Kinderpardon
Ik maak me er zo boos over. Die kinderen die hier zijn geworteld en terug moeten, vreselijk. En voor Teeven heb ik al helemaal geen goed woord over.
*foef* schreef:Ik vind de regels zo krom! Kinderen die geen verblijfsvergunning krijgen omdat papa een strafblad heeft. Papa woont al jaren weer in Verweggistan. Moeder en kind moeten naar een ander land, waar moeder niet veilig is als alleenstaande, christelijke moeder. Belachelijk.
luisa schreef:*foef* schreef:Ik vind de regels zo krom! Kinderen die geen verblijfsvergunning krijgen omdat papa een strafblad heeft. Papa woont al jaren weer in Verweggistan. Moeder en kind moeten naar een ander land, waar moeder niet veilig is als alleenstaande, christelijke moeder. Belachelijk.
Ik waag te betwijfelen of het wel zo is dat kind geen vergunning krijgt als papa in het buitenland een strafblad heeft. Een strafblad van een gezinslid is inderdaad reden om niet in aanmerking te komen voor de kinderpardonregeling, maar als de vader in het buitenland woont en kind in Nederland is het nog maar de vraag of er sprake is van een gezinsband tussen beiden.
Dat moeder en kind naar een land moeten waar moeder niet veilig is, is natuurlijk onzin. Als dat namelijk wel zo is had moeder (en kind) een asielvergunning gekregen, maar kennelijk is terugkeer voor haar niet dermate risicovol bevonden of wordt haar hele bekering niet geloofwaardig geacht. Overigens heeft de omstandigheid of moeder en kind wel of niet terug kunnen naar hun land van herkomst niks met de kinderpardonregeling te maken, daarvoor bestaat de asielprocedure.
Dundas schreef:Ik denk wel dat je érgens een grens moet trekken. Het lijkt me namelijk ook niet de bedoeling dat je met je gezin illegaal hier naartoe komt en je je kinderen hierover goed onderwijs laat genieten. Want ik denk wel dat dat gaat gebeuren als kinderen hier ineens wel allemaal zouden mogen blijven. Dat is eigenlijk ook het argument dat nu ook al vaak gebruikt wordt. Kinderen zitten hier op school, kind moet het land uit en ineens staat SBS er met een cameraploeg vriendjes en vriendinnetjes te interviewen hoe naar het allemaal is. En begrijp me niet verkeerd, naar ís het ook. Voor het kind ja. Maar hebben de ouders zichzelf en hun kind niet bewust in die benarde positie gewerkt?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers