Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Facebookmoord om naaktfoto

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Apr 2014 12:46

Van de Telegraaf site:

GUAMHUCHIL -
Een 16-jarig meisje is in Mexico door haar 'beste vriendin' vermoord nadat ze een naaktfoto op Facebook had gezet.

Met 65 messteken werd Anel Baez om het leven gebracht door Erandy Elizabeth Gutierrez.

De twee postten vaak foto's samen op Facebook. Toen Baez een foto plaatste, waarop zij allebei naakt waren, werd Gutierrez woedend. Ze dreigde dat ze Baez voor het eind van het jaar nog zou begraven, dat ze haar 'vriendin' in haar hoofd al drie keer had begraven, schreef Gutierrez op Twitter. Maar Baez nam de bedreigingen niet serieus.

Het meisje nodigde Gutierrez op 19 maart bij haar thuis uit om het weer goed te maken. Gutierrez vroeg of ze naar het toilet mocht, maar liep in plaats daarvan naar de keuken. Ze pakte een mes en ging Baez te lijf. Het meisje overleed aan haar verwondingen.

Na de moord vluchtte Gutierrez. Ze ging gewoon naar de begrafenis van haar 'goede vriendin'. De politie was haar echter op het spoor en arresteerde haar tijdens de plechtigheid. Gutierrez kan een gevangenisstraf van zeven jaar krijgen.

Ik kan me hier eigenlijk best wel iets bij voorstellen. Dat je hierover zo kwaad bent dat je niet meer weet wat je doet.
Misschien zou ik in zo'n situatie me juist heel anders gedragen, verschuilen voor de buitenwereld oid. Ik zou sowieso geen naaktfoto's maken.

Maar stel dat: heb jij enig idee hoe jij zou reageren als jouw vriendin of partner je zo iets zou flikken?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem 53

Bericht 01 Apr 2014 12:48

Re: Facebookmoord om naaktfoto

Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen. Als er een naaktfoto van mij op Facebook geplaatst zou worden zou ik zeker not amuses zijn, maar om diegene te vermoorden? Nee, ik denk niet dat dat dan in mij op zou komen.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Apr 2014 12:48

Je kunt je er iets bij voorstellen?!

Ik zou zeker kwaad worden maar ik zal nooit iemand vermoorden.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Apr 2014 12:55

Ik kan me voorstellen dat je er boos om word inderdaad, zou ik ook zijn maar om dan iemand te vermoorden ervoor vind ik wel ver gaan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem301

Bericht 01 Apr 2014 12:57

Wat apart dat je je er wel iets bij voor kunt stellen! Ik heb dat namelijk helemaal niet, zeker niet moord zo gepland, met voorbedachte rade. Dit is méér dan een reactie uit reflex geweest.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Apr 2014 12:58

Ok, dat me er iets bij kunnen voorstellen klinkt wat vreemd misschien. Nee, ik kan me op zich niet voorstellen dat ik iemand zou vermoorden. En het is op zich ook nooit goed te praten. Maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen, en zeker in meer behoudende culturen, dat zo iets altijd een stempel op je blijft drukken. Dat een naaktfoto op internet behoorlijke consequenties voor de rest van je leven kan hebben: voor de verstandhouding in je familie, kans op een huwelijk, baan oid. Ik kan me eigenlijk best wel voorstellen dat zo iets een reden kan zijn dat iemand helemaal doordraait, misschien juist wel helemaal op die puberleeftijd, en dan tot zo iets in staat is. En achteraf misschien wel ontzettend spijt heeft maar dan zijn dit soort dingen nooit weer terug te draaien.

Ik vind het eigenlijk meer iets om te beseffen wat je iemand aan kunt doen als je voor de lol/uit wraak oid een naaktfoto van iemand op internet zet. Je komt dit toch best wel eens tegen. Je hoort ook soms dat een slachtoffer dan bv zelfmoord pleegt. En dit is dan een andere uiterste reactie.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Apr 2014 15:09

Wow heftig. Snap dat je woedend bent maar om dan iemand te vermoorden Jenig
Afbeelding
<<

Anoniem285

Bericht 01 Apr 2014 16:03

Ik las het, vond het een zeer opmerkelijk nieuwsbericht, en was vervolgens nog verbaasder om te lezen dat jij je er wel iets bij kan voorstellen! :)

Als je naaktfoto's maakt, dan bestaat ALTIJD de kans dat iemand die foto's te zien krijgt. Als je 100% zeker wilt weten dat er geen naaktfoto's van jou op internet geplaatst worden, dan moet je geen naaktfoto's maken.
Neemt niet weg dat ik woedend zou zijn, FURIEUS zelfs, en ik zou tot veel in staat zijn... Maar met voorbedachte rade iemand met 65 messteken om het leven brengen? Nee, dat zou niet in me opkomen.

Ik vind een gevangenisstraf van 7 jaar trouwens belachelijk laag voor een dergelijk misdrijf, ook voor minderjarigen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Apr 2014 16:18

Een moord gaat natuurlijk veel te ver, maar door dat soort beeldmateriaal van een ander op internet te plaatsen kun je iemand wel helemaal kapot maken. Dat is ook echt het nadeel van internet, maar ook van YouTube. Ik zie soms ook zelf mensen die zich in een filmpje zo ontzettend voor paal zetten, dan vraag ik me af of ze zich realiseren dat ze ook nog een leven voor zich hebben en hier over tien jaar misschien wel heel veel spijt van hebben. Want je kunt het zelf wel verwijderen, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook echt weg is. Maar goed, ik dwaal af.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem260

Bericht 01 Apr 2014 18:22

65 messteken, dat is niet een vlaag van woede... :wtf:
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Apr 2014 19:16

Iets bij voorstellen is een te groot woord voor dit verhaal (er zijn wel degelijk moorden waar ik me wel iets bij kan voorstellen overigens). Ik begrijp dat dit verwoestend is en dat je als 16-jarige impulsief domme dingen kunt doen. Dit was alleen niet zo impulsief. Heel triest in elk geval. Een naaktfoto kan inderdaad vreselijke consequenties hebben, maar een strafblad wegens moord nog veel meer.
<<

Anoniem 52

Bericht 01 Apr 2014 19:48

Ik ben dol op m'n vriendin, echt. 't Is een topmens, maar no way dat ik samen met haar naaktfoto's ga maken :/ Wie doet dat dan ook?..

Anyway; ik kan me voorstellen woest te zijn en misschien zelfs agressief te reageren, maar moord? Nee.. Agressie zou zich bij mij ook meer uiten in schreeuwen en misschien iets stukgooien, maar niet eens geweld gericht op een persoon.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Apr 2014 23:28

Is het bericht uberhaupt waar? Moord om een foto? Slechts 7 jaar cel? Telegraaf? En oh ja 1 april?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Apr 2014 09:00

Jorja schreef:Is het bericht uberhaupt waar? Moord om een foto? Slechts 7 jaar cel? Telegraaf? En oh ja 1 april?

Wat een slechte krant ben je als je als 1 april grap zulke nare nieuwsberichten gaat plaatsen. Volgens mij is het bericht gewoon echt hoor. Het staat ook op o.a. AD.nl en Elsevier.nl.

♥♥
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Apr 2014 09:19

En 7 jaar is best veel voor een minderjarige. In Nederland kun je in de regel volgens mij max 1 of 2 jaar krijgen als je minderjarig bent.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Apr 2014 09:26

Dat ook nog eens inderdaad!

♥♥

Terug naar Algemeen