Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Amber en de gevonden enveloppe

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2014 11:44

Amber en de gevonden enveloppe

Okay, dus Amber vindt in de trein een enveloppe, is zo lief en eerlijk haar best te doen om deze terug te krijgen bij de eigenaar. Uiteraard gaat dit allemaal via social media. Eigenaar meldt zich, eigenaar blij, Amber blij. En vervolgens is Amber de HELD van ons land! Hiep hoi!
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3660603/2014/05/24/Eigenaar-van-rode-envelop-gevonden-via-Facebook-actie.dhtml

Serieus.. Waar gaat dit over? Je moet voor de gein de reacties op Facebook eens lezen, het kind wordt de hemel in geprezen alsof ze zojuist 150 mensenlevens heeft gered.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het top dat dit soort dingen wordt gedaan, dat mensen zo eerlijk zijn en hun best doen om iets bij de eigenaar terug te krijgen En ik vind dat het meisje daar ook best voor bedankt/beloond mag worden maar zou dit niet gewoon vanzelfsprekend moeten zijn? Hiermee creëert de media toch juist weer een cultuur waarin het heel uitzonderlijk is dat je dit soort dingen, gewoon als burgers, voor elkaar doet. Er wordt nu net gedaan of dat kind een superheldendaad heeft verricht. (de reacties op facebook zijn wel vermakelijk trouwens https://www.facebook.com/AD.NL?fref=nf)

Het is eigenlijk een soortgelijke discussie als de stakende schoonmaaksters en vieze treinen. Waarom is het niet gewoon vanzelfsprekend dat je openbare ruimte netjes achterlaat en je eigen rommel opruimt? En we begrijpen allemaal dat er gewoon heel veel mensen zijn die hier het fatsoen niet voor hebben maar waarom gaat de media lekker mee in deze onzin? Die invloed van de media is soms zo vermoeiend, zij zouden zo veel kunnen verbeteren maar in plaats daarvan..
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2014 11:47

Re: Amber en de gevonden enveloppe

HAHA Amber krijgt zelfs een gratis hotelovernachting bij Golden Tulip aangeboden :palm:
<<

Anoniem130

Bericht 24 Mei 2014 11:57

Strontirritant (en ik kon het juist tot nu toe op Facebook zo lekker negeren nog, waarom moet ik het hier nou weeeeer tegenkomen!)
<<

Anoniem156

Bericht 24 Mei 2014 12:05

Toet schreef:HAHA Amber krijgt zelfs een gratis hotelovernachting bij Golden Tulip aangeboden :palm:

WTF!
Dikke onzin.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Mei 2014 13:19

Ik vind het eerlijk gezegd ook behoorlijk overdreven allemaal, maar liever dit dan al die heksenjachten, 'help dit kind aan een operatie door te liken' en andere negatieve bende. En misschien is dit juist positieve aandacht die mensen aanzet om ook goede daden te verrichten in plaats van te denken 'ach, laat maar'. Het zou misschien normaal móeten zijn, maar helaas is dat niet altijd zo.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2014 13:24

Wat een ophef zeg. Top gedaan van dat meisje, maar dat is het dan ook.
Ik las (op jouw aanraden) de reacties en klopt het dat jij er ook op gereageerd hebt? Ik dacht je foto te herkennen :p
<<

Anoniem222

Bericht 24 Mei 2014 13:48

Haha huhh ik heb dit echt helemaal gemist!
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 24 Mei 2014 15:11

Ik vind het heel overdreven. Prima actie van dat meisje natuurlijk, maar dat het zo moet worden uitgemeten vind ik bijna belachelijk. Social media wordt steeds vaker voor dit soort praktijken in gezet en ik vind het er niet leuker op worden daardoor.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2014 15:30

Rouxxxe schreef:Ik vind het heel overdreven. Prima actie van dat meisje natuurlijk, maar dat het zo moet worden uitgemeten vind ik bijna belachelijk. Social media wordt steeds vaker voor dit soort praktijken in gezet en ik vind het er niet leuker op worden daardoor.

Inderdaad. :good:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem315

Bericht 24 Mei 2014 15:50

Heel goed van die meid, maar inderdaad behoorlijk over the top, al die reacties.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2014 15:55

Ja ik heb ook gereageerd op Facebook Greenpepper!
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2014 16:12

Ik heb ooit een autosleutel gevonden en had zo weg kunnen rijden. Op een afstand heb ik gewacht en toen kwam er iemand die in zijn zakken voelde en daarna helemaal verbaasd om zich heen keek. Toen wist ik dat die van hem was en heb ze dan ook aan hem gegeven.

Ik had eigenlijk een oorkonde moeten hebben en een speldje van de burgemeester!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mei 2014 20:35

caribbeanlover schreef:Ik heb ooit een autosleutel gevonden en had zo weg kunnen rijden. Op een afstand heb ik gewacht en toen kwam er iemand die in zijn zakken voelde en daarna helemaal verbaasd om zich heen keek. Toen wist ik dat die van hem was en heb ze dan ook aan hem gegeven.

Hebben ze niet eens Hart van Nederland laten komen?? Schande!!
:smile:

Top inderdaad hoor, wat ze gedaan heeft, maar come on...
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2014 20:47

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet aan heb gestoord. Ik vind het wel leuke actie eigenlijk. Oké, het is overdreven dat de eerlijke vinder nu een hotelovernachting krijgt, en ik ben het er helemaal mee eens dat dit de normaalste zaak van de wereld moet zijn. Maar nee, ik kan me niet storen aan al die reacties, dat is ook te verwachten als je iets op social media zet.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mei 2014 21:46

Lejow schreef:
caribbeanlover schreef:Ik heb ooit een autosleutel gevonden en had zo weg kunnen rijden. Op een afstand heb ik gewacht en toen kwam er iemand die in zijn zakken voelde en daarna helemaal verbaasd om zich heen keek. Toen wist ik dat die van hem was en heb ze dan ook aan hem gegeven.

Hebben ze niet eens Hart van Nederland laten komen?? Schande!!
:smile:

Top inderdaad hoor, wat ze gedaan heeft, maar come on...

Ja idd wat een schande, ik had toch op zijn minst een dikke zak met doekoes moeten krijgen. Ze hadden verdomme CNN erbij moeten halen! Wat is dat nou voor een dank?! :cry:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2014 22:40

Misschien krijg het wel zoveel aandacht omdat het dan een stimulans is voor mensen om ook iets goeds te doen voor een ander. Ik vind het ook wel een beetje overdreven maar zou het wel tof vinden als dit mensen aanzet om wél een keer iets voor een ander te doen (die daar eerst niet eens over na dachten).

Verder vind ik het altijd stom om foto's te delen via facebook, bijv. een foto van iemand die sleutels gevonden heeft, en zo de eigenaar wil vinden. Die deel ik dan dus niet. Is dat dan ook niet aardig?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Mei 2014 07:36

Lot schreef:Misschien krijg het wel zoveel aandacht omdat het dan een stimulans is voor mensen om ook iets goeds te doen voor een ander. Ik vind het ook wel een beetje overdreven maar zou het wel tof vinden als dit mensen aanzet om wél een keer iets voor een ander te doen (die daar eerst niet eens over na dachten).

Verder vind ik het altijd stom om foto's te delen via facebook, bijv. een foto van iemand die sleutels gevonden heeft, en zo de eigenaar wil vinden. Die deel ik dan dus niet. Is dat dan ook niet aardig?

Nee!
Foei!
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Mei 2014 09:10

Lot schreef:Misschien krijg het wel zoveel aandacht omdat het dan een stimulans is voor mensen om ook iets goeds te doen voor een ander. Ik vind het ook wel een beetje overdreven maar zou het wel tof vinden als dit mensen aanzet om wél een keer iets voor een ander te doen (die daar eerst niet eens over na dachten).

Daar is toch nu dat programma eigenlijk voor ''Wie goed doet'' ofzo.

Terug naar Algemeen