Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Familiegezeik en kinderverjaardag

<<

SDL

Kletskop

Bericht 30 Aug 2016 14:08

Familiegezeik en kinderverjaardag

Ik heb dringend advies nodig!!!

Onze dochter is zeer binnenkort jarig. We vieren het altijd in 1x voor wat familie en vrienden. Nu hebben de opa en oma ruzie met drie andere familieleden. Wij hebben uiteraard het liefst iedereen erbij want onze dochter is dol op allemaal.

Opa heeft aangegeven niet te komen met oma als wij de drie andere familieleden uitnodigen.

Ik wil niemand kwetsen maar vooral onze dochter voorop stellen.

Wat zouden jullie doen in zo’n situatie?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2016 14:12

Re: Familiegezeik en kinderverjaardag

Lastig!

Ik zou toch iedereen tegelijk uitnodigen, juist zodat het voor jullie dochter is zoals het hoort te zijn. Ik zou proberen me er zo weinig mee te bemoeien. Dan zoeken ze het onderling maar uit of ze willen komen of niet. Hopelijk kunnen ze hun ruzie (tijdelijk) aan de kant zetten voor de verjaardag van jullie dochter.
<<

Anoniem197

Bericht 30 Aug 2016 14:13

Gewoon iedereen uitnodigen en aangeven dat je het jammer vinden dat ze het geluk van jouw dochter niet voorop kunnen stellen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Aug 2016 14:16

DdL schreef:Gewoon iedereen uitnodigen en aangeven dat je het jammer vinden dat ze het geluk van jouw dochter niet voorop kunnen stellen.

Dit inderdaad. Het lijkt me vooral hun probleem. Ik zou het echt kinderachtig vinden als ze elkaar niet één middagje kunnen tolereren om jouw dochter een fijne verjaardag te bezorgen.

♥♥
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Aug 2016 14:22

Vier je het de hele dag? Want in dat geval zou je nog kunnen zorgen dat de een 's ochtends komt en de ander 's middags. Maar verder zou ik me inderdaad niet in al teveel bochten wringen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Aug 2016 14:33

Ik zou gewoon zeggen tussen welke tijd je het viert. Komen de opa en oma dan niet, erg lullig tov je kind. Laten zich wel erg kennen dan.

Ik heb ook een aantal jaren dit gezeur gehad, maar vier echt niet meer in 2x mijn verjaardag, of die van mijn man, of kinderen. Ze zoeken het maar lekker zelf uit.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

SDL

Kletskop

Bericht 30 Aug 2016 14:35

In eerste instantie wilde ik zo handelen zoals jullie ook adviseren maar ik kan het gewoon niet. :nopompom:

Ik vind het zo lastig. Ik vind het zo zielig voor mijn dochter als haar opa en oma er niet zijn. Ik weet zeker dat als zij zeggen niet te zullen komen, ze ook echt niet komen.

Ik denk dat we die andere drie familieleden op een ander moment uitnodigen en dan toch naar hun open kaart spelen. Dat we met hun lekker gaan BBQ-en ofzo.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2016 14:39

En wie zijn die andere drie familieleden dan? Zijn die minder belangrijk dan opa en oma? Op deze manier vind ik ook dat je kant kiest in de ruzie.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Aug 2016 14:42

Ik vind dit erg triest van opa en oma in kwestie om niet voor hun kleinkind even wat trots opzij te kunnen zetten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2016 14:45

Zou ze ook beide uitnodigen maar de een het eerste deel van de dag en ze dan laten afwisselen.
<<

SDL

Kletskop

Bericht 30 Aug 2016 14:48

Ja ik vind het ook triest en ik ben er ook boos om maar als ik hier de discussie over aanga dan heb ik ook ruzie met ze en dan hebben onze kinderen daar ook weer last van. De andere drie familieleden zijn een ontzettend lieve oom, tante (zus van de opa) en een nicht van mijn man. We zien ze niet vaak maar we mogen ze heel erg graag en zij mogen ons en de kinderen graag.
<<

Anoniem221

Bericht 30 Aug 2016 14:49

Een aantal jaren geleden wilden mijn vader en moeder niet met elkaar in één ruimte zitten en ik heb toen gezegd dat ik mijn verjaardag 1x vier en dat het hun vrij staat niet te komen. Ze kwamen allemaal en het was een nieuwe start. Tegenwoordig is iedereen weer koek en ei en zouden ze het erg vinden als de ander niet komt. Mijn advies is dus ook om gewoon iedereen uit te nodigen en wie komt komt en wie niet komt heeft een herkansing voor volgend jaar. Zou je dochter het echt merken als er bepaalde mensen niet zijn gekomen?
<<

Anoniem211

Bericht 30 Aug 2016 14:52

Ik zou ze afwisselend uitnodigen. Ik ken een soortgelijke situatie met mijn vader en moeder. Wilde ze altijd perse samen uitnodigen omdat ik het belachelijk van ze vond en vond dat ze zich er maar overheen moesten zetten. Wat er vervolgens wel voor zorgde dat ik niet relaxed op een verjaardag zat en er altijd een sfeertje hing.

Maar goed, als jij denkt dat je daar geen last van zal hebben is het een ander verhaal. Maar goed, je kunt dat wel verwachten als je ze tegelijk uitnodigt...
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Aug 2016 14:56

Ik zou iedereen uitnodigen op hetzelfde tijdstip. Als dan iemand aangeeft niet te willen/kunnen komen, zou ik met diegene een nieuwe datum afspreken. In dit geval dan met opa en oma een andere dag afspreken en dan een dagje uitgaan of bbq'en.

Ik zou het de andere 3 mensen wel gewoon uitnodigen, anders krijg je daar misschien problemen mee, omdat je anders de kant van opa en oma kiest.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

SDL

Kletskop

Bericht 30 Aug 2016 14:56

Als het om mijn eigen verjaardag was gegaan, had ik ook die keuze gemaakt. Maar nu wordt mijn dochter teleurgesteld wanneer opa en oma er niet zijn. Opa en oma zal ze missen. De oom, tante en nichtje van mijn man minder want die konden vorig jaar ook niet i.v.m. vakantie. Als ik zeg "die komen volgende week gezellig langs" dan vindt ze dat ook oké maar van mijn schoonouders zou ze het raar vinden.

Ik heb hele lieve schoonouders maar wel met een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Als we zeggen "we vieren het in 1x en aan jullie de keuze of je komt" dan hebben ze ook ruzie met ons.

Bedankt voor jullie reacties!!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2016 17:27

Ik vind het een beetje respectloos naar die andere 3 familieleden om hun dan op een ander moment uit te nodigen.. Want in feite zet je ze op nummer 2 (Hoe goed bedoelt ook!). Ik zou persoonlijk dan zo iets hebben "Oh ik ben niet belangrijk genoeg om op de dag zelf te komen, maar wel om op een ander moment nog een cadeautje te komen brengen"

Hoe staan ze allemaal tegenover een tijd afspreken? Als je van 1 tot 7 bijvoorbeeld de verjaardag viert, kunnen opa en oma van 1 tot 3 komen en de andere familie vanaf half 4 bijvoorbeeld.
En daar dan open en eerlijk tegen elkaar naar zijn en ook er bij zeggen dat je hoopt dat ze (en dan vooral opa en oma) zich volwassen kunnen gedragen en het belang van hun kleinkind voorop kunnen zetten.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2016 17:33

Ik vind het enorm kinderachtig. Zij kunnen zich dus niet als volwassenen gedragen en leggen het probleem bij jullie neer? Ik zou me niet in allerlei bochten gaan wringen op meerdere dagen verjaardagen gaan vieren. Ik vond het niet ok dat ze jullie in deze positie plaatsen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

anoniem203

Bericht 30 Aug 2016 17:52

Ik zou op de uitnodiging zetten feeestje is van 10.00 tot 16.00 (of een andere tijd) en je ouders na die tijd uitnodigen en ze laten mee eten die dag. Dat ze toch allemaal zijn geweest op dezelfde dag. Ik zou er dan wel iets van tegen mijn ouders zeggen waarom je het zo doen maar er ook gelijk bij vermelden dat dit de eerste en de laatste keer is dat je het zo doen en ze de volgende keer allemaal tegelijk uitnodigd. Tegen de rest van de familie zou ik verder dan niks zeggen.
<<

Brownie

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 30 Aug 2016 18:14

Waarom vraag je niet aan opa & oma en de andere 3 familieleden hoe hun het zouden zien? Ik zou erbij uitleggen dat je niemand voor het hoofd wil stoten en dat het uiteindelijk om je dochter gaat.

Ik heb het voorheen ook gescheiden gevierd omdat een hoop familieleden niet wilden komen als jantje of Pietje kwam. Maar dat heb ik ondertussen losgelaten, van hun probleem maak ik niet meer mijn probleem. Inmiddels hebben een paar het bijgelegd en de andere praten niet met elkaar als ze elkaar tegenkomen op een verjaardag. En dat zonder mij een rotgevoel te geven.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Aug 2016 19:57

Elliot schreef:
DdL schreef:Gewoon iedereen uitnodigen en aangeven dat je het jammer vinden dat ze het geluk van jouw dochter niet voorop kunnen stellen.

Dit inderdaad. Het lijkt me vooral hun probleem. Ik zou het echt kinderachtig vinden als ze elkaar niet één middagje kunnen tolereren om jouw dochter een fijne verjaardag te bezorgen.

Precies dit.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem339

Bericht 30 Aug 2016 22:07

Ik zou het overleggen met o en o en dan komen opa en oma toch in de ochtend? Gespannen sfeer of evt een confrontatie op een kinderverjaardag zit je ook niet op te wachten lijkt mij.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Aug 2016 07:43

Ik vind dat jij dat niet hoeft op te lossen. Ik zou het tijdstip noemen waarop het feestje is en als iemand dan op een ander tijdstip wil zou ik kijken of dat ook kan, maar dat stukje denkwerk zou ik echt bij de persoon met het probleem laten.
Probeer ook niet teveel voor he dochter in te vullen, misschien vindt zij het helemaal niet zo erg als de visite verspreid komt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem184

Bericht 31 Aug 2016 07:52

Urban Naked schreef:Ik vind dat jij dat niet hoeft op te lossen. Ik zou het tijdstip noemen waarop het feestje is en als iemand dan op een ander tijdstip wil zou ik kijken of dat ook kan, maar dat stukje denkwerk zou ik echt bij de persoon met het probleem laten.
Probeer ook niet teveel voor he dochter in te vullen, misschien vindt zij het helemaal niet zo erg als de visite verspreid komt.

Dit laatste is denk ik ook wel waar. Misschien voelt het voor haar dan wel alsof ze nog een tweede keer een beetje jarig is, hartstikke leuk toch? De andere kant is wel dat ik het niet fair vind dat opa en oma het probleem nu bij jullie neerleggen. Zij hebben een probleem met elkaar, niet jullie. Ik denk dat ik dat wel aan zou geven. Maar verder zou ik het geen probleem vinden als ze op een ander tijdstip komen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 31 Aug 2016 09:30

Ik heb zoiets ook aan de hand gehad. Mijn moeder ligt regelmatig met andere familieleden overhoop. Eerste probeerde ik me nog in allerlei bochten te wringen, maar daar ben ik mee gestopt. Ik vier het nu gewoon en heb wel aangegeven dat ik het erg jammer vind als er niet aan de jarige van dat moment kan worden gedacht. Mijn eigen verjaardag maakt me overigens niet uit, maar van de kinderen wel. Gelukkig werkt het aardig. Soms wil er iemand op een ander tijdstip komen (bijvoorbeeld overdag als de ander na het avondeten komt ivm werk) en dat vind ik prima. Maar ook dat ga ik uit mezelf niet meer voorstellen, dat vraagt iemand zelf maar. Overigens is het alsnog vervelend af en toe, want er zijn mensen die me dan een schuldgevoel proberen aan te praten. Bijvoorbeeld dat ik met ..... wel rekening hou door ze uit te nodigen en daarmee mijn eigen moeder voor het blok set. Dat soort uitspraken. Ik kan me best voorstellen dat ze niet met iedereen gezellig aan de koffie wil, maar ik maak er niet meer mijn probleem van. Iedereen zoekt het maar uit, ik vier het op 1 dag en wie er wil komen is welkom. Tot nu toe komt ook iedereen braaf, ondanks gezeur vooraf.
<<

Anoniem181

Bericht 31 Aug 2016 11:07

Steep schreef:Ik vind het enorm kinderachtig. Zij kunnen zich dus niet als volwassenen gedragen en leggen het probleem bij jullie neer? Ik zou me niet in allerlei bochten gaan wringen op meerdere dagen verjaardagen gaan vieren. Ik vond het niet ok dat ze jullie in deze positie plaatsen.

Hier sluit ik me bij aan. Ik heb vier jaar lang verjaardagen gespreid moeten vieren omdat mijn schoonvader besloot zijn moeder niet meer te willen zien en zij verwachtten van mij dat ik ervoor zorgde dat ze elkaar niet tegen zouden komen bij ons thuis. Dit jaar heb ik ze verteld dat ik ermee stop, ik word er knettergek van en zij hebben besloten dat ze ruzie hebben, niet ik. Nu belt oma zelf om een afspraak te maken voor een verjaardag en mijn schoonouders komen gewoon op de dag dat we het vieren.

MAAR ... er is nu ook ander gedoe in mijn familie, waardoor we afgelopen weekend de verjaardag van mijn oudste met een super ongemakkelijke sfeer vierden. Ik zou dus in jouw geval ook niet zeggen dat je het gewoon voor iedereen op hetzelfde moment viert, want zo'n sfeer is ECHT niet leuk (ook al had mijn dochter dit echt niet door, ik denk dat kinderen dit sowieso niet waarnemen). In dit geval zijn jouw schoonouders (?) degenen die zeggen dat ze niet willen komen als die andere drie er zijn, dan spreek je met hen op een ander moment af.
Volgende

Terug naar Persoonlijk