Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Doneeracties (of crowdfunding)

<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2019 12:09

Doneeracties (of crowdfunding)

Geef jij wel eens iets aan doneeracties of crowdfunding acties?

Ook aan onbekenden of alleen als het voor iemand is die je 'kent' ?
<<

Tompouce

Kletskop

Bericht 03 Dec 2019 12:16

Re: Doneeracties (of crowdfunding)

Zelden. Wij kiezen elk jaar samen met de kinderen 3 goede doelen en we doneren nog aan wie er aan de deur komt. Niet enkel goede doelen maar ook voor het zwembad, de sporthal etc... Dus het moet me wel aanspreken of dicht bij ons staan wil ik daar ook nog aan doneren.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2019 12:17

Alleen als ik die persoon ken of een bekende van een vriend is waar ik al vaker wat over gehoord heb.

En, voor welk doel/of het me aanspraak.
Soms komen er acties voorbij waarvan ik denk; uuuuuuh?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Dec 2019 12:28

Jazeker wel. Meestal wel van bekenden. Zoals vorig jaar toen het huis van iemand die ik ken was afgebrand door bosbranden. En zoals m'n stiefbroertje die de marathon gaat lopen, die hebben we uiteraard ook gesponsord voor het KWF. Ik heb ook wel eens een foto shoot weggegeven bij een donatie actie maar diegene die daarvoor betaald had, heeft nooit contact met mij opgenomen (en was ik ngo achteraan geweest maar nooit meer iets van gehoord).
En m'n man met z'n bedrijf sowieso veel. Die wil wel meerdere goede doelen sponsoren per jaar.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Dec 2019 12:45

Ik heb, toen mijn broer de marathon in New York ging lopen gedoneerd aan het doel wat eraan gekoppeld was. Blijkbaar is dat de makkelijkste manier om een startbewijs te krijgen. Het was toen het vergeten kind.
Verder doneer ik nu een jaar aan de Altzeheimer stichting omdat mijn oma daar mee te maken heeft gehad.

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2019 13:01

Als een bekende iets doet voor het kwf of kika sponsor ik bijna altijd. Crowdfunden eigenlijk nooit, al heb ik het wel een paar keer gedaan bij bekenden.
Niet toen een kennis op wereldreis wilde trouwens. Als je zo graag op vakantie wil, werk je er maar voor.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2019 13:27

Een paar jaar geleden is een familielid van me een crowdfundingsactie begonnen omdat ze een sloot aan geld nodig had voor een beenmergtransplantatie. Wij hebben toen een flink bedrag overgemaakt.

Dit is natuurlijk een uitzonderlijk iets.
Voor de rest doe ik het eigenlijk niet.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Dec 2019 13:29

Ja ik heb geholpen bij het realiseren van een album van de zanger die ik al jaren volg

Als andere mensen in mijn omgeving geld nodig hebben voor iets zou ik ook geven
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2019 13:31

Nan schreef:Als een bekende iets doet voor het kwf of kika sponsor ik bijna altijd.

Dit doe ik dan weer heel vaak niet. Ik hou niet zo van die massa.

Ik heb vanochtend toevallig geld over gemaakt voor een bewoner van het woonwagenkamp die door een brand alles kwijt geraakt is afgelopen weekend. Ik heb bij zijn zoon in de klas gezeten, dus het voelt wel een beetje 'dichtbij'.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Dec 2019 13:33

Ik doe soms mee met crowdfunding of doneeracties, maar alleen als ik iemand ken of via via ken.
Zelf heb ik me nu aangesloten bij een groep naaisters die draagzakken maakt voor because we carry. Deze worden naar Lesbos gestuurd en daar aan de vluchtelingen uitgedeeld.
Ik vind het fijn dat ik zo zelf iets nuttigs kan doen voor die groep. Ik heb daarbij via mijn facebook ook om donaties gevraagd. Zowel voor draagdoeken waar ik draagzakken van kan naaien als voor een bijdrage aan de kosten. Een pakketje hardware kost € 4.25 en dat bevat al het materiaal (behalve stof, naalden en draad) om één draagzak mee te maken.

Ik was zo blij verrast dat er van alle kanten donaties kwamen waaronder van een paar forumsters die hun doek doneerden!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2019 14:02

Alleen als ik iemand ken of via via.

Laatste keer was volgens mij toen Maarten van der Weijden de Elfsteden tocht zwom.
2014 2016
<<

Sugarfall

Kletskop

Bericht 03 Dec 2019 14:05

Ik doneer regelmatig wat, niet alleen aan bekende, maar ook als ik iets tegenkom op Twitter of Instagram, dat mij aanspreekt of het doel/ persoon raakt me.
<<

Anoniem332

Bericht 03 Dec 2019 15:01

Ja, best veel bekende in mijn omgeving die bezig zijn met product ontwikkeling. Die dan geld bij elkaar verzamelen door een platform. Fijne is dat er vaak wat tegen over staat.

Als er een ramp is maken we geld over naar giro 555

Waar ik echt niks mee heb zijn van die sport prestaties zoals alpe du 6, Roparun ect. Dat er dan geld wordt ingezameld voor een goed doel. Kreeg ooit een mail van iemand waar letterlijk in stond, ‘help mij in de strijd van de alpe du 6 op’. Die heeft geen cent gekregen. Mijn vaders was toen terminaal, schoot behoorlijk in mijn verkeerde keelgat.

Mijn vaders mening was ook, besteed die tijd dat je kwijt bent aan trainen aan iemand in je omgeving die ziek is. Of ga sporten voor jezelf.
Daarnaast vraag ik mij af, z’n reis, uitrusting, overnachtingen kosten ook allemaal geld. Wat hou je er uiteindelijk aan over?

Ik ben nog wel opzoek naar een goede doelen om te steunen. Graag met kleine overheadkosten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2019 15:08

Volgens mij kost alleen al om mee te kunnen doen aan alpe du 6 een paar duizend euro. Die kan je inderdaad beter rechtstreeks aan een goed doel schenken. De gedachtengang erachter is wel goed, maar alle hotelovernachtingen etc moeten toch worden betaald.

Crowdfunding om bijv een project door te laten gaan. Denk de ontwikkeling van een bordspel of boek (die een uitgever niet wil uitgeven).
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Dec 2019 16:05

Ik doe het liefst iets praktisch in plaats van het doneren van geld, dus vrijwilligerswerk, eten inzamelen voor de voedselbank etc.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2019 18:55

Ik heb dit jaar aan meerdere crowdfunding acties geld gedoneerd waren altijd onbekenden. Nooit meer dan 5 a 10 euro maar alle beetjes helpen denk ik dan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Dec 2019 19:41

Ja, als het doel me aanspreekt.
Een vriendin en haar kinderen deden een triatlon voor de Hart stichting, goede doelen die met kinder- of dierenwelzijn te maken hebben, maar ook een vriendin die bijna 50 kilo afgevallen is, maar nu door enorm huidoverschot eigenlijk nog niets kan. De operaties worden niet vergoed, dus aan haar heb ik ook gedoneerd.
<<

Anoniem307

Bericht 03 Dec 2019 20:42

Nee, daar doen we niet aan mee.
<<

Anoniem284

Bericht 03 Dec 2019 20:59

Isles schreef:Nee, daar doen we niet aan mee.

Is dat iets wat jullie altijd samen beslissen (omdat je vanuit de wij-vorm spreekt)?

Ik sponsor wel eens vrienden die bijvoorbeeld lopen voor een goed doel (andersom ook veel gehad qua sponsoring als ik voor een goed doel liep). Crowdfundings heb ik volgens mij nooit aan gegeven.
<<

Anoniem307

Bericht 03 Dec 2019 21:02

Als het om geld gaat, dus het uitgeven ervan, overleggen we alles. Geen van beide koopt iets, waar een anders niets van weet/geen toestemming voor heeft gegeven. We hebben dan ook geen eigen geld. Alles is van ons samen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Dec 2019 21:10

Als iets me echt raakt dan doneer ik. Bijvoorbeeld voor een van de stellen van 'Niets liever dan een kind'. Hun verhaal is zo enorm herkenbaar en raakte ons zo, dat we het fijn vonden dat wij nu ook eens iets voor een ander konden doen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Dec 2019 11:04

Ik geef spullen aan de v.oedselbank, speelgoed waar mijn kinderen te groot voor zijn geworden. En een moeder van een kindje in de klas verzamelde menstruatie producten, toen ben ik daar ook wat producten gaan brengen.

Toen een nichtje ging lopen voor kanker heb ik van die kaarszakken gekocht. Je kon toen ook iets winnen maar dat vond ik dus echt niet nodig.
Ik geef ook aan collectes, maar dan alleen als ik live geld in dat collectebusje kan doen. Zodra ik bankgegevens moet invullen haak ik af.
Toen de vriend van mijn beste vriendin de alpe d'huzes ging fietsen hebben we niets gegeven. Voelde niet goed. Hij moest om mee te mogen doen echt heel veel geld verzamelen en voor mijn gevoel gaat dat dan niet naar de juiste plek.

Wat ik de mooiste doneeractie ga vinden van de komende de tijd is (hopelijk) die van mijn vader. Zijn broer heeft leukemie en mijn vader is waarschijnlijk een match. Ik vind het een vanzelfsprekend iets dat je dat dan doet, maar ik besef me ook heel goed dat niet iedereen dat geluk heeft. Hun zus heeft ook leukemie gehad en daar was mijn vader geen match voor. Ik mag niet doneren dus ik val sowieso altijd al af en dat vind ik steeds verdrietig.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2019 19:37

Isles schreef:Als het om geld gaat, dus het uitgeven ervan, overleggen we alles. Geen van beide koopt iets, waar een anders niets van weet/geen toestemming voor heeft gegeven. We hebben dan ook geen eigen geld. Alles is van ons samen.

Gewoon nieuwsgierig ook bij kleine uitgaven zoals een flesje cola uit de supermarkt? Ik zou hier echt gillend gek van worden trouwens alles moeten overleggen.

Terug naar Algemeen