04 Mrt 2023 11:02 door Marsy31
Ik zei het in het andere topic ook al, en ws ook wel eerder gezegd, maar ik wil echt alles uit het leven halen. Op mijn 17e reed een kennis per ongeluk een 17 jarige vriend van ons dood. Op de begrafenis zei een vrouw voor ons: ‘hij had zoveel plannen en is alleen nog maar naar school geweest’. Daar raakte me zodanig dat ik 3 maanden later, een dag na mijn 18e verjaardag, naar Afrika vertrok. Dat wilde ik al lang, maar ik zag duizend beren op de weg. Ik zat in tweede jaar MBO, gaf alles op (en mijn ouders een hartverzakking door in een gevaarlijke township te gaan wonen) en ben pas anderhalf jaar later teruggekeerd. Voor een jaar, want toen had ik voor de lol auditie gedaan voor Sandy in de musical Grease op Mallorca. Zat ik net op het HBO, maar koos toch maar weer voor het onbekende. Kwam na een jaar terug, deed 2 jaar HBO en kwam toen mijn ex tegen: die moest terug naar Oostenrijk en ach: waarom ook niet. Dus daar 6 jaar gewoond en studie afgemaakt. En daarna kwam ik mijn man tegen en ben ik naar Oz verhuisd, hebben we nog een jaar de wereld rondgereisd en waar ik een PhD kans kreeg. En nu? Geven we weer alles op en verhuizen we terug naar Nederland voor onbepaalde tijd, om tijd met familie door te brengen. Mensen worden vaak wat zenuwachtig van ons leven, voor velen is het ontzettend onrustig. Maar hoewel dat zo lijkt, vind ik rust, reinheid en regelmaat heel erg belangrijk voor mijn kinderen. Dus alle beslissing die we maken zijn nu wel met de opvoeding verstrengeld. Maar ik denk dat het ook goed is voor de ontwikkeling. Sky is the limit, alles kan als je je maar wilt. Mijn doel is om het leven van anderen te helpen, direct of indirect. Ik vind lesgeven geweldig en mijn levenservaring inspireert de studenten (tenminste, die feedback krijg ik). Competente mensen het werkveld insturen geeft me intense voldoening. En mijn kinderen onze normen en waarden meegeven, de wereld laten zien; het goede en het minder goede. Ze zijn 25% Afrikaans, 25% Arabier en 50% Europees, ik wil ze dat graag meegeven en zelfverzekerd hun toekomst in laten gaan. En als zij liever ergens settelen dan van die nomaden als wij zijn worden, dan is dat ook goed. Of als ze praktiserend Moslim of Christen willen worden, ik vind het allemaal goed. Als het maar weloverwogen is. Ik voel me heel erg gezegend dat ik zo’n duidelijk doel heb en dat mijn man precies zo is. En we willen allebei wel 200 jaar worden, lijkt ons fantastisch zo lang te leven.