Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mrt 2014 20:31

Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik krijg serieus de kriebels als iemand een recept neerzet of vertelt wat ze vanavond gaat eten en er dan bijzet: 'Mjammie!' Of: 'Mmmmmmmmmm, ik heb er nu al zin in!'

Nederland aanduiden met 'ons kikkerlandje' vind ik ook suf, en het woord 'borgvest' werkt om de een of andere vage reden ook op mijn zenuwen.

Welke woorden of uitdrukkingen vinden jullie irritant?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9635

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Mrt 2014 20:36

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik blijf het irritant vinden als iemand 'is' in plaats van 'eens' gebruikt.. En ik zie het echt steeds vaker de laatste tijd. Helaas..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12927

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mrt 2014 20:37

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

klussen als in kindje proberen te maken. Of hubbie
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 26 Mrt 2014 20:39

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Jeetje, ik heb er gisteren aan gedacht een topic als deze te openen. Ook omdat ik ergens las over jou kikkerlandje Susan.

Ik vind het woord Zoethoudertje echt vreselijk.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 26 Mrt 2014 20:57

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

'Beter/groter/meer als' .. Ook zo naar!
2021🩷
2024 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15425

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Mrt 2014 21:07

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Haha ik hou altijd van dit topic, ik heb hem zelf volgens mij ook al meerdere keren geopend. Ik krijg er de kriebels van als iemand het over haar 'stijltje' heeft als in kledingstijl. Kikkerlandje vind ik inderdaad ook gek/stom.

♥♥
<<

Anoniem23

Bericht 26 Mrt 2014 21:11

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Haha! Ik zeg heel vaak Jammie als ik hier vertel wat ik ga eten!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3515

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 26 Mrt 2014 21:12

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Groetjes

huisje (voor een gewone eengezinswoning)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem50

Bericht 26 Mrt 2014 21:15

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik kom niet verder dan 'weet je'. Nee dat weet ik niet, anders zou ik het niet vragen. Weet wel dat het straattaal is, net als 'You know what i mean', maar kom op... Ik ben gisteren op de fiets naar de stad geweest, weet je. En het was koud, weet je. En toen heb ik vervolgens nog een broodje gegeten bij die goede broodjeszaak in de hoofdstraat, weet je? Je weet toch wel welke ik bedoel, weet je? :palm:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Mrt 2014 21:20

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik haat het woord gnochi (of hoe je het maar spelt). Terwijl ik het best lekker vind.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 26 Mrt 2014 21:33

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

rapa nui schreef:Groetjes

huisje (voor een gewone eengezinswoning)



Wat vind je erg aan huisje dan? Bedoel je dan dat JE erachter?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15425

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Mrt 2014 21:36

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Carool schreef:Ik haat het woord gnochi (of hoe je het maar spelt). Terwijl ik het best lekker vind.

Ik haat het woord en het eten. Ik heb het één keer gegeten en de volgende dag kotste ik de hele keukenzaak onder (we waren net onze keuken voor ons nieuwe huis aan het bestellen..). Het enige voordeel was dat het ons nog wel wat extra korting opleverde omdat de meneer van de keukenzaak me best zielig vond :P

♥♥
<<

Hunt

Kletskop

Berichten: 508

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 26 Mrt 2014 22:04

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Cinnamon schreef:Ik blijf het irritant vinden als iemand 'is' in plaats van 'eens' gebruikt.. En ik zie het echt steeds vaker de laatste tijd. Helaas..


+1. Ik vind 'nom nom nom' ook vreselijk, zowel horen als lezen. Ik vind het ook stom als mensen 'na' en 'naar' door elkaar halen: 'ik ga lekker na het dorp' of 'naar zoveel minuten kwam hij pas'.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mrt 2014 22:20

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik vind het raar als mijn zeggen mijn collegaatje of mijn vriendinnetje of dat vrouwtje.
Zo denigrerend.
2014 2016
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2648

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 26 Mrt 2014 22:22

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Nom nom nom vind ik ook vreselijk, terwijl ik jummie/jamm wel leuk vind, haha.
Sommige taalfouten roepen ook irritaties op bij mij. Ik snap echt wel dat taal niet voor iedereen even makkelijk is, ik was er zelf eerst ook heel slecht in maar sommige dingen zijn zó simpel dat het gewoon luiheid/desinteresse is. Zoals is/eens, me/mijn, jou/jouw..
'Hihi' blijft ook een van mijn favoriete irritaties. Vooral als mannen het typen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 26754

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mrt 2014 22:39

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik kan ook slecht tegen (m)jammie/jummie/nomnomnom. Zeg gewoon dat het lekker is, denk ik dan :P Verder zijn taalfouten uiteraard irritant, net als 'hihi'. Ik kan me ook vinden in Elliots 'stijltje', datzelfde heb ik met 'outfitje'.
❤️ 7 juni 2018
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 26 Mrt 2014 23:03

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

rapa nui schreef:Groetjes

huisje (voor een gewone eengezinswoning)


Wat zeg jij dan als 'xxx' of 'liefs' te ver gaat, maar 'met vriendelijke groet' te afstandelijk is?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8656

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Mrt 2014 23:35

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik heb een hekel aan verkeerd 'natuurlijk' gebruik.

"Ik heb een zus en die werkt natuurlijk in een keukenzaak"
Ja, natuurlijk, want iedere zus werkt in een keukenzaak..... :12:


Verder 'is' ipv eens, 'men' ipv mijn, 'jouw' ipv jou (andersom vind ik het net wat minder irritant)
30-04-2017
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3639

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 27 Mrt 2014 00:11

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

me vriendje en alle varianten erop. Daar krijg ik echt de kriebels van.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Mrt 2014 09:13

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

manlief/zoonlief etc, vooral in een blog en dan een afkorting (ml, kl, zl, dl) zo irritant. Dan lees ik haast al niet verder.

Wij zijn zwanger.... niets wij zijn zwanger... de vrouw is zwanger en de man niet.

centjes ipv geld

nomnomnomnom vond ik ook erg.

Over 'dinnetjes' praten terwijl iemand al lang en breed volwassen is.
<<

Anoniem51

Bericht 27 Mrt 2014 09:17

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik vind altijd dat er zoveel frustratie van topics als deze afdruipt :D
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12261

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mrt 2014 10:36

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Ik kan er slecht tegen als bewoners van (oost)Brabant het hebben over
- afgewerkt zijn ( ik ben afgewerkt/ ik ben klaar met werken)
- ze aanrijden ( wij rijden nu weg).
- de deur of het raam los is ( nee, de deur en het raam is open).

Ik weet dat het het ook elders in het land zeggen, maar (oost) Brabant is in mijn ogen wel een koploper in deze uitspraken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem117

Bericht 27 Mrt 2014 10:50

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Verkleinwoorden, tenzij je het over een poppenhuis hebt. Dus huisje, kaarsje, wijntje, drankje, terrasje, vriendinnetje, mannetje,filmpje etc. Denken mensen dat het gezelliger klinkt als je verkleinwoorden gebruikt? Of hebben die mensen alles in miniatuurversie? Een (1) verkleinwoord vind ik niet zo erg, maar vooral als het er meerdere in een zin zijn.

Verder vind ik episch een stomme uitdrukking. Vooral omdat het vaak wordt gebruikt bij iets dat niet episch is.

En dingen die, gelukkig, alleen op fora voorkomen: klussen, ongie, broekloeren, konijnen (als in sex hebben alleen op de dagen rond ovulatie) en hubbie.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 27 Mrt 2014 10:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Mrt 2014 10:51

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Aanrijden, dat zegt mijn man ook altijd. 'Hoe laat rijden we aan?' Hij heeft door heel Nederland gewoond, maar in zijn eerste jaren in Brabant, dus dat zal hij daar dan aan over hebben gehouden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mrt 2014 11:40

Re: Welke woorden/uitdrukkingen vind jij irritant?

Een slokje troost.

Stop maar in het vierkante archief!

Me vriend.

De deur is los.

Overal .nl achter zeggen :snik:

Nomnomnom schrijven als je iets lekker vindt om te eten.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers