40% van de Nederlanders te dik
En 30% van de mensen op aarde. Wat veel! Ik had gedacht dat het veel zou zijn, maar zoveel?! Ik schrik er van!
Hadden jullie dat gedacht?
Hoe zal dat over een aantal jaar zijn... Echt een slechte zaak...

-ED- schreef:Maar Caulfield, op die manier ga je toch steeds de grenzen verschuiven? Wat nu normaal wordt gevonden, dat was 50 jaar geleden nog dik, maar dat betekent niet dat het ineens gezonder is geworden om dat postuur te hebben.
Mij hoor je ook nergens zeggen dat het níét toegenomen is en mij hoor je ook nergens zeggen dat het geen enkel probleem is dat we massaal zo dik zijn.luisa schreef:Maar de grenzen verschuiven wel. De gemiddelde confectiemaat is inmiddels 42, dat wordt tegenwoordig ook normaal gevonden, maar over het algemeen ben je met die maat wel iets te dik.
Denk eens terug aan je basisschool, hoeveel dikke kindjes zaten er toen in de klas? Bij mij niet zoveel, geloof maar 1. Ik zie nu echt veel dikke kindjes.
Dundas schreef:luisa schreef:Maar de grenzen verschuiven wel. De gemiddelde confectiemaat is inmiddels 42, dat wordt tegenwoordig ook normaal gevonden, maar over het algemeen ben je met die maat wel iets te dik.
Denk eens terug aan je basisschool, hoeveel dikke kindjes zaten er toen in de klas? Bij mij niet zoveel, geloof maar 1. Ik zie nu echt veel dikke kindjes.
True, maar nogmaals, dát zeg ik ook niet. ED reageerde op de post van Caulfield dat je daarmee de grenzen gaat verschuiven, wat, als ik de reactie van Caulfield in gedachten hou, ik opvatte dat de grenzen verschoven zouden worden van wat een gezond gewicht is en wat niet meer. Dat er feitelijk meer dikke mensen zijn, ben ik het met iedereen eens, maar over die grens had ik het niet.
-ED- schreef:Over die maten gesproken. Ik hoorde dat een maat 36 nu ook alweer ruimer is dan een maat 36 twintig jaar geleden. Vrouwen blijken wanneer ze eigenlijk een maat 38 nodig hebben, liever een merk te kopen waar ze in de 36 passen, omdat dit hen een beter gevoel geeft. Hierop spelen de modeketens in. Toch een gek idee, hè?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers