Facebookmoord om naaktfoto
Facebookmoord om naaktfoto
GUAMHUCHIL -
Een 16-jarig meisje is in Mexico door haar 'beste vriendin' vermoord nadat ze een naaktfoto op Facebook had gezet.
Met 65 messteken werd Anel Baez om het leven gebracht door Erandy Elizabeth Gutierrez.
De twee postten vaak foto's samen op Facebook. Toen Baez een foto plaatste, waarop zij allebei naakt waren, werd Gutierrez woedend. Ze dreigde dat ze Baez voor het eind van het jaar nog zou begraven, dat ze haar 'vriendin' in haar hoofd al drie keer had begraven, schreef Gutierrez op Twitter. Maar Baez nam de bedreigingen niet serieus.
Het meisje nodigde Gutierrez op 19 maart bij haar thuis uit om het weer goed te maken. Gutierrez vroeg of ze naar het toilet mocht, maar liep in plaats daarvan naar de keuken. Ze pakte een mes en ging Baez te lijf. Het meisje overleed aan haar verwondingen.
Na de moord vluchtte Gutierrez. Ze ging gewoon naar de begrafenis van haar 'goede vriendin'. De politie was haar echter op het spoor en arresteerde haar tijdens de plechtigheid. Gutierrez kan een gevangenisstraf van zeven jaar krijgen.
Ik kan me hier eigenlijk best wel iets bij voorstellen. Dat je hierover zo kwaad bent dat je niet meer weet wat je doet.
Misschien zou ik in zo'n situatie me juist heel anders gedragen, verschuilen voor de buitenwereld oid. Ik zou sowieso geen naaktfoto's maken.
Maar stel dat: heb jij enig idee hoe jij zou reageren als jouw vriendin of partner je zo iets zou flikken?

.jpg)