13 Mrt 2021 22:49 door Jada
Ik voel mij wel veilig en ga ook wel in het donker alleen over straat zonder dat ik mij angstig voel.
Toch moet ik bekennen dat ik veel dingen wel gedaan heb en kwam ik nav de huidige berichtgeving tot de realisatie dat ik in het donker niet met mijn koptelefoon over straat ga. Normaal als ik fiets of loop heb ik bijna altijd een koptelefoon met een podcast of muziek op. Maar dit doe ik dus bewust niet als het donker is omdat ik dan toch alerter wil zijn.
Maar ik ben echt wel eens overgestoken terwijl dat niet hoefde omdat er een man of meerdere mannen achter mij aan liepen en ik daar toch geen fijn gevoel bij had, of een andere route en daardoor omweg nemen naar huis, en ik app altijd met vriendinnen als we samen de stad in zijn geweest dat we weer veilig thuis zijn en ik heb ook echt wel eens gedaan alsof ik aan het bellen was.
En een paar jaar geleden was hier in de wijk een aanrander actief en toen heb ik wel een klein busje haarlak in mijn jaszak gehad ter verdediging.
Dus ik ben wel tegenstrijdig maar ik ga in het donker niet met angst over straat maar ik ben wel veel alerter en bewust van mogelijke situaties en daar anticipeer ik dan wel op als mijn gevoel zegt dat ik beter even een andere route kan nemen oid.
Wat Thunder zegt klopt denk ik ook wel, in het dorp waar ik vandaan kom is zoiets nooit aan de orde geweest. Alle voorbeelden van dingen die ik heb gedaan waren hier in de stad.
Ik mocht overigens ook nooit alleen naar huis van mijn ouders, maar denk dat dat ook meer te maken had met een meisje uit ons dorp die op klaarlichte dag vermoord is toen ze naar huis fietste. Maar daar waren ook de jongens/mannen in ons dorp wel alert op dat je als meisje/vrouw niet alleen naar huis moest.