Onderhandelen
Ik kan dat dus totaal niet, als ik op een markt ben of in een land waar dat heel normaal is, dan betaal ik de vermelde prijs en als ik dat teveel vind, dan koop ik het gewoon niet.
Maar ik ging net voor een camera in de uitverkoop kijken en hij was nu 50 euro goedkoper dan twee dagen geleden. Een verkoopster sprak mij aan, dus ik maakte een opmerking in de trant van 'zou de prijs nog verder zakken' (want de actie loopt tot zondag, dus ik ben dan geneigd zondag langs te komen, wie weet is de prijs dan nog meer gezakt). De ze vroeg wel wat ik dacht dat ze nog meer aan de prijs konden doen.
Maar niet direct op gereageerd, meer van 'dat het veel geld is'. Daarna nog een tijd over de camera gehad, zag dat ze er ook best nog wat hadden liggen. Keek ook voor een flitser, die hebben ze voor 289, dus gaf aan dat ik dat veel geld vond en misschien eerst voor een simpele goedkope zou gaan en toen zei ze ook wel dat ze wellicht wat aan de prijs kon doen.
Maar heb aangegeven vanavond terug te komen (was in lunchpauze), dus nou vroeg ik mij af hoeverre ik hier nou over kan onderhandelen? Wat zouden jullie doen?
Gaat om een camera, buiten op het bord stond 799, 2 dagen terug was het 749 en nu 699. (bij bol.com is hetzelfde pakket ongeveer 839). Afhankelijk van de prijs zal ik wel of niet de flitser nemen.

En het lukte me in vrijwl elke woonwinkel.

) Meestal krijg ik wel een deel van de verkoopprijs af.