Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat doet jou aan vroeger denken?

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Aug 2020 08:36

Wat doet jou aan vroeger denken?

Welke geur, smaak, geluid, zicht of wat dan ook doet jou aan vroeger denken?

Ik at gisteren een aardbeien cornetto en stond zo *ploep* weer als 4-jarige in Zeeland op de camping.
30-04-2017
<<

Anoniem290

Bericht 24 Aug 2020 08:44

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

De geur van de binnenkant van een caravan. Gek genoeg vind ik dat altijd hetzelfde ruiken.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Aug 2020 08:51

Insuline. Ik spuit nu 's avonds insuline voor de nacht vanwege zwangerschapsdiabetes en die geur is zo apart, ik was meteen weer thuis bij m'n vader aan de keukentafel.
Was ook wel een beetje emo de eerste keer.
<<

ChiQ

Bericht 24 Aug 2020 09:01

Mijn oma was hier in Nederland. En ik ging haar koffertje inpakken en haar kleren roken naar t huis van mijn opa en oma. Ik herinnerde me de warme zomers in Istanbul.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 24 Aug 2020 09:25

Savi schreef:Insuline. Ik spuit nu 's avonds insuline voor de nacht vanwege zwangerschapsdiabetes en die geur is zo apart, ik was meteen weer thuis bij m'n vader aan de keukentafel.
Was ook wel een beetje emo de eerste keer.

Oh ja, dat snap ik. Het is echt zo’n typische geur.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Aug 2020 09:30

De smaak van Doritos Cool American, altijd meteen terug naar ik als 12-jarige bij m’n oom en tante thuis. Samen met m’n neefje en broertje Super Mario spelen op de Nintendo64. Liefst met een glas Taksi erbij.

En wanneer ik kibbeling eet, moet ik ook nog regelmatig aan diezelfde oom en tante denken. Ik sliep daar een keer en toen kreeg ik kibbeling als ontbijt ? Das niet fijn, die vettigheid op een nuchtere maag ? Heb ook jaren geen kibbeling meer gegeten destijds haha.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Aug 2020 09:32

Als ik binnen in de school loop van de kinderen, die geuren doen me denken aan toen ik zelf nog op de basisschool zat.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Weilandjes

Noob

Bericht 24 Aug 2020 11:16

Als ik haring eet en een glas melk drink, denk ik altijd aan mijn opa. Vroeger ging hij op donderdag haring halen en kwam hij naar ons toe. Dan aten we samen haring en dronken we melk.

Als ik zakken Bros zie liggen in de winkel, denk ik ook aan opa (en oma). Soms kwamen ze op de bonnefooi en als we er dan niet waren, duwde ze een zak Bros door de brievenbus ?.

Als ik iets van Belle en het Beest zie, denk ik terug aan mijn eerste bioscoopbezoek met mijn vader. Hij zei dat we bij vrienden wat op moesten halen maar als verassing gingen we samen naar de film van Belle en het Beest.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 24 Aug 2020 12:02

De geur van Rozenbottels die in bloei staan? en de geur van bleekselderij. Beiden doen me denken m’n oma.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem332

Bericht 24 Aug 2020 12:14

Ik was laatst de komedie Oppassen!!! (Met die opa’s aan de keukentafel) aan het kijken. Dat deed mij de men aan vroeger.

Alle afleveringen staan op YouTube
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Aug 2020 12:56

MissBitchy schreef:De smaak van Doritos Cool American,

Oh wat grappig. Daar heb ik ook echt een associatie met vroeger mee. Ze deelden toen zakjes uit op 't strand als introductie op de chips en toen gingen een vriendinnetje en ik ons steeds verkleden (petje op, zonnebril op etc) om steeds langs te lopen en zakjes te halen. Hadden er 24 (en 24 blikjes ice tea. Was toen ook net nieuw). Haha vet slecht maar leuke herinnering.

Ik denk bij Elnett haar spray altijd aan m'n oma.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Aug 2020 13:07

Ik ben sowieso echt gek op dingen van vroeger. Je doet me geen groter plezier dan met een stapel tijdschriften die ik in de jaren 90 las (soms koop ik die dus ook op Marktplaats voor een fijne trip down memory lane), of kinderboeken van vroeger (koop ik soms ook via online tweedehands boekwinkeltjes), of het leukste: dingen die ik zelf vroeger geschreven heb die mijn vader dan terugvindt op de computer. Alleen mijn dagboeken vind ik minder leuk: te genant.

Het gekoer van duiven doet mij altijd denken aan het eerste huis waar ik met mijn ouders woonde, daar hoorde je altijd ontzettend veel duiven.

De begintune van de serie Felicity doet me denken aan de eerste weken van mijn eerste zwangerschap, want ik keek de dvd van die serie toen met mijn man.

Sommige nummers uit de jaren 90 doen me denken aan mijn middelbare schooltijd, maar dan niet de nummers die ik nadien nog heel vaak heb gedraaid, daar is de herinnering een beetje afgesleten.

Met series van vroeger heb ik het ook heel erg. Alle oude afleveringen van GTST staan op Videoland, als ik die terugzie heb ik heel sterke herinneringen aan die tijd, dan denk ik echt: o, toen waren we op kerstvakantie, toen waren we bij die en die op bezoek, toen lag ik in het ziekenhuis, et cetera.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Aug 2020 13:12

Leuk topic!

De kerriesoep van mijn oma! We vonden laatst een recept van haar (ze is al heel lang overleden) en mijn broer en ik hebben dit toen gemaakt. Alsof we weer aan de keukentafel van mijn oma zaten ?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Aug 2020 15:16

Snoephappen in een bak water. De aanblik deed me meteen denken aan een kinderfeestje waar ik vroeger ooit was. Die hele plek en de mensen bij wie het feestje was kwamen weer terug in mijn geheugen, zo grappig.

De geur van bepaalde kruidenthee doet me denken aan vakanties in Zwitserland van vroeger. Die thee stond altijd klaar in het pension als we terugkwamen van een wandeling.

De geur van Elnett haarlak doet me aan mijn oma denken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Aug 2020 16:22

Bolognese chips doen mij denken aan mijn oma.
Als ik bij haar ging slapen mocht ik eerst in bad (dat hadden wij thuis niet). Na het badderen kwam ik helemaal rozig van het warme water beneden en had oma wierook aangestoken en stond er een schaaltje bolognese chips voor me klaar.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Aug 2020 16:26

Ik vind dit echt heerlijk om te lezen ?

Mijn moeder gebruikt soms iets in huis en dan ruikt het naar oma bij m'n moeder.
30-04-2017
<<

Anoniem325

Bericht 24 Aug 2020 16:30

Stophoest en een wit broodje met een zacht gekookt eitje doet me denken aan toen mijn opa nog leefde. Als we daar dan gingen logeren werden we volop verwend, maar als ik bovenstaande weer eet komen die momenten echt terug.
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 24 Aug 2020 17:17

Poppy schreef:De geur van de binnenkant van een caravan. Gek genoeg vind ik dat altijd hetzelfde ruiken.

Dit ja! Doet mij altijd herinneren aan de vakanties op de camping vroeger.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Aug 2020 17:25

Angel parfum doet me ook aan vroeger denken, ik deed dat altijd op voor ik uitging op zaterdagavond en dan rook ik er nog de hele week naar, al douchte ik dagelijks, omdat het zo sterk was.

Trésor en CK One waren ook luchtjes die ik toen vaak droeg.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Aug 2020 17:35

Ik rook laatst zo’n mierzoete tiener-deodorant, die hadden mijn vriendinnen en ik allemaal. Toen dacht ik aan mijn middelbare schooltijd.

En ik zat een paar maanden terug bij mijn oma haar beroemde tomatensoep te eten met de kinderen, theedoek als slab om hun nek. Zo zat ik vroeger ook altijd op zondagmiddag?
<<

Anoniem300

Bericht 24 Aug 2020 17:56

Zondagsesoep (zelfgemaakte rundvleessoep, kregen we altijd op zondag vandaar de naam)van oma, ik maak deze nu ook zelf maar toch was hij bij oma lekkerder.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Aug 2020 18:13

Soleil schreef:Ik rook laatst zo’n mierzoete tiener-deodorant, die hadden mijn vriendinnen en ik allemaal. Toen dacht ik aan mijn middelbare schooltijd.

Was dat die van Impulse? Die had ik toen ik tiener was, liefst de geur vanille.

O, en Lipsmackers. Ik heb nog jaren de Lipsmacker Passion Fruit bewaard die ik droeg tijdens mijn eerste kus met mijn eerste vriendje, altijd als ik eraan rook moest ik weer aan hem denken. Daarna die Lipsmacker jarenlang nergens tegengekomen, dus als ik 'm ooit weer vind zal de herinnering wel sterk zijn. Ik zie wel altijd Lipsmackers bij Claire's, maar andere soorten.
<<

ChiQ

Bericht 24 Aug 2020 18:29

Ik was vorig jaar, met mijn zoon, naar het zwembad in mijn dorp waar ik opgegroeid ben. Ik zag dus ál die fietsen staan en ik schoot helemaal vol. Daar stond mijn fietsje vroeger ook. En bij het aanzicht van al die jonge kinderen van een jaar of 12/15 die nog eigenlijk zo kinds zijn en mooi zijn en in groepjes lagen. Moest echt aan mijn eigen fijne jeugd denken. Voor mijn gevoel duurden de zomers altijd eindeloos, en kwam er geen eind aan warm weer. Op mijn middelbare school mocht je met snikheet weer in de middag een briefje van je ouders meenemen waarbij je aangaf dat je naar t zwembad mocht ipv les en mocht blijven. Ik kreeg altijd dat briefje, en 5 gulden. Je kon dan nét een patatje met saus, een roze koek en een blikje drinken halen. Dan had je precies 0,50 cent over en dan haalde je na zo'n hele middag zon en water een speedy ijsje. Die waren 0,50 cent. En dan rozig van het weer met natte haren en warme huid je ijsje opeten en fietsen naar huis. Mooie tijd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Aug 2020 19:02

Opium van YSL. Die geur gebruikte mijn oma vroeger altijd. Als ik in een parfumerie ben moet ik altijd even ruiken.

Het geluid van duiven. Opa en oma woonden aan de bosrand op Texel dus daar hoorde ik altijd duiven.

Appeltaart met een abrikozenjam laagje. Ik ben degene die het recept van oma altijd gebruikt en ook echt het dichtste bij haar taart in de buurt komt. Al hou ik van experimenteren dus doe er vaak wat anders mee, maar af en toe moet het zo als oma. Dat houd in dat als de taart klaar is er een dun laagje gezeefde abrikozenjam overheen smeren en de taart dan in de warme oven af laten koelen.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Aug 2020 19:16

Als het gaat sneeuwen sta ik altijd weer op de piste in Tsjechië.

En er is zo'n oude soap, als ik dat deuntje hoor zit ik weer in mijn pyjama bij opa en oma aan mijn broodje hagelslag. Dat werd 's morgens herhaalt denk ik.
R. 2013💙
D. 2016💜
Volgende

Terug naar Algemeen