Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Spiraaltje - ervaringen?

<<

Anoniem66

Bericht 11 Jul 2014 17:03

Spiraaltje - ervaringen?

Ik laat binnenkort een spiraaltje plaatsen, waarschijnlijk volgende week..

Wie heeft er een spiraaltje en hoe verliep het plaatsen? En wat is je ervaring ermee?

Stiekem ben ik er best schijterig voor, maar ja, dan ben je er als het goed is wel 5 jaar vanaf dus dat zou wel heel fijn zijn!
En hé, als ik 3 kinderen gebaard heb moet ik dit ook wel kunnen handelen toch..? :eyes:
<<

Jente

Kletskop

Bericht 11 Jul 2014 17:06

Re: Spiraaltje - ervaringen?

Ik krijg binnenkort ook een spiraaltje, waarschijnlijk ben ik in augustus aan de beurt. Ik heb nog geen kinderen en dan schijnt t extra pijnlijk te zijn :pale: Ik hou mijn hart vast, dus succesverhalen zijn welkom...
Luce; gaat de dokter hem zetten of de gynaecoloog?
<<

Anoniem66

Bericht 11 Jul 2014 17:07

Jaa, inderdaad. VOORAL succesverhalen, haha!
<<

Anoniem156

Bericht 11 Jul 2014 17:08

Ik heb mijn spiraaltje bij de huisarts laten plaatsen. Hij had me aangeraden om van tevoren een paracetamol te namen, dat ben ik vergeten om te doen. Het plaatsen vond ik enorm meevallen. Het voelde als een flinke menstruatiepijn-kramp (goed scrabble-woord dit) en het was binnen een paar tellen voorbij.
De avond zelf heb ik wel een klein beetje kramp gehad maar niet ernstig. De dag erna had ik nergens last meer van.
Verder zit 'ie er al twee jaar prima, heb in totaal 2 dagen hele lichte bloedingen gehad en verder niets!
<<

Anoniem66

Bericht 11 Jul 2014 17:08

Huisarts! Wel eentje die alle spiraaltjes doet hier in de stad zeg maar. Bij jou?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Jul 2014 17:10

Hier een succesverhaal (zonder kinderen!)

Ik heb 'm in oktober al weer 2 jaar! Het zetten was pijnlijk en daarna flinke krampen gehad, maar inmiddels nergens meer last van. Ben een jaar niet ongesteld geweest en sinds december weer wel (ook bijna weer regelmatig).

Echt, ik had het veeeel eerder moeten doen :Pa

Hij is trouwens bij de gyn gezet (mirena)
2021🩷
2024 💙
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 11 Jul 2014 17:11

Luce, en Whoop, in dit topic zijn ook veel reacties te lezen over de mirena spiraal. mirena-spiraal-t6208.html?hilit=spiraal
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 17:14

Ik vond het echt verschrikkelijk pijnlijk maar ik heb dan ook nog geen kinderen. In de praktijk vind ik t wel heerlijk dat ik nergens aan hoef te denken en nooit meer ongesteld ben. Daarentegen schrik ik wel als ik soms ineens toch bloed en vind ik t eigenlijk achteraf best een eng en naar idee dat er iets in m'n lichaam zit. Ik laat m nu maar zitten tot we aan kinderen beginnen maar of ik t een tweede keer zou doen weet ik niet. Denk t uiteindelijk wel omdat de alternatieven ook niet denderend zijn.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 11 Jul 2014 17:45

Ik moet naar het ziekenhuis en wacht nu op een oproep. De huisarts gaf aan dat het in Noorwegen niet heel normaal is om een spiraaltje te nemen als je nog geen kinderen hebt. Maar hij was groot voorstander en gaf me graag een doorverwijzing. Ik hoop echt zo dat ik dan niet meer ongesteld wordt, dat zou echt een uitkomst zijn!
<<

Anoniem147

Bericht 11 Jul 2014 17:57

Ik heb hem ook gehad (5 jaar). Ik was een tevreden gebruiker maar achteraf gezien heb ik toch best wel klachten gehad. Met name lokale klachten (last van krampen en ik voelde hem dus blijkbaar al die tijd zitten tijdens de seks, in het 5e jaar kreeg ik ook onregelmatige 'bloedingen'. Al kon je het niet echt zo noemen, want ik had er niets voor nodig. Maar toch vond ik het op een moment niet heel fijn meer.)

Nu heb ik sinds 6 weken een Implanon nxt en ik ben daar echt zo ontzettend blij mee. Het hormoon komt overeen met dat van Mirena (en ik heb geen hormonale klachten gehad) alleen zit hij in je arm en niet in je baarmoeder. Ik heb dus geen krampen meer en seksen is serieus zoveel fijner hahaha. Ik roep nu dat ik dat ding er eerder had uit moeten halen, maar buiten die klachten was ik er wel tevreden over.

Ik ga iedereen dus een Implanon Nxt aanbevelen :hulde:
<<

Jente

Kletskop

Bericht 11 Jul 2014 18:00

Word je dan niet meer ongesteld met die Implanon Marni?
Het gaat mij vooral daarom, ik hoop zo dat ik dan niet meer ongesteld wordt als ik op reis ben. En handig dat ik dan nergens aan hoef te denken. Ik ben ook niet van plan hem langer dan 3-4 jaar in te houden, dus ik hoop maar dat t bevalt voor die tijd!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jul 2014 18:01

Het plaatsen is me 100% mee gevallen. Moest ook naar de gyn omdat ik nog geen kinderen heb. Het was idd even een flinke kramp en na die tijd nog wat nakrampjes. Verder weinig ongesteld en als ik ongesteld ben kan ik het met een mini tampon af. Tot nu toe vind ik het echt 100x fijner dan de pil
2015 💙
<<

Anoniem125

Bericht 11 Jul 2014 18:02

Sorry, voor dit verhaal, maar ik vond het inbrengen (door de huisarts) echt vreselijk pijnlijk en toen hij eenmaal zat heb ik erge bloedingen gehad. Een paar dagen later had ik een controle, een echo en het spiraaltje zat niet op de juiste plek, toen moest het er uitgehaald worden (dit was gelukkig niet zo pijnlijk). Al met al echt wel een nare ervaring. 70 euro armer en een pijnlijke ervaring rijker.

Als ik ooit nog een spiraaltje laat zetten dan wil ik dat het door een gynaecoloog gebeurt en wil ik pijnbestrijding.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Jul 2014 18:03

Dat ligt er maar net aan. Ik ben bij de Mirena niet ongesteld geweest en mijn huisarts achtte de kans dan ook zeer klein dat ik bij de Implanon nxt wel ongesteld zou worden. Omdat de werking redelijk hetzelfde is. Er zijn inderdaad (net als bij de Mirena) vrouwen die niet meer ongesteld worden.

Er zijn echter ook vrouwen die de eerste 6 maanden last hebben van tussentijdse bloedingen. Dus bij beide is het toch een kwestie van uitproberen. Ik dacht eigenlijk dat ik niet bij die vrouwen zou horen, aangezien ik de pil nooit kon doorslikken (doorbraakbloedingen) en voordat ik aan de pil ging best zwaar ongesteld was. Maar het hormoon heeft een positieve werking bij mij :D Ja, happy me :banaan:

Gebruik je nu de pil of niet?
<<

Jente

Kletskop

Bericht 11 Jul 2014 18:07

Oei ZM, dat klinkt niet fijn! Ik geloof dat ik 150 euro moet betalen, dus hoop maar dat ik het fijn vind, anders wordt het wel een erg duur probeersel :S
Ik heb 12 jaar de pil gebruikt, maar toen in januari mijn strip op was ben ik gestopt om te kijken hoe dat zou gaan. Ik was gelijk heel regelmatig ongesteld en had niet meer de krampen die ik had voordat ik met de pil begon. Maar ja, toen was ik 14, dus niet helemaal te vergelijken misschien. Maar voor op reis wil ik toch een manier hebben om beter te kunnen plannen en ik hoop dus gewoon dat ik helemaal niet meer ongesteld word.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2014 19:31

Ik moest iets van €120 betalen.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Jul 2014 19:42

Ik vond het zetten (huisarts) een hel. Twee dagen lichte kramp gehad en daarna nooit meer ongesteld geweest. Januari spiraal na ruim 3 jaar laten verwijderen en precies 30 dagen later ongesteld geworden. Daarna niet meer want toen was ik zwanger :P

Vond het een uitvinding, geen last van hormonen, geen menstruatiekrampen, en vooral geen stemmingswisselingen. Oh ja, en mijn libido ging best wel omhoog van het spiraaltje. Bij de pil was dat om te huilen...
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jul 2014 20:31

Hier een positief verhaal, geen kinderen en toch viel het zetten heel erg mee. Huisarts heeft het bij mij gedaan, ook van te voren niks genomen qua paracetamol of dergelijke. Het deed even pijn als er een klemmetje wordt gezet maar voor de rest echt niks aan de hand. Peanuts!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Jul 2014 21:35

Succesverhaal...
Ik heb twee weken geleden een spiraaltje laten zetten. Alle zenuwen voor niks, het enige wat n klein beetje gevoelig was was dat ze de baarmoedermond vastpakte met een klemmetje. Verder de hele dag geen last meer van gehad.
Wel een week later 4dagen bloedingen gehad, schijnt te kunnen twee maanden na het plaatsen.

Ik moest 161€ betalen maar kreeg dit ook weer terug van de zorgverzekering.
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jul 2014 22:54

Vind je het niet een heel vreemd idee dat er iets onder je huid in je arm zit Marni?
Ik krijg er nu al een naar gevoel van ;).
En hoe lang kun je het laten zitten?

Ik ben nog een beetje zoekende, dus lees even mee.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jul 2014 23:21

Hier ook een succes! Hij zit intussen al 4,5 jaar en heb alleen de eerste 2 maanden wat onregelmatig bloedverlies gehad. Niet heel veel en vooral oud bloed. Daarna nooit meer. Mijn huisarts heeft het gezet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jul 2014 23:26

Gemiddeld succes... het plaatsen (bij de gyn) is even hel, maar viel achteraf mee. Ik bleek echter een vleesboom in mijn baarmoeder te hebben, waardoor na 1,5 jaar ellende eindelijk duidelijk werd dat mijn baarmoeder krom getrokken was en dat het spiraaltje daardoor gewoon niet goed paste. Mijn ellende komt dus niet door het spiraaltje, maar door andere factoren ;) er werd me trouwens wel verteld dat het uitblijven van de menstruatie echt niet altijd gebeurd, dat is een mogelijke bijwerking...
december 2016
juli 2019
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jul 2014 00:02

Hier een halfsuccesverhaal.

Ik heb het eerste in oktober 2013 laten zetten. Was niet zo pijnlijk. Ik had nadien ook een tijdje bloedverlies, maar dat ging wel snel over. Mijn regels waren kort en ik had er weinig last van. Mijn libido is terug gekeerd en ik zit beter in mijn vel.

Onlangs ging ik naar de assistent gyn om de draadjes korter te laten knippen en na wat te hebben gepraat vond ze het nodig om toch even naar het spiraal te kijken. Er zaten lege vruchtzakjes en het spiraal was compleet verzakt. Er is dus iets grondig mis gegaan. Ze kregen het spiraal niet meer op z'n plaats, dus hebben ze het oude opgestuurd voor onderzoek, een nieuw gestoken en de vruchtzakjes zijn er uit gekomen na 2 dagen. Op het einde van deze maand heb ik weer een controle om te kijken of het spiraal nog op z'n plek zit etc. En daarna, na 6 weken nog eens.

Ik hoop dat het gewoon een 'fout' spiraaltje was en het nu goed gaat want ik ben er verder echt helemaal tevreden van.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jul 2014 00:29

Poubelle schreef:Ik heb mijn spiraaltje bij de huisarts laten plaatsen. Hij had me aangeraden om van tevoren een paracetamol te namen, dat ben ik vergeten om te doen. Het plaatsen vond ik enorm meevallen. Het voelde als een flinke menstruatiepijn-kramp (goed scrabble-woord dit) en het was binnen een paar tellen voorbij.
De avond zelf heb ik wel een klein beetje kramp gehad maar niet ernstig. De dag erna had ik nergens last meer van.
Verder zit 'ie er al twee jaar prima, heb in totaal 2 dagen hele lichte bloedingen gehad en verder niets!

Dit is exact mijn verhaal. Viel zo ontzettend mee allemaal, en ik had ook nog geen kinderen gebaard!
Juli 2015
Maart 2017
<<

anoniem196

Bericht 12 Jul 2014 07:08

Negatief verhaal..
Ik had erg veel pijn bij het plaatsen. Tranen liepen over mijn wangen. En kreeg meteen na het plaatsen erge krampen & weeën gevoel.

POSITIEF..ik ben al 3 jaar niet ongesteld geweest :banaan:
Volgende

Terug naar Persoonlijk