Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Domme vraag mbt postzegels.

<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2014 16:17

Domme vraag mbt postzegels.

Ik stuur nooit wat, alles gaat zowat per mail. Ik wil een gewone afmeting/gewicht kaart versturen dus dat is 0.64. Ik heb hier een zooitje zegels vn decemberzegels en ook een aantal met roodtinten waar in het groot ''2c'' staat. Er staat met letters door elkaar ''eurocent''. Is het dan € 2,00 of € 0,02?

Schaam me diep :palm:
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 11 Apr 2014 16:23

Re: Domme vraag mbt postzegels.

De decemberzegels zijn van een goedkopere waarde. Van welk jaar zijn de zegels? Want sinds 2012 volgens mij hebben ze geen waardebedrag meer op de zegels staan en staat 1 postzegel gewoon voor het tarief dat op dat moment geldig is (in dit geval dus voor het decembertarief). Dat betekent dat je dus twee decemberzegels moet plakken. Die waarde is dan hoger dan 0,64 cent maar het is niet anders als je geen andere zegels hebt op dit moment en ook niet bij wil kopen.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2014 16:27

Re: Domme vraag mbt postzegels.

http://www.postnl.nl/voorthuis/postzege ... rstzegels/

Ik heb niet gezegd dat ik niet wil bijkopen hoor, maar ik heb er voldoende dat het niet echt nodig is. Die met die 2 erop zijn 0.02 ct.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2014 16:29

Re: Domme vraag mbt postzegels.

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 11 Apr 2014 16:35

Re: Domme vraag mbt postzegels.

Maar welke heb je dan? Want je eerste link is de decemberzegel van afgelopen jaar. Die is 0,55 cent waard op dit moment. Te weinig dus op dit moment. En je tweede link zijn gewoon allerlei verschillende postzegels.

Voor zover ik weet heb je geen decemberzegels van 2 cent.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Apr 2014 16:39

Re: Domme vraag mbt postzegels.

Burgemeester Nicky schreef:Maar welke heb je dan? Want je eerste link is de decemberzegel van afgelopen jaar. Die is 0,55 cent waard op dit moment. Te weinig dus op dit moment. En je tweede link zijn gewoon allerlei verschillende postzegels.

Voor zover ik weet heb je geen decemberzegels van 2 cent.


Die 2 eurocent zegels zijn de bijplakzegels:
Afbeelding

Trouwens CBL, als je van links naar rechts leest en dan steeds een regel lager, zie je wel 2 euro cent staan.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2014 16:40

Re: Domme vraag mbt postzegels.

Burgemeester Nicky schreef:Maar welke heb je dan? Want je eerste link is de decemberzegel van afgelopen jaar. Die is 0,55 cent waard op dit moment. Te weinig dus op dit moment. En je tweede link zijn gewoon allerlei verschillende postzegels.

Voor zover ik weet heb je geen decemberzegels van 2 cent.


Dat zeg ik toch ook niet. Ik ben er al uit.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 11 Apr 2014 16:41

Re: Domme vraag mbt postzegels.

Oh, het is én én. Ik dacht dat ze decemberzegels had waar die 2 cent op stond.

In dat geval moet je dus 1 decemberzegel plakken en 10 2cent postzegels. Samen 0,65 cent. 1 cent meer dan nodig.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Apr 2014 16:44

Re: Domme vraag mbt postzegels.

caribbeanlover schreef:
Burgemeester Nicky schreef:Maar welke heb je dan? Want je eerste link is de decemberzegel van afgelopen jaar. Die is 0,55 cent waard op dit moment. Te weinig dus op dit moment. En je tweede link zijn gewoon allerlei verschillende postzegels.

Voor zover ik weet heb je geen decemberzegels van 2 cent.


Dat zeg ik toch ook niet. Ik ben er al uit.


Waarom moet jij altijd zo kattig reageren wanneer iemand je probeert te helpen? Je bent vaak nogal onduidelijk in je posts, en daarbij kan het altijd gebeuren dat iemand het niet helemaal begrijpt wat je bedoelt.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2014 16:45

Re: Domme vraag mbt postzegels.

Het blijft altijd lastig hoe iemand iets bedoel he dus trek niet gelijk je conclusies!
<<

Anoniem122

Bericht 11 Apr 2014 16:49

Re: Domme vraag mbt postzegels.

caribbeanlover schreef:Het blijft altijd lastig hoe iemand iets bedoel he dus trek niet gelijk je conclusies!


Ik trek geen conclusies, ik constateer iets, en het valt meerdere mensen regelmatig op en het wordt ook regelmatig tegen je gezegd dat je soms enorm kattig en bitcherig reageert terwijl dat nergens voor nodig is.

Waarom kon je niet gewoon iets in de trant zeggen van "Oh nee ik bedoelde dat ik december postzegels had, en inderdaad ook nog gewone postzegels waarop 2 cent staat." Ipv zo'n kattige reactie "Dat zeg ik toch ook nergens".
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 11 Apr 2014 16:51

Re: Domme vraag mbt postzegels.

Het gaat inderdaad om de manier waarop. Maar geeft niks hoor, CBL. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Dat is het aller belangrijkste.
<<

Anoniem260

Bericht 11 Apr 2014 17:16

Re: Domme vraag mbt postzegels.

0,02 cent? Bedoel je niet 0,02 euro :wink:
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Apr 2014 00:13

Re: Domme vraag mbt postzegels.

Burgemeester Nicky schreef:Het gaat inderdaad om de manier waarop. Maar geeft niks hoor, CBL. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Dat is het aller belangrijkste.


Idd en er word weer zo aanvallig gereageerd alsof ik dat met opzet doe en zo bedoel ik het niet. Achter onze pc's is het altijd gissen hoe iemand het bedoeld dus als er zoiets staat denkt men altijd dat het negatief bedoeld word. Daar zouden ze eens anders naar kunnen kijken.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Apr 2014 03:13

Re: Domme vraag mbt postzegels.

caribbeanlover schreef:
Burgemeester Nicky schreef:Het gaat inderdaad om de manier waarop. Maar geeft niks hoor, CBL. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Dat is het aller belangrijkste.


Idd en er word weer zo aanvallig gereageerd alsof ik dat met opzet doe en zo bedoel ik het niet. Achter onze pc's is het altijd gissen hoe iemand het bedoeld dus als er zoiets staat denkt men altijd dat het negatief bedoeld word. Daar zouden ze eens anders naar kunnen kijken.


Waarom verplaats je het probleem nu naar een ander ipv eens kijken wat je er zelf aan kan doen?
Misschien is het dan eens slim om voordat je op verzenden klikt, je eigen reactie eens door te lezen. Of heb je echt niet door dat je soms enorm kattig reageert?

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers