Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

<<

Artemis

Bericht 10 Sep 2013 12:30

Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ik word zo langzamerhand een beetje moe van alle domme mensen in mijn omgeving.

Vandaag voor de derde keer in twee weken een Facebook bericht met als onderwerp een sleutelhanger met muntje waar criminele Roemenen een chip in zouden bouwen en dan weg zouden geven. En dan konden ze zien dat je niet thuis bent door de chip, en je huis leeghalen. Ondertekend door een zogenaamde mevrouw bij de politie, een strafgriffier. Die belachelijk, belachelijk slecht Nederlands spreekt kennelijk.

Er zijn ongeveer 300 redenen waarom dit duidelijk nep is, en toch blijft het voorbijkomen. Ben je dan zo stuitend dom dat je denkt dat dit kan?

En ik krijg ook nog steeds zielige kindjes voorbij, die je moet liken, dan krijgen de ouders een euro. Jaja.
Of foto's van zielige baby's of waarschuwingen tegen kinderlokkers.

En ik weet niet zo goed hoe ik netjes moet melden dat dit allemaal onzin is. :angel:

Hebben jullie nog mooie voorbij zien komen? Baby met hersentumor die opeens stiekem niet uit Amerika bleek te komen, maar uit Brazillie en in plaats van een baby inmiddels een jaar of 10 zou moeten zijn, gezien de datum waarop de foto genomen is en dit pareltje met die karretjesmuntjes zijn de mooisten bij mij.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 10 Sep 2013 13:00

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ja. Mijn moeder snapt nog niet heel veel van facebook en is kennelijk nogal goedgelovig maar die heeft dus echt de neiging om die dingen te delen. Ik word daar echt kriebelig van. Ik reageer wel altijd op zulke dingen, dat het een hoax is.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 10 Sep 2013 13:03

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ik verwijder deze mensen over het algemeen gesproken direct uit mijn vriendenlijst
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 10 Sep 2013 13:06

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

weg
Laatst gewijzigd door Jorja op 29 Mei 2020 21:39, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem83

Bericht 10 Sep 2013 13:07

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Eens. Vreselijk. Is toch niet niet het doel van Facebook. Mijn moeder deelt ook alles, van zielig verhaal tot bebloede paarden, nou toen heb ik er toch wat van gezegd tegen haar. Net als die rare statusupdates tbv borstkanker, heeft toch niemand wat aan.
<<

Artemis

Bericht 10 Sep 2013 13:22

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

En er zitten ook echt mensen tussen waar ik het níet van verwacht. Ik bedoel mijn moeder en leeftijdsgenoten die zien het niet altijd, maar afgelopen week: hoogopgeleide man, in de 40, echt niet dom, goede baan, niet wereldvreemd, en dan toch dat muntjesverhaal delen....

Ik bedoel, de gemiddelde pvv-stemmende, SBS6 kijkende mensch, dat snap ik nog. Ik kwam er laatst zelfs een tegen die continue dingen over/tegen buitenlanders plaatst. Komt zelf uit een dorp waar nog nooit een buitenlander geweest is ( behalve een adoptiekind, dat is dan ook meteen de enige gekleurde inwoner)... Ja jeetje, dan moet je wel écht veel last hebben van al die moskeeën en moslims.
<<

Anoniem17

Bericht 10 Sep 2013 13:25

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ik kijk ook wel eens SBS6.. :nopompom:
<<

Artemis

Bericht 10 Sep 2013 13:26

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ik ook. Maar je snapt mijn punt.
<<

Anoniem17

Bericht 10 Sep 2013 13:28

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ik snap je punt wel ja, maar ik vind je ook wel erg veroordelend over komen. Het klinkt gewoon niet zo aardig om te zeggen 'ik word zo moe van alle domme mensen in m'n omgeving'.. ;)
<<

Artemis

Bericht 10 Sep 2013 13:35

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Nou ja, feitelijk is het ook helemaal niet aardig bedoeld.. . :razz:

En ja, het ís ook veroordelend, ik doe ook geen enkele poging om dat te verbergen. :angel:

Mag ik ook even? Ik leg waar nodig uit dat en waarom het nep is, en waar mogelijk negeer ik het gewoon. Maar bij de tiende keer erger ik me even kapot, ookal is het iets futiels.

Wat mij betreft mag je geen stemrecht als je dergelijke dingen deelt. Zo. :dance:
<<

Anoniem 52

Bericht 10 Sep 2013 14:24

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Nouja weetje, misschien heb ik liever dat een inmiddels al 10 jaar opgeloste Hoax van dierenmishandeling langskomt, dan dat mensen NIKS delen en doorgeven. Tuurlijk, 't is irritant, maar tegelijkertijd kan 't ook veel zaken WEL oplossen.

Liever 9x een Hoax delen en 1x een zaak oplossen, dan helemaal niks meer delen uit angst voor kritiek en gezeik.
<<

Artemis

Bericht 10 Sep 2013 14:41

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Als ik een zaak wil oplossen ga ik wel bij de pliesie.

En mensen delen dingen vaak alleen uit ramptoerisme, niet om iets op te lossen.
<<

Anoniem 52

Bericht 10 Sep 2013 14:44

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Weet ik niet, kijk nou naar vermiste kinderen, hoe snel dat rondgaat op FB.

Hell, kijk naar de vermissingszaak naar de vader van één van de forummers hier. Dat ging echt in notime heel Nederland door en ik geloof niet dat 't uit sensatie was. En de reden erachter, interesseert mij ook niet, eigenlijk. Als mijn moeder vermist is of 'simpeler', mijn kat en mensen delen dat, dan is de kans WEL groter dat ze gevonden wordt.

Dat mag dan best uit ramptourisme gedeeld worden, als het maar verspreid wordt.

Dus; ik neem liever 't risico. Dan maar een zucht extra en langs die Hoax plaatjes scrollen.
<<

Anoniem124

Bericht 10 Sep 2013 15:28

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Febe schreef:Nou ja, feitelijk is het ook helemaal niet aardig bedoeld.. . :razz:

En ja, het ís ook veroordelend, ik doe ook geen enkele poging om dat te verbergen. :angel:

Wat mij betreft mag je geen stemrecht als je dergelijke dingen deelt. Zo. :dance:


HAHA! Dat zijn even drie heerlijke zinnen hahahaha! :lol: :lol: :lol:

Wie was jij hiervoor?
<<

Anoniem1

Bericht 10 Sep 2013 17:21

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Bazinga schreef:Weet ik niet, kijk nou naar vermiste kinderen, hoe snel dat rondgaat op FB.

Hell, kijk naar de vermissingszaak naar de vader van één van de forummers hier. Dat ging echt in notime heel Nederland door en ik geloof niet dat 't uit sensatie was. En de reden erachter, interesseert mij ook niet, eigenlijk. Als mijn moeder vermist is of 'simpeler', mijn kat en mensen delen dat, dan is de kans WEL groter dat ze gevonden wordt.

Dat mag dan best uit ramptourisme gedeeld worden, als het maar verspreid wordt.

Dus; ik neem liever 't risico. Dan maar een zucht extra en langs die Hoax plaatjes scrollen.


Als iets overduidelijk heel nep is wil je ook graag dat het me je gedeeld wordt?

Ik hou er ook niet van, die hele zielige neppe verhalen die je al 100 keer langs hebt zien komen die weer worden gedeeld.
<<

Zero

Bericht 10 Sep 2013 17:53

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ik hou er absoluut niet van en ik vraag me soms ook af waarom sommige mensen in mijn lijst dat zitten door te sturen. Ik had ze toch wel wat intelligenter in geschat soms.
Ik vind het niet erg als iemand vermist is, dat je dit deelt - prima, snap dat je daar aan mee wilt werken.
Maar sommige dingen hoef ik niet te zien.

Ik heb een handjevol familieleden die redelijk vaak ongepaste foto's plaatsen. Ook nog eens in een andere taal, dus ik heb al geen idee waar het over gaat, maar het zijn vaak maar ranzige plaatjes van operaties of verwaarloosde dieren...
Ik druk dan gewoon op 'dit wil ik niet zien'.
Ga weg hoor, het is facebook, niet change-the-world-book.
Na een dag hard werken wil ik kunnen ontspannen...
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 10 Sep 2013 19:20

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

<<

Anoniem1

Bericht 10 Sep 2013 20:04

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Zero schreef:Ga weg hoor, het is facebook, niet change-the-world-book.
.


Amen to that! ik denk dat ik dat voortaan terug ga sturen als ik weer zulke berichten voorbij zie komen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Sep 2013 20:26

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ik krijg zulke doorstuurmails vaak van mijn oma, die is te goedgelovig of te beschermemd.
Pincode omgekeerd intypen als je bedreigt wordt bij pinautomaat, dan komt de politie. Mensen die je 'parfum' laten ruiken dat een middel blijkt waardoor je onderuit gaat, word je wakker alle spullen weg. Dat soort omzin.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 10 Sep 2013 20:31

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ben het eens met voorgaand over die hoaxes maar dit vind ik toch ook wel echt vreselijk:
Afbeelding


*kots*
<<

Anoniem1

Bericht 10 Sep 2013 20:34

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

ah ik heb vandaag juist steeds zo'n plaatje van share dit als je van je moeder houdt.. bwuh..
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 10 Sep 2013 21:59

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Hmmm... behalve de vermiste personen en huisdieren zie ik dat soort dingen nooit voorbij komen op mijn FB.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Sep 2013 16:04

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

girli schreef:Hmmm... behalve de vermiste personen en huisdieren zie ik dat soort dingen nooit voorbij komen op mijn FB.

Ik ook niet, thank god.
#teammaple🍁
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 11 Sep 2013 16:19

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Dat met die pony's die een nieuw huis zoeken, omdat ze anders worden geslacht. En dan met een telefoonnummer erbij dat maar 9 cijfers heeft.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 11 Sep 2013 18:16

Re: Hoaxes/hoaxen/vulhierhetjuistemeervoudvanhoaxin

Ja, ik zie die dingen ook regelmatig voorbij komen. Ik moet er wel bij vermelden dat het meestal de oudere mensen zijn die dit posten. Ik zie het niemand van mijn leeftijd doen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers