31 Aug 2016 09:30 door Hippie
Ik heb zoiets ook aan de hand gehad. Mijn moeder ligt regelmatig met andere familieleden overhoop. Eerste probeerde ik me nog in allerlei bochten te wringen, maar daar ben ik mee gestopt. Ik vier het nu gewoon en heb wel aangegeven dat ik het erg jammer vind als er niet aan de jarige van dat moment kan worden gedacht. Mijn eigen verjaardag maakt me overigens niet uit, maar van de kinderen wel. Gelukkig werkt het aardig. Soms wil er iemand op een ander tijdstip komen (bijvoorbeeld overdag als de ander na het avondeten komt ivm werk) en dat vind ik prima. Maar ook dat ga ik uit mezelf niet meer voorstellen, dat vraagt iemand zelf maar. Overigens is het alsnog vervelend af en toe, want er zijn mensen die me dan een schuldgevoel proberen aan te praten. Bijvoorbeeld dat ik met ..... wel rekening hou door ze uit te nodigen en daarmee mijn eigen moeder voor het blok set. Dat soort uitspraken. Ik kan me best voorstellen dat ze niet met iedereen gezellig aan de koffie wil, maar ik maak er niet meer mijn probleem van. Iedereen zoekt het maar uit, ik vier het op 1 dag en wie er wil komen is welkom. Tot nu toe komt ook iedereen braaf, ondanks gezeur vooraf.