in dingen als afvallen, studeren, carrière maken etc. Met dingen op de korte termijn ben ik juist wel erg volhardend. Als er hier en nu iets geregeld, gezegd of gedaan moet worden ga ik ervoor.

Ja, dit geldt eigenlijk ook voor mij. Ik vind mezelf echt enorm ongedisciplineerd, maar als er dingen geregeld moeten worden etc., dan weet ik van aanpakken en ga ik er vaak juist direct mee aan de slag. Maar dingen die te lang duren, nee, dan ben ik alweer afgehaakt :palm:
❤️ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Sep 2016 21:21

Als ik iets echt wil of als het moet, kan ik wel gedisciplineerd zijn. Verder ben ik daar eigenlijk best slecht in..
Ben vooral echt een wandelend vergiet, ik vergeet zo veel!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Kwak

Yipyapper

Bericht 09 Sep 2016 22:13

HollyGolightly schreef:Op geen enkel vlak. Als ik iets niet leuk vind en er geen plezier/voldoening/uitdaging uithaal dan stop ik.

Dit dus.... Tot ergernis van mijn man af en toe
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem221

Bericht 09 Sep 2016 22:20

Ik mis discipline in mijn privé leven. Op de werkvloer kan ik gedisciplineerd werken, maar thuis lap ik alles aan de laars. Net alsof het thuis niet binnenkomt wat ik toch echt moet doen. Of gewoon simpelweg negeer.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2016 22:26

Jip: ik denk ook wel dat jij een gedisciplineerd persoon bent :) sowieso qua sporten.

So good: vervelend dat je discipline uit angst voort komt.

Holly en Kwak: hebben jullie dit wel 'geleerd' in je opvoeding? Soms door te zetten ook al vind je je het niet leuk?

En de mensen die zeggen wel gedisciplineerd te zijn: komt dit ook voort uit je opvoeding denk je? Herken je je ouders hierin?

Frankie: leuke forumnaam trouwens :). Ik weet niet of ik een quitter en discipline in het zelfde straatje vind vallen. Wanneer een opleiding niet bij je past is het toch juist alleen maar goed om er mee te stoppen? I.p.v. door te gaan omdat je anders een quitter zou zijn, daar heb je alleen jezelf mee.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2016 22:28

Fedora schreef:Ik mis discipline in mijn privé leven. Op de werkvloer kan ik gedisciplineerd werken, maar thuis lap ik alles aan de laars. Net alsof het thuis niet binnenkomt wat ik toch echt moet doen. Of gewoon simpelweg negeer.

Herkenbaar en ook ergens wel goed denk ik. De boog kan niet altijd gespannen staan als het thuis maar niet zo'n zooi wordt dat je er last van ondervind, er moet misschien ook wel een beetje balans zijn. Tijden van even doorpakken en tijden van neeeee nu wil ik even niks, en dan ook gewoon even niks doen!
<<

Anoniem221

Bericht 09 Sep 2016 22:50

Het huis schoonmaken is geen enkel probleem. Het is altijd netjes voor onverwacht bezoek, ook al houden we beiden niet van onverwacht bezoek. Maar het opmaken van het bed, zodat we de ramen open kunnen zetten (ik zet echt het raam niet open als het bed niet opgemaakt is) en het dagelijks voorgenomen gezond koken en minder eten, tja, daar zijn mijn vriend en ik beiden erg slecht in. En daar baal ik van. Maar niet voldoende om het te veranderen.

Als ik op mijn werk iets moest schrijven dan was ik nog ver voor de deadline klaar. Thuis loop ik drie weken achter. Dat vind ik wel irritant, maar ik ben er nog niet achter hoe ik het kan aanpassen. Misschien als ik in het volgend huis een werkplek heb dat het dan beter gaat. Maar komt tijd, komt er raad. :)
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 13 Sep 2016 12:41

Discipline heb ik wel, naar 11 jaar militaire dienst bouw je heel wat discipline op. ;)
Maar ik merk ook, nu ik de dienst uit ben een stuk makkelijker denk. Dan denk ik, vandaag niet dan morgen wel.
Met sport ben ik wel erg gedisciplineerd. Ik sport z'n beetje mijn hele leven en wil dit ook graag blijven doen. Het is echt een uitlaatklep en word er rustig van.
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 18 Sep 2016 17:16

HollyGolightly schreef:Op geen enkel vlak. Als ik iets niet leuk vind en er geen plezier/voldoening/uitdaging uithaal dan stop ik.

Dit inderdaad.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2016 18:27

Vroeger meer dan eerst. Op het werk nauwelijks meer.
Met sport het meeste. Daar put ik ook het meeste voldoening en kracht uit.

Terug naar Persoonlijk