30 Mei 2025 08:20 door Marsy31
Ik ben dankbaar op de wereld te zijn, vind het zo bijzonder dat juist ik (en m’n man, kinderen etc) gemaakt zijn en we ook heel goed niet hadden kunnen bestaan.
Ik vind het intrigerend dat de evolutie is zoals het is en snap wel dat mensen willen geloven in iets anders want ook evolutie is, naar mijn mening, best ongrijpbaar. Ik ging het toen zoon klein was eens uitleggen en het klonk zo als een verhaaltje haha. ‘Eerst was er een bacterie, die kreeg pootjes en ging aan land, veranderde in andere dieren, toen waren er apen en die werden mensen’ - ik hoorde het mezelf zeggen en dacht: dat gelooft hij nooit haha. Mijn bestie, een Christen, lachte zich rot en zei: mijn uitleg is ‘God heeft ons gemaakt’ en ja, eerlijk is eerlijk: wel een korte en makkelijkere versie. Maar ik geloof er niet in.
1 man (daar begint de ironie bij mij al) die alles gemaakt heeft en dan een zoon (nog een keer) stuurt etc. Geloof wel dat Jezus bestaan heeft maar zonder z’n Godse krachten. Ik vind geloof en leven volgens de 10 geboden wel mooi. Toen onze zoon in het ziekenhuis was zat onze vriezer steeds vol met eten van compleet vreemden van m’n vriendins kerk. Soms zou ik willen dat ik geloof.
Geloof ook niet in een hemel, die zou dan behoorlijk vol zijn. Ook niet in reïncarnatie, al zou ik het mooi vinden.
Ik zou echt wel 500 jaar willen leven, dat is een niet populaire mening. Wel zoals ik nu ben, niet stokoud. Of me laten invriezen, ik ben zo nieuwsgierig waar we heen gaan. Ik ben bang voor de dood, ik heb onwijze FOMO en wil m’n kinderen tot stokoud zien opgroeien en de wereld ervaren. Ik wil op aarde graag een verschil maken, andere mensen helpen, bijdragen aan het goed doen voor de mens, dier en wereld. Ik hoef niet de geschiedenisboeken in, maar zou wel willen dat de jeugd wat meer de geschiedenis zou weten en wat meer voor elkaar leeft, ik word zo verdrietig van het individualisme.
Ik leef sinds we op m’n 17e een vriend begroeven al met de dag: doen wat we willen, want straks is het voorbij. Mocht er wel een God zijn, dan ga ik ervan uit dat ik daar ook mag komen, ik heb een goed leven geleid. En als ‘hij’ dan vraagt hoe ik m’n leven beoordeel dan kan ik zeggen dat ik álles eruit heb gehaald, voor mezelf en voor anderen. En daar ben ik trots op. En zal dan wel de zin van m’n leven zijn.