Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zijn de treinen al weer / nog schoon?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2014 20:18

Zijn de treinen al weer / nog schoon?

Ik wil zaterdag een dagje met de trein weg maar las afgelopen weekend nog iets in een krant over stinkende treinen ivm de staking van de schoonmakers. Zijn de treinen nog een beetje te doen / schoon?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem87

Bericht 20 Mei 2014 20:31

Re: Zijn de treinen al weer / nog schoon?

Ik heb nog geen (extreem) vieze trein gezien.. Reis 4/5 dagen per week met de trein.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Mei 2014 20:43

Elin schreef:Ik heb nog geen (extreem) vieze trein gezien.. Reis 4/5 dagen per week met de trein.

+1
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mei 2014 21:01

Ik zat afgelopen zaterdag in een trein waar iemand in het wc hokje over de vloer had overgegeven, maar verder was het niet vies.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2014 21:02

OK, bedankt. Dan ga ik gewoon lekker een dagje weg.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem99

Bericht 20 Mei 2014 21:34

Het is maar net of je een goede trein treft of niet. Ik ga zo'n 3/4 per week met de trein en heb de afgelopen 2 weken 2x een superranzige trein gehad.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Mei 2014 21:37

De treinen vallen nog wel mee, nog geen vieze tegengekomen. De Amsterdamse metro daarentegen, gadverdamme!
<<

Anoniem280

Bericht 20 Mei 2014 21:40

2 weken terug heb ik nog in de trein gezeten, vond het wel smerig en het stonk ontzettend in de trein.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Mei 2014 22:05

Tot nu toe vind ik ze een beetje schmutzig, maar niet echt heel vies. Ik zou me er niet door laten tegenhouden om met de trein te gaan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Mei 2014 07:13

Centraal station vond ik echt heel ranzig met overal vuilnis, maar in de treinen zelf heb ik er weinig van gemerkt.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Mei 2014 08:19

In de treinen die ik tref liggen wel wat meer kruimels en staat er her en der afval (lege flesjes enzo), maar echt vies is het meestal niet en stank heb ik ook niet gemerkt.
<<

Anoniem168

Bericht 21 Mei 2014 11:45

Moet zaterdag ook met de trein, maar ik ga gewoon, vies of niet. Neem wel zo'n flesje anti-bacterie spul mee voor de handen, maar that's it.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Mei 2014 11:47

Ik vond het wel meevallen.
Wel werd er door de conducteur vriendelijk verzocht om je afval mee te nemen en op het station in de prullenbak te gooien.
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 22 Mei 2014 09:37

Marin schreef:De treinen vallen nog wel mee, nog geen vieze tegengekomen. De Amsterdamse metro daarentegen, gadverdamme!

Dat is vreemd, daar wordt namelijk niet gestaakt. Alle metrostations en metro's zijn gewoon schoon. Heb deze week ook al 3x schoonmaakploegen in de metro of op het perron gezien. Alleen de gecombineerde NS/GVB stations worden niet schoongemaakt.
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 22 Mei 2014 09:42

En terwijl ik dit schrijf stap ik me toch in een smerige, stinkende metro.. Bah!
<<

Anoniem222

Bericht 22 Mei 2014 10:01

ellibre schreef:
Marin schreef:De treinen vallen nog wel mee, nog geen vieze tegengekomen. De Amsterdamse metro daarentegen, gadverdamme!

Dat is vreemd, daar wordt namelijk niet gestaakt. Alle metrostations en metro's zijn gewoon schoon. Heb deze week ook al 3x schoonmaakploegen in de metro of op het perron gezien. Alleen de gecombineerde NS/GVB stations worden niet schoongemaakt.

Nou het metrostation op Amsterdam CS is anders echt intens goor. En ín de metro ook.
<<

Anoniem51

Bericht 22 Mei 2014 20:06

Brooke schreef:Moet zaterdag ook met de trein, maar ik ga gewoon, vies of niet. Neem wel zo'n flesje anti-bacterie spul mee voor de handen, maar that's it.

Ik moet zaterdag ook met de trein, maar dat is wel een goed idee. Al kan ik zaterdag gelukkig eerste klas reizen en zal het daar waarschijnlijk wel meevallen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2014 20:26

De laatste paar keer dat ik in de trein zat was het goed te doen. Wel wat meer afval, maar geen bergen. WC gebruik ik nooit, dus dat weet ik niet.

Oh ja, laatste weekend voor eerste klas kaartjes. Hopelijk zit het niet vol deze keer. Gelukkig mag je het niet combineren met die AH kaartjes e.d., scheelt weer wat mensen.
<<

Churrito

Kwebbel

Bericht 22 Mei 2014 22:56

ellibre schreef:

Wel dus...dit wordt ook meerdere keren omgeroepen dat ze staken en excuus voor de overlast en wordt idd wel schoongemaakt voor de veiligheid geloof ik maar niet door de schoonmakers zelf want die staken dus nog was laatst ook een nieuwsbericht weer over.
<<

Anoniem51

Bericht 22 Mei 2014 23:14

girli schreef:De laatste paar keer dat ik in de trein zat was het goed te doen. Wel wat meer afval, maar geen bergen. WC gebruik ik nooit, dus dat weet ik niet.

Oh ja, laatste weekend voor eerste klas kaartjes. Hopelijk zit het niet vol deze keer. Gelukkig mag je het niet combineren met die AH kaartjes e.d., scheelt weer wat mensen.

Mag dat niet? Ik heb een blokkerkaartje, op de voorkant van het 2=1-kaartje staat toch dat het geld met een geldig vervoersbewijs voor de tweede klas? En dat is het blokkerkaartje ook...
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2014 23:26

Dundas schreef:
girli schreef:De laatste paar keer dat ik in de trein zat was het goed te doen. Wel wat meer afval, maar geen bergen. WC gebruik ik nooit, dus dat weet ik niet.

Mag dat niet? Ik heb een blokkerkaartje, op de voorkant van het 2=1-kaartje staat toch dat het geld met een geldig vervoersbewijs voor de tweede klas? En dat is het blokkerkaartje ook...

In het boekje wat bij de bonnen zit, staat bij "goed om te weten" het volgende: Het is niet mogelijk om de gratis treinkaartjes te combineren met vervoerbewijzen van de Spoordeelwinkel of andere acties (bijv. een vervoersbewijs aangeschaft bij AH, Blokker, Kruidvat e.d.).

Het staat hier ook:
http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes ... oorwaarden
<<

Anoniem51

Bericht 22 Mei 2014 23:32

Hmm, het boekje heb ik niet (kaartje van een collega gekregen) emmer link die jij plaatste doet het niet. Maar da's dan pech, dan maar 2e klas.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Mei 2014 21:34

Ik reis zo'n 12 keer per week met de trein en daarvan zit ik ongeveer 1 keer per week in een smerige trein. Denk aan salades verspreid over de vloer, bierflesjes, restanten patat, overvolle prullenbakken en de smerige geur die daar bij hoort.

Het meerendeel van de tijd is het gewoon een beetje smoezelig.
<<

Anoniem51

Bericht 23 Mei 2014 22:06

Shit, desinfect vergeten te kopen. Ik ben benieuwd morgen!
<<

Anoniem187

Bericht 23 Mei 2014 23:13

Met een 'actie' kaartje (dus blokker, hema of wat dan ook) mag je geen overgangskaartje (van 2e klas naar 1e klas) gebruiken. Dat kaartje mag je alleen gebruiken ik combi met een bij de NS gekocht kaartje.

Ik hoop dat ik morgenochtend een schone trein heb. Ik haat vieze treinen.
Volgende

Terug naar Algemeen