Goede voornemens
Persoonlijke ontwikkeling:
Gezin:
Familie/vrienden:
Werk:
Gezondheid:
Financiën:
Vrije tijd:
Duurzaamheid:
Een betere wereld:
HollyGolightly schreef:Misschien toch nog leuk. Levenslessen zijn zo groot. Kleine doelen en voornemens op deze thema’s en vul vooral aan:
Persoonlijke ontwikkeling: ik draag nog wat verdriet/angst/onverwerkt gedoe, nou ja eigenlijk gewoon ballast, mee van mijn scheiding en alleenstaande ouder zijn. Daar wil ik een beetje aandacht aan besteden. Niet teveel. Want schouders eronder en er het beste van maken werkt voor mij. Maar ik voel dat het tijd is om toch beetje ruimte te geven aan hoe het nu voelde en wat het met me heeft gedaan. Zonder het zwaar of beladen te maken. En dat slapen. Geen hoge verwachtingen, maar blijf toch hopen op verbetering.
Gezin: mijn kinderen worden zo groot. Volgend jaar twee naar groep 3. Ik merk dat ik ze meer moet loslaten. Vind ik best moeilijk. Twee middagen als ze uit school komen ben ik vrij. Ik vind die middagen soms wat gejaagd door sporten, speelafspraakjes. Ik hoop op veel rust, gezellige momenten en er echt kunnen zijn. Dus telefoon weg, niet aan werk denken en gezellig samenzijn. En nog steeds heel veel vieren samen. Mijn zoon heeft extra begeleiding nodig. Dat hoop ik zo voort te zetten. Hij heeft een goed jaar gehad. Dus ik vertrouw erop dat ik het goed blijf aanvoelen en hem in samenwerking met anderen kan bieden wat hij nodig heeft. En zelf goede voorbeeld zijn. Vooral in gedrag en niet zo zeer in woorden.
Familie/vrienden: komt een familielid bij. Een nichtje. En verder heb ik fijne vriendschappen. Dus die wil ik vasthouden. Ik hoop volgend jaar iedereen weer meer te zien.
Werk: alles staat op groen. Ik heb een thema dat ingezet wordt als het thema naar verkiezingen toe, dus dat betekent heel veel mogelijkheden. Ik doe dit met iemand (extern) waar ik heel veel vertrouwen in heb. Ik heb nog nooit eerder zo goed en met zoveel plezier en steun samengewerkt. Dus ik verwacht een heel goed, productief jaar. Verwachtingen zijn wel hooggespannen, dus dat zet bij mij wel aan tot flinke prestatiedrang. Daar moet ik wel een goede balans in vinden. Dus dat is een aandachtspunt.
Gezondheid: dat slapen dus. Nog steeds probleem. Ik weet nog niet hoe of wat, maar hoop dat het beter gaat. Ik wil dit jaar meer bewegen. Het lukt me maar niet om het te plannen in een werkdag. Dat wil ik echt veranderen.
Financiën: als ik een nieuw huis koop dan kan ik minder uitgeven aan spullen en dat lijkt me goed. Ik koop vrij makkelijk. Terwijl het niet echt nodig is. Ik hoop echt heel erg op een nieuw huis.
Vrije tijd: kinderen. Nog steeds wil ik al mijn vrije tijd aan kinderen besteden. Minder op mijn telefoon zitten. En verder zelfde als vorige jaren: lezen, buiten zijn, tuin, koken en met kinderen dus dingen ondernemen. Vakantie heb ik ook wel weer zin in.
Duurzaamheid: meer fietsen. Minder vaak de auto.
Een betere wereld: dat vaccin dan maar ; ). Ik
ga eens kijken of ik tijd heb voor vrijwilligerswerk. Als het haalbaar is. Ik ben al klassenouder. Op dit punt nog maar even kijken. Minder kleren kopen zou wel een hele goede zijn.
HollyGolightly schreef:Misschien toch nog leuk. Levenslessen zijn zo groot. Kleine doelen en voornemens op deze thema’s en vul vooral aan:
Ik hoop dat 2021 het jaar wordt waarin ik echt aan mezelf durf te gaan werken, om uiteindelijk weer wat meer mezelf te worden. Of een betere versie dan wat ik nu ben. Klinkt wat zwaarder dan dat het is maar over de gehele lijn zit ik gewoon al te lang, te vaak niet lekker in mijn vel. Ik start begin januari al bij een psycholoog dus ik hoop dat dit me wat gaat brengen.
Daarbij hoop ik voor mezelf meer inzicht te krijgen in mijn (al dan niet) rouwproces na het overlijden van mijn lieve moeder.
Gezin:
Sluit eigenlijk aan op bovenstaande. Doordat ik niet altijd goed in mijn vel zit, is mijn lontje soms te kort. Hier wil aan werken. Verder wil ik leren om soms de touwtjes wat meer los te kunnen laten. En daarnaast vooral blijven genieten van mijn prachtige jongens.
Familie/vrienden:
Ik wil net zoveel, zo mogelijk nog meer, tijd besteden aan mijn vriendschappen. Ze zijn me zoveel waard.
Werk:
Geen echte doelen voor komend jaar. Mezelf blijven ontwikkelen en nog beter worden in wat ik doe. Eventueel wil ik wel weer blogs of columns gaan schrijven, maar dit heb ik nog niet concreet voor ogen.
Gezondheid:
Ik ben goed gezond gelukkig. Ik wil in het nieuwe jaar lekker door blijven sporten zoals ik nu doe en zo fit blijven. En op die manier mijn huidige gewicht en figuur behouden. Twee kilo minder zou ook nog best mogen maar zoals het nu is ben ik ook tevreden.
Financiën:
Financieël gaat het ons momenteel eigenlijk best wel voor de wind. We hebben een erg goed inkomen met z’n tweeën en een goed gevulde spaarrekening. We hebben de komende negen maanden wel een dubbele hypotheek, dus ik hoop vooral dat we ons spaargeld goed op peil kunnen houden. Vooralsnog lijkt het daar wel op gelukkig.
Vrije tijd:
Ik hoop dat ik mezelf wat meer rust gun af en toe. Gewoon eens een ochtendje bankhangen in plaats van sporten, boodschappen doen, etc. Ik kan dat niet zo goed, terwijl ik er wel behoefte aan heb.
Duurzaamheid:
Ons nieuwe huis is energieneutraal. We krijgen een warmtepomp, boiler, zijn gasloos en laten 21 zonnepanelen plaatsen. Vooral op die manier dragen we ons steentje bij.
HollyGolightly schreef:UN zo knap dat je een studie ernaast doet. Wanneer rond je hem af? Goed ook om te lezen dat je er ook echt wijzer van wordt en dat het meer is dan een papiertje waardoor je een bepaalde functie kan uitoefenen.
Ik heb dit jaar nogal wat meegemaakt, 2 beenbreuken, uiteindelijk toch mijn baan verloren, weinig gewerkt door ziekte en de corona crisis en merk dat het nu toch z'n rol een beetje eist. Ik ben prikkelbaar, niet vrolijk, heb mijn rijbewijs desondanks toch behaald maar echt heel blij ben ik er (nog) niet mee. Dus ik hoop dat ik in 2021 weer mijn vrolijke positieve zelf wordt, en weer een leukere moeder voor mijn zoon. Dit jaar was voor hem net zo ruk en nu ik zo prikkelbaar ben, ben ik nog steeds niet de leuke moeder die hij verdient.
Gezin: Qua gezin zal er weinig veranderen, we hebben er een pup bij, dat is voor mij ook onderdeel van het gezin maar verder is het gewoon mijn zoon en ik![]()
Familie/vrienden: ik hoop mijn familie snel weer eens te zien, en wat betreft vriendschappen wil ik deze graag blijven onderhouden zoals ik nu doe.
Werk: dat is voor nu een open boek. Ik kan wellicht reïntegreren bij het bedrijf waar ik 4 jaar gewerkt heb, en wellicht mag ik er dan ook blijven, anders ga ik op zoek naar iets anders. Qua werk in muziek hoop ik dat de orkesten vanaf 19 januari weer mogen repeteren en dat dat dan zo blijft tot het einde van het jaar. Dan kan ik bouwen aan mijn jeugdorkest waar een hoop jonge kinderen zijn bijgekomen.
Gezondheid: ik hoop gewoon gezond te blijven, en met fysio straks weer fatsoenlijk te kunnen lopen en dat ik mijn been niet nog eens breek 😎
Financiën: Er komt een schadeclaim van de twee ongelukken die ik heb gehad, waarschijnlijk pas eind 2021 dus dat is fijn. En verder hoop ik straks weer aan het werk te kunnen en weer fijn te gaan sparen.
Vrije tijd: lastig in te vullen want ik heb nu alleen maar vrije tijd en hoop dat dat in 2021 veranderd natuurlijk. Ik ben graag thuis, lekker in en om huis bezig met van alles en ik waardeer dat nog meer als ik toch best druk ben met werk etc.
Duurzaamheid: qua duurzaamheid weet ik het niet zo goed, daar ben ik niet zo mee bezig.
Een betere wereld: die begint bij jezelf, dus ik probeer mensen te behandelen zoals ik ook behandeld wil worden en ook dit vind ik een lastig onderwerp.
Isles schreef:Duurzaamheid: Nee, daar doe ik niet aan. Ik zou ook niet weten hoe ik kan bijdragen.
Caulfield schreef:Isles schreef:Duurzaamheid: Nee, daar doe ik niet aan. Ik zou ook niet weten hoe ik kan bijdragen.
Meen je dat Isles? Want in dat geval is daar een hoop informatie over te vinden.
Isles schreef:Caulfield schreef:
Meen je dat Isles? Want in dat geval is daar een hoop informatie over te vinden.
Als je me vraagt wat duurzaamheid inhoudt, dan weet ik het antwoord niet. Kan goed zijn dat ik mijn steentje bijdraag, maar de invulling aan duurzaamheid is mij onbekend.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers