Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het leven na corona

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Mrt 2021 20:31

Het leven na corona

We zitten er nog midden in, maar er is langzaamaan iets van uitzicht op betere tijden. Als het heftigste achter de rug is, wat neem jij dan mee als wijze les uit deze periode? Wat wil je blijven doen en wat juist absoluut nooit meer?
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2021 20:37

Re: Het leven na corona

Mensen ruimte geven in supermarkten zodat je niet met z'n 6en elkaar bij het schap melk in de nek staat te hijgen. Ik hoop dus vooral dat anderen dit ook blijven doen. 😅
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 20:37

Dat wandelen heel fijn en ontspannend is.
Uit eten een luxe!

Dus ik wil wel blijven proberen om in het weekend (om de week sowieso, maar liefst iedere week) te gaan wandelen of een eind te gaan fietsen.
En wat ik niet meer wil:... Daar ga ik nog even over na denken, ik kan niet zo 1,2,3 een voorbeeld noemen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Mrt 2021 20:40

Blijven doen:
- wandelen

Nooit meer:
- mondkapje op
- afstand houden van vrienden en familie
❤️ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 20:42

Meer dagen inplannen zonder plannen, zodat je spontaan kunt doen waar je zin in hebt. Dat bevalt me nu heel goed.
<<

Geel

Bericht 09 Mrt 2021 20:44

Blijven doen: lekker buiten zijn en bewegen. De kleine dingen waarderen en van de grote dingen nóg meer genieten.

Niet meer: afstand houden tot familie en vrienden. Mondkapjes op het werk en in de winkels.
<<

Anoniem303

Bericht 09 Mrt 2021 20:49

Ik heb geleerd dat ik best leuk foto's kan maken en dat wil ik ook absoluut blijven doen. En wandelen, ook dat vind ik ineens weer heel fijn. Zo'n 7-12km draai ik m'n hand niet meer voor om. Fijn! Camera mee of gewoon spotify aan en in een flink tempo gaan.

Ook ben ik al het vanzelfsprekende nog veel meer gaan waarderen. Ons eigen huis, familie de relatief gezond is, het weer, zelfs van buiten lopen in een klein regenbuitje kan ik momenteel op een bepaalde manier blij worden. Een mooie zonsopkomst of zonsondergang, dat soort dingen. Ik weeg mijn eigen gras ook niet meer zo af aan dat van de buren. Want dat líjkt misschien altijd groener, maar ik heb wel geleerd dat ons eigen gras er ook heel mooi bij staat, en dat dat meer dan voldoende is.

Wat ik nooit meer ga doen: Geen idee.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 20:55

Ja goeie Rixt. Ik ben me eigenlijk nog meer bewust van hoe gelukkig ik me mag prijzen en hoe fijn we het hebben. Sowieso was het best een goed moment om een baby te krijgen, ik heb geen super toffe dingen gemist want er ging toch niets door. Door de sluiting van de kdv’s hebben we hem veel meer kunnen zien dan we normaal zouden kunnen. Dus het had voor ons in zekere zin ook voordelen.

Wandelen doen we nu ook meer. Heerlijk kilometers door de stad lopen. 12 km voelt nu als een ommetje.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Mrt 2021 21:15

Inderdaad blijven wandelen. Sowieso zoveel blijven bewegen als dat ik nu doe. En genoegen blijven nemen met minder. Ik voel nu zoveel minder druk om te winkelen, nieuwe dingen te kopen, etc. Dat geeft me echt veel rust en ik hoop dat ik dat kan behouden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Mrt 2021 21:17

Ik kijk heel erg uit naar weer met z'n allen tegelijk bij m'n ouders zijn. En ik hoop dat ik m'n 30e verjaardag in augustus in de tuin met vrienden, familie en een bbq kan vieren.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem331

Bericht 09 Mrt 2021 21:28

Wij zijn er mede door Corona achter gekomen dat wij als samengesteld gezin veel beter, fijner en minder gespannen leven zonder bemoeienissen van buitenaf, en dat wil ik behouden, ook na Corona wanneer je wel met meer mensen weer samen mag zijn.
Tegelijkertijd heeft deze periode, dit jaar er ook voor gezorgd dat de band met mijn moeder erg verbeterd is, en ik zou dat niet weer kwijt willen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Mrt 2021 21:34

Wat fijn dat die band verbetert is Popcorn!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 21:37

Harrison schreef:Ja goeie Rixt. Ik ben me eigenlijk nog meer bewust van hoe gelukkig ik me mag prijzen en hoe fijn we het hebben. Sowieso was het best een goed moment om een baby te krijgen, ik heb geen super toffe dingen gemist want er ging toch niets door. Door de sluiting van de kdv’s hebben we hem veel meer kunnen zien dan we normaal zouden kunnen. Dus het had voor ons in zekere zin ook voordelen.

Yup dit.
Ik kijk er naar uit om met meerdere vrienden af te spreken en thuis te komen na 21.00 uur. Maar zolang ik borstvoeding geef, vind ik dat ook altijd wel weer gedoe. Dus ook voor de dingen waar ik veel zin in heb, zijn er voor mij nog wel voordelen aan deze situatie.

Als gezin heb ik geleerd dat we elkaar al vaak genoeg zagen :smile:.
We zijn na de eerste lockdown verhuisd naar dicht bij mij vrienden en familie. In de afgelopen periode ben ik me zo bewust geweest van hoe fijn we het hebben, en dat we veel hebben aan familie en vrienden. En dat iedereen nog gezond is. En dat dat eigenlijk toch het meest belangrijk is.
Wat ik naar vind is om te zien hoe zwaar sommige vrienden het soms met de situatie hebben en hoe het de samenleving polariseert. Ik hoop dat dat laatste ook weer wat minder erg wordt.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Mrt 2021 21:38

Burn schreef:Wat fijn dat die band verbetert is Popcorn!

Ja heel fijn, heel waardevol. Zeker nu het aan de andere kant gewoon echt niet goed gaat.
Het was een vervelende zomer vorig jaar met dit alles. Maar heeft ons veel gebracht.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Mrt 2021 21:38

Niet doordenderen met alles wat je doet maar meer genieten van wat echt belangrijk is en de kleine dingen.
Met vrienden en familie weer bij elkaar kunnen zitten en feest vieren!

Wat ik niet ga missen.. dat mondkapje! Pff blij als ik dat ding niet meer de hele dag op hoef!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Mrt 2021 21:46

Niet meer doen: alle vrije tijd volproppen met afspraken en activiteiten. Ik merk dat het veel rust geeft om meer 'lege momenten' in de agenda hebben in plaats van altijd rennen en vliegen.

Blijven doen: ik hoop dat er digitale (pub)quizzen blijven bestaan. Ik vind dat superleuk! Natuurlijk is dat in een kroeg ook leuk, maar dan zit je toch weer met oppas etc. Nu kunnen we dat laagdrempelig doen, ook met vrienden die ver weg wonen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 23:09

Blijven doen; genieten van de kleine en simpele dingen, zoals een goed gesprek of een wandeling. En je realiseren dat je heel veel spullen helemaal niet (nieuw) nodig hebt. Ook het omkijken naar elkaar hoop ik dat blijft.

Nooit meer: zo lang geen collega’s zien, mijn broer en gezin zo lang niet kunnen zien (buitenland) en zo weinig kunnen qua sport. Dat is mijn grootste uitlaatklep naast mijn werk.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 23:11

Weekenden niet te vol plannen en wandelen met vriendinnen
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Mrt 2021 23:12

Ook nooit meer: zo veel thuiswerken! Ga het liefst zo vaak mogelijk naar kantoor straks denk ik.
❤️ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 23:20

Bliss schreef:Ook nooit meer: zo veel thuiswerken! Ga het liefst zo vaak mogelijk naar kantoor straks denk ik.

Hahaha en ik het liefst zo min mogelijk 😂

Blijven doen: Thuiswerken dus, meer tijd voor mezelf, geen handen schudden op verjaardagen, 'verplichte' niet leuke bezoekjes aan me voorbij laten gaan

Nooit meer: Mondkapjes dragen, familie niet kunnen knuffelen, mijn vriendinnen zo weinig zien
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Mrt 2021 07:52

Dat het ook ok is om gewoon geen plannen te hebben en dat een dag geen activiteit ondernemen als koffie halen, stad in, afspreken, ook gewoon hartstikke leuk en waardevol is. Deze tijd is echt goed voor mijn FOMO iig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem337

Bericht 10 Mrt 2021 07:59

Het lijkt me heerlijk om ergens heen te gaan zonder na te denken over mondkapjes, handen ontsmetten etc.
En ik wik onze families, vooral die uit het buitenland, niet meer zo lang missen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Mrt 2021 11:20

Ik wil heel graag dingen blijven doen die eigenlijk geen geld kosten. We waren nogal van naar de binnenspeeltuin, de bioscoop, zwemmen in een zwemparadijs. Ik merk nu dan de kinderen ook heel blij worden van een wandeling in het bos, een picknick, rondje speeltuinen in de buurt.
En ik wil graag meer tijd voor elkaar blijven houden. Genieten van het gezin en er niet altijd op uit te hoeven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem301

Bericht 10 Mrt 2021 11:23

De kussen van aaaaal je collega's bij verjaardagen en op nieuwjaarsdag mag van mij voor altijd wegblijven :smile:
En geen mondkapjes meer, wow kan me dat gewoon niet voorstellen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 10 Mrt 2021 11:54

Zora schreef:Dat het ook ok is om gewoon geen plannen te hebben en dat een dag geen activiteit ondernemen als koffie halen, stad in, afspreken, ook gewoon hartstikke leuk en waardevol is. Deze tijd is echt goed voor mijn FOMO iig.

Nou inderdaad, al lang geen FOMO gehad! Maar vraag me af of dat zo blijft als we straks wel weer van alles kunnen.
❤️ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Algemeen