Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Slapen

<<

Elle123

Bericht 31 Aug 2016 14:03

Slapen

Mijn vriend kan zo enorm veel slapen. We gaan meestal tussen 23.00 en 0.00 naar bed en ik sta om 6.30-7.00 uur op. Als ik naar mijn werk ga om 7.45 slaapt hij nog steeds (hij werkt voor zichzelf en bepaalt zijn eigen werktijden als hij geen afspraken heeft). In het weekend sta ik meestal tussen 8 en 9 op, hij komt er soms pas om 11.30 uit. En dan kan hij overdag ook gewoon slapen, gisteren kwam ik thuis om 19.00 en had hij voor het koken ook even geslapen.

Ik kan dat dus echt niet. Ook in de auto of het vliegtuig slapen vind ik vreselijk. Ik dommel dan wel in, maar krijg nog wel mee wat er om me heen gebeurt en word elke 10 minuten wakker. Op de bank in slap vallen gebeurt me ook echt nooit.

Als ik een nacht maar 3 of 4 uur kan slapen, kan ik evengoed de dag erna overdag niet slapen en ga ik gewoon weer om 23.00u naar bed. Mijn stappenteller meet ook hoe lang ik slaap en dat is meestal 6,5 a 7 uur per nacht.

Hoeveel slapen jullie en kunnen jullie overdag slapen, en op andere plaatsen dan in je bed?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Aug 2016 14:07

Re: Slapen

Oooh ik wil alleen maar slapen! Ik zeg wel eens dat slapen het lekkerste is ter wereld, en dan wordt m'n man boos ;)

Ik krijg zo'n 7 uur slaap normaliter, maar er zijn genoeg nachten dat ik maar 4 a 6 uur slaap, met vroege diensten. Dat trek ik nooit echt goed. In het weekend wil ik nog wel eens tot half 9 uitslapen of tot half 10 dommelen, maar als ik té lang doordommel krijg ik hoofdpijn.

Maar het allerliefst zou ik gewoon heerlijk weer eens 10 uur slapen, maar het lukt me gewoon niet. Het lijkt me gewoon zo lekker! En dan nog echt uitgerust zijn ook.

Oh ja, ik ben wel de queen of naps, ik kan super goed nappen. Op m'n werk (op rustige plek), thuis, in een vliegtuig, trein, heeeeeerlijk.
Mijn moeder zegt altijd dat dat komt omdat ik een couveuzekindje was, ik ben gewend om met rumoerigheid om me heen te slapen. Ik word daar nog altijd rustig van. Ik heb tot ik ging samenwonen ook met het licht aan geslapen.
Laatst gewijzigd door Marin op 31 Aug 2016 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem192

Bericht 31 Aug 2016 14:12

Ik ben altijd moe, dus ik zou elk moment van de dag kunnen slapen, voel me gewoon nooit uitgerust. Ik slaap gemiddeld 7 uur per nacht momenteel, en dat is eigenlijk nét te kort, ik zou eigenlijk 8 uur moeten slapen. De laatste tijd op vrije dagen of als ik een beetje op tijd thuis ben dommel ik nog wel eens op de bank, omdat ik het gewoon niet red anders. Op een vrije dag slaap ik ook door mijn wekker heen, en word ik soms pas na 10.30u wakker, op een zondag als we samen kunnen uitslapen soms nog wel eens langer ook.

Onderweg kan ik het niet, alleen thuis op de bank, of in bed, verder slaap ik nergens eigenlijk.
<<

Geel

Bericht 31 Aug 2016 14:15

Ik kan ook echt heel lang slapen. Tien uur achter elkaar haal ik makkelijk. Als ik de kans krijg. Tegenwoordig heb ik een dochter die me die voorlopig niet geeft. En ik sliep ook slecht tijdens m'n zwangerschap. Dus ik leef al een jaar op ongeveer vijf tot zes uur per nacht. Zeven uur is luxe. Maar gek genoeg kan ik erop functioneren. In de trein kan ik ook heel goed slapen. Ik heb zelfs wel eens gehad dat ik moest overstappen, maar dat ik de halte miste. :palm:
<<

Anoniem221

Bericht 31 Aug 2016 14:15

Ik ben qua slapen jaloers op mijn vriend. Vriend moet 12 uur slaap hebben per nacht. Hij gaat vroeg naar bed en komt later uit bed. Ik slaap namelijk maar 7/8u. Ik heb een afwijking aan mijn ogen waardoor ik me altijd moe voel, maar slapen? Ik kan niet zo maar op de bank gaan liggen en zeggen, nu ga ik slapen. Slaap komt alleen in de nacht en als ik geluk heb slaap ik door. Vriend kan naast zijn standaard 12u slaap, nog uren op de bank/stoel suffen en zo weer in slaap donderen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 31 Aug 2016 14:18

Er zijn best wel wat redenen waarom je vriend zo veel kan slapen / niet uitgerust raakt. Het kan zijn dat hij gewoon meer slaap nodig heeft dan jij, of hij heeft slaapapneu waardoor hij niet goed uitrust, of hij slaapt gewoon niet diep genoeg in.

Ik ga altijd rond 22u - 22:30u naar bed en om 6:20u ga ik eruit, ik slaap heel onrustig dus haal meestal mijn slaap uren niet. Ik slaap dus ook weleens na het werk, of smorgens wat langer of smiddags in het weekend.

Momenteel slaap ik altijd en overal als het kan. Savonds om 21:30u er in en smorgens het liefst er pas om 8u uit. Helaas lukt dat door de week niet. In het weekend ga ik wat later naar bed en blijf ik meestal veeeeel langer liggen. Gewoon lekker tv kijken, wat lezen, beetje doezelen, ontbijt op bed laten maken door mn vriend :hulde:
30-04-2017
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 31 Aug 2016 14:26

Ik ben niet van de kleine slaapjes. In vliegtuigen of treinen kan ik echt niet slapen.

Wat ik heel goed kan (en dat is zo heerlijk!) is in bed direct inslapen (echt binnen een paar minuten) en hele lange nachten maken zonder wakker te worden. Ik slaap bijna altijd tussen de 8 a 10 uur. Ik kan ook niet met minder. Dan ga ik zeuren en ben ik onredelijk omdat ik vermoeid ben.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 31 Aug 2016 14:44

Ik kan overal en altijd slapen haha. Was vroeger ook een baby die de hele dag sliep :-)

Ik maak nachten van 7 a 8 uur omdat ik anders weer te lang slaap en word ik sochtends zo vermoeid wakker.

Dus in het weekend zet ik de wekker gewoon half 9 om beetje ritme aan te houden.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Aug 2016 15:06

Wat ben ik jaloers op jullie.

Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik na bed ga, standaard na 3 uur word ik wakker. Ik lig meestal uiterlijk 22:30 in bed, slaap snel in en ben dan uiterlijk 1:30 weer wakker. Afgelopen weken zelfs om 1u al. Ik dommel daarna nog wel wat. Ik kom maximaal aan 4 uur per nacht.

Ik ben altijd verbaasd wat ik nog aan energie over heb, maar soms sta ik op en dan denk ik:'hoe ga ik de dag doorkomen?'.

Overdag dutten kan niet op mijn werk. Thuis doe ik het ook nooit omdat ik dan met een ziek gevoel wakker word.

Heeeel soms heb ik een goede nacht van 6 uur. Dan probeer ik de volgende dag precies hetzelfde te doen aan bedritueel en dan is het vaak na een paar dagen weer als vanouds.

Mijn vriend gaat liggen en slaapt, wordt soms wakker om te plassen en staat op als hij wakker wordt van de wekker. Dutjes overdag geen probleem. Ook om jaloers op te zijn.

Ik zit in elk geval wel vast in een handig ritme als de baby er is...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Aug 2016 15:42

Ik heb veel slaap nodig. Toen ik de afgelopen maanden aan het werk was gebeurde het regelmatig dat ik 's middags ging slapen.

Ik kan ook op veel plekken slapen. Ben ook veel en vaak moe. Ik hoop dat dat ooit weer beter wordt.
2015 💙
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Aug 2016 16:05

Ik ben een slechte slaper al jaren.
Momenteel met de baby krijg ik maximaal 5 uurtjes slaap achter elkaar. Meestal 4 en dan daarna nog 2 uur ofzo.
Ik slaap ontzettend slecht in.

Onze baby slaapt af en toe 6 uurtjes achter elkaar maar dan lig ik dus gewoon halverwege de nacht wakker. Heel irritant hoor.
2016
<<

Anoniem186

Bericht 31 Aug 2016 16:59

Ik hou van slapen. Sommige mensen vinden het zonde van hun tijd. Ik heb dat totaal niet. Een lekker middagdutje doen vind ik heerlijk. Helaas kan dat met 2 kleine kinderen niet zomaar.
Idealiter slaap ik 8 uur per nacht. Maar daar zit ik vaak genoeg niet aan. Ik haal vaak een nachtje door of er 1 van de 2 kids wordt regelmatig een keer wakker.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Aug 2016 17:19

Ik slaap overal goed. Ik slaap ook graag maar met een uur of vier functioneer ik ook nog prima.

Ik heb nooit problemen met inslapen. Ogen dicht en ik ben vertrokken, ook in het vliegtuig of in de auto.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Aug 2016 17:21

Vroeger kon ik nooit onderweg slapen, maar tegenwoordig gaat dat steeds beter.

Over het algemeen slaap ik prima en snel in en haal ik ongeveer 8 uur slaap per nacht. Ben soms wakker om even naar het toilet te gaan, maar soms ook niet. Vriend kan er later uit, maar slaapt ook later in dus onze slaaptijd zal om het even zijn. We houden allebei wel van slapen, doen in het weekend ook midden op de dag wel eens een tukkie.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem321

Bericht 01 Sep 2016 07:55

Ik slaap 's nachts rond de 7 uren tegenwoordig. Ik zorg dat ik er rond 10 uur in lig. Dan lees ik eerst nog even en uiterlijk 11 uur val ik in slaap. Rond 6 uur ben ik altijd weer wakker. (zoon meldt zich dan altijd weer).
Op vrije dagen ga ik 's middags wel eens tegelijk met zoon een dutje doen, even een uurtje slapen. Heerlijk. Of ik ga even op de bank liggen.

Met lange autoritten als ik de passagier ben, val ik ook vaak in slaap en kan zo een half uur tot 3 kwartier 'weg' zijn. Geen probleem. Als ik erg moe ben, val ik 's avonds op de bank voor de tv ook gauw in slaap.

Het lijkt mij heerlijk om zoon een nachtje uit logeren te doen en dan niet alert te hoeven zijn, niet te hoeven zorgen. Alhoewel ik betwijfel of ik dan wel kan uitslapen, maar toch, het lijkt me al lekker om tot half 8 te slapen!
<<

Anoniem315

Bericht 01 Sep 2016 08:55

Ik ben een slechte (in) slaper. Meestal slaap ik 6 a 7 uren per nacht en dat is prima. Tussendoor slapen kan ik niet, slapen is voor de nacht. Als ik dat wel doe, word ik alleen maar duffer.
<<

Anoniem328

Bericht 01 Sep 2016 11:26

Olifant onze zoon gaat regelmatig een nachtje uit logeren maar echt uitslapen kan ik niet meer. Ben sowieso om 8 uur wakker dan. Maar het is wel heel lekker om gewoon nog te kunnen blijven liggen.

Ik slaap 's nachts zo'n 7,5 uur.
Overdag slapen kan ik absoluut niet, hoe moe ik ook ben. Niet in bed, niet in de auto, niet in het vliegtuig.
Alleen toen ik zwanger was. Toen kon ik opeens 's middags wel een middagdutje doen. Heerlijk!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2016 08:01

Exogenesis schreef:Ik ben een slechte (in) slaper. Meestal slaap ik 6 a 7 uren per nacht en dat is prima. Tussendoor slapen kan ik niet, slapen is voor de nacht. Als ik dat wel doe, word ik alleen maar duffer.

Dat heb/vind ik ook. Als ik overdag slaap ben ik echt serieus ziek.

Mijn man is er ook zo eentje, daar waar hij zijn hoofd neerlegt, kan hij slapen. Hij wordt ook amper wakker 's nachts of 's morgens als onze dochter wakker wordt, terwijl mijn ogen al open gaan bij haar eerste zucht zo ongeveer.
En dat is vaak tussen 6 en 7, ook op dagen dat we niet hoeven te werken of in het weekend.
Ik zou zo zo zo zo zo ontzettend graag gewoon weer eens wat langer blijven liggen.
8 uur zou ik echt al het einde vinden, maar helaas..
<<

Anoniem211

Bericht 02 Sep 2016 08:19

Jip schreef:Wat ben ik jaloers op jullie.

Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik na bed ga, standaard na 3 uur word ik wakker. Ik lig meestal uiterlijk 22:30 in bed, slaap snel in en ben dan uiterlijk 1:30 weer wakker. Afgelopen weken zelfs om 1u al. Ik dommel daarna nog wel wat. Ik kom maximaal aan 4 uur per nacht.

Ik ben altijd verbaasd wat ik nog aan energie over heb, maar soms sta ik op en dan denk ik:'hoe ga ik de dag doorkomen?'.

Overdag dutten kan niet op mijn werk. Thuis doe ik het ook nooit omdat ik dan met een ziek gevoel wakker word.

Heeeel soms heb ik een goede nacht van 6 uur. Dan probeer ik de volgende dag precies hetzelfde te doen aan bedritueel en dan is het vaak na een paar dagen weer als vanouds.

Mijn vriend gaat liggen en slaapt, wordt soms wakker om te plassen en staat op als hij wakker wordt van de wekker. Dutjes overdag geen probleem. Ook om jaloers op te zijn.

Ik zit in elk geval wel vast in een handig ritme als de baby er is...

Probeer de Goede Nachtrust thee van Zonnatura eens. Serieus, dat werkt als een tierelier. Even paar minuten laten trekken.

Ontopic: sinds ik kinderen heb, hou ik van slapen. :razz:

Mijn vriend kan ook binnen een minuut slapen. Dat kan ik dan weer niet. Lijkt me echt heerlijk
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2016 08:27

Ik heb toen goed gezocht naar thee ed. Veel mocht niet. Zal eens informeren of deze wel mag. Kamille thee is ook nog een optie geloof ik. Vannacht -hoezee- 4 uur achter elkaar geslapen! Was zo moe!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem176

Bericht 02 Sep 2016 08:33

Ik slaap gemiddeld 6 uurtjes per nacht. Voor mij veelste kort eigenlijk. Ik voel mezelf het meest fit als ik 8 uur slaap.
Ik ben een echt avond mens, dus maak het vaak best laat, wat ten koste van mijn slaap gaat i.v.m. de kinderen die altijd rond 06.30/ 07.00 wakker zijn.
Ik werk ook nog eens onregelmatig en als ik bijvoorbeeld een late dienst heb gewerkt, dan slaap ik echt niet voor 01.00/ 01.30.
Als ik een vroege dienst werk, dan sta ik om 05.30 op en probeer ik de avond ervoor wel uiterlijk 00.00 in bed te liggen.
In een vrij weekend wil ik nog wel eens tot 09.00/09.30 uitslapen. Vaak ben ik dan al wel een keer rond 07.00 wakker, omdat mijn man niet wakker wordt van de kinderen :wink: Dan moet ik hem eerst uit bed duwen haha.

Ik doe gemiddeld 2x per maand ofzo overdag een dutje, als de jongste ligt te slapen.
<<

Anoniem176

Bericht 02 Sep 2016 08:39

Lejow schreef:
Exogenesis schreef:Ik ben een slechte (in) slaper. Meestal slaap ik 6 a 7 uren per nacht en dat is prima. Tussendoor slapen kan ik niet, slapen is voor de nacht. Als ik dat wel doe, word ik alleen maar duffer.

Dat heb/vind ik ook. Als ik overdag slaap ben ik echt serieus ziek.

Mijn man is er ook zo eentje, daar waar hij zijn hoofd neerlegt, kan hij slapen. Hij wordt ook amper wakker 's nachts of 's morgens als onze dochter wakker wordt, terwijl mijn ogen al open gaan bij haar eerste zucht zo ongeveer.
En dat is vaak tussen 6 en 7, ook op dagen dat we niet hoeven te werken of in het weekend.
Ik zou zo zo zo zo zo ontzettend graag gewoon weer eens wat langer blijven liggen.
8 uur zou ik echt al het einde vinden, maar helaas..

Maar dan schop je hem het bed toch uit?
Zo doe ik dat ook wel eens haha.
Wij slapen sowieso om en om ietsje langer in mijn vrije weekenden.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Sep 2016 09:53

Slapen doe ik het best in mijn eigen bed. Ergens anders (camping/logeren oid) slaap ik de eerste nacht sowieso amper, de tweede nacht wel, als ik al ergens 2 nachten achter elkaar slaap.
Ik slaap zo'n 7,5-8 uur per nacht, liever 9. Wordt 1x wakker om te plassen. Meestal rond 5 uur.
<<

Anoniem211

Bericht 02 Sep 2016 10:25

Jip, volgens de website van Zonnatura mag het:
https://zonnatura.nl/veelgestelde-vragen/

Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom het niet zou mogen.
<<

Anoniem250

Bericht 02 Sep 2016 13:25

Ik ben een hele slechte slaper. Jaren slaapmedicatie (lorazepam) gebruikt 3x in de week om tenminste iets te slapen. Nu gebruik ik dat niet meer door zwangerschappen en baby/ kinderen in mijn bed. Ik heb moeite met inslapen en word meerdere keren per nacht wakker en dan heb ik weer moeite met inslapen. Ik slaap niet langer dan twee uur aaneengesloten en kom nu op een totaal uit van 4 tot 6 uur per nacht. En ik functioneer erop, maar ben wel moe. Aan middagslaapjes doe ik niet, dan word ik met een naar gedesoriënteerd gevoel wakker.
Volgende

Terug naar Persoonlijk