Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kan ik dit maken? (geld terug eisen)

<<

Anoniem75

Bericht 05 Apr 2014 20:46

Kan ik dit maken? (geld terug eisen)

2,5 week terug heb ik online een zandbak besteld voor S. Op de site stond dat er een levertijd was van 3-4 werkdagen. Ik kreeg via de site een mail met de track & trace code en zo zag ik verschillende keren een bezorgtijd voorbij komen maar ook bleef er staan dat mijn pakket nog in het sorteercentrum stond. Na 1,5 week gebeld naar Postnl en ik moest verder nog een paar dagen afwachten en anders contact opnemen met de website. Donderdag dus nog geen zandbak dus heb ik een lichtelijke boze mail gestuurd dat ik dus voor deze zondag die zandbak wil hebben en anders m'n geld terug wil hebben en 'm ergens anders ga kopen. Ik had er ook maar van gemaakt dat het een verjaardagscadeau is voor mijn zoon die morgen jarig is en dat mijn kind erg teleurgesteld zou zijn als er geen cadeau was. Ik kreeg dezelfde dag nog een mail terug dat ze het vervelend vonden en dat ze er achteraan gingen. Nu heb ik vrijdag en vandaag niks meer van hun gehoord en ik wil onderhand echt een zandbak.

Wat zouden jullie doen? Gewoon (weer) afwachten of gewoon écht m'n geld terug eisen en 'm morgen nog ergens anders kopen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Apr 2014 21:02

Re: Kan ik dit maken? (geld terug eisen)

Ik zou m ergens anders kopen, en als deze komt hem gewoon terugsturen.
<<

Anoniem50

Bericht 05 Apr 2014 21:09

Ik zou het doen zoals Lejow zegt. Zo had ik laatst twee hoesjes voor samsung besteld, maar hoes 1 was 10 euro duurder dan hoes 2, dus hoes één ontvangen en gelijk teruggestuurd en mijn geld ook teruggekregen.

Maar als ik het goed lees dan staat de zandbak bij het sorteercentrum van bv. Postnl? Is het dan niet zo dat Postnl verantwoordelijk is voor een veel te late levering en kan het bedrijf er eigenlijk niets aan doen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Apr 2014 21:21

PostNL. Wát een stelletje faalhazen daar. Ik probeer dat bedrijf zoveel mogelijk te vermijden. Maar ik zou het nu zo doen als Lejow het zegt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem75

Bericht 05 Apr 2014 21:30

Marley schreef:Ik zou het doen zoals Lejow zegt. Zo had ik laatst twee hoesjes voor samsung besteld, maar hoes 1 was 10 euro duurder dan hoes 2, dus hoes één ontvangen en gelijk teruggestuurd en mijn geld ook teruggekregen.

Maar als ik het goed lees dan staat de zandbak bij het sorteercentrum van bv. Postnl? Is het dan niet zo dat Postnl verantwoordelijk is voor een veel te late levering en kan het bedrijf er eigenlijk niets aan doen?

Volgens Postnl moet ik na een bepaalde tijd echt bij de website zijn want dan komt het pakket niet door een bepaalde 'keuring' heen en ligt de fout dus bij de website. Ik heb mijn klacht nu dus bij beide liggen en ik hoop dat de website er werk van maakt. Niet dat het mij dus nog wat kan schelen maar ik hoop alleen dat ik wel m'n geld terug krijg en dat dus ook niet weken gaat duren. En die zandbak mogen ze dan verder ergens steken waar geen zonlicht bij komt. Ik hoop dat dat ze die zandbak dan wel op tijd terugnemen daar bij Postnl want met zo'n groot ding terug naar het postkantoor voor retour te sturen zie ik ook weer niet zitten. Dan komen ze 'm maar ophalen.

Ik ga maandag nog 1x naar Postnl bellen en de website nog een mail sturen heb ik net besloten en anders ga ik dinsdag nog ergens anders een zandbak kopen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Apr 2014 21:37

Lejow schreef:Ik zou m ergens anders kopen, en als deze komt hem gewoon terugsturen.

Niet niet terugsturen maar niet aannemen! Anders betaal je straks misschien nog verzendkosten voor het terugsturen. Je kunt de zending gewoon weigeren.
<<

Anoniem50

Bericht 05 Apr 2014 21:40

Ik vind het weer heel erg makkelijk van PostNL om de schuld op de website te schuiven. Ze gaan een contract met een bedrijf aan, want een bedrijf stuurt geen losse pakketten via PostNL, PostNL heeft afspraken over leveren vanuit hun sorteercentrum. Maar het mislukt ze en opeens is het de schuld van het bedrijf. Met andere woorden, wat er ook mis gaat, het is altijd het probleem van de klant.

Ik snap dat je met deze woorden niet geholpen bent en ik hoop dat er snel een zandbak komt voor jouw zoontje! Niets zo fijn om erin te kunnen spelen. Is het een schelpvorm? Werkt ook goed om in te poedelen. :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Apr 2014 21:50

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit dat soort problemen gehad met PostNL. Wel eens dat een brief er iets langer over deed, maar niet zoiets, vrijwel alles wat ik bestel komt gewoon netjes op tijd. Dus dat het daar zo bar en boos is, dat herken ik echt niet.

Maar los daarvan vind ik wel dat je het kan maken om je geld terug te eisen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2014 14:15

Dat is de reden waarom ik niets meer vooraf betaal en dan laat bezorgen. Fuck PostNL.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Apr 2014 15:22

Ik had dit met een een bestelling van Noppies, er kwam ook steeds een andere leverdatum te staan met de track en trace code. Uiteindelijk Noppies gemaild en de fout lag ook echt bij hun. Het pakket was kwijt geraakt. Was nergens gescand. Hun hebben toen direct een nieuw pakket opgestuurd. Een dag later kwam trouwens dat eerste pakketje ook binnen...

Ik vind zeker dat je je geld terug kunt eisen. Dat heb ik laatst gedaan bij een website die draagdoeken verkochten. Ze adverteerden groot dat als je voor een bepaalde tijd bestelde het diezelfde dag verstuurd zou worden en de volgende dag geleverd. Ik wilde echt graag die doek de volgende dag hebben, omdat ik hem de dag daarop wilde gebruiken. Dus ik besteld en betaald. Krijg ik even later een mail dat de doek niet meer die dag verzonden ging worden, maar zeker de volgende dag. Ik was toen een beetje boos en heb gezegd de bestelling te willen annuleren als die doek niet nog die dag verzonden zou worden. Heb toen netjes een dag later m'n geld teruggekregen.
<<

Anoniem75

Bericht 06 Apr 2014 15:35

Pompoen schreef:
Lejow schreef:Ik zou m ergens anders kopen, en als deze komt hem gewoon terugsturen.

Niet niet terugsturen maar niet aannemen! Anders betaal je straks misschien nog verzendkosten voor het terugsturen. Je kunt de zending gewoon weigeren.

Kan ik dus een pakket ook weigeren? Dat wist ik dus niet. En sturen ze die dan terug naar de website of winkel? Ik zie het dus echt niet zitten als ik zelf dat ding nog retour moet zenden dat mag PostNL dan dus gelijk doen.

Ik bel maandag sowieso naar PostNL en naar de website en vertel ze dan ook dat ik het pakket dan ook weiger.

Normaal betaal ik achteraf of je moet met Paypal kunnen betalen. Dan betaal ik wel gelijk.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Apr 2014 23:20

Ik zou het pakket ook weigeren. Terugsturen moet je zelf de kosten betalen. Overigens wel jammer dat PostNL hier weer faalt en niet het bedrijf. Maar goed, het bedrijf had ook wel ietsjes meer kunnen doen voor jou als klant.

Heb je al vooraf betaald? Weet eigenlijk niet hoe dat dan weer zit, het geld moet volgens mij gewoon meteen aan je overgemaakt worden dan.
<<

Yindy

Kwebbel

Bericht 08 Apr 2014 07:56

Hoe is het uiteindelijk opgelost?
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 09 Apr 2014 10:32

Ik krijg m'n geld terug zodra hun de zandbak weer terug hebben. God weet hoelang dat weer gaat duren. Als ik heb eind volgende week nog niet terug heb trek ik weer aan de bel. Echt zeg wat een ballentent! Het enige wat ik verder nog per mail kreeg was 'excuses voor het ongemak' lekker makkelijk dus.

Dus meiden bestel nooit iets bij pleinaanbiedingen.nl !
<<

Anoniem186

Bericht 09 Apr 2014 10:54

Ze hebben ook fb zag ik. Ik zou daar je klacht opzetten. Meestal zijn bedrijven dan veel behulpzamer.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Apr 2014 11:01

Dat is wel een goeie voor als ik over 1,5 week m'n geld nog niet terug heb :ja:
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Apr 2014 11:04

Jans, inderdaad. Zodra je iets op social media post word er vaak gelijk gehandeld.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem75

Bericht 09 Apr 2014 11:08

Ik vind het alleen een nadeel dat al mijn vrienden dan kunnen lezen dat ik daar loop te klagen :nerd:

Ik vond een boze mail sturen al knap van mezelf haha
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Apr 2014 14:10

razz je kan ook een prive bericht via facebook sturen.Doe ik ook wel eens en dan ziet niemand het
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2014 14:12

sarah1985 schreef:razz je kan ook een prive bericht via facebook sturen.Doe ik ook wel eens en dan ziet niemand het

Het nut van klagen op social media is dan ook gelijk weg natuurlijk.

Een privé bericht heeft hetzelfde effect als een e-mail want niemand anders kan het zien.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Apr 2014 14:19

Cotton schreef:
sarah1985 schreef:razz je kan ook een prive bericht via facebook sturen.Doe ik ook wel eens en dan ziet niemand het

Het nut van klagen op social media is dan ook gelijk weg natuurlijk.

Een privé bericht heeft hetzelfde effect als een e-mail want niemand anders kan het zien.

oh ja dat is natuurlijk wel zo :palm:
Afbeelding

Terug naar Algemeen