Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Aangifte tegen Geert Wilders

<<

Anoniem35

Bericht 20 Mrt 2014 16:51

Aangifte tegen Geert Wilders

Vanwege zijn actie van gisteren, waarin hij aan mensen vroeg of ze meer of minder Marokkanen in hun stad wilden, en ze dus liet scanderen 'minder, minder, minder' en vervolgens zei 'dat gaan we regelen'

Nu wordt er door een aantal organisaties en particulieren aangifte gedaan tegen hem wegens discriminatie.

Wat vinden jullie daarvan?

Doe je zelf ook aangifte? https://www.facebook.com/pages/Ik-doe-a ... 4152097698
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Mrt 2014 17:02

Re: Aangifte tegen Geert Wilders

Ik vind het een goed initiatief. Ik vind dat Wilders nu echt veel te ver is gegaan en kreeg kippenvel van dat filmpje. Waar ligt de grens?
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 20 Mrt 2014 17:16

Ik vind het verschrikkelijk hoe hij gisteren het publiek heeft bespeeld, hoe mensen er in meegingen, en de 'discussies' die je nu op het internet ziet oplaaien vind ik ook grotendeels zum kotzen.
Wat betreft de aangifte, daar ben ik zelf nog niet over uit, daar wil ik langer over kunnen nadenken, in plaats van me te baseren op wat ik hapsnap tussen het werken door meekrijg. Ik ken niet goed de nuances en laat me niet graag meeslepen. Maar dat er 'iets', wat dan ook is, wordt gedaan, en dat mensen kenbaar maken dat ze het hier niet mee eens zijn, vind ik wel heel belangrijk.
<<

No. 3

Bericht 20 Mrt 2014 17:26

Ik ben blij dat er iets van de grond komt en ik hoop dat het werkt, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik probeer Wilders zo veel mogelijk te mijden, want ik word agressief en verdrietig van wat hij doet. Vanochtend heb ik even het debat van eergisteren teruggekeken, en ik sta gewoon elke keer weer versteld van het kinderachtige geschreeuw dat hij doet. Letterlijk! Niet uit laten praten, schreeuwen, stom staan te lachen als iemand wat zegt – het is echt gedrag van het schoolplein. Ik begrijp niet waarom iemand die man nog serieus neemt.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Mrt 2014 17:35

Echt misselijkmakend.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Mrt 2014 17:36

Helemaal eens met NO3. Ik word echt verdrietig van alle discussies die ik nu lees. Mensen die zomaar wat roepen en geen idee hebben wat ze zeggen. En hoe de zaal reageerde op de uitspraak van Wilders gisteren is ook echt heel bedroevend.
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 20 Mrt 2014 18:45

Ik vind dit veel te ver gaan. Ik heb mijn stem al laten horen, omdat ik het belangrijk vind om op te staan tegen dit soort discriminatie. Niet alleen als je zelf wordt gediscrimineerd, maar juist ook als het om een andere groep gaat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mrt 2014 19:08

Ik vind het goed dat mensen hiertegen opstaan, maar ik ben bang dat het voor hem alleen maar zijn 15 minutes of fame zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mrt 2014 19:17

Hij zit voor mij gevoel altijd tegen het randje aan qua opmerkingen die hij maakt over Islamtische bevolking etc. Dit keer heeft hij iets over bevolking van een bepaald land wat gezegd, waardoor er nu ook meer kans is om er iets tegen te doen. Ik hoop echt dat alle aangiftes iets kunnen betekenen.
Deze man heeft al 10 jaar beveiliging en dat op onze kosten. Terwijl hij het toch ergens zelf uitlokt.

Het meest kromme vind ik eigenlijk nog, dat hij een getinte vrouw heeft en zelf half indonesieren. Dus hoe kan het zijn dat hij zich zo tegen 'buitenlanders' keer. Dat snap ik niet echt bij die man.

Anoniem301

Bericht 20 Mrt 2014 19:45

Hij keert zich niet tegen alle allochtonen Silly One, maar tegen de Marokkanen. Dat is wel duidelijk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mrt 2014 19:57

Het zijn nu inderdaad de Marokkanen, maar over een half jaar de Roemenen bij wijze van. Vandaar dat ik het over "buitenlanders' had.

Anoniem301

Bericht 20 Mrt 2014 20:13

Silly-One schreef:Het zijn nu inderdaad de Marokkanen, maar over een half jaar de Roemenen bij wijze van. Vandaar dat ik het over "buitenlanders' had.

Ik denk het niet. Wilders richt zich expliciet op de Marokkanen en de Islam.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mrt 2014 20:16

Carrie schreef:
Silly-One schreef:Het zijn nu inderdaad de Marokkanen, maar over een half jaar de Roemenen bij wijze van. Vandaar dat ik het over "buitenlanders' had.

Dan de Turken, het gaat er meer om dat hij, in mijn ogen, een bevolkingsgroep wil aanwijzen om mee te provoceren. Uit welk land ze komen, maakt voor mijn idee niet uit.

Anoniem301

Bericht 20 Mrt 2014 20:22

Nee dat maakt inderdaad niet per se uit, het is altijd even walgelijk en belachelijk. Vind het wel typisch dat zijn haat zo is gericht op de Marokkaanse bevolking.
<<

Anoniem51

Bericht 20 Mrt 2014 20:22

Ik geloof niet dat hij zich ineens op Roemenen zou richten. Hij heeft gewoon een hekel aan de Islam en dan Marokkanen in het bijzonder. Maar hij zoekt het maar uit, ik heb hem nooit serieus genomen. Die man heeft een grote mond maar van politiek geen kaas gegeten. Altijd naar schreeuwen wát hij allemaal voor elkaar wil krijgen, maar hóé hij het wil doen, daar hoor je hem nooit over. Omdat hij die dingen die hij roept gewoonweg niet kan realiseren.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2014 20:45

Ik vind het goed als mensen aangifte doen. Maar weet je wat ik eigenlijk nog veel erger vind dan één gek die idiote en gevaarlijke dingen roept? Al die mensen die kennelijk met hem meelopen (en scanderen).
<<

Zero

Bericht 20 Mrt 2014 21:17

Ik ben gewoon verbaasd dat die man zo'n grote partij achter zich heeft staan en nog mensen heeft die op hem stemmen ook.
Ik weet ook dat hij op sommige vlakken best goede partij punten heeft, maar ik zou mezelf nooit, maar dan ook nooit willen associëren met zo'n man. Als dit nu de eerste keer zou zijn, tot daar aan toe, maar dit is de zoveelste keer...
Walgelijk.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2014 21:32

Ik kreeg er op een nare manier kippenvel van. Misschien wel overtrokken, maar ik kreeg er een beetje een WOII gevoel van door een bevolkingsgroep in een hoek te zetten. Aangifte, sja ik denk niet dat het veel uitmaakt, maar ik ben wel blij dat men er tegen opstaat.
L2014 & H2017
<<

Anoniem58

Bericht 20 Mrt 2014 22:15

Mijn mond viel open van verbazing toen ik het vanmiddag hoorde, en ik heb het filmpje naderhand gezien en ik vind her echt verschrikkelijk. Niet eens de vraag van Wilders (waar hij overigens vast goed over nagedacht heeft) maar vooral de mensen die daar staan te scanderen.

Walgelijk.
<<

Anoniem44

Bericht 21 Mrt 2014 09:49

Carrie schreef:

Hij heeft ook al een keer de Nederlandse bevolking opgeroepen om te klagen over Oost-Europeanen, daarvoor was toen een hele website opgericht waar je je klacht kon doorgeven. Dus in die zin. Hij heeft het inderdaad vaak over de Islam, het valt me op dat hij nu expliciet de groep Marokkanen eruit pikt, maar inderdaad hij heeft ook al een keer een hetze gevoerd tegen de Oos-Europeanen die nu werk verrichten hier in NL.
<<

Anoniem187

Bericht 21 Mrt 2014 17:22

Vreselijk ventje.. Bah bah bah.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Mrt 2014 17:51

maar goed dat er mensen uit zijn partij opstappen

Ik vond die mensen die schreeuwen minder minder ook erg
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 21 Mrt 2014 18:00

Hier is vanmiddag een stil protest op het plein tegenover het politiebureau. Dus het politiebureau zal het daarna wel druk krijgen met aangiftes.
<<

Anoniem66

Bericht 21 Mrt 2014 21:41

Silly-One schreef:Hij zit voor mij gevoel altijd tegen het randje aan qua opmerkingen die hij maakt over Islamtische bevolking etc. Dit keer heeft hij iets over bevolking van een bepaald land wat gezegd, waardoor er nu ook meer kans is om er iets tegen te doen. Ik hoop echt dat alle aangiftes iets kunnen betekenen.
Deze man heeft al 10 jaar beveiliging en dat op onze kosten. Terwijl hij het toch ergens zelf uitlokt.

Het meest kromme vind ik eigenlijk nog, dat hij een getinte vrouw heeft en zelf half indonesieren. Dus hoe kan het zijn dat hij zich zo tegen 'buitenlanders' keer. Dat snap ik niet echt bij die man.

Dat deed Hitler ook. Eva Braun was joods
<<

Anoniem313

Bericht 21 Mrt 2014 21:47

Silly-One schreef:Deze man heeft al 10 jaar beveiliging en dat op onze kosten. Terwijl hij het toch ergens zelf uitlokt.

Hoezeer ik het ook met Wilders oneens ben, dit vind ik echt niet kloppen. Geweld, en daarmee de noodzaak tot beveiliging, lok je niet zelf uit. Dat lijkt een soort rechtvaardiging. Hoe erg het ook is wat hij roept, hij verspeelt daarmee niet zijn eigen recht op veiligheid.
Volgende

Terug naar Algemeen