Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Facebook ----> melding maken

<<

Anoniem108

Bericht 06 Mei 2014 21:52

Facebook ----> melding maken

Zag zojuist in 'Overige' van Postvak in dat ik een berichtje kreeg met een beledigende tekst. Aanvankelijk stond er Facebook-gebruiker en dat het bericht was verzonden met een mobiele telefoon. Toen ik wilde kijken of ik erop kon reageren, kreeg ik de melding dat dit niet kon en even later kwam er een naam te staan van degene van wie het account zou zijn en was ik opeens geblokkeerd...?

Had even gekeken hoe ik zoiets moet melden. In je bericht op 'Acties' klikken en dan de optie 'probleem rapporteren'. Klopt het dat je op die manier melding maakt bij Facebook en je verder niets hoeft te doen? Ik kreeg geen bevestiging o.i.d. en heb wel een sterk vermoeden wie dit nep-account heeft aangemaakt en het valt samen met een raar telefoontje wat ik iets voor dit bericht kreeg.

Heb ik de melding goed gedaan of moet ik alsnog een mailtje sturen? Ben hier niet zo in thuis.:)
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Mei 2014 22:19

Re: Facebook ----> melding maken

Ik heb ooit ook op deze manier iets gemeld. Ging om een buitenlandse jongen die in het Engels zei dat ik er goed uitzag. Ik kende die hele jongen niet en vond het vervelend om zo door een vreemde aangesproken te worden.
Later kreeg ik wel een reactie van Facebook dat ze mijn probleem begrepen, maar er niets mee konden doen omdat de jongen dit wel gewoon mag zeggen (niet beledigend of bedreigend enz.). Snap ik ook wel, dat zij daar niets mee kunnen.
Jouw verhaal ligt wel anders. Ik denk dat jij ook wel een reactie van facebook zult krijgen..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 06 Mei 2014 22:21

Hi Piertje, thnx voor je reactie. Het bericht wat ik ontving was niet vleiend. Tegenovergestelde eigenlijk. De wijze waarop ik het heb gemeld klopt dus wel gewoon?

In je eigen privacy-instellingen kun je instellen dat niet iedereen je zomaar kan mailen. Wellicht handig voor jou om te doen (als je dit nog niet had gedaan). :)
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Mei 2014 22:41

Ik ben helemaal niet van het melding maken, voel me niet zo snel beledigd, maar gisteren kreeg ik een bericht op Badoo en daar had ik niet binnen een half uur op gereageerd, toen werd ik uitgemaakt voor h_oer. Daar heb ik toch maar wel een melding van gemaakt. (ik wilde er nogal fel op reageren, maar heb hem maar gewoon geblokkeerd.

Op Facebook is trouwens nu ook een pagina waar je je als vrijgezel kunt aanmelden en anderen op kunt laten reageren, maar anderen kunnen je ook opgeven. Daar wordt door iedereen zo lullig op gereageerd! Mensen worden (soms ongevraagd) opgegeven en volledig de grond in getrapt dat ze er niet uit zien. Ook mensen waarvan je gewoon kunt zien dat ze zichzelf niet hebben opgegeven.. Het lijkt me echt cyberpesten. Maar ik weet niet goed hoe ik dat moet melden.
<<

Anoniem108

Bericht 06 Mei 2014 22:59

Lenthe, ik ben ook geheel niet snel beledigd of überhaupt dat ik de moeite zou nemen om ergens werk van te maken, maar dit gaat echt om een gestoorde freak. Klinkt niet heel aardig, maar hij is eng.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2014 00:14

Piertje schreef:Ik heb ooit ook op deze manier iets gemeld. Ging om een buitenlandse jongen die in het Engels zei dat ik er goed uitzag. Ik kende die hele jongen niet en vond het vervelend om zo door een vreemde aangesproken te worden.
Later kreeg ik wel een reactie van Facebook dat ze mijn probleem begrepen, maar er niets mee konden doen omdat de jongen dit wel gewoon mag zeggen (niet beledigend of bedreigend enz.). Snap ik ook wel, dat zij daar niets mee kunnen.
Jouw verhaal ligt wel anders. Ik denk dat jij ook wel een reactie van facebook zult krijgen..

Ik vind het heel apart dat wanneer iemand jou een complimentje geeft jij daar een melding van maakt bij FB. Wat had je verwacht dat ze zouden doen? Die jongen aanspreken dat hij geen complimentjes meer mag geven? Dan kun je beter nietmeer op Facebook zitten, iedereen kan je namelijk een berichtje sturen, tenzij je dat inderdaad hebt uit gezet.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mei 2014 11:08

Carrie schreef:
Piertje schreef:Ik heb ooit ook op deze manier iets gemeld. Ging om een buitenlandse jongen die in het Engels zei dat ik er goed uitzag. Ik kende die hele jongen niet en vond het vervelend om zo door een vreemde aangesproken te worden.

Ik vind het heel apart dat wanneer iemand jou een complimentje geeft jij daar een melding van maakt bij FB. Wat had je verwacht dat ze zouden doen? Die jongen aanspreken dat hij geen complimentjes meer mag geven? Dan kun je beter nietmeer op Facebook zitten, iedereen kan je namelijk een berichtje sturen, tenzij je dat inderdaad hebt uit gezet.

Eens, dat jij daar niet van gediend bent weet hij niet. Zet het dan idd uit. Ik vind dit raar.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem108

Bericht 07 Mei 2014 13:21

Kan iemand mij wel vertellen of de manier hoe ik melding heb gedaan goed is? Want daar twijfel ik over.:)
<<

Anoniem301

Bericht 08 Mei 2014 18:52

Izar schreef:Kan iemand mij wel vertellen of de manier hoe ik melding heb gedaan goed is? Want daar twijfel ik over.:)

Sorry, ik heb geen idee! Denk ook niet dat ze er veel mee kunnen, gezien het een fake account is.
<<

Anoniem108

Bericht 08 Mei 2014 20:45

Thnx, Carrie. Ik heb het sterke vermoeden dat het een fake account is, maar ook dat is gelinkt aan een IP-adres, dus vandaar. Ik heb tot dusver iig nog geen reactie gehad en hoop sowieso dat het hierbij blijft.
<<

Anoniem187

Bericht 08 Mei 2014 20:48

Volgens mij heb je het goed gedaan. Heb je (nog) geen terugkoppeling van fb gekregen?
<<

Anoniem108

Bericht 08 Mei 2014 21:49

Nee, nog geen terugkoppeling. Duurt wellicht een aantal dagen.

Terug naar Algemeen