Telefoonverslaving
Het is echt een gewoonte, want het is onzin dat ik elke 5 minuten berichten of mail zou hebben. En als dat wel zo is, kan ik het ook prima een paar keer per dag bekijken. Ik wil perse de meldingen weg hebben (dus geen cijfertjes bij whatsapp en mail enzo).
Ik heb al eens geprobeerd alle meldingen uit te zetten, maar dan ga ik alsnog de hele tijd kijken. Nu heb ik zowel wifi als 4G uitgezet, zodat ik alleen gebeld kan worden (door mijn baas/collega's/kinderdagverblijf enz). Maar nog veel te vaak zet ik even snel wifi aan om te zien of ik ergens op moet antwoorden (nee natuurlijk). Ik vind het echt heel vervelend, ik heb ook een soort verplichtingsgevoel ontwikkeld om meteen op berichtjes te reageren.
Thuis lukt het beter om hem weg te leggen (behalve als ik tv kijk, dan ben ik echt altijd ook met mijn telefoon bezig), maar op het werk zit ik echt continu mijn telefoon te checken. Ik heb het niet zo druk en zit vandaag alleen (op dinsdag en donderdag is mijn collega er, dat scheelt al een beetje, maar zij doet het zelf ook) en dan pak ik zo snel weer mijn telefoon ( verveling, gewoonte). Thuis laten kan niet, omdat ik bereikbaar wil zijn voor het kinderdagverblijf en voor mijn familie en we hebben hier geen vaste lijn, dus mijn baas (zit op een andere locatie) belt mij ook op deze telefoon.
Herkenbaar? Heeft er iemand nog meer tips? Denk dat ik 2 jaar geleden nog de meeste dagen mijn telefoon niet eens in de buurt had. Wat is er gebeurd?