Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

VSM hyperiplant / Sint janskruid

<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2016 15:21

VSM hyperiplant / Sint janskruid

Is er hier iemand die ervaring heeft met hyperiplant van VSM? Of met Sint janskruid an sich?

Ik heb al meerdere malen in m'n leven last gehad van depressies. Momenteel heb ik er weer last van. Ik wil zelf absoluut niet aan de antidepressiva. Ik ben op zoek gegaan naar iets alternatiefs en kwam zo hier op uit. Gister ben ik ermee begonnen. Ik heb al wat ervaringen op internet zitten lezen, maar wellicht zijn er hier ook mensen die er ervaring mee hebben.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 16:27

Re: VSM hyperiplant / Sint janskruid

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, wel op m'n werk. Ik hoop dat je er naar gekeken hebt, maar let je wel op interacties met andere medicijnen? Sint Janskruid geeft veel interacties namelijk.
Laatst gewijzigd door Scandic op 05 Sep 2016 17:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2016 17:01

Ja, ik had het begrepen. Ik slik alleen allergiepillen en dat maakt volgens mij niet uit.

Hoe zijn de ervaringen met mensen op je werk?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 17:52

Krijg je ook therapie voor je depressie? Dat is denk ik zinvoller dan sint-janskruid slikken. Bij mij deed het iig niks tijdens mijn depressie.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 18:00

Ik zie het niet zo vaak voorbij komen, waarschijnlijk kopen mensen het toch vaak bij de drogist (ontzettend gevaarlijk als je het mij vraagt). Maar wie weet helpt het jou goed! Wel eens met Sawadee mbt de therapie, maar wellicht heb je dat al.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2016 18:22

Ja, die heb ik idd al.
<<

Anoniem198

Bericht 05 Sep 2016 19:22

Ik ben ook gevoelig voor depressies met name in de winter.
St. Janskruid heb ik ook jaren lang geslikt. Het haalde bij mij de scherpe randjes eraf.
Heb je ook naar 5HTP gekeken? Daar heb ik betere ervaringen mee maar heb ik zelf maar kort gebruikt ivm zwangerschap.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2016 19:37

5htp wilde ik in eerste instantie proberen, maar hyperiplant leek me effectiever, aangezien m'n depressie nu wel heel heftig is.
Victoria, weet jij of je 5htp gewoon naast Sint janskruid kan slikken? Dan ga ik dat er ook gewoon bij proberen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 20:27

Mijn moeder slikt het en heeft er wel baat bij, ze voelt zich stabieler. Ik wilde het ooit ook slikken maar het gaat niet goed i.c.m. de pil dus toen niet gedaan.
<<

Anoniem198

Bericht 07 Sep 2016 10:58

Jans schreef:5htp wilde ik in eerste instantie proberen, maar hyperiplant leek me effectiever, aangezien m'n depressie nu wel heel heftig is.
Victoria, weet jij of je 5htp gewoon naast Sint janskruid kan slikken? Dan ga ik dat er ook gewoon bij proberen.

Dat weet ik niet maar zou dat niet zomaar samen gaan gebruiken.
Wellicht dat ze je bij bijv de Tuinen daar advies over kunnen geven of wat misschien een beter idee is bij je huisarts.
Mijn huisarts kende beide middelen. Ik wil zelf geen AD slikken vandaar dat ik hier toen voor gekozen heb.
Vervelend dat je zo'n last hebt van je depressie. Sterkte!

Terug naar Persoonlijk