Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Auto beschadigd op parkeerplaats

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Apr 2014 11:28

Auto beschadigd op parkeerplaats

Gister wilde ik in mijn auto stappen en toen zag ik ineens op het zijscherm linksvoor een kras en deukje zitten. Ik weet zeker dat ik zelf nergens tegen aan ben gereden en mijn vriend ook, dus het moet op een parkeerplaats gebeurd zijn. Kan ik hier iets mee qua verzekering? Ik heb een halve all risk verzekering.

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Apr 2014 11:33

Re: Auto beschadigd op parkeerplaats

Nee.. je gaat dan zelf echt belachelijk veel achteruit in No-Claim.
Wij hebben het ook aan de hand gehad, alleen heb ik de mevrouw gezien die de schade maakte. Zij ontkende alleen en wilde niet meewerken. Het heeft 7 maanden geduurd voor zij eindelijk aansprakelijk gesteld werd en haar verzekering dus de schade (a 750!!!! euro) moest betalen.

Voor die tijd hebben we uit laten zoeken wat we kwijt zouden zijn als we het zelf zouden doen, en we zouden echt per maand heel veel meer verzekering gaan betalen.

Stront irritant trouwens, dat mensen niet gewoon even een excuus briefje onder de ruitenwisser doen met de mogelijkheid om het op te lossen met elkaar.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Apr 2014 11:35

Kan je geen aanspraak doen op het Waarborgfonds?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Apr 2014 11:43

Ik heb toch maar even een mailtje gestuurd naar mijn verzekering, ben benieuwd!

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Apr 2014 11:43

Blue schreef:Kan je geen aanspraak doen op het Waarborgfonds?

Dat is niet zo makkelijk als het klinkt.
Daar moet je flink wat getuigen voor hebben, dat je auto eerst niet beschadigd was, en hoe/wat/waar hij stond, enz enz.
En het is (een van de twee) of TOT een bepaald schade bedrag, of VANAF een bepaald schade bedrag.
Is echt een heel gedoe...
<<

Anoniem304

Bericht 22 Apr 2014 11:47

Nope, je bent ook vaak goedkoper uit om het 'zo' te betalen dan via de verzekering.

Ik heb 1x schade gereden en dat heb ik ook gewoon betaald. Mijn maandbedrag zou in 1 klap zo hoog worden omdat ik alle schadevrije jaren kwijt zou raken. No thanks, daar heb ik voor bedankt.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Apr 2014 11:48

Lejow schreef:
Blue schreef:Kan je geen aanspraak doen op het Waarborgfonds?

Dat is niet zo makkelijk als het klinkt.
Daar moet je flink wat getuigen voor hebben, dat je auto eerst niet beschadigd was, en hoe/wat/waar hij stond, enz enz.
En het is (een van de twee) of TOT een bepaald schade bedrag, of VANAF een bepaald schade bedrag.
Is echt een heel gedoe...

Ahh ok, weet alleen dat mijn man er een keer aanspraak op heeft gemaakt toen hij bij zijn auto terug kwam en er gat van een trekhaak in zijn bumper zat.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Apr 2014 12:38

Klote zeg!! Zag laatst ook een kras op mn auto die zeker weten is aangericht.
Waarborgfonds heeft een risico van €250 daar moet je schade dus boven zitten.
Daarnaast een getuige. Ik heb het toen via mn rechtsbijstand gedaan en het waarborgfonds.
Heb een schade expert een rapport laten maken kostte me iets van €35 als ik mij niet vergis.
Mijn schade was rond de 500 en na 1,5 jaar 'vechten' kreeg ik iets van €279
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Apr 2014 13:39

Wij hebben dit gehad toen we onze auto net gekocht hadden. Tijdens het winkelen ondekte ik een hele grote kras van op de achterklep/achterlamp. Het was echt een kras gemaakt met een voorwerp. Wij hebben dit wel toen aan de verzekering opgegeven en zijn idd achteruit gegaan in no-claim. :laughcry: Puur alleen omdat we niet wisten wie het gedaan heeft. Om de kras te laten maken zouden we rond de 100 euro kwijt zijn, dus de kras zit er nog steeds.

Ik kan er nog steeds van balen, maar meer omdat mensen de lompheid hebben om niet fatsoenlijk met andermans spullen om te gaan. Ik zie in een parkeergarage soms echt mensen de deur van hun auto tegen een andere auto aantikken alsof het de normaalste zaak is.
Afbeelding
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Apr 2014 13:41

Een halve all-risk verzekering is trouwens toch een WA-extra verzekering? Of is dit soms iets nieuws?
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Apr 2014 14:19

Dat denk ik wel Raaf, dat dat hetzelfde is. Ik weet het niet zeker eigenlijk. Ik zit bij Inshared en daar heet het half all-risk. Bij schade door eigen schuld krijg ik de helft uitgekeerd van wat ik bij een all-risk verzekering uitgekeerd zou krijgen.

♥♥
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Apr 2014 17:36

Inshared heeft toch geen no-claim?
Afbeelding
<<

Anoniem50

Bericht 22 Apr 2014 17:46

Mijn auto staat op een parkeerplaats waar dagelijks honderden auto's in en uit parkeren en veel van die auto's weten mijn auto te raken. En dan geen briefje achterlaten. :12: Ik heb deukjes, krasjes en één auto heeft zich in mijn auto uitgeparkeerd. Ik heb bij een schadebedrijf gevraagd wat het me gaat kosten om mijn auto weer op te lappen. € 2000,00 en dat is hij me niet meer waard. Of nee, dat is hij gewoon echt niet waard, het garagebedrijf raadde het ook echt af. Waarborgfonds maak ik geen aanspraak op, bij de verzekering ben ik opeens mijn schadevrije jaren kwijt en in het vervolg driedubbele aan premie.
<<

Anoniem152

Bericht 22 Apr 2014 18:33

Balen zeg!
Heb het zelf laatst ook bij de hand gehad. Mijn auto is in de parkeerkelder, die bij het appartementencomplex hoort, bewust bekrast. Is dus gewoon een van mijn buren geweest, aangezien buitenstaanders er niet in kunnen.
Het is zonde, maar ik ga er mijn schadevrije jaren niet voor opgeven.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Apr 2014 20:20

Ik snap werkelijk niet dat mensen ook niet voorzichtig die deuren open doen. Ik zie mensen die deuren openzwaaien alsof het niks is. Hierdoor heb ik zelf ook al diverse krassen en deukjes aan de zijkant van mijn auto. Ik baal er gruwelijk van want doe zelf altijd zo voorzichtig mogelijk de deuren open om andermans auto niet te beschadigen.
<<

Anoniem187

Bericht 22 Apr 2014 20:38

Ik heb ook krasjes en krassen op mijn auto. En waarvan? Geen idee..
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Apr 2014 20:58

Awh..wat balen zeg! Dat mensen ook gewoon vertrekken zonder een bericht achter te laten, zo asociaal.
Ik wasvan de week heel zachtjes achteruit tegen een auto aangereden. Ben meteen gaan kijken of er schade was, dat was gelukkig niet, maar anders had ik het echt wel laten weten!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018

Terug naar Algemeen