Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Echt zijn op het forum

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Aug 2014 20:08

Echt zijn op het forum

In welke mate verwacht jij dat mensen echt zijn op dit forum? En in welke mate vind jij dat ze altijd de waarheid moeten zeggen? Natuurlijk kent iedereen bijna iedereen hier tegenwoordig maar eerder waren er regelmatig nieuwe mensen waarvan je dat natuurlijk niet wist. Zou jij het erg vinden als iemand een compleet maar wel interessant leven zou verzinnen zonder daarmee iemand te kwetsen? Zodat het wel een levendig forum blijft? Mag iemand liegen over leeftijd of deze verzwijgen? Een kind erbij verzinnen? Of een relatie? Compleet andere baan hebben? Man zijn ipv de vrouw die jij verwacht?

Heel lang geleden was er volgens mij iemand die dirdnl jurken droeg, zou op een gegeven moment gaan trouwen en nooit meer iets over gehoord. Heleentje oid. Zou niet echt zijn maar eigenlijk vond ik het niet erg omdat ik haar topics en reacties altijd wel leuk vond.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem185

Bericht 18 Aug 2014 20:10

Re: Echt zijn op het forum

Zolang iemand niet kwetsend is, om de pot heen draait, mensen opstookt, de ene dag het ene zegt en dan de volgende dag het tegenovergestelde en ruzies veroorzaakt vind ik het prima. Maar blijf dan wel bij je verhaal dus.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2014 20:11

In de meeste gevallen zal ik er niet mee zitten, als je je nepleven gebruikt om anderen naar beneden te halen of een rotgevoel te geven dan wordt het anders. Overigens is dat ook vervelend als je dat doet met dingen die wel waar zijn. Dat het nep is, is gewoon iets wat er dan nog bij komt.

Die Heleentje was inderdaad nog wel vermakelijk. Zo'n soort huisvrouw uit Amerikaanse damesbladen uit de jaren 50.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 18 Aug 2014 20:14

Ik verwacht wel een oprechte houding van m'n medeforummer. Dat hij of zij nou af en toe een paar details verdraaid om niet herkenbaar te zijn vind ik niet erg. Als het allemaal maar oprecht is, net zoals je houding naar je medeforummers toe.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Aug 2014 20:15

Ik denk dat het best vaak gebeurt. Ik bedoel, ik kan ook wel van alles roepen. Die enkeling die ik op Twitter heb, leest aan mijn tweets ook niet wie ik ben, en hoe dat strookt met wat ik op het forum schrijf.
<<

Anoniem286

Bericht 18 Aug 2014 20:22

Het maakt me niet zoveel uit, ik ga er wel vanuit dat men 'echt' is en zal ook zo reageren. Echter kan ik me indenken dat sommigen er anders mee omgaan als dat ik zou doen en hun leven spannender maken. Ik zorg wel dat, indien ik iets niet vertrouw, dat ik me er buiten hou, wie weet is het toch echt en kwets ik iemand. Er zijn wel enkele personen op het forum waarbij ik mijn twijfels heb maarja dat houdt het ook wel leuk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Aug 2014 20:32

Het maakt me niet veel uit. Maar zodra ik het weet (zoals op dit forum) zal ik nooit meer op zo'n iemand reageren of in een topic van zo'n iemand reageren. Daar voel ik mezelf te goed voor :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 18 Aug 2014 20:39

Er zit ook nog wel een groot verschil tussen wat dingen verzinnen om wat spannender te zijn of onherkenbaar ofzo, en een personage creëren met als doel anderen te sarren en topics te laten onstporen. Trollen dus. Dat laatste vind ik soms vermakelijk, maar vaak ook treurig. Het eerste maakt me niets uit.
<<

Anoniem156

Bericht 18 Aug 2014 21:00

Ik ga er vanuit dat iedereen echt is.
Als iemand haar hele leven bij elkaar fantaseert vind ik dat vooral erg sneu voor die persoon, em zal ik er net als UN, niet zo snel meer op reageren.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 18 Aug 2014 21:05

Eens met UN en Poubelle. Vrij triest als je hier een leven gaat verzinnen. In elk geval heb ik volgens mij nog nooit ergens over gelogen hier of feiten verdraaid ofzo, zie ik het nut niet van in.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem59

Bericht 18 Aug 2014 21:29

Oh ja die Heleentje. Die de onderbroeken van haar man ging strijken en zijn pantoffels klaarzetten en dagelijks de keukenkastjes uitsoppen en hij riep dan om een handdoek vanuit de douche en die ging zij dan brengen want dat was haar taak als vrouwmensch of zo :) en ze had een heel dramatische bruiloft met koetsen en duiven en eenhoorns die regenbogen poepten en engeltjes die champagne piesten...

Tsja. Ik kom hier te weinig om te merken wie er nep is en wie niet. En inderdaad, zolang niemand gekwetst wordt maakt het me weinig uit, ik vind het hoogstens een beetje sneu. Maar als het wel kwetsend is (zoals bij dat meisje die een gestorven kindje had gefaket) dan vind ik het wel erg. Maar ik ga ook uit van de waarheid, eigenlijk.
<<

Zero

Bericht 18 Aug 2014 21:38

Ik vind het niet erg als mensen dingen faken, maar ze moeten dan geen "persoonlijk" contact met me zoeken.
Zolang ik mensen niet echt ken, kan het geen kwaad (voor mij dan)
Of je wel helemaal in orde ben als je dat doet is een andere vraag, maar ik kan me er niet druk om maken in elk geval.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2014 21:45

RYW schreef:Oh ja die Heleentje. Die de onderbroeken van haar man ging strijken en zijn pantoffels klaarzetten en dagelijks de keukenkastjes uitsoppen en hij riep dan om een handdoek vanuit de douche en die ging zij dan brengen want dat was haar taak als vrouwmensch of zo :) en ze had een heel dramatische bruiloft met koetsen en duiven en eenhoorns die regenbogen poepten en engeltjes die champagne piesten...

Ja inderdaad, als haar man ging douchen legde ze ook al zijn kleren klaar, want dat was ook haar taak.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 18 Aug 2014 21:51

Susan schreef:
RYW schreef:Oh ja die Heleentje. Die de onderbroeken van haar man ging strijken en zijn pantoffels klaarzetten en dagelijks de keukenkastjes uitsoppen en hij riep dan om een handdoek vanuit de douche en die ging zij dan brengen want dat was haar taak als vrouwmensch of zo :) en ze had een heel dramatische bruiloft met koetsen en duiven en eenhoorns die regenbogen poepten en engeltjes die champagne piesten...

Ja inderdaad, als haar man ging douchen legde ze ook al zijn kleren klaar, want dat was ook haar taak.

:lol: echt? Wat jammer dat ik dat weer gemist heb op het forum, zal vast leuk vermaak zijn geweest om te lezen.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Aug 2014 21:52

Zero schreef:Ik vind het niet erg als mensen dingen faken, maar ze moeten dan geen "persoonlijk" contact met me zoeken.
Zolang ik mensen niet echt ken, kan het geen kwaad (voor mij dan)
Of je wel helemaal in orde ben als je dat doet is een andere vraag, maar ik kan me er niet druk om maken in elk geval.

Nou, dit dus. Ik denk dat het meer gebeurd dan je denkt.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2014 21:53

In diezelfde tijd was er toch ook dat meisje van wie de vriend gezagsvoerder was op een Boeing, zij waren enorm rijk, het kon echt niet op in die verhalen van haar. Tot de allereerste post kwam bovendrijven waarin ze zichzelf voorstelde en waarin ze vertelde dat haar vriend kok was. Haar fantasie was een beetje erg met haar op de loop gegaan, dom om dan die eerste post te vergeten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2014 21:54

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een compleet leven bij elkaar verzinnen, wel mensen die het allemaal net wat mooier maken dan het is.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Aug 2014 22:11

Ik heb indertijd een account aangemaakt om te reageren op iemand die ook dingen verzon en die betrekking hadden op mijn woonplaats. In het begin vond ik het wel grappig om te lezen (en duurde ook wekenlang) maar door de reacties van anderen op dit onderwerp werd er op een gegeven moment zoveel onzin door de forummer geschreven, dingen die echt niet waar waren (ik heb eea zelfs nagevraagd in mijn woonplaats) maar voor een buitenstaander wel echt leken dat ik het niet langer kon aanzien. Ik vraag me nog steeds af hoe iemand er bij komt om zulke dingen te verzinnen maar aan de andere kant als je eenmaal begin met iets kleins en er wordt door anderen op gereageerd dan is het misschien ook wel verleidelijk en gemakkelijk om er op door te gaan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 18 Aug 2014 22:15

Ik vind het wel vermakelijk zolang maar duidelijk is dat het om een over de top fake persoon gaat. Ik vind het wel heel naar als er persoonlijke energie door forummers in zo iemand wordt gestoken en ze blijkt nep te zijn.
<<

Fiene

Bericht 18 Aug 2014 22:27

Marin schreef:Ik vind het wel vermakelijk zolang maar duidelijk is dat het om een over de top fake persoon gaat. Ik vind het wel heel naar als er persoonlijke energie door forummers in zo iemand wordt gestoken en ze blijkt nep te zijn.

Precies dit, alhoewel ik aan de andere kant niet kan begrijpen wat de lol erachter is bij een volwassen iemand..maar goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2014 22:32

Het klinkt misschien gek, maar ik snap de lol eigenlijk best.
<<

Fiene

Bericht 18 Aug 2014 22:34

Susan schreef:Het klinkt misschien gek, maar ik snap de lol eigenlijk best.

Aan de ene kant ik ook wel, beetje de boel o zijn kop zetten ofzo, wilde verhalen bedenken maar aan de andere kant snap ik ook weer niet dat je er dan zolang in doorgaat ofzo. Kan het niet helemaal uitleggen.
<<

Anoniem130

Bericht 18 Aug 2014 22:35

Ja, maar jij houdt natuurlijk sowieso van verhaaltjes verzinnen/vertellen.. Best verdacht eigenlijk! :suspect:
<<

Anoniem119

Bericht 18 Aug 2014 22:36

Oh haha soms zou ik ook best anoniem willen zijn. Of gewoon een account maken met de wildste verhalen. Maar ik doe het natuurlijk niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2014 22:37

Whatever schreef:

Ja, maar jij houdt natuurlijk sowieso van verhaaltjes verzinnen/vertellen.. Best verdacht eigenlijk! :suspect:

Precies. :good:
Volgende

Terug naar Algemeen