Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Anticonceptie

<<

Anoniem186

Bericht 10 Jul 2016 19:13

Anticonceptie

Ik word er een beetje moedeloos van. Wat is nou een fijne vorm van anticonceptie?

De pil wil ik liever niet meer, alleen condooms zijn geen optie. Mirena heb ik in april laten plaatsen en alleen maar ellende van gehad. Ruim 2 maanden bloedverlies en de ene na de andere schimmelinfectie. Echt hopeloos...

Sterilisatie dmv de essure methode overwogen, maar ik lees allemaal horror verhalen, dat risico ga ik echt niet lopen.

Dus wat blijft er dan nog over? Gewone ouderwetse sterilisatie? Ik hoef geen kinderen meer, dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar is dat de enige optie? Jullie nog suggesties?
Oh koperspiraal zie ik ook niet zitten. Je menstruatie schijnt er een stuk heftiger van te worden. En aangezien die al vrij heftig was, leek me dat ook geen goed idee.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2016 19:19

Re: Anticonceptie

En je man zich laten steriliseren?
<<

Anoniem186

Bericht 10 Jul 2016 19:28

June schreef:En je man zich laten steriliseren?

Nee, dat is ook geen optie. Ik wil geen kinderen meer, ik wil het zelf in handen hebben.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2016 19:52

En condooms en je man zich laten steriliseren? Dat maakt je condooms aanzienlijk betrouwbaarder. Of kan dat ook niet?
<<

Anoniem184

Bericht 10 Jul 2016 20:00

Ze zegt toch net dat ze niet wil dat haar man zich laat steriliseren? :) Ik zou dat zelf ook niet willen trouwens. Als het m'n eigen keuze is om geen kinderen meer te willen, dan zie ik niet in waarom de man zich moet laten helpen.
Ik gebruik geen anticonceptie en wil dit ook niet meer gaan gebruiken, ik geloof dat al die hormonen helemaal niet zo goed voor m'n lichaam zijn. Nu scheelt het bij ons nog dat we kinderen willen, dus weinig aan de hand, maar voor daarna zou ik ook nog niet weten wat ik wil. Ik ga in elk geval niet aan mijn vriend vragen zich te laten steriliseren/helpen, alleen omdat ik geen hormonen meer wil gebruiken. Ik vind dat altijd zo'n rare 'standaard', dat er qua operatief ingrijpen het eerst naar de man gekeken wordt.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2016 20:01

Ik kan lezen, dankjewel. Ik bedoel dat je de condooms dan dus wél zelf in de hand hebt, dus misschien de combinatie als een optie ziet.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2016 20:02

Dat is trouwens vaak de standaard, omdat het bij mannen aanzienlijk minder ingrijpend is en vrouwen vaak het eerste deel van de relatie de anticonceptie voor hun rekening nemen.
<<

Anoniem184

Bericht 10 Jul 2016 20:05

June schreef:Dat is trouwens vaak de standaard, omdat het bij mannen aanzienlijk minder ingrijpend is en vrouwen vaak het eerste deel van de relatie de anticonceptie voor hun rekening nemen.

Dat eerste begrijp ik, dat laatste vind ik voor mezelf geen reden. Prima als een ander daar anders over denkt hoor. Ik kan me er alleen niet in vinden.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 10 Jul 2016 20:08

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 11 Jul 2016 09:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2016 20:16

Is je mirena er al uit Jans? Ik heb namelijk altijd begrepen dat je het wel 6 maanden de tijd moet geven voor je lichaam er echt aan is gewend. Zo heeft de gynaecoloog het mij ook verteld. Misschien wordt het dus nog beter?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2016 20:19

Scandic schreef:Is je mirena er al uit Jans? Ik heb namelijk altijd begrepen dat je het wel 6 maanden de tijd moet geven voor je lichaam er echt aan is gewend. Zo heeft de gynaecoloog het mij ook verteld. Misschien wordt het dus nog beter?

Bij min toen niet.

Ik ben sinds 3 maanden weer aan de pil en hij bevalt me eigenlijk wel. Ik had ook angst omdat ik na 10 jaar gebruik merkte dat het toch wel wat met je doet. Vooral mijn libido zakt ervan. De eerste strip wat onrustige huid gehad en een schimmelinfectie maar sindsdien gaat het weer beter.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jul 2016 20:47

Ik zou voor sterilisatie gaan.
Geen hormonen meer.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Jul 2016 21:07

Ik heb een implanon sinds december '15.
Ben er tot nu toe tevreden over. Ben nu 3x heel licht ongesteld geweest.
En volgens mij zit er weinig hormonen in.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Jul 2016 22:19

Wij gebruiken niks. Mocht ik 37 worden en nog niet zwanger zijn dan laten we ons beide steriliseren omdat we het dan beide niet meer willen en het beide niet van de ander kunnen verlangen om het te doen. Soort vreemde vorm van double duth dan dus.
30-04-2017
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jul 2016 08:42

M'n spiraal zit er idd nog in. Dat van die 6 maanden had ik ook gehoord. Ik heb morgen een afspraak bij de ha om even te overleggen wat ik er tegen kan doen.

Ik neig dus ook naar sterilisatie. Maar op welke manier? Essure valt voor mij sowieso dus af. Ringetjes en klemmen vind ik ook een naar idee, zit er alsnog iets onnatuurlijks in m'n lijf. Doorbranden lijkt me dan beter. Alleen het gekke is dus dat de kans op ongewenste zwangerschap bij doorbranden groter is dan met een ring of klem.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2016 09:02

Ik gebruik nu niks omdat we dit jaar voor een kindje gaan, maar daarna ga ik voor een implanon denk ik. Uiteindelijk wil m`n vriend zich laten steriliseren als we 'klaar' zijn.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Jul 2016 16:20

De Nuvaring?
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Jul 2016 16:30

Waarom zijn alleen condooms geen optie eigenlijk?
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Patsy

Bericht 11 Jul 2016 16:56

Bruintje beer schreef:Ik heb een implanon sinds december '15.
Ben er tot nu toe tevreden over. Ben nu 3x heel licht ongesteld geweest.
En volgens mij zit er weinig hormonen in.

Ik heb mijn implanon nu een jaar. Voor ons is dit de laatste optie voor een sterilisatie van één van ons. In de implanon zit geen oestrogeen, wat heel positief is voor mijn gemoedstoestand en voor mijn migraine. Nadeel is wel dat bij veel vrouwen, mij dus ook, onregelmatig bloedverlies optreedt. Bij mij is het zeer onregelmatig, maar wel altijd heel weinig.

Misschien is implanon voor jou ook het proberen waard?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jul 2016 17:04

Is de ladyComp niks voor jou? Even (on-)veilig als de pil schijnt.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Jul 2016 13:06

Ik ben dus gesteriliseerd via de essure methode, en ik ben verre van een horror verhaal, het was een fluitje van een cent en het gaat fantastisch. Alleen hoorde ik pas dat die methode nergens meer wordt gedaan, mede vanwege de horror verhalen. (Overigens is de methode met klemmen op je eileiders, ook gevaarlijk. Zo is de kans 1 op 1000 dat je een inwendige bloeding erdoor krijgt)

Je hebt toch nog een spiraal, een zonder hormonen, is dat de koperspiraal?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Jul 2016 13:57

Lastig Jans, kun je niet via je huisarts een afspraak krijgen bij de gynaecoloog? Dat hij of zij je de verschillende opties kan uit leggen. Dan kun je in ieder geval een goed besluit maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 13 Jul 2016 19:03

Ik heb mij ook verdiept een tijd terug en ik ga denk ik voor de koperspiraal. Heb meerdere positieve verhalen gehoord. En vind het toch een fijner idee dan een sterillisatie, waar ook wel wat risico's aan kleven. Mijn vriend wil zich overigens ook laten helpen maar dat wil ik niet. Om bovengenoemde redenen, hij is niet zo stellig in dat hij nooit meer kinderen wil, mocht het uitgaan dan zou hij dat dan nog wel kunnen bij iemand anders.
<<

Anoniem186

Bericht 31 Aug 2016 16:54

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en heb een doorverwijzing naar de gyn gekregen voor sterilisatie. 12 september heb ik een afspraak om de mogelijkheden te bespreken. Spannend! Maar ik sta er volledig achter.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Aug 2016 18:21

Spannend maar fijn, Jans!
L. 22-01-2012
M.16-05-2014
F. 28-09-2023
Volgende

Terug naar Persoonlijk