Silly-One schreef:Witte donderdag is ook de dag van het voeten wassen. Net geleerd van mijn vader toen ik naar huis belde. MIjn moeder was naar de kerk voor het voetenwassen. Na wat google was het ook een onderdeel van de laatste avondmaal.
Marley schreef:Ik kwam mijn oude onderbuurvrouw (80 jr.) tegen en ze heeft me vanochtend precies verteld wat het allemaal inhoudt. Laatste avondmaal, kruisiging en wederopstanding. Maar nu is nog de vraag waar de Paashaas vandaan komt...
Parisienne schreef:Marley schreef:Ik kwam mijn oude onderbuurvrouw (80 jr.) tegen en ze heeft me vanochtend precies verteld wat het allemaal inhoudt. Laatste avondmaal, kruisiging en wederopstanding. Maar nu is nog de vraag waar de Paashaas vandaan komt...
Hazen en konijnen waren vroeger het symbool van vruchtbaarheid. Een vruchtbare haas was dan ook het teken van de lente, van het ontstaan van nieuw leven in de natuur. Dit is wat mij vroeger verteld was.

Parisienne schreef:Ik vond het ook wel een leuke gedachte. Geen idee of het 100% waar is, maar het klinkt wel logisch
Tangerine schreef:Dan vier je de uitstorting van de heilige geest. Is altijd 50 dagen na Pasen.
Tangerine schreef:Nee toch.. Je hebt toch de 40 dagen tijd voor Pasen? En dan zitten er 49 tussen pasen en Pinksteren, dus op de 50ste dag?


Aziraphale schreef:Ja, dat weet ik. Katholieke Pabo gedaan en ik werk op een christelijke school. Zelf heb ik er verder niks mee.
Wat ik mij dan afvraag, als je op een christelijke school werkt moet je dan niet achter de visie van de school staan en daarin zelf ook belijdend/actief zijn, of zijn de 'regels' anders?
Het lijkt mij lastig dat als je er zelf niks mee hebt, dat je dan wel achter de vieringen en visie van de school staat op het gebied van het geloof.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers