Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Coronatest, wanneer ga jij?

???

Bij lichte klachten laat ik me direct testen
33
37%
Bij lichte klachten laat ik me niet testen, als het erger wordt wel
48
54%
Ik laat me sowieso niet testen, ook niet bij erge klachten
1
1%
Ik heb geen idee wat ik zou doen want ik twijfel
1
1%
Anders, namelijk...
6
7%

Aantal stemmen : 89
<<

Anoniem304

Bericht 16 Okt 2020 12:42

Coronatest, wanneer ga jij?

Dit topic naar aanleiding van een discussie, ben erg benieuwd. De poll is anoniem ;)

Ik werd dinsdagmiddag wat verkouden en voelde 's avonds eigenlijk al dat het geen eenmalige snottebel was. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik toen twijfelde om me te laten testen, vond het niet echt zo nodig want ik was alleen verkouden en het duurt allemaal lang en dan kan kind niet naar de opvang, laat staan als je positief bent, wat een circus.
In de nacht kreeg ik keelpijn en heb ik 's ochtends meteen een afspraak gemaakt voor de test. Helemaal omdat ik tegen iedereen die verkouden was afgelopen tijd heb gezegd dat ze zich dan moeten testen, dan moet je je daar zelf ook aan houden. Die mensen hebben trouwens stuk voor stuk niet getest, op 1 vriendin na.
Sommige in mijn mama's app snapten de twijfel die ik even had echt niet, dus er volgde een discussie.
Na de test en na de uitslag heb ik verschillende mensen verteld dat ik getest was en ik overdrijf niet als 90% daar verbaasd over was en het overdreven vond.
Dus nu de vraag. Laat jij een test doen bij de eerste neusverkoudheid of klachtjes, of niet?
<<

Anoniem300

Bericht 16 Okt 2020 12:44

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ik laat me meteen testen maar dat komt ook wel mede doordat ik in de zorg werk en mijn baas dat graag wil omdat ik dan niet mag werken.

Als dat niet zo zou zijn, zou ik denk ik een paar dagen afwachten of en geen klachten bij komen of de klachten iet erger worden. Wel zou ik dan zoveel Morin l mogelijk thuis blijven
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 12:53

Bij alleen verkoudheid sowieso niet. Het is herfst en iedereen is dan wel eens verkouden en als ik bijvoorbeeld nu buiten ga mountainbiken ben ik gelijk verkouden dus ik weet dat het dan daar vanaf komt.

Ik laat mij testen als mijn reuk en/of smaak weg valt (oa keelpijn).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Okt 2020 12:53

Ik heb me één keer laten testen. Toen was ik zo ziek direct en waren de teststraten net open dus je kon er ook zo terecht. Vond het voor mezelf (en mijn omgeving) fijn om te weten wat er aan de hand was. Dan weet je ook of je nog wel of niet dingen mag doen. Nu zijn de beperkingen stricter maar ik zou me wel weer laten testen. Ik vond de test serieus de hel, en ik heb aardig wat onderzoeken gehad. Dus dat zou me wel tegenhouden. Ik doe dus nu ook wel heel veel om mijn immuunsysteem goed te houden. Al helpt het maar om een normale verkoudheid buiten de deur te houden.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Okt 2020 12:56

Ik test bij milde klachten. Maar ik werk dan ook in het onderwijs en zie veel verschillende groepen leerlingen per week. Ik heb tot nu toe 3x getest. Bij alledrie de keren vermoedde ik geen corona, maar was ik wel neusverkouden in combinatie met keelpijn.

Bij de laatste keer heb ik ook getwijfeld. Maar aangezien mijn zoon geopereerd zou worden binnen 5 dagen, heb ik mij wel laten testen. Ik heb overigens geen gebruik gemaakt van voorrang, aangezien ik herfstvakantie heb. Maar ik wilde zeker weten dat ik geen gevaar zou zijn voor ziekenhuis personeel. Anders had ik denk ik niet getest en was ik in huis gebleven. Mochten de klachten heftiger zijn geworden, had ik als nog getest.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2020 13:03

Het advies is om ook te laten testen bij milde klachten zoals verkoudheid. Dus ik heb mij vrij snel laten testen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Okt 2020 13:08

Ik heb nu een snotneus. Ik weet zeker dat ik het via de kinderen heb gekregen, zowel dochter als zoon als nichtje zijn snotterig. Maar ik weet niet zeker of het corona gerelateerd is of een gewone verkoudheid. En dus ga ik me laten testen. Zo simpel is het.

Ik vind het toch een beetje gek als mensen zeggen dat ze bij slechts een verkoudheid niet gaan testen. Ik snap dat niet.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2020 13:10

Fred schreef:Bij alleen verkoudheid sowieso niet. Het is herfst en iedereen is dan wel eens verkouden en als ik bijvoorbeeld nu buiten ga mountainbiken ben ik gelijk verkouden dus ik weet dat het dan daar vanaf komt.

Ik laat mij testen als mijn reuk en/of smaak weg valt (oa keelpijn).

En precies dit is waarom de horeca nu dicht is. Het zal allemaal wel meevallen, nee dit is een gewone verkoudheid. Echt serieus. Je kan zonder test niet weten wat het is. Daarbij dus onbewust mensen besmetten en zo gaan we vrolijk door. Wordt de economie om zeep geholpen enz enz. Ik kan hier dus echt heel boos om worden, ikke ikke ikke. Ikke is even niet belangrijk nu. Het gaat om zorg die uitgesteld word, mensen die zich uit de naad werken. Mensen die dood gaan, mensen die nog maanden moeten revalideren.

Dus ja ik laat testen bij hele milde klachten. Ik ben laatst ook getest bij milde klachten. Ik had iets verhoging en wat keelpijn. Gelukkig negatief maar als het positief was geweest had ik maatregelen kunnen treffen om te zorgen dat mijn R in ieder geval niet hoog zou zijn.
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 16 Okt 2020 13:10

Ik ben twee keer heel mild ‘verkouden’ geweest. Van mijn kind. Beetje keelpijn en een beetje snot wegvegen in de ochtend.

Ik heb mij niet laten testen want er was geen mogelijkheid in de buurt. Ook heb ik verlof en hou ik mij aan de maatregelen, de kans dat als ik COVID zou hebben iemand anders zou besmetten was heel erg klein.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Okt 2020 13:11

Ik heb 2 ochtenden 's morgens keelpijn gehad, wat snel weer wegtrok. Vandaag bleef de keelpijn wat meer hangen en toen meteen infectiepreventie gebeld en ben net precies getest.

Ik twijfelde wel, beide meiden zijn verkouden dus niet zo gek dat ik dat ook ben. Maar gezien mijn doelgroep op het werk heb ik me laten testen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Okt 2020 13:12

Ik vind het ook lastig. Als ik verkouden was of verhoging/koorts zou hebben zou ik me direct laten testen. Maar nu voel ik me wat moe, heb ik een ini-mini beetje keelpijn en is mijn temp 37.4. Dat vind ik wel een twijfelgeval. Zouden jullie je dan laten testen?

Zodra het iets erger zou worden bel ik gelijk, dat valt dan denk ik ook nog onder lichte klachten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Okt 2020 13:13

Ik was laatst verkouden, nadat eerst m'n dochter en vriend verkouden waren geweest. Vriend was getest en had geen corona en ik kreeg alleen maar plaatsen heel ver weg, dus toen heb ik het laten zitten. M'n vriend had niks, dus ik ging ervan uit dat ik dan ook niks had, en twee dagen later was het ook alweer over.

Begin deze week dacht ik even dat ik me niet goed voelde en had voor de zekerheid meteen een test aangevraagd voor donderdag. Maar ik bleek gewoon oververmoeid, zoals wel vaker, want de volgende dag had ik nergens last van. Dus ik heb de test toen weer afgezegd.

Ik wil dus wel testen bij verkoudheid, maar om bij milde klachten dagenlang te moeten wachten of meer dan een halfuur te moeten rijden, dat vind ik lastig.
❤️ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 13:17

Ik loop hier ook best wel tegenaan, want ik heb 3-5x in de week een loopneus of keelpijn. Maar zeg maar loopneus na fietsen of keelpijn bij wakker worden enzo. En dan is het meestal met 1-3 uur weer over.

Ik heb begin dit jaar daarin de maatstaf genomen dat ik als iets echt >24h aanhoudt, of duidelijk meer/anders is dan normaal, dat ik dan ga testen. Maar dat is nog niet geweest. Ik heb net als Bliss 1x een testafspraak gemaakt, toen begonnen er donderdagavond milde klachten (keelpijn, beetje moe/lamlendig, spierpijn) en heb ik vrijdag rond de lunch een afspraak gepland, maar kon die ma of di pas terecht en na twee nachten vroeg naar bed was het compleet over en heb ik gebeld en zeiden ze dat ik af moest zeggen. En ben dit jaar ook nog niet echt verkouden geweest (ik let sinds covid wat meer op gezond eten en vooral op vermoeidheid en slaap - blijkbaar heeft dat toch wel effect).
Laatst gewijzigd door Whatever op 16 Okt 2020 13:20, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem318

Bericht 16 Okt 2020 13:19

<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 13:20

Wat denk je dat al die testen niet kosten? Ik ben overigens nauwelijks in de horeca geweest toen het open was vanaf mei. Bovendien zaten afgelopen zomer de terrassen vol en ik heb mij daar zo aan lopen ergeren. Als destijds de horeca plus vakantieverkeer naar het buitenland nog dicht was dan hadden we nu dit probleem mogelijk niet gehad. Het virus heeft in de zomer daardoor kunnen overleven.

Nu moeten mensen die afgelopen maanden niet naar de horeca zijn geweest en beter hebben gelet op de 1,5 m eigenlijk boeten.

Bij verkoudheid kun je zo ongeveer elke week wel gaan testen want dat ben je in deze tijd van het jaar al snel.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Okt 2020 13:22

Ik erger me zo aan mensen die vanuit de brandhaard even lekker op vakantie gingen naar Friesland omdat het daar zo lekker rustig was.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 13:23

Ik mis in je poll dus het antwoord "afhankelijk van duur/persisteren van de klachten".
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 13:24

Ik heb al een tijdje heel licht last van mijn keel, echt keelpijn wil ik het niet noemen.
En 's morgens bij het opstaan een keer hoesten.
Dat vond ik allebei niet ernstig genoeg om me te laten testen.

Woensdag werd ik wakker met keelpijn, nog niet heel heftig, maar wel meer dan de tijd ervoor. Ook zat mijn neus een beetje dicht. Ik vind het nog steeds onder lichte klachten vallen, maar nu heb ik er wel voor gekozen om me te laten testen (en gelukkig was het negatief). Toen ik gisteren ging testen was mijn keelpijn eigenlijk al weer weg, maar omdat ik in mijn omgeving vaker gehoord heb dat de test positief was ondanks dat de klachten al weg waren ben ik toch gegaan.

Ik heb het idee dat er hier in de regio mensen wel snel gaan testen, maar dat baseer ik ook op het feit dat er wel veel positieve tests zijn, maar nauwelijks iemand naar het ziekenhuis hoeft.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 13:25

Teun schreef:Ik vind het ook lastig. Als ik verkouden was of verhoging/koorts zou hebben zou ik me direct laten testen. Maar nu voel ik me wat moe, heb ik een ini-mini beetje keelpijn en is mijn temp 37.4. Dat vind ik wel een twijfelgeval. Zouden jullie je dan laten testen?

Zodra het iets erger zou worden bel ik gelijk, dat valt dan denk ik ook nog onder lichte klachten.

Als ik me de hele dag zo voel en verwacht dat het morgen nog zo is, ja absoluut. Als je vandaag thuis blijft en vroeg naar bed gaat en het dan morgen weer over is zou ik het dan weer niet doen.
Laatst gewijzigd door Whatever op 16 Okt 2020 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Okt 2020 13:25

En toch blijft het zo dat jij niet kan inschatten of het corona is of niet Fred. Er zijn zat mensen die positief getest zijn met dezelfde klachten als jij.

Ging jij ook niet vanuit een brandhaard op het toen nog zo rustige Friesland op vakantie? Als er een vinger naar een ander wijst, wijzen er alsnog 3 naar jezelf.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 13:26

Burn schreef:Ik erger me zo aan mensen die vanuit de brandhaard even lekker op vakantie gingen naar Friesland omdat het daar zo lekker rustig was.

Dat is in iedergeval lang niet zo erg dan een vol terras of horeca gelegenheid bezoeken met allemaal vreemde mensen de afgelopen maanden. Zo heeft het virus zich namelijk ook tijdens de carnaval verspreid.

In Friesland zijn wij nauwelijks in contact geweest met andere mensen. Totaal wat anders dan op een vol terras gaan zitten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2020 13:28

Wat denk je wat het kost als jij met je 'lichte verkoudheid wat wel corona blijkt te zijn' kwetsbare mensen besmet en die belanden op de IC, omdat jij je niet hebt laten testen, Fred?
Laatst gewijzigd door Jip op 16 Okt 2020 13:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Is het misschien ook mogelijk dat een topic een keer geen grote Fred show wordt? ?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Fred schreef:
Burn schreef:Ik erger me zo aan mensen die vanuit de brandhaard even lekker op vakantie gingen naar Friesland omdat het daar zo lekker rustig was.

Dat is in iedergeval lang niet zo erg dan een vol terras of horeca gelegenheid bezoeken met allemaal vreemde mensen de afgelopen maanden. Zo heeft het virus zich namelijk ook tijdens de carnaval verspreid.

Maar ook jij ging met gestrekt been tegen het advies destijds in. Kijk eerst eens naar je eigen handelen, en dan niet alleen maar jezelf schouderklopjes geven.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2020 13:29

Fred schreef:Wat denk je dat al die testen niet kosten? .

Wat is dit voor non-argument, weet je wat 1 ic bed kost? Daar staan heel wat testen tegenover.
2015 💙
Volgende

Terug naar Algemeen