Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Corona positiviteit

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Dec 2020 20:03

Corona positiviteit

Omdat ik altijd probeer positief te zijn (lukt niet altijd) dacht ik: laat ik de tegenhanger van klaag topic aanmaken.

Wat voor positiefs brengt corona jou? Wat is het leukste dat je vandaag gedaan hebt? Waar geniet je nu extra van? Enzovoort..

Brand los! ♥️
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Dec 2020 20:04

Re: Corona positiviteit

Ik heb enorm genoten van dat Pep niet naar school hoefde. Ontspannen wakker worden. Filmpje kijken in bed. Ik heb in een blije bui ontbijt op bed gemaakt.

Beetje aankeutelen zo vind ik wel zo lekker.
Echt tijd met elkaar.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem295

Bericht 16 Dec 2020 20:08

Ik heb meer rust kunnen nemen. En ik leer de kleine dingen veel meer waarderen. Heb ook helemaal de drang niet meer om naar het buitenland op vakantie te gaan bijvoorbeeld, ik word evengoed heel erg blij van een ochtendwandeling hier in de buurt, en wil nu eigenlijk veel meer op pad in eigen land. Oh en ik heb eindelijk meer verdieping in fotografie kunnen oppakken doordat ik zoveel vrije tijd had.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Dec 2020 20:10

Heel fijn is dat hé Maple?
Genieten van de kleine dingen die o zo groot blijken te zijn ♥️

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Dec 2020 20:15

Geen stress en haasten!
En geen planning.. Heerlijk!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2020 20:24

Wat Corona het afgelopen jaar vooral heeft gebracht is meer tijd met de kinderen. Vooral voor mijn man. Die werkt al ruim 9 maanden thuis en heeft daardoor tijd om de kinderen naar school te brengen of te halen, op korte schooldagen (of nu weer tijdens de lockdown) samen te lunchen én iedere avond samen te kunnen eten. Dat miste hij voorheen vaak vanwege werk.

Ook heeft Corona mij het laatste zetje gegeven om van baan te wisselen. In de eerste lockdown werd de sfeer tussen mij en mijn toenmalige werkgever alleen maar grimmiger.

En verder zijn we het afgelopen jaar veeel en veel meer buiten geweest dan normaal. In weer en wind zijn we op de hei en in het bos te vinden. Super fijn!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Dec 2020 20:25

Heb vandaag noodopvang voor groep 4, 5 en de nieuwkomers gedraaid. Lekker gewerkt, spelletjes gedaan, gegymd. Bijzonder sfeertje in de school met zo weinig kinderen.
#teammaple🍁
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2020 20:27

Bij mij waren ze vandaag ook vrij zodat de leerkrachten (zoals ze in hun protocol hebben laten zetten) alles in orde konden maken voor de online lessen.

Wij hebben lekker uitgeslapen, rustig ontbeten en daarna met zijn 3-en in bad gedoken.
De jongste is nog bij een vriendje/klasgenootje gaan spelen en verder alles lekker chill.

Net hebben we wel even het schoolprogramma van de komende 2 dagen doorgenomen zodat ze er klaar voor zijn.
Zelf moet ik morgen en overmorgen in de ochtend werken, maar mijn vader houdt een oogje in het zeil. Ik trek ze nog uit bed en zorg dat ze beneden zijn en dan vertrek ik naar mijn werk.

Verder bouwen de kinderen een hele leuk band op met mijn ouders en hun hond (als pup in het 1ste weekeinde van de corona periode in maart gekomen)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Dec 2020 20:43

Y en ik hebben lekker uitgeslapen vanmorgen en er een ontspannen dagje van gemaakt (D is ook thuis maar die slaapt nooit uit en E was gewoon naar het kinderdagcentrum). Buurmeisje kwam nog even spelen. Daarna samen een paar raadseltjes gemaakt.

Sowieso vind ik het niet zo erg om haar een paar weken thuis te begeleiden. Ik vind het bijna jammer dat er straks een schema vanuit school komt, ik had het best zelf willen invullen, ik heb ook genoeg materiaal in huis. Verder maak ik me er deze keer sowieso niet zo druk om. Bij de eerste lockdown stond ik totaal stijf van de spanning, maar dat heb ik nu helemaal niet. Ik wou dat ik mezelf in maart vanuit de toekomst tips had kunnen geven hoe ermee om te gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Dec 2020 20:47

Ik heb het idee dat de borstvoeding heel goed op gang is gekomen door corona. Natuurlijk ook door andere dingen maar hoorde het ook van de kraamzorg; doordat er veel meer rust in de kraamweek is, lukte het bij veel meer vrouwen zei zij. En gezien ik amper de deur uit kom, hoef ik ook niet te stressen over kolven of buitenshuis voeden enzo. Sowieso gedijt mijn baby volgens mij heel goed op de rust en regelmaat die dit rustige leven brengt.

Dat vind ik zelf wel echt het mooiste aan deze tijd. En inderdaad ook wat jij zei Sam. Extra tijd met m'n zoontje. Ik vind het niet altijd makkelijk maar het is wel heel waardevol.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Dec 2020 20:50

Wat ik vooral in de 1e lockdown merkte is dat ik tot rust kwam. Thuis werken, thuis sporten, geen andere verplichtingen meer. Heerlijk vond ik dat. Voordeel van toen was dat het ook lente aan het worden was en de dagen langer werden. Ik heb toen ook heel veel gewandeld en genoten van de natuur om mij heen. Ik ben toen echt weer tot mezelf gekomen.

Nu ervaar ik dit toch anders, omdat ik nu niet meer thuis kan werken (zorg) en de komende 1.5 week heel veel diensten moet draaien. Wat ik wel leuk vind is dat ik straks na de kerstvakantie op mijn vrije dagen met mijn zoon aan zijn schoolopdrachten kan werken, dat vond ik in het voorjaar ook zo leuk (toen groep 1, nu groep 2).
Ook neem ik me voor met zoon ook lekker naar buiten te gaan als het weer het toelaat. Dus weer genieten van elkaar en van de natuur.
<<

Anoniem326

Bericht 16 Dec 2020 21:01

Ik ben super blij met mijn ouders. Vangen de kinderen op. Helpen met het twee kinderfeestjes op een dag. Volgende week in de ochtend een prinsessenfeest en in de middag een piratenfeest. Ik had opeens een lekkage. Mijn vader heeft het vanochtend meteen gemaakt. Ik red het allemaal wel en dat komt omdat ik zoveel hulp, steun en klankbord heb. En mijn zusje krijgt binnen nu en een paar weken een baby. Dat maakt me ook heel blij. De familie wordt weer een stukje groter. Volgend jaar gaan we weer met de familie een lang weekend kamperen (glamping). Dan zijn er gewoon 7 kleinkinderen bij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Dec 2020 21:10

Wat fijn dat je zulke lieve ouders hebt die je zo bellen Holly. En wat leuk dat jullie familie uitbreiding krijgen. Hopelijk kunnen jullie volgend jaar inderdaad met z'n allen kamperen.

Olifant, zoveel buiten zijn vond ik ook fijn aan de eerste lockdown inderdaad. Elke dag dat het nu mooi weer is, zie ik ook als een fijn extraatje. Hopelijk kan je lekker naar buiten met B

Wat ontzettend fijn dat je meer kunt ontspannen Susan nu tov de vorige lockdown.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Dec 2020 21:52

Oh wat knap dat jullie alweer positief kunnen zijn. Heb er nog wat moeite mee, misschien als ik straks vakantie heb dat het me beter zal lukken.
UN wat fijn dat je je in kunt zetten voor anderen in deze tijd. Geeft vast voldoening ook al is het pittig.
Iets eenvoudigs om blij mee te zijn voor mij is dat ik met de oudste begonnen ben aan een 1000 stukjes puzzel. En dat de jongens lekker veel buiten hebben gespeeld met vriendjes.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Dec 2020 21:54

Ik kan inmiddels wel weer wennen aan het gevoel van niet zoveel te hoeven. Niet die drang voelen om ergens naar toe te gaan of iets te willen kopen, want dat kan allemaal niet.

En verder ben ik heel blij dat mijn PT-er nu gewoon buiten met ons gaat trainen en dat de bootcamp is omgezet naar 1 op 1 trainen, tegen meerprijs.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2020 22:16

Voor mij is er sinds de vorige lockdown eigenlijk weinig veranderd tov nu, behalve dat we nog wat minder kunnen en de opvang dicht is, waar ik weinig positiefs aan vind.

Maar om toch positief te doen :D vandaag was ik de noodopvang voor m'n nichtjes en dat was heel gezellig. En bij gebrek aan opvang voor m'n dochter gaan m'n ouders en zusje de komende weken vaker oppassen zodat ik wat rust kan nemen. Zo fijn dat we die mogelijkheid hebben!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 07:05

Urban Naked schreef:Heb vandaag noodopvang voor groep 4, 5 en de nieuwkomers gedraaid. Lekker gewerkt, spelletjes gedaan, gegymd. Bijzonder sfeertje in de school met zo weinig kinderen.

De vorige lockdown heb ik het ook 2 keer gedaan.
Wij deden toen met de oudere kinderen verstoppertje in de school.
Daar hebben ze het nu nog over🤣
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 09:25

Ik zie nog niet heel veel positiviteit, vorige lockdown is voor mij de druppel geweest om in een burn-out te belanden. En ik merkte gisteren echt dat ik er totaal nog niet ben met alle 3 de jongens thuis.
Maaaar ik ben wel heel erg blij dat toen ik de noodopvang voor middelste op school aan het regelen was de directrice voorstelde om ook de oudste hier op te vangen. Hij gaat 20km verderop naar een school voor moeilijk lerende kinderen en daarnaast wel 1 dagje hier in het dorp, maar niet de dagen dat we noodopvang nodig zijn. Haar voorstel heeft me zoveel geregel gescheeld en ik ben er gewoon erg blij mee dat hij nu gewoon samen met z’n broertje is!
<<

Anoniem313

Bericht 17 Dec 2020 09:52

Oh Kajaka, dat is fijn. Belangrijk om jezelf in acht te nemen hoor, met een burn-out bij de vorige keer.

Ben er ook echt al weer helemaal klaar mee, hartstikke veel meetings vandaag en de jongens vibreren op een totaal andere frequentie. Had ik net geregeld dat ik tussen twee overleggen door ff snel een vriendje op zou halen voor de jongste zodat hij daarmee kan spelen, appt die vader net dat hij dan eigenlijk in een meeting zit en of het over 10 minuten kan maar dan kan ik niet en ARGH.

Oh wacht, verkeerde topic :smile: KOFFIE!
<<

Anoniem326

Bericht 17 Dec 2020 10:00

Ooooo wat een gedoe. Ik ga over twee minuten een call in en op de achtergrond zijn mijn meisjes aan het puzzelen, maar de samenwerking loopt op z’n zachts gezegd niet optimaal en vredig.

Positief dan: morgen vakantie. Was er nooit eerder meer aan toe.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 10:02

Mijn positieve ervaring is dat ik nu ik ziek thuis zit ik merk in wat voor fantastisch team ik werk. Dagelijks vragen ze hoe het gaat, meerdere collega's hebben al aangeboden om boodschappen te halen of eten voor mij te koken. Dit is iets wat ik totaal niet gewend ben van mijn vorige team waar ik 11 jaar in heb gewerkt.
Daarnaast heb ik sowieso lieve mensen om mij heen. Mijn sociale kring is klein maar ze staan er wel als ik ze nodig heb.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 10:04

De vorige lockdown heeft mij denk ik gered van een burn out of overspannen raken. Ik was sinds eind november weer aan het werk na mijn zwangerschapsverlof en de jongste sliep toen nog steeds ontzettend slecht. Meerdere keren per nacht eruit... en op het werk had mijn vervanger er een beetje een zooitje van gemaakt en zat ik met een hoop achterstallig onderhoud zeg maar. Er deden zich toen ook wat situaties voor met leerlingen die zich niet aan regels hielden, maar uiteindelijk toch hun zin kregen, dus ik zat echt op het randje en mijn leidinggevende vond dat het toch echt mijn privé probleem was en dat het niks met werk te maken had (zij was degene die de leerlingen gelijk had gegeven...) hoewel ik een cruciaal beroep heb, wilde de opvang onze kinderen niet opvangen en heeft mijn vriend dat op zich genomen, zodat ik online les kon geven. Ik ben zo ontzettend tot rust gekomen toen. 's Ochtends geen gehaast, samen langzaam opstarten en ontbijten... het heeft ons echt goed gedaan.

Deze keer heb ik de opvang gemeld dat onze kinderen komen, ik heb het niet meer gevraagd, want mijn vriend heeft de ruimte (ook financieel) niet om nog zoveel vrij te zijn. En vandaag zijn ze naar de noodopvang dus, hallelujah! Ook erg fijn dat het nu wel kan.
december 2016
juli 2019
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 10:39

Nu moet ik gewoon door werken maar tijdens de 1e golf was het de eerste weken werken vanuit thuis. Hierdoor veel extra tijd met dochter kunnen doorbrengen en veel 1e keren als 1e en heel bewust meegemaakt (1e keer staan / 1e stapjes Etc).

Beide cruciaal beroep dus hier gaat het leven gewoon door. Beide aan het werk en dochter naar gastouder. Ben zelf heel blij dat we nu door blijven werken met beschermingsmiddelen. Veel kwetsbare gezinnen, mensen en kinderen.
Juli 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 10:49

Mijn broertje die het normaal gesproken het heel druk heeft met zijn bedrijf had dat nu niet, dus we zijn daardoor best vaak samen wezen mountainbiken. Ik hoop dat hij dit na corona ook wil blijven doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Dec 2020 10:53

Hee heb je je neefje eigenlijk al gezien Fred? En hoe was dat?
Volgende

Terug naar Algemeen