Bolletje schreef:Eens met Elliot, maar het houdt wel een keer op. Als iemand mij ect respectloos behandeld keer op keer, zal ik daar ook geen begrip of respect meet voor kunnen opbrengen.
Maar zoiets als zondagsrust, ik vind dat geen goede vergelijking. Als die mensen niks willen doen op een zondag doen ze daar niemand kwaad mee, je kunt ze moeilijk dwingen, wat respectloos zou zijn. Andersom dwingen ze je ook niet om geen zondagsrust te houden dus daarin zie ik genoeg respect.
-ED- schreef:Het antwoord dat Elliot geeft, dat is natuurlijk het sociaal wenselijke antwoord, maar hoe zit het echt? Als iemand jou behandelt als het laagste van het laagste, kun jij dan echt nog respect opbrengen voor die persoon? Van binnenuit bedoel ik dan hè.
-ED- schreef:Het antwoord dat Elliot geeft, dat is natuurlijk het sociaal wenselijke antwoord, maar hoe zit het echt? Als iemand jou behandelt als het laagste van het laagste, kun jij dan echt nog respect opbrengen voor die persoon? Van binnenuit bedoel ik dan hè.
Elliot schreef:-ED- schreef:Het antwoord dat Elliot geeft, dat is natuurlijk het sociaal wenselijke antwoord, maar hoe zit het echt? Als iemand jou behandelt als het laagste van het laagste, kun jij dan echt nog respect opbrengen voor die persoon? Van binnenuit bedoel ik dan hè.
Ik denk heus wel eens iets anders dan wat ik daadwerkelijk zeg, maar ik ben eigenlijk echt nooit respectloos in mijn gedragingen naar mensen toe. Dus ja, ik breng eigenlijk altijd respect voor anderen op.
Susan schreef:Nee. En als ik heel eerlijk ben word ik soms ook een beetje kriegel van mensen die altijd alles van twee kanten willen bekijken, overal begrip voor willen kunnen opbrengen en nooit gewoon eens iets of iemand volkomen k*t kunnen vinden.
-ED- schreef:Elliot schreef:-ED- schreef:Het antwoord dat Elliot geeft, dat is natuurlijk het sociaal wenselijke antwoord, maar hoe zit het echt? Als iemand jou behandelt als het laagste van het laagste, kun jij dan echt nog respect opbrengen voor die persoon? Van binnenuit bedoel ik dan hè.
Ik denk heus wel eens iets anders dan wat ik daadwerkelijk zeg, maar ik ben eigenlijk echt nooit respectloos in mijn gedragingen naar mensen toe. Dus ja, ik breng eigenlijk altijd respect voor anderen op.
Respect hebben voor iemand is voor mij iets van binnenuit, dat heb je of heb je niet. Voor mij is het niet zo dat wanneer je geen respect hebt voor iemand dat je diegene dan ook automatisch respectloos behandeld, dit staat los van elkaar.
Harrison schreef:Elliot is my brotha from anotha motha!

Harrison schreef:Dan kun je toch ook bijna nooit beoordelen of die ander nou geen respect voor je heeft of je alleen respectloos behandelt? Dus dan gaat je hele verdere argumentatie niet op want je weet helemaal niet of die ander geen respect voor je heeft dus of jij dan ook maar geen respect hoeft te hebben, want behandelen en hebben staan los van elkaar volgens die beredenering.
-ED- schreef:Elliot schreef:-ED- schreef:Het antwoord dat Elliot geeft, dat is natuurlijk het sociaal wenselijke antwoord, maar hoe zit het echt? Als iemand jou behandelt als het laagste van het laagste, kun jij dan echt nog respect opbrengen voor die persoon? Van binnenuit bedoel ik dan hè.
Respect hebben voor iemand is voor mij iets van binnenuit, dat heb je of heb je niet. Voor mij is het niet zo dat wanneer je geen respect hebt voor iemand dat je diegene dan ook automatisch respectloos behandeld, dit staat los van elkaar.
Harrison schreef:Maar dat weet je toch helemaal niet? Misschien hebben ze dat wel maar vinden ze het alleen maar vervelend dat hun rust verstoord wordt. Oke, de kans is groot dat als ze echt afkeurend reageren dat ze jouw keuzes niet zullen waarderen, maar echt geen respect voor iemand hebben vind ik weer een brug te ver aan de hand daarvan.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers