25 Mrt 2014 22:10 door Anoniem50
Ik ben opgegroeid met het idee dat je eerst voor jezelf stemt en dan voor anderen. Mijn ouders zijn arbeiders en hebben tot ik volwassen werd altijd voor de PVDA gekozen. Zelf ben ik het nooit echt eens geweest met hun agendapunten. Ik ben geen Jan Modaal en zal het waarschijnlijk ook niet worden, maar ik ben er wel van overtuigd dat de keuzes die je in het verleden hebt gemaakt (m.b.t. o.a. scholing) hebben bijgedragen in waar je nu staat. Verdien je Modaal of zelfs boven modaal, dan heb je daar zelf voor gewerkt en het zou niet zo moeten zijn dat je moet werken om mensen in de bijstand een beter inkomen te geven. Dat vind ik gewoon heel erg krom. Ik stem dan ook zelf VVD.
Als ik een eigen partij zou mogen oprichten of als er een partij is die voor de zorg is, dan zou ik overwegen om op hun te stemmen. Heeft wederom niets met mijn eigen situatie te maken of in ieder geval niet op langere termijn, maar ik vind de zorg bedroefd. De hoge eigen bijdrage zorgt ervoor dat mensen niet de juiste hulp krijgen of aannemen en daardoor verder in de problemen komen. Daarnaast vind ik het inkomen van een chronisch ziekte, dus iemand die absoluut niet kan werken. bedroevend. Deze mensen hebben er niet voor gekozen om thuis te zitten, willen graag hun steentje bijdragen en doen in veel gevallen vrijwilligerswerk, maar worden wel het hardste getroffen. Als iemand het zorgstelsel zou kunnen verbeteren, dan zou ik kijken of ik daar op wil stemmen.
Ik heb geen last van het huidige kabinet en ik vind niet dat ik mag klagen. Ik krijg geld dat ervoor zorgt dat ik elke maand in mijn huis kan wonen, eten kan betalen en zo nu en dan iets extra's kan doen. Wil ik een beter leven, dan moet ik werken. Heel krom om het zo op te schrijven, want ik geloof het echt... Maar ik ben zo geestelijk ziek als de pest. Toch zou ik graag willen dat ik zoiets ook echt zou kunnen verkondigen, want het is wel iets waar ik echt achtersta.