Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Cadeautips gezocht!

<<

Anoniem238

Bericht 04 Mei 2014 16:53

Cadeautips gezocht!

De uitnodiging voor mijn verjaardag eind deze maand net verstuurd en de eerste cadeau-verzoeken komen weer binnen :palm:.

Jarenlang had ik pagina lange wensenlijstjes en kon ik iedereen van een unieke cadeauwens voorzien en sinds een paar jaar is dat helemaal weg...

Bonnen / geld vind ik heel standaard om te vragen (ook om te geven..), maar wat dan?
Denk dat de gemiddelde vriendin / familielid 7.50 euro tot 10 euro aan het cadeau wil uitgeven.
Wat zou ik daar voor kunnen verzinnen?
Zat al te denken aan kaarsen, plantjes voor in de vensterbank...
De voorraad voor onder de douche is nog groot genoeg en boeken zijn vaak te duur om te vragen...

Wie heeft er nog meer ideeën?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Mei 2014 17:36

Re: Cadeautips gezocht!

Hou je van koken? Dan zou je kookspulletjes kunnen vragen, of bijvoorbeeld een ovenschaal ofzo. Ik heb met mijn verjaardag bijvoorbeeld een tajine gekregen en dat vond ik erg leuk. Of een pakketje met lekkere luxe producten (pasta, olijfolie en zo) van een kookwinkel ofzo. Een theepakketje kan dan ook leuk zijn. Of koffie.
Scentchips?
Iets voor tuin/balkon?
En anders toch bonnen zodat je die bij elkaar kunt leggen. Minder leuk misschien, maar wel praktisch.
<<

Anoniem205

Bericht 04 Mei 2014 17:59

Ik zou niet voor een ander gaan bepalen wat hij/zij uit wil geven voor jouw verjaardag en gewoon mijn wensen doorgeven. Dan kunnen ze altijd nog bepalen of ze het kado wel of niet kopen voor je. Ik was afgelopen vrijdag jarig en wist ook niet wat te vragen. Uiteindelijk heb ik gevraagd om "doe-dingen" samen met vriendinnen (en kreeg ik een chocoladeproeverij voor 2), een hittepit, rituals spullen, hoby spullen en heb ik een broodbakmachine gekregen (plus toebehoren daarvoor).

Stel jij zou om een specifiek boek vragen en het zou een euro of 2 boven mijn oorspronkelijke budget liggen, zou ik het alsnog kopen omdat je het zo specifiek hebt aangegeven.
<<

Anoniem238

Bericht 04 Mei 2014 21:42

Bedankt voor de tips!

@ Oreo, je hebt ook wel gelijk dat ik niet voor iemand in moet vullen hoeveel die wil betalen voor een cadeautje. Maar soms maakt het bedenken van een cadeautje in een prijscategorie het makkelijker :laughcry:.

Heb inmiddels aan de ene vriendin een klein plantje in een mooi bakje/potje voor in de vensterbank gevraagd en aan de andere vriendin thee uit een thee/koffie/bonbon winkeltje hier in de straat.

We hebben geen tuin/balkon, dus daar hoef ik geen inspiratie voor op te doen :P.
Als er nog iemand om wensen vraagt, ga ik denk mixen voor taart/cake/koekjes vragen, vind ik ook leuk om te doen.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mei 2014 21:48

Je hebt ook wel wat goedkopere boeken of mensen willen soms wel samen een cadeautje geven. Misschien kun je wat goedkopere boeken opgeven als wens? Verder misschien sieraden of een sjaal?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mei 2014 22:07

Mascha heeft net een boek geschreven, die zou ik persoonlijk graag willen hebben. Happy Life heet het. Ook de boeken van Brene Brown vind ik erg goed (De moed van imperfectie en De kracht van kwetsbaarheid). 15 minute meals van Jamie Oliver is nog wel een boek dat ik zou willen hebben. Uhm. Oeh! Het roze pakket van Rituals is heel erg fijn. Ik vind het altijd veel te duur om voor mezelf te kopen maar als verjaardagscadeautje vind ik zulke dingen erg leuk om te vragen. Bonnen van m'n favoriete restaurant vind ook leuk om te krijgen, dat vind ik toch net iets anders dan een cadeaubon.
<<

Anoniem238

Bericht 10 Mei 2014 16:34

@ Joan, had niet meer gezien dat je hebt gereageerd. Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Iets van Rituals vragen is ook wel een leuk idee, dat koop ik inderdaad niet snel voor mijzelf.

Nogmaals dank voor het meedenken, hier doe ik echt inspiratie van op!

Terug naar Algemeen