Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Even snel een domme vraag?

<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 19:46

Even snel een domme vraag?

Hoe ver kan ik nog met mijn Ford Ka rijden als het benzinelampje brandt? Normaal weet ik dat ik dan nog wel bij de pomp kan komen, maar ze hebben hier alle wegen opengegooid, dus ik moet het hele dorp door om bij een tankstation te komen. Ik twijfel dus. Ik ben het vanmiddag vergeten en juist toen reed ik er gewoon langs. :palm:
<<

Anoniem35

Bericht 15 Apr 2014 19:47

Re: Even snel een domme vraag?

Max een km of twee ofzo. Verder niet, vanaf dat hij brandt.
<<

Anoniem335

Bericht 15 Apr 2014 19:47

Re: Even snel een domme vraag?

Meestal is het nog 50 km als het lampje gaat branden. Tenminste dat hebben ze mij ooit verteld!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12259

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Apr 2014 19:51

Re: Even snel een domme vraag?

Branden lamp betekend meestal nog 4 of 5 liter brandstof. Dus afhankelijk van je verbruik kan je er nog een aantal km mee rijden.

Met mijn motor kan ik nog 40 km rijden als het lampje brand. Dat heb ik in elk geval een keer gehaald. Dus met een auto denk ik ook ongeveer dat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12922

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Apr 2014 19:54

Re: Even snel een domme vraag?

wij kunnen met onze seat leon nog 70 km ermee rijden
Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 15 Apr 2014 19:55

Re: Even snel een domme vraag?

Bij onze Ford Focus zeker 80 km wel. Maar in de binnenstad slurpt hij meer als op de snelweg.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 15 Apr 2014 19:56

Re: Even snel een domme vraag?

Even googelen hoe groot de reservetank is? Met de toyota yaris van mn moeder kun je dan nog 50 km rijden...had het ook een keer en heb t toen gegoogeld haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem287

Bericht 15 Apr 2014 19:58

Re: Even snel een domme vraag?

Met mijn Ford Ka kon ik altijd ongeveer 50 km rijden nog als het lampje ging branden. Heb het nooit echt langer geprobeerd dan 50 km, haha, durfde ik niet.
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 20:03

Re: Even snel een domme vraag?

Mijn auto slurpt op het moment door de kleine afstanden. Normaal slurpt hij niet en kan ik op 35 liter ruim 520 km rijden. De reservetank is 5l (zei google). Dus zou inderdaad nog een keertje het dorp rondkunnen. Maar door zijn slurpvermogen vond ik het moeilijk om te bepalen. Ik ga het er zo maar even op wagen en kom ik stil te staan, dan heb ik gelukkig een abonnement op de pechdienst. Al zullen ze niet komen omdat ik zo lekker dom bezig ben. :P
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 15 Apr 2014 20:08

Re: Even snel een domme vraag?

Langzaam rijden ;)

En ach als het niet zo'n groot dorp is kun je altijd nog gaan lopen ;) anwb zal wel komen, maar moet je langer op wachten dan als je gaat lopen denk ik :P
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6445

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Apr 2014 20:23

Re: Even snel een domme vraag?

Poppy schreef:Langzaam rijden ;)

En ach als het niet zo'n groot dorp is kun je altijd nog gaan lopen ;) anwb zal wel komen, maar moet je langer op wachten dan als je gaat lopen denk ik :P


Meestal rijden auto's het zuinigst met zo'n 80 km per uur.

Ot: bij mij auto kan ik nog zo'n 150 km rijden als hij gaat branden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 15 Apr 2014 20:25

Re: Even snel een domme vraag?

Het lampje brand nog maar net?
Stel he, dat je brandstof echt bijna-bijna-bijna op is en je hebt nog maar 2 liter in je tank. Dan kun je als je normaal rijdt echt nog wel 20km rijden. Tegen die tijd ben je wel eens bij de pomp, toch? Als je het niet probeert heb je ook niks meer aan je auto trouwens,
<<

Anoniem 43

Bericht 15 Apr 2014 20:38

Re: Even snel een domme vraag?

Met mijn vorige auto kon ik dan nog +- 50 km rijden, dat heb ik iig een keer gered, daarna gelijk gaan tanken bij een brandend lampje of eerder.
Zelf rijd ik eigenlijk nooit door tot het lampje brandt, daar word ik zenuwachtig van :P
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 24 Apr 2014 10:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 20:45

Re: Even snel een domme vraag?

Mijn auto is op zijn best als hij even lekker mag uitrazen. Dat komt ook omdat ik hem al sinds 2004 heb en ik het destijds heb nagelaten om hem correct in te rijden. Ik heb gelijk het gas los gehad, terwijl de eerste 10.000 km rustig hadden gemoeten. Maar goed, heb nu wel mooi een pittig ka'tje. En hij vindt het rijden in een dorp helemaal niet leuk, stottert erover. En rijdt op zes liter slechts 50 km. De zuipschuit. :P

Maar het is gelukt en ik heb ook gelijk de bandjes maar even opgepompt.

Het lampje brandde nog maar net. Maar dat heb ik een tijdje geleden ook gehad. Ik reed bij mijn moeder weg en het lampje ging aan. Ik was drie km, net an, op weg en toen kelderde het streepje zo snel.... Nog nooit gehad. Blijkt achteraf een storing in de auto te zijn geweest. Maar het heeft me wel bang gemaakt.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 15 Apr 2014 20:48

Re: Even snel een domme vraag?

Ik heb geen lampje. DAt vind ik helemaal vervelend. Maar ik e begrepen at e met een brandend lampje minstens 30 km door kan rijden.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2648

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 15 Apr 2014 21:03

Re: Even snel een domme vraag?

Eucalypta schreef:Max een km of twee ofzo. Verder niet, vanaf dat hij brandt.


Haha nee joh er zit sowieso altijd een paar liter in je reservetank, ongeveer 50km zoals de rest ook al zegt. Of was dit een grapje?
<<

Anoniem187

Bericht 15 Apr 2014 21:31

Re: Even snel een domme vraag?

Ik denk een grapje Toet..
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 21:34

Re: Even snel een domme vraag?

Dat denk ik ook. Ik weet dat er heel veel kan gebeuren met een bijna lege tank, al moet er nog al wat mis zijn wil hij er binnen twee km mee ophouden.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Apr 2014 21:37

Re: Even snel een domme vraag?

Maargoed, je hebt het tankstation gehaald! Wat mij er overigens aan herinnert dat ik ook nog moet tanken..
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 21:40

Re: Even snel een domme vraag?

Kijk, is het topic toch nog nuttig. :D
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 15 Apr 2014 21:46

Re: Even snel een domme vraag?

Als je tank zo snel leeg is opeens, kan er ook ergens een lek zitten. Zou er even mee naar de garage gaan.
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 21:50

Re: Even snel een domme vraag?

CCC schreef:Als je tank zo snel leeg is opeens, kan er ook ergens een lek zitten. Zou er even mee naar de garage gaan.


De man van mijn moeder heeft vorige week mijn auto nagekeken en het bleek echt een technische storing te zijn. Mijn auto is namelijk half computer/half ouderwets. Als het probleem van snel teruglopen van de meter zou blijven voorkomen dan moet ik aan de computer zetten bij een Ford garage. Stom, maar dat vind ik altijd zo zonde van het geld. :laughcry:

En nog dommer, tijdens de check-up kwam hij erachter dat mijn peilstok van de motorolie foetsie is. Wie wil daar nu iets mee?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 15 Apr 2014 22:03

Re: Even snel een domme vraag?

Ja klopt, wij hebben dat ook met onze auto. Had laatst ook een technische storing. Maar werd toen hiervoor gewaarschuwd dus moest er opeens aandenken. Wij betalen er niks voor bij onze garage, hoort bij de service. Maar begrijp je helemaal hoor.

Wat apart van die peilstok zeg!
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 22:14

Re: Even snel een domme vraag?

Mijn servicegarage (de garage waar ik mijn auto heb gekocht) bestaat al vijf jaar niet meer. Dus ik moet naar een plaatselijke Ford garage en dan is er helemaal geen service. Dan kost elke minuut echt heel veel geld. En ik wil nog wel over twee jaar, hoop ik, als alles goed gaat, een Ford Focus kopen. Tja, dan maar niet bij die plaatselijke Ford garage. :P

Tja, en wat ze met mijn peilstok moeten? Ik vermoed dat ze mijn olie hebben gepeild bij de laatste beurt en dat ze vergeten zijn hem terug te stoppen. Gelukkig zijn ze niet zo duur bij de onderdelenboer.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12922

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Apr 2014 22:26

Re: Even snel een domme vraag?

Gelukkig heb je nu weer een volle tank. Ik kneep hem laatst ook toen het lampje begon te branden en de auto aangaf nog 0 km te kunnen rijden en we ergens waren tussen de weilanden en kleine dorpjes. We moesten nog zn 20 km tot de eerste benzinepomp. Dan rij je niet lekker
Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron