Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Droomleven

<<

Max

Yipyapper

Bericht 11 Aug 2025 17:40

Droomleven

Als je nergens rekening mee hoefde te houden (geld, familie, werk etc) wat zou dan jouw droomleven zijn?

Waar zou je wonen?
Wat zou je zoal doen op een dag?
Met wie ben je?
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Aug 2025 19:22

Re: Droomleven

Dan zou ik wel in een woongroep willen wonen met gelijkgestemden. Als er dan andere woongroepleden goed kunnen koken, klussen, administratie doen etc, wil ik wel op kinderen passen, kinderen helpen met huiswerk etc. Dagelijks bestuur, dingen plannen, regelen, organiseren ben ik ook goed in. Lijkt me heel interessant om zo'n woon- en leefvorm uit te proberen! Mijn zoon zou het ook wel gezellig vinden denk ik. Voor mijn man en dochter zou het niks zijn, maar in die droom dan dus wel 😇

Een andere droom zou zijn om mijn zus en broer en hun (toekomstige) kinderen veel meer om me heen te hebben. Elkaar te helpen, op elkaars kinderen letten, samen eten etc. Maar zij zijn veel jonger dan ik. Mijn oudste is kind al 16. De oudste van mijn zus is 2. Mijn broer heeft nog geen kinderen. We zitten allemaal in een andere fase en wonen en werken allemaal in een andere plaats. In mijn droomleven zou dat anders zijn.

En jij, Max?
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Aug 2025 21:50

Mijn droomleven is zo duaal. Misschien ben ik dat ook wel.

Ik droom van een leuke cottage met eigen moestuin, 's ochtends wakker worden met uitzicht over de bloemen. Dit mag in Nederland, Engeland of steeds vaker denk ik Denemarken zijn (dit zal niet echt gebeuren hoor maar ik voel me altijd fijn in dat land). Maar tegelijkertijd wil ik reuring om me heen, de city buzz voelen, wonen in een hip appartement in een grote stad.
Ik wil met m'n gezin zijn want dat is uiteraard het belangrijkste, tegelijkertijd droom ik van vrijheid, eigen keuzes maken (tot egoïstisch aan toe), weg van alles, de hort op.
Ik wil reizen, schrijven, foto's maken, in m'n eentje die rush voelen.
En ik zou heel graag dichtbij m'n mama en zus willen wonen. Dat is wel een groot gemis dus in m'n droomleven kan ik daar zo even op de koffie.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Aug 2025 06:27

Ik droomde altijd van wat ik nu heb, dus er zijn niet zoveel dromen meer over 🙏
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 07:40

Heel raar maar ik kan niks bedenken.
Ik zou graag in Londen willen wonen (en dan daar muzikant zijn hij de royal guards), of rond Londen in een cottage. Maar als ik nu m'n spullen mocht pakken en gaan, zou ik 't niet doen.
Ik heb nu alles wat ik wensen kan, fijn huis, zoon en z'n vriendin, m'n ouders en vrienden in de buurt. Prachtig natuurgebied waar ik elke dag met de honden loop. M'n werk is m'n passie.. Dus ik denk dat ik m'n droomleven al heb.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Aug 2025 09:31

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Behalve een vrijstaand huis, liefst aan het water. Oh en ik zou dan in een band spelen, drums of zang. Fantaseren mag hè. Ik denk wel dat ik in NL zou wonen, maar met een huisje in Italië ofzo. Kijk, we komen al een heel eind. :wink:
❤️ 7 juni 2018
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Aug 2025 13:24

Nu mijn vader ongeneeslijk ziek is en erg hard achteruit gaat, merk ik nogmaals hoe fijn het is om als familie dichtbij elkaar te wonen. Ik wist dat al, maar nu nog meer. Dus ik zou hier altijd willen blijven wonen. Misschien net twee straten verder waar het nog wat landelijker is en waar ik nog ruimer zou wonen. Dan zou ik dieren houden; paarden, hond, herten, ezels. En nog meer tijd met mijn kinderen doorbrengen. Het zorgen voor moestuin, bloementuin, weilanden en dieren zou me dan best veel tijd kosten. Ik vind het hebben van collega's en analytisch denken wel heel fijn, dus ik denk dat ik 24 uur zou werken en de overige tijd zou spenderen aan mijn kinderen en dieren. En dus altijd nabij familie.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 17:00

Ik kan me heel erg in jouw antwoord vinden Marin.
Het ene moment wil ik in een bungalow in de natuur wonen waar je vooral veel buiten leeft. Koken in een buiten keuken, zitten op de veranda met een vuurtje aan en een glas wijn. Lekker tuinieren, zwemmen, yoga-en en schrijven.
Het andere moment vind ik het heerlijk waar ik nu woon (in de stad!) en de baan die ik nu heb, waarbij ik veel kan reizen.

Het liefst zou ik het combineren, waarbij je de helft van t jaar in de natuur zit te hobbyen en de andere helft van het jaar een inspirerende baan en de rumoer en levendigheid van het stadse leven.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 17:21

Ik leef eerlijk gezegd al mijn droom leven. Ik ben heel blij met mijn vriend en mijn kind, ons fijne leven samen, ons huis, mijn vriendinnen en mijn goede band met mijn familie. Ook heb ik een baan waar ik energie van krijg met leuke collega’s. Ik vind dat ik in mijn handen mag knijpen met hoe goed het leven op deze fase in mijn leven is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Aug 2025 19:54

Ik zou het liefst op een boerderij tussen de dieren wonen. Wel dicht in de buurt van de stad waar ik nu woon maar wel buiten. Het liefste met een mooi bos in de directe omgeving. Ook zou ik graag een eigen kantoorruimte hebben waar je mensen kan ontvangen. Verder mijn familie in de buurt zodat we makkelijk bij elkaar langs kunnen gaan. Mooie zomeravonden in een tuin vol bloemen en ‘‘s winters lekker warm bij de haard. Het huis moet dan wel zo zijn dat er echt een haard in past bij voorkeur in een leefkeuken. Verder zou ik gewoon blijven werken en mijn vriend het gunnen om de stap naar ZZP’er te maken. Vraag me dit over 5 jaar en ik zeg wss compleet wat anders maar nu zoek ik vooral stilte en rust, een plek waar je je echt helemaal terug kan trekken.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Aug 2025 20:47

Ik zou heel graag een woonboerderijtje hebben met wat dieren. Of juist een woning in het buitenland vlakbij de kust.

Met mijn meiden en een leuke vent. Qua werk zou ik denk ik iets heel anders doen dan. Iets veel meer creatiefs.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Aug 2025 22:18

Ik zou dan minder werken, maar dezelfde baan hebben. Of eigenlijk zou ik liever hebben dat de dag meer uren heeft of het weekend langer is haha. Dus meer vrije tijd maar wel gewoon fulltime kunnen werken (koekoek). Ik woon dan in hetzelfde huis maar met ook het appartement boven of naast ons erbij. M’n zus want dan ook weer in deze stad. Ik besteed door meer vrije tijd van hierboven meer tijd met mijn gezin, familie, vrienden en buren. En meer koken en sporten en gezelligheid.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Aug 2025 09:20

Het enige wat ik zou wensen als ik het leven opnieuw mocht doen is meer geld. Ik vind het zo schijtvervelend zo hard en veel te moeten werken om daarvan de hypotheek en rekeningen te moeten betalen. Ik hou van werken maar zou liever 2-3 dagen werken en dan genoeg geld hebben om vanalles te doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Aug 2025 10:18

Ik zou graag meer in het groen wonen met ruimte voor geitjes en twee ezels. Ik zou een mooie bloementuin willen en een tuinman om te helpen onderhouden. Ik denk dat ik het liefst niet (betaald) werk zou doen maar regelmatig switchen tussen verschillende projecten in vrijwilligerswerk en op de school van mijn dochter.
In mijn droomleven heb ik geen last van fysieke beperkingen dus heb ik veel meer tijd over. Heerlijk lijkt me dat!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Aug 2025 13:01

In mijn droomleven zouden we een nieuw huis laten bouwen, vrijstaand en aan het water met een groot stuk grond. We zouden overwinteren in Portugal en minstens 1-2 keer per jaar een verre reis maken. Ik zou nog steeds hetzelfde werk blijven doen maar zonder de onregelmatigheid. We zouden een keer een grote prijs in de Staatsloterij winnen zodat alles nog net een beetje makkelijker kan en gaat. En ik zou me mentaal wat gezonder voelen, zonder steeds van die (hormonale) dipjes.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Aug 2025 13:39

Een droomleven, da's nadenken ;) Ik zou nog steeds op de boerderij wonen, maar zou geen discussie meer hebben met de gemeente over een omgevingsvergunning. Daarmee zou ik het dak kunnen vervangen, nog wat extra leef- en woonruimte in het achterhuis aanbrengen en ik zou denk ik ook een zwemvijver op het erf maken.

Qua werk en qua partner zou er verder niets veranderen :)
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Aug 2025 15:16

In mijn droomleven ben ik mentaal en fysiek weer 100% fit en kan ik weer 3 dagen werken in een baan die ik écht leuk vind en waar ik energie van krijg.
Ook zou ik dan een net wat groter huis (twee onder één kap of klein vrijstaand) hebben met wat meer ruimte dan ik nu heb. Ik zou een man hebben die wat minder met zichzelf bezig is en wat meer energie/aandacht besteedt aan zijn gezin. Misschien zou ik dan zelfs een 2e kindje hebben.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Aug 2025 17:56

Jouw reactie raakte me wel Auxo, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik gun je wat je wenst voor je droomleven.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Aug 2025 18:07

Het is heel cliché maar ik zou weer gezond willen zijn, met een sterker lichaam en veerkrachtig zenuwstelsel dat weer dingen aankan. Als gezondheid wegvalt lijkt de rest opeens allemaal bijzaak. Dingen die ik dan weer zou doen en waar ik nu dus van droom: werken, autorijden, mijn vriendinnen en familie zelf opzoeken, sporten, uit eten gaan, naar het theater gaan, steden bezoeken. Dat soort dingen. Weer léven.

Ik ben wel blij dat mijn dierbaren allemaal (weer) gezond zijn, we hebben wat dat betreft ook een heftige en spannende tijd achter de rug.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Aug 2025 18:33

Fantine schreef:Jouw reactie raakte me wel Auxo, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik gun je wat je wenst voor je droomleven.

Dat is lief. Ik ben hard aan het werk om er iets van te maken, maar sommige dingen heb ik helaas niet zelf in de hand.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 13 Aug 2025 18:38

Gezondheid is gewoon het belangrijkst. Ik zou me dan ook weer gezond en fit willen voelen en in m'n droomleven is m'n man ook niet ziek.

Teun, wat fijn dat het weer goed gaat met je dierbaren!
❤️ 7 juni 2018
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 14 Aug 2025 07:43

In mijn droomleven zou ik niet hoeven werken. Ik zou graag een knus huisje willen op een redelijk groot stuk grond. Ook zou ik een camper willen waarmee we heel veel rond kunnen reizen. En een berg geld op de rekening :)

Ook zou ik willen dat mijn vader nog 20 jaar leeft (is ongeneeslijk ziek) en ik had wel een tweede kind gewild.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 14 Aug 2025 08:27

Ik zou ook weer gezond en fit willen zijn, zonder overgewicht.
Lekker vol energie zitten.
Ik zou willen dat mijn dochter gelukkig was, zonder die verschrikkelijke buien die ons teveel energie kosten.
En om het af te maken, zou ik in mijn oude woonplaats willen wonen (liefst mijn oude straat) met een grotere tuin waarbij we dieren kunnen houden.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 14 Aug 2025 08:32

Moeilijk topic dit. Paar keer geopend en steeds weer weg geklikt.
Enigste droom die ik heb is weer gezond worden. Nouja gezond worden hoeft niets eens maar me gewoon weer eens beter voelen! Niet elke dag pijn etc.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Milanzie

Noob

Bericht 28 Aug 2025 08:10

Mijn droomleven zou zijn om in een huisje aan zee in Zuid-Frankrijk te wonen. Elke dag zou ik beginnen met een wandeling op het strand, daarna lekker lezen, schilderen of koken.
Volgende

Terug naar Algemeen