Exogenesis schreef:Nee, ik voel me nooit alleen. En dat klinkt misschien arrogant ofzo, maar het komt puur omdat ik graag alleen ben. Ik ben niet zo sociaal ?
Caulfield schreef:Exogenesis schreef:Nee, ik voel me nooit alleen. En dat klinkt misschien arrogant ofzo, maar het komt puur omdat ik graag alleen ben. Ik ben niet zo sociaal ?
Ik snap je - al vind ik mezelf wel sociaal. Maar ik voel me nooit alleen - of eenzaam, want ik denk dat dat hier bedoeld wordt. Bij mij komt dat omdat ik introvert ben (en dus graag alleen ben) en tegelijkertijd best veel mensen om me heen heb. Ik woon in huis met drie mensen, zie mijn familie geregeld en vrienden - zelfs nu dat laatste door Corona verminderd is wordt aan mijn behoefte aan contact ruimschoots voldaan. Eenzaamheid ontstaat wanneer de behoefte afwijkt van het aanbod, in kwaliteit of kwantiteit.
Jada schreef:Ook ik ben een enorme introvert dus mag graag alleen zijn en ik ben ook heel veel alleen, heb weken dat ik eigenlijk alleen op mijn werk onder de mensen ben. Toch ben ik af en toe wel eenzaam, kan op hele wisselende momenten zijn en om verschillende redenen.
Soms kan ik echt eenzaam zijn in een groep mensen, dan werkt het juist voor mij om naar huis te gaan om daar alleen te zijn en lekker mijn eigen ding te gaan doen. Want voor mij is dat een teken dat ik daar niet op mijn gemak ben of dat er een andere reden is dat ik daar eigenlijk niet wil zijn.
Ook thuis ben ik wel eens heel eenzaam, wat voornamelijk komt omdat op die momenten (wat Caulfield heel mooi zegt) mijn behoefte en het aanbod niet op elkaar aansluit. Op die momenten mis ik het meest het hebben van een partner, dat valt niet zo 1,2,3 op te lossen dus dat is dan gewoon dat gevoel accepteren, het er laten zijn, toestaan om daar even verdrietig om te zijn en vervolgens bezig te gaan met positieve dingen. Ook ben ik wel eens eenzaam omdat ik altijd naar anderen toe moet en mensen niet bij mij komen, veel mensen komen maar 1x per jaar bij mij thuis en de overige keren ga ik naar hen toe en moet ook het initiatief vanuit mij komen. Dat vind ik soms wel heel jammer, dit ook al wel vaker aangegeven maar een blijvende verandering lukt op de één of andere manier niet, want ik zou het soms ook gewoon wel eens fijn vinden als iemand eens bij mij komt en ik de deur niet uit hoef als ik iemand wil zien. Maar goed dat is gewoon uitspreken en toch maar die mensen opzoeken. Wat nu door de COVID een stuk lastiger is want ik ben heel voorzichtig met de regels door mijn werk, en mensen om mijn omgeving gaan daar een heel stuk soepeler mee om waardoor ik dan zelf de keuze maak om niet te gaan.
Maar goed in alle gevallen helpt afleiding en dingen doen die mij blij maken.

2011Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers