Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Jeukende uitslag onder borsten, iemand tips?

<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:15

Jeukende uitslag onder borsten, iemand tips?

Ik heb sinds een week of 2 erg jeukende uitslag onder het randje van mijn BH. Ik heb het eerst even aangekeken, weet niet zo goed wat ik er zelf op moet smeren. Het wordt nu wat erger en ook vervelender, dus wil er nu toch wel iets aan gaan doen. Herkent iemand dit, moet ik hiermee naar de huisarts of weet iemand wat ik er zelf aan kan doen?
Ik houd het trouwens goed schoon, let er bij het afdrogen op dat het goed droog ik voor ik me aan ga kleden en douchen minstens 1x per dag. Ik denk dat het misschien van de warmte komt, maar heb het nu in 31 jaar pas voor het eerst. Wie kan me helpen?

Even een foto ter verduidelijking;
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2016 14:16

Re: Jeukende uitslag onder borsten, iemand tips?

Heb je misschien een nieuwe BH met zo`n doorzichtig laagje aan de binnenkant? Dattie beter moet blijven zitten?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 14:18

Nieuw wasmiddel?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:20

Nee, ik heb geen nieuwe BH, geen nieuw wasmiddel of wasverzachter, niks nieuw haha.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 14:22

Zwanger? Aangekomen? Dat de pasvorm niet juist meer is?
Trotse mama van;
&
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Sep 2016 14:22

Ik dacht net als Cotton ook aan een randje van siliconen. Heb je sinds het dragen van specifiek één BH klachten?
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:24

Zwanger; nee.
Aangekomen; nee, eerder juist wat afgevallen.

Ik heb al mijn BH's al een poosje, dus ik denk dat het niet daar aan kan liggen.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Sep 2016 14:31

Nikkel allergie voor de beugels in je bh?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 14:32

Kan het zijn dat je bh op dat punt wat slijt dat er een allergie ontstaat?
Trotse mama van;
&
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:32

Kan dat spontaan komen dan?

En hebben jullie ook tips wat ik erop kan smeren ofzo? Ik word echt gek van de jeuk, en later ook van de pijn als ik eraan heb gezeten.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Sep 2016 14:33

Het is wel duidelijk de afdruk van een BH. Allicht uitslag van de warmte, maar het kan ook de pasvorm zijn. Je zou eens advies kunnen vragen bij een lingeriewinkel. Zij zien deze klachten vast vaker voorbijkomen dan een huisarts.

Edit: ik zou hooguit smeren met vaseline. In geen geval bodylotion met allerlei toevoegingen, parfum etc.
Laatst gewijzigd door Skyler op 05 Sep 2016 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:33

Dora schreef:Kan het zijn dat je bh op dat punt wat slijt dat er een allergie ontstaat?

Daar heb ik nog niet over nagedacht.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 14:34

Hier wordt voor alle uitslag/plekjes etc bepanthene gebruikt.
Ben groot fan
Trotse mama van;
&
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:35

Skyler, dat zou kunnen hoor. Kan sowieso eens advies vragen bij een lingeriewinkel. Maar waar het vandaan komt vind ik niet het aller belangrijkste eigenlijk, ik wil er gewoon vanaf.:(
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Sep 2016 14:36

Meneer Nilsson schreef:Skyler, dat zou kunnen hoor. Kan sowieso eens advies vragen bij een lingeriewinkel. Maar waar het vandaan komt vind ik niet het aller belangrijkste eigenlijk, ik wil er gewoon vanaf.:(

Dan zul je toch de oorzaak aan moeten pakken, niet?
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:36

Dora schreef:Hier wordt voor alle uitslag/plekjes etc bepanthene gebruikt.
Ben groot fan

Bedankt voor de tip, moet zo nog even het dorp in, zal meteen even kijken.
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:39

Skyler schreef:
Meneer Nilsson schreef:Skyler, dat zou kunnen hoor. Kan sowieso eens advies vragen bij een lingeriewinkel. Maar waar het vandaan komt vind ik niet het aller belangrijkste eigenlijk, ik wil er gewoon vanaf.:(

Daar heb je gelijk in, maar aangezien ik niet zeker weet dat dát de oorzaak is, ik vandaag geen lingeriezaak in de buurt heb en ik toch liever vandaag al iets wil proberen, dacht ik dat iemand misschien wist wat ik erop zou kunnen smeren qua creme of zo.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Sep 2016 14:40

Meneer Nilsson schreef:
Skyler schreef:

Daar heb je gelijk in, maar aangezien ik niet zeker weet dat dát de oorzaak is, ik vandaag geen lingeriezaak in de buurt heb en ik toch liever vandaag al iets wil proberen, dacht ik dat iemand misschien wist wat ik erop zou kunnen smeren qua creme of zo.

Het zou inderdaad prettig zijn wanneer je zo snel mogelijk van de jeuk verlost raakt. Hopelijk werkt het voor je!
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:43

Hoop ik ook, bedankt voor je tips.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2016 14:44

Skyler schreef:Het is wel duidelijk de afdruk van een BH. Allicht uitslag van de warmte, maar het kan ook de pasvorm zijn. Je zou eens advies kunnen vragen bij een lingeriewinkel. Zij zien deze klachten vast vaker voorbijkomen dan een huisarts.

Edit: ik zou hooguit smeren met vaseline. In geen geval bodylotion met allerlei toevoegingen, parfum etc.

Vaseline zou ik er ook niet opsmeren, dan smeer je je huid juist helemaal dicht terwijl het goed moet ademen om te genezen.
10.04.17
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:46

Oh Skyler ik zie nu pas je edit. Iets met parfum erin doe ik sowieso niet, ik denk dat dat niet prettig is. Vaseline is misschien te vet, dan gaat het denk ik alleen maar meer broeien.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2016 14:49

Ik zou eerder wat bepathen ofzo opsmeren en het liefst even geen BH dragen ook.
<<

anoniem224

Bericht 05 Sep 2016 14:51

Oh ja het is zo heerlijk als ik dat ding uit mag nu! Morgen hele dag vrij en niks op de planning, denk dat ik heel de dag lekker zonder BH loop.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Sep 2016 14:58

Saga schreef:
Vaseline zou ik er ook niet opsmeren, dan smeer je je huid juist helemaal dicht terwijl het goed moet ademen om te genezen.

Ik had aan de hand van de foto het idee dat het geen open wondjes zijn, vandaar. Ik ben zelf bij jeukende plekken vaak wel gebaat bij vaseline, maar dan ook als reminder om er vooral van af te blijven. Je hebt wel een punt met het moeten ademen, het is natuurlijk wel een plek waar veel wrijving ontstaat.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 05 Sep 2016 15:05

Ik heb dit ook gehad, precies dezelfde plek en bij mij bleek het een schimmelinfectie. Ik heb een zalfje gekregen van de huisarts en toen was het snel over.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Persoonlijk