Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Goede voornemens

<<

Anoniem326

Bericht 20 Dec 2020 10:17

Goede voornemens

Misschien toch nog leuk. Levenslessen zijn zo groot. Kleine doelen en voornemens op deze thema’s en vul vooral aan:

Persoonlijke ontwikkeling:
Gezin:
Familie/vrienden:
Werk:
Gezondheid:
Financiën:
Vrije tijd:
Duurzaamheid:
Een betere wereld:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Dec 2020 10:34

Re: Goede voornemens

Eigenlijk is het heel saai en zijn wij redelijk op een stabiel punt.

Persoonlijke ontwikkeling: ik zou graag willen blijven leren, door mijn huidige baan is dit een makkelijke.

Gezin: ik zou de situatie graag stabiel houden. Met J komen er nog wel moeilijke gesprekken en onderwerpen aan omdat school niet zo goed weet hoe ze hem moeten benaderen.

Familie/vrienden: ik zou ze graag iets meer zien maar dat blijft ook afhankelijk van wat het vaccin gaat doen en wat Corona gaat doen.

Werk: ik zou graag een start willen maken met het opzetten van het kennis en innovatieve centrum. Hoe kunnen we dingen beter doen. Dit is een onderdeel wat we nog graag zouden willen ontwikkelen en waar ik me graag voor in zou willen zetten. Verder ga ik in Q1 een aantal e-learnings en trainingen opzetten die te maken hebben met mijn oude werkgebied.

Gezondheid: ik merk dat ik iets minder strak wordt dus weer flink aan de gewichten. Gewicht mag nog 2kg omlaag maar vooral fit blijven. Ik ben al zoveel gezonder dan 2 jaar terug dus zou dat graag zo houden.

Financiën: ik wil dit jaar graag weer minimaal 10k meer op mijn spaarrekening hebben dan er aan het begin van het jaar op stond. Dit is wel afhankelijk van of we een huis vinden of niet.

Vrije tijd: me strakker aan mijn werkuren gaan houden.

Duurzaamheid/ betere wereld: in ons huidige huis valt er zonder extreem hoge kosten (die niet in verhouding staan met hoe lang we hier nog willen blijven) te maken niet echt meer wat te verbeteren. We hebben zonnepanelen, denken bewust na over het gebruik van ons huis. Hebben sinds 2 weken een elektrische auto. Mochten we een nieuw huis vinden gaan we van het gas af. Sinds begin dit jaar zijn we bewust meer vegetarisch gaan eten en dat gaat ook prima en zullen we vol blijven houden.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Dec 2020 10:39

Persoonlijke ontwikkeling: Ik leer onwijs veel door m’n masterstudie. Het is keihard blokken steeds en ik heb niet alle tijd die ik er in zou willen steken maar tot nu toe heb ik goede resultaten behaald en ik voel me ook echt steeds wijzer worden :)
Gezin: Meer stilstaan bij wat we hebben, en ons daar gezamenlijk bewust van worden. Benoemen van de mooie dingen, en de kinderen dat ook laten doen. Dankbaarheid dus.
Familie/vrienden: Proberen iets beter te zorgen voor m’n familie in deze coronatijd. Vaker even inchecken met m’n ouders.
Werk: Verder zoeken naar mijn rol en invulling van m’n functie op m’n werk. Ik loop tegen dingen aan die me storen maar heb tegelijkertijd niet het gevoel ze te kunnen veranderen. Ik wil onderzoeken hoe ik m’n eigen vaardigheden en kennis toch zo kan inzetten dat het me voldoening geeft
Gezondheid: meer gaan sporten. Heb het echt te weinig gedaan, mede door rugklachten die ook nog steeds niet weg zijn, maar ik moet door!
Financiën: geen voornemens, gaat prima.
Vrije tijd: minder schermtijd
Duurzaamheid: minder bij bol.com en meer bij kleine shops kopen. Nog wat minder vlees eten.
Een betere wereld: zie duurzaamheid.

Aanvulling
Goed zorgen voor jezelf: af en toe meer me-time nemen dmv een wandeling of even een middagje in m’n uppie er tussenuit
#teammaple🍁
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Dec 2020 10:43

Persoonlijke ontwikkeling: ik sluit mijn PhD af, dat lijkt me voldoende ontwikkeling.
Gezin: we zijn bezig voor een 2e kindje dus wie weet.
Familie/vrienden: hopelijk alles weer normaal dus veel tijd doorbrengen en hopelijk naar Nederland op vakantie.
Werk: denk niet dat ik een fulltime baan ga krijgen maar wie weet. Ik hoop wel dat ik uren kan krijgen bij andere faculteit.
Gezondheid: hoop wat minder moe te zijn steeds. Maar mijn levensstijl draagt daar ook aan bij dus wie weet.
Financiën: hopelijk wat breder.
Vrije tijd: na de PhD sowieso meer vrije tijd
Duurzaamheid:
Een betere wereld:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 20 Dec 2020 10:46

HollyGolightly schreef:Misschien toch nog leuk. Levenslessen zijn zo groot. Kleine doelen en voornemens op deze thema’s en vul vooral aan:

Persoonlijke ontwikkeling: ik draag nog wat verdriet/angst/onverwerkt gedoe, nou ja eigenlijk gewoon ballast, mee van mijn scheiding en alleenstaande ouder zijn. Daar wil ik een beetje aandacht aan besteden. Niet teveel. Want schouders eronder en er het beste van maken werkt voor mij. Maar ik voel dat het tijd is om toch beetje ruimte te geven aan hoe het nu voelde en wat het met me heeft gedaan. Zonder het zwaar of beladen te maken. En dat slapen. Geen hoge verwachtingen, maar blijf toch hopen op verbetering.

Gezin: mijn kinderen worden zo groot. Volgend jaar twee naar groep 3. Ik merk dat ik ze meer moet loslaten. Vind ik best moeilijk. Twee middagen als ze uit school komen ben ik vrij. Ik vind die middagen soms wat gejaagd door sporten, speelafspraakjes. Ik hoop op veel rust, gezellige momenten en er echt kunnen zijn. Dus telefoon weg, niet aan werk denken en gezellig samenzijn. En nog steeds heel veel vieren samen. Mijn zoon heeft extra begeleiding nodig. Dat hoop ik zo voort te zetten. Hij heeft een goed jaar gehad. Dus ik vertrouw erop dat ik het goed blijf aanvoelen en hem in samenwerking met anderen kan bieden wat hij nodig heeft. En zelf goede voorbeeld zijn. Vooral in gedrag en niet zo zeer in woorden.

Familie/vrienden: komt een familielid bij. Een nichtje. En verder heb ik fijne vriendschappen. Dus die wil ik vasthouden. Ik hoop volgend jaar iedereen weer meer te zien.

Werk: alles staat op groen. Ik heb een thema dat ingezet wordt als het thema naar verkiezingen toe, dus dat betekent heel veel mogelijkheden. Ik doe dit met iemand (extern) waar ik heel veel vertrouwen in heb. Ik heb nog nooit eerder zo goed en met zoveel plezier en steun samengewerkt. Dus ik verwacht een heel goed, productief jaar. Verwachtingen zijn wel hooggespannen, dus dat zet bij mij wel aan tot flinke prestatiedrang. Daar moet ik wel een goede balans in vinden. Dus dat is een aandachtspunt.

Gezondheid: dat slapen dus. Nog steeds probleem. Ik weet nog niet hoe of wat, maar hoop dat het beter gaat. Ik wil dit jaar meer bewegen. Het lukt me maar niet om het te plannen in een werkdag. Dat wil ik echt veranderen.

Financiën: als ik een nieuw huis koop dan kan ik minder uitgeven aan spullen en dat lijkt me goed. Ik koop vrij makkelijk. Terwijl het niet echt nodig is. Ik hoop echt heel erg op een nieuw huis.

Vrije tijd: kinderen. Nog steeds wil ik al mijn vrije tijd aan kinderen besteden. Minder op mijn telefoon zitten. En verder zelfde als vorige jaren: lezen, buiten zijn, tuin, koken en met kinderen dus dingen ondernemen. Vakantie heb ik ook wel weer zin in.

Duurzaamheid: meer fietsen. Minder vaak de auto.

Een betere wereld: dat vaccin dan maar ; ). Ik
ga eens kijken of ik tijd heb voor vrijwilligerswerk. Als het haalbaar is. Ik ben al klassenouder. Op dit punt nog maar even kijken. Minder kleren kopen zou wel een hele goede zijn.

<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 10:49

Haha, jeetje, dat zijn een hoop categorieën! Ik heb niet zoveel voornemens, alleen maar dat ik veel meer structuur in mijn leven zou willen aanbrengen, en veel meer zelfdiscipline wil hebben. En blijven genieten van de kleine dingen.

Oh en nog een ander maar dat is meer een wens dan een voornemen: Ik hoop echt dat ik 2021 zwanger mag afsluiten. Anders ben ik bang dat mijn 40e verjaardag volgend jaar heel zwaar zal vallen 😢
<<

Anoniem326

Bericht 20 Dec 2020 10:51

Ik hoop het heel erg voor jou. Betekent dit jaar dan ook behandelingen?
<<

Anoniem326

Bericht 20 Dec 2020 10:52

En veel categorieën, hoef je niet in te vullen. Maar het is leuk om een volgend jaar te uppen en te kijken hoe het is gegaan.
<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 10:55

In principe moet ik daar eerst behoorlijk voor afvallen, dat is sowieso wel mijn intentie, vandaar het eerste deel van m'n voornemen, haha. Maar ik heb gisteren toevallig ook hierover even gesproken met Hugo (van hier), zij raadde me aan om ook eens bij klinieken te kijken, naast de ziekenhuizen, omdat daar de eisen qua overgewicht nog wel eens heel anders konden zijn. Gaan we ons ook eens in verdiepen.
<<

Anoniem326

Bericht 20 Dec 2020 10:56

UN zo knap dat je een studie ernaast doet. Wanneer rond je hem af? Goed ook om te lezen dat je er ook echt wijzer van wordt en dat het meer is dan een papiertje waardoor je een bepaalde functie kan uitoefenen.

Minx 2021 wordt toch hopelijk echt het jaar waarin je je droomhuis koopt.

Marsy hoop voor jou op een tweede kindje. En heel fijn dat je je phd afrondt, dan valt er toch ook echt een last van je schouders en komt er ruimte voor andere dingen.
<<

Anoniem326

Bericht 20 Dec 2020 10:58

Maple lijkt me inderdaad goed om niet meer te wachten en verder te kijken. Spannend en ook wel emotioneel zwaar jaar voor jou. Hoop dat je grootste wens in vervulling gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Dec 2020 11:21

Veel van deze categorieen vallen voor mij samen, met als kern beter voor mezelf zorgen en weer blij met mezelf zijn.
Over drie maanden zal O naar de kleuterschool gaan en ik hoop dat hem dat meer uitdaging gaat geven dan dat ik hem thuis hier kan bieden. Ik hoop dat het mij wat meer een adempauze geeft, waardoor ik vrolijker ben en meer gerichte aandacht aan hem kan geven. Ik wil dus graag een betere moeder voor hem en ook z'n zusje natuurlijk zijn. Of althans, beter klinkt niet zo fijn, maar ik denk dat ik wel vrolijker zelf kan zijn en daarmee ook naar hem. Nu voel ik me vaak zo schuldig maar ik ben gewoon compleet overprikkeld door hem en heb daar zelf zoveel verdriet van. Dit wil ik niet.
Qua werk wil ik rustig mentaal gaan voorbereiden op weer gaan werken en orienteren op wat er mogelijk is. Qua baanmogelijkheden maar ook qua opvang voor de kinderen. Ik ben er intussen achter dat ik wel weer iets wil gaan doen, maar wat en hoe moet ik nog invullen. Tegelijkertijd wil ik blijer en dankbaarder zijn voor hoe het nu gaat, ik wil het meer waarderen in plaats van bijna alleen maar klagen. Ik wil weer gewoon blij zijn in mijn rol als moeder.
Ik wil blijer worden met mezelf door fitter te worden. In elk geval af te vallen en misschien wat meer te bewegen. Als ik wat meer tijd voor mezelf heb, kan ik ook daar aan werken.
Dat kan ook meer zodra ik weer meer tijd voor mezelf heb, ook als de wereld wat meer open gaat. Ik hoop dat we weer samen op vakantie kunnen gaan als gezin en ik hoop zelf ergens naar toe te kunnen.

Al met al komt het dus neer op dat ik mezelf weer vrolijker wil voelen en een hele hoop hangt ook af van de staat van de wereld.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Dec 2020 11:22

Ik hoop dit jaar promotie te maken op mijn werk, en me daarmee verder te ontwikkelen in mijn vakgebied. Verder zou ik graag wat meer rust willen creëren door te leren plannen en meer georganiseerd te werken. Ik heb daarom een cursus op dat gebied gepland staan.

Gezin:
Ik hoop dat 2021 een jaar wordt van genieten van ons gezin, in plaats van vooral overleven. Dat klinkt heftig, maar ik vond het afgelopen jaar echt zo ontzettend heftig en druk. Ik wist wel dat het zo druk zou worden, maar toen ik er middenin zat heb ik vaak gedacht: waarom wilde ik ook alweer kinderen? Inmiddels wordt het wel beter hoor. De meisjes lopen zelf en dat scheelt al flink, en D. gaat natuurlijk naar school (lockdowns uitgezonderd :nerd: ) dus er komt wat meer rust in de tent. Ik hoop dat ik dat in 2021 wat meer ervaar en ook waardeer.

Familie/vrienden:
Hopelijk in 2021 wat meer sociale contacten dan in 2020, maar dat lag natuurlijk meer aan Corona dan aan onszelf.

Werk:
Zie hierboven bij persoonlijke ontwikkeling.

Gezondheid:
2021 wordt het jaar van afvallen voor mij, als de verhuisstress voorbij is wil ik echt wat beter op m’n voeding en beweging gaan letten. Op dit moment heb ik er de ruimte nog niet voor in m’n hoofd (dat klinkt als een lullige smoes, maar zo voelt het echt).

Financiën:
As always wil ik beter letten op het geld en minder nutteloze zooi kopen (vooral aan eten geef ik idioot veel geld uit, dat afvallen zou hier ook wel mee helpen denk ik 🤣).

Vrije tijd:
Meer bewegen en minder bankhangen en lui zijn.

Duurzaamheid:
Afgelopen jaar zijn wij eindelijk begonnen met afval scheiden, maar daar worden we weer laks mee. Dus dat moeten we weer oppakken. Daarnaast wil ik kijken voor zonnepanelen.

Een betere wereld:
In het algemeen wil ik liever zijn voor mijn medemensen. Goede doelen steunen, maar ook af en toe een klein gebaar zoals een kaartje sturen naar iemand die het kan gebruiken of dat soort dingen.

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Dec 2020 11:51

HollyGolightly schreef:Misschien toch nog leuk. Levenslessen zijn zo groot. Kleine doelen en voornemens op deze thema’s en vul vooral aan:

Ik hoop dat 2021 het jaar wordt waarin ik echt aan mezelf durf te gaan werken, om uiteindelijk weer wat meer mezelf te worden. Of een betere versie dan wat ik nu ben :smile: . Klinkt wat zwaarder dan dat het is maar over de gehele lijn zit ik gewoon al te lang, te vaak niet lekker in mijn vel. Ik start begin januari al bij een psycholoog dus ik hoop dat dit me wat gaat brengen.
Daarbij hoop ik voor mezelf meer inzicht te krijgen in mijn (al dan niet) rouwproces na het overlijden van mijn lieve moeder.

Gezin:
Sluit eigenlijk aan op bovenstaande. Doordat ik niet altijd goed in mijn vel zit, is mijn lontje soms te kort. Hier wil aan werken. Verder wil ik leren om soms de touwtjes wat meer los te kunnen laten. En daarnaast vooral blijven genieten van mijn prachtige jongens.

Familie/vrienden:
Ik wil net zoveel, zo mogelijk nog meer, tijd besteden aan mijn vriendschappen. Ze zijn me zoveel waard.

Werk:
Geen echte doelen voor komend jaar. Mezelf blijven ontwikkelen en nog beter worden in wat ik doe. Eventueel wil ik wel weer blogs of columns gaan schrijven, maar dit heb ik nog niet concreet voor ogen.

Gezondheid:
Ik ben goed gezond gelukkig. Ik wil in het nieuwe jaar lekker door blijven sporten zoals ik nu doe en zo fit blijven. En op die manier mijn huidige gewicht en figuur behouden. Twee kilo minder zou ook nog best mogen maar zoals het nu is ben ik ook tevreden.

Financiën:
Financieël gaat het ons momenteel eigenlijk best wel voor de wind. We hebben een erg goed inkomen met z’n tweeën en een goed gevulde spaarrekening. We hebben de komende negen maanden wel een dubbele hypotheek, dus ik hoop vooral dat we ons spaargeld goed op peil kunnen houden. Vooralsnog lijkt het daar wel op gelukkig.

Vrije tijd:
Ik hoop dat ik mezelf wat meer rust gun af en toe. Gewoon eens een ochtendje bankhangen in plaats van sporten, boodschappen doen, etc. Ik kan dat niet zo goed, terwijl ik er wel behoefte aan heb.

Duurzaamheid:
Ons nieuwe huis is energieneutraal. We krijgen een warmtepomp, boiler, zijn gasloos en laten 21 zonnepanelen plaatsen. Vooral op die manier dragen we ons steentje bij.

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Dec 2020 12:14

HollyGolightly schreef:UN zo knap dat je een studie ernaast doet. Wanneer rond je hem af? Goed ook om te lezen dat je er ook echt wijzer van wordt en dat het meer is dan een papiertje waardoor je een bepaalde functie kan uitoefenen.
Het is een tweejarige master, als ik alles op tijd doe ben ik in augustus van 2022 klaar! Wordt allemaal nog wel spannend want ik loop er nu al tegenaan dat ik spelobservaties met interventies moet doen bij een kind, en intakegesprek en vragenlijsten met de ouders moet doen, en dat wilde ik in een schoolgebouw doen maar dat is nu dicht.
Stagelopen zal door corona ook lastiger worden.
Maar we zien wel!
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 20 Dec 2020 12:48

ik hoop mijn studie in juni af te kunnen ronden met het gevoel dat ik sterker ben geworden in het leiderschap en dat ik de stijl heb gevonden die bij mij past. Misschien daarna nog door met een vervolgopleiding, maar ik vermoed van niet. Ik wil eerst mijn geleerde kennis en vaardigheden volop toepassen in de praktijk, zonder de druk van een opleiding er naast. Ik heb nog genoeg te leren op dit, voor mij redelijk onontgonnen, gebied.

Gezin:
voor mijn gezin hoop ik dat het door blijft gaan zoals het nu gaat. De oudste gaat straks naar groep 5 en de jongste naar groep 2. Hopelijk kan de jongste haar logopedie afronden. Er komt misschien een 2e dag BSO bij, wanneer ik weer 4 dagen ga werken na mijn studie, maar dat gaat in overleg met de kinderen. Vooralsnog staan zij er positief in.

Familie/vrienden:
ik wil ze weer vaker zien. Door Covid merk ik dat ik ze toch wel minder zie en dat vind ik best vervelend. Vooral de familie. En ik mis de spelavondjes.

Werk:
zie persoonlijke ontwikkeling. Ik wil een schaal omhoog nadat ik mijn studie heb behaald. Gebeurt dat niet, dan weet ik niet of ik dat blijf pikken. Ik maak erg veel extra uren en doe dit op een heel ander level dan mijn collega's. Soms voel ik me het hulpje van de directeur en dat vind ik niet fair. Benoem me dan als adjunct.

Gezondheid:
ik wil 2x per week blijven hardlopen en een paar keer per week paardrijden. Daarnaast mag ik wel wat minder snoepen. Ik kom geen gram aan, maar dat is geen vrijbrief.

Financiën:
geen voornemens. Alleen hogerop in de loonschaal komen.

Vrije tijd:
nóg meer lezen. Streven is minstens 30 boeken komend jaar. En minder op mijn telefoon zitten.

Duurzaamheid:
minder kleding kopen. En if so, dan bewuster items kopen.

Een betere wereld:
ik ben al weinig vervuilend, vlieg niet, ga goed om met afval... Maar ik kan wat vaker de fiets pakken én dus minder kleding kopen.
<<

Anoniem298

Bericht 20 Dec 2020 16:22

Persoonlijke ontwikkeling: Mezelf zijn in plaats van zijn wie anderen verwachten dat ik ben, (beter en meer) voor mezelf opkomen, grenzen leren aangeven en niet over me heen laten lopen. Accepteren dat ik ben wie ik ben en dat dat goed genoeg is.
Gezin: Meer tijd vrij maken voor de meiden, vaker met ze op pad of spelletjes spelen (al heb ik daar wel echt een hekel aan, maar ik weet dat zij er dol op zijn). Maaltijden met elkaar eten, zeker op mijn vrije dagen, want de dagen dat ik werk eten ze zonder mij.
Familie/vrienden: Zodra het weer kan wil ik zoveel mogelijk familie en vrienden weer opzoeken, al is het maar voor een kop koffie ofzo. Ik vind mijn familie en vrienden heel belangrijk en ik wil daar echt tijd en energie in steken.
Werk: Ik blijf sowieso werken waar ik nu werk, ik wil alleen meer weten over mijn rol in het geheel. Mijn werkgever verwacht van mij dat ik goed communiceer, daar doe ik al heel erg mijn best voor (maar vind ik moeilijk, want ik doe liever iets zelf dan dat ik om hulp vraag). Verder wil ik meer betrokken worden in het bedrijf, wil ik weten waarom mijn werkgever dingen doet zoals hij ze doet en wil ik meer verantwoordelijkheid zodra ik daar aan toe ben.
Gezondheid: Ik wil weer meer gaan sporten, het hardlopen ging zó goed maar na de zomervakantie ben ik daar eigenlijk weer mee gestopt en dat vind ik echt jammer. Mijn man ziet mij liefst samen met hem de Rotterdam marathon lopen, dat lijkt me echt heel gaaf maar daar moet ik dan wel echt begin 2021 voor gaan trainen. Verder wil ik betere keuzes maken wat betreft eten.
Financiën: Gaat redelijk, we willen zoveel mogelijk sparen omdat er een kans is dat mijn man zijn baan verliest. Ik wil dus vooral essentiële dingen kopen, niet meer op rekening bestellen, uitgaven bijhouden en een vast bedrag per maand sparen.
Vrije tijd: In mijn vrije tijd wil ik vooral kunnen blijven doen wat ik al doe. Echt tijd voor mezelf pakken, en dat houdt dus niet in dat ik direct na thuiskomst uit mijn werk de woonkamer ga opruimen of de vaatwasser in ga ruimen, maar op m'n kont ga zitten met een kop thee. Dan maar een uurtje later de vaatwasser inruimen (of iemand anders laten doen), ik heb mijn rust en vrije tijd nodig, dus die moet ik ook echt pakken. Als de kinderen niet thuis zijn en ik vrij ben vind ik het makkelijker om iets te doen waar ik echt behoefte aan heb, zoals lezen, schrijven of Netflix kijken.
Duurzaamheid: Afval scheiden doen we al een tijdje, daar ga ik gewoon mee door (jammer dat we nu dus 4 containers in onze tuin hebben staan, maar goed, soit. Ik wil minder vaak kleding online bestellen, zodat ik niet elke week twee tot drie keer de pakketbezorger voor de deur heb (en een paar dagen later nog een keer om ze weer op te laten halen). Dan liever naar een fysieke winkel. Onze vloer is een aantal jaar geleden al geïsoleerd, liefst willen we nieuwe kozijnen, spouwmuurisolatie en zonnepanelen, maar daar moeten we nog even voor sparen.
Een betere wereld: begint bij mezelf. Ik ben aardig tegen andere mensen, wil anderen graag helpen en stuur (als ik er aan denk) een kaartje naar een jarig/ziek/eenzaam persoon in mijn omgeving.
<<

Kira

Bericht 20 Dec 2020 16:35

Ik heb dit jaar nogal wat meegemaakt, 2 beenbreuken, uiteindelijk toch mijn baan verloren, weinig gewerkt door ziekte en de corona crisis en merk dat het nu toch z'n rol een beetje eist. Ik ben prikkelbaar, niet vrolijk, heb mijn rijbewijs desondanks toch behaald maar echt heel blij ben ik er (nog) niet mee. Dus ik hoop dat ik in 2021 weer mijn vrolijke positieve zelf wordt, en weer een leukere moeder voor mijn zoon. Dit jaar was voor hem net zo ruk en nu ik zo prikkelbaar ben, ben ik nog steeds niet de leuke moeder die hij verdient.

Gezin: Qua gezin zal er weinig veranderen, we hebben er een pup bij, dat is voor mij ook onderdeel van het gezin maar verder is het gewoon mijn zoon en ik :)

Familie/vrienden: ik hoop mijn familie snel weer eens te zien, en wat betreft vriendschappen wil ik deze graag blijven onderhouden zoals ik nu doe.

Werk: dat is voor nu een open boek. Ik kan wellicht reïntegreren bij het bedrijf waar ik 4 jaar gewerkt heb, en wellicht mag ik er dan ook blijven, anders ga ik op zoek naar iets anders. Qua werk in muziek hoop ik dat de orkesten vanaf 19 januari weer mogen repeteren en dat dat dan zo blijft tot het einde van het jaar. Dan kan ik bouwen aan mijn jeugdorkest waar een hoop jonge kinderen zijn bijgekomen.

Gezondheid: ik hoop gewoon gezond te blijven, en met fysio straks weer fatsoenlijk te kunnen lopen en dat ik mijn been niet nog eens breek 😎

Financiën: Er komt een schadeclaim van de twee ongelukken die ik heb gehad, waarschijnlijk pas eind 2021 dus dat is fijn. En verder hoop ik straks weer aan het werk te kunnen en weer fijn te gaan sparen.

Vrije tijd: lastig in te vullen want ik heb nu alleen maar vrije tijd en hoop dat dat in 2021 veranderd natuurlijk. Ik ben graag thuis, lekker in en om huis bezig met van alles en ik waardeer dat nog meer als ik toch best druk ben met werk etc.

Duurzaamheid: qua duurzaamheid weet ik het niet zo goed, daar ben ik niet zo mee bezig.

Een betere wereld: die begint bij jezelf, dus ik probeer mensen te behandelen zoals ik ook behandeld wil worden en ook dit vind ik een lastig onderwerp.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Dec 2020 17:53

Ik begin binnenkort met een nieuwe baan. Wel het werk wat ik altijd gedaan heb maar ik ga een aanvullende opleiding doen waar ik heel veel zin in heb.
Gezin:
Meer tijd met de kinderen doorbrengen. Dat doe ik normaal gesproken ook altijd maar door onze verbouwing/verhuizing is dat er heel erg bij ingeschoten de laatste maanden. Er moet nog steeds veel gebeuren maar er is weer ruimte om ook meer tijd aan het gezin te besteden.
Gezondheid:
De laatste maanden heb ik slecht voor mezelf gezorgd. Veel stress en te weinig en slecht gegeten. Dat moet wel weer beter. Begin 2020 ben ik best wat afgevallen en in de loop van volgend jaar wil ik proberen om hier weer mee verder te gaan
Financiën:
We hebben veel geld uitgegeven met de verbouwing dus dat wil ik wel weer (deels) aan gaan vullen.
Duurzaamheid:
We willen ons huis beter gaan isoleren. Ook proberen we bewuster in te kopen zodat we niks meer weg hoeven te gooien. Verder blijven we vegetarisch/veganistisch eten.
<<

Anoniem321

Bericht 20 Dec 2020 18:44

Persoonlijke ontwikkeling: Ik ben sinds september jl. bezig met een bbl-traject. Ik ben mij dus volop aan het ontwikkelen.
Gezin: Klinkt misschien stom maar ik hoop dat in het nieuwe jaar alles gauw weer normaal wordt, zodat mijn vriend weer wat meer op kantoor kan werken, zodat ik eens wat tijd voor mezelf heb. Dat is er dit jaar ernstig bij in geschoten. Ik hoop dat ik door meer tijd voor mezelf ook weer een leukere partner en moeder word. Constant op elkaars lip zitten is niet mijn favoriete bezigheid.
Familie/vrienden: Ik hoop dat ik mijn vrienden in het nieuwe jaar wat meer kan zien en dat we samen zo nu en dan weer leuke dingen kunnen gaan doen. Dat heb ik dit jaar heel erg gemist.
Werk: Zie antwoord op 1e vraag.
Gezondheid: Ik zorg momenteel niet zo goed voor mezelf. Ik eet in de basis gezond en ik beweeg ook wel genoeg, maar ik eet daarnaast veel ongezonde dingen zoals chocola en snoep. Als ik daar nou eens mee ophoud, dan zal mijn gezondheid zienderogen verbeteren, verwacht ik.
Financiën: Als leerling verdien ik nu het minimale, en dat zal ook nog wel even zo blijven, dus het is zaak zuinig te leven.
Vrije tijd: Ik moet er voor zorgen dat ik een vaste dag en een vaste avond per week vrij plan, anders zit ik altijd achter de studieboeken, merk ik.
Duurzaamheid: Daar valt voor mij nog heel veel te verbeteren. Daar ben ik op dit moment eerlijk gezegd niet zo mee bezig.
Een betere wereld:
<<

Anoniem313

Bericht 20 Dec 2020 19:58

Wat gaaf om te lezen over al die studies en loopbaanontwikkelingen! Echt tof dat zoveel vrouwen hier daar mee bezig zijn. Ik werd zelf laatst bij de vragenlijst genoemd als meest ambitieus maar ik zit alweer een paar jaar comfortabel en veilig te zijn, als ik jullie lees krijg ik de kriebels, ik wil ook weer!

Persoonlijke ontwikkeling: dit hangt voor mij erg samen met de categorieën werk en vrije tijd. Ik heb laatst een stuk gelezen over het belang van hobbies en daar ben ik redelijk overtuigd door geraakt, ze zijn goed voor je. Ter ontspanning, maar ook omdat het goed is om gewoon wat aan te modderen en iets slechts te maken. Focus op proces and all that jazz. Ik heb het tekenen al voorzichtig wat opgepakt en ga daar kalligrafie aan toevoegen. Ik kan niet eens een pen normaal vasthouden dus ik gun mezelf de kans om jammerlijk te falen. Daarnaast wil ik mezelf gaan trainen om radicaal mild te zijn. Ook zou ik graag een studie oppakken maar dat stel ik uit tot de kinderen wat ouder zijn. Ik wil ook dat het oplijnt met mijn werk dus wat en hoe precies moet nog concreet worden. Het moet juist geen hobby zijn.
Gezin: geen specifieke voornemens eigenlijk anders dan mijn zoons goed voorbereiden in het thuiswerken.
Familie/vrienden: meer tijd voor de selecte groep die er echt toe doet en minder tijd voor de oppervlakkige vrienden en kennissen in de tweede ring.
Werk: ik heb vorige week geregeld dat mijn baan per januari anders wordt. Ik deed 3 dagen bij afdeling A waar ik verpieterde en 1 dag bij B waar ik loop te shinen. Per januari wordt die verdeling precies andersom. Daarnaast ben ik mijn baan ook steeds meer zelf aan het vormgeven, als in: wat doe ik wel, wat doe ik niet en waarom. Daar ben ik blij mee. En ik heb er een leuke nieuwe klus bij dit jaar waar geen draaiboek voor is en wat ik echt helemaal zelf moet opzetten, dat is echt gaaf. Het is een onderwerp dat ik heel belangrijk vind en dat me mogelijk grond biedt om mijn loopbaan op te gaan richten de komende jaren.
Gezondheid: gaat prima, geen voornemens. Ben een paar kilo afgevallen de laatste maande, voor het mooie mogen er nog wel 2-3 af maar ik kom nu op het punt dat ik dan echt vrij Spartaans moet gaan leven en dat wil ik niet.
Financiën: stabiel.
Vrije tijd: die hobbies dus! Verder lekker blijven sporten. Ik kom met boksen bij de gym niet meer echt verder dus als het coronatechnisch weer kan wil ik mezelf wat lesjes bij een echte boksschool gaan gunnen. Oh ja en mijn reis naar de VS mag eindelijk wel eens doorgaan.
Duurzaamheid: minder kleding en wat ik koop moet meer duurzaam zijn. Daar ben ik al goed mee op weg maar ik wil daar verder in gaan. Vaker vegan eten en meer zeep ipv douchegels in plastic flessen gebruiken.
Een betere wereld: door Corona is het niet doorgegaan maar hopelijk binnenkort kan ik me gaan inzetten voor sekswerkers, specifiek door trainingen en workshops te gaan organiseren in de stad waar ik woon. Daarnaast ben ik (door corona) ook weer meer bezig met lokaal kopen, dat bevalt me goed, ketens vermijden en ondernemers steunen waarvan je echt blij dat ze er zijn, de smaakmakers van de stad.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Dec 2020 22:36

Ik hoop in 2021 een paar opleidingen te volgen. Ik ben helemaal pro-werkgever en ik vind persoonlijke groei erg belangrijk.
Gezin:
Ik heb echt het beste gezin van de hele wereld. Als ik vandaag bekijk, Jack, ik en mijn man lekker bankhangen en films kijken. Dat mag zich gewoon voortzetten in 2021.
Familie/vrienden:
Het is goed zoals het nu is en ik hoop dat dit zich ook zo voortzet in 2021,
Werk:
Een vast contract. Meer kan ik me niet wensen. Ik weet meer, heb meer opleidingen gedaan en twee van mijn teamleden met minder kennis hebben een contract gekregen. Leuk, maar nu verdien ik hem met alle extra kennis helemaal.
Gezondheid:
Net de bloeduitslagen terug en kerngezond. Mijn man is stabiel. Ik hoop dat dit in 2021 ook gewoon zo blijft.
Financiën:
Ik heb net mijn allereerste eindejaarsuitkering gekregen. Nooit eerder haalde ik zoiets. Het sterkt me in het feit dat ik financieel super gezond kan zijn. En daar werken mijn man en ik erg hard aan. We zijn precies een week schuldenvrij. Twee jaar om in de schulden te komen, twee jaar om er weer uit te geraken.
Vrije tijd:
Ik hoop dat ik met Jack nog eens naar Duitsland kan lopen. Jack zou het geweldig vinden en ik heb de uitdaging voor mezelf gesteld. Binnendoor zal het niet meer dan 8 km zijn? Dat zou ook bijdragen aan mijn wens om blijvend 25 kg af te vallen. Maar we gaan zien wat 2021 brengt. :)
Duurzaamheid: Nee, daar doe ik niet aan. Ik zou ook niet weten hoe ik kan bijdragen.
Een betere wereld: Begint bij jezelf. Maar dat zie ik in 2021 niet gebeuren. We zijn te verdeeld op het moment. Misschien dat we hier in 2022 nog eens naar kijken.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Dec 2020 22:49

Isles schreef:Duurzaamheid: Nee, daar doe ik niet aan. Ik zou ook niet weten hoe ik kan bijdragen.

Meen je dat Isles? Want in dat geval is daar een hoop informatie over te vinden.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Dec 2020 23:04

Caulfield schreef:
Isles schreef:Duurzaamheid: Nee, daar doe ik niet aan. Ik zou ook niet weten hoe ik kan bijdragen.

Meen je dat Isles? Want in dat geval is daar een hoop informatie over te vinden.

Als je me vraagt wat duurzaamheid inhoudt, dan weet ik het antwoord niet. Kan goed zijn dat ik mijn steentje bijdraag, maar de invulling aan duurzaamheid is mij onbekend.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Dec 2020 23:09

Isles schreef:
Caulfield schreef:

Als je me vraagt wat duurzaamheid inhoudt, dan weet ik het antwoord niet. Kan goed zijn dat ik mijn steentje bijdraag, maar de invulling aan duurzaamheid is mij onbekend.

Er zijn honderdduizenden boeken en artikelen over geschreven, maar deze biedt misschien een mooi startpunt:

https://decorrespondent.nl/10792/de-gro ... 6-8275979a
Volgende

Terug naar Algemeen