Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 02 Dec 2020 20:34

Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Was benieuwd hoeveel geld jullie ongeveer uitgeven aan cadeautjes, boodschappen, kleding en andere dingen?

Veel extra's of juist niet?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Dec 2020 20:43

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Nagenoeg niks denk ik! Hooguit een paar cadeautjes, moet ik nog even zien. Eén dag zijn we bij m'n vader en later bij m'n moeder, dus heb alleen wat boodschappen voor dag 2 nodig. Zeker dit jaar koop ik niet speciaal kerstkleding.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 02 Dec 2020 20:46

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Ik denk al met al echt wel een paar honderd euro, voornamelijk voor cadeaus, wijn en boodschappen. Ik koop eigenlijk nooit echt speciale kleding voor de feestdagen maar vind het super leuk om uitgebreid voor en met de familie te koken en iedereen een cadeautje te geven.
<<

Anoniem295

Bericht 02 Dec 2020 20:49

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Haha oh wij zijn echt zulke big decemberspenders. Ik denk dat ik alleen al voor zo’n €200 aan cadeaus heb gekocht/besteld, en mijn vriend ongeveer ook zo’n bedrag. We doen net zij tweetjes aan cadeaus en dat zijn vaak wel wat duurdere dingen/meer dan alleen een kleinigheidje. En dan bij mijn ouders lootjes, bij mijn schoonfamilie lootjes en dan hier nog lootjes. En dan kopen wij vaak nog voor iedereen een extraatje, bijv. een decemberkalender kraslot.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Dec 2020 20:49

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Kleding niet. Wel weer meer uitgegeven aan cadeautjes dan van te voren bedacht. Voor de rest weet ik nog niet wat het met kerst wordt, zal wel veel bestellen worden 😅
<<

Anoniem295

Bericht 02 Dec 2020 20:52

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Aan kleding geef ik dan weer niks extra’s uit, in elk geval niets duurs. Boodschappen zijn afhankelijk van hoe en waar we kerst vieren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2020 20:58

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

We hebben nu zo'n 200 euro aan Sint cadeaus uitgegeven.

Verder hangt 't er heel erg vanaf waar we kerst gaan vieren. Als dat bij ons thuis wordt zal er nog heel wat kosten aan eten en wijn bijkomen. Als we dat bij familie vieren zal het wel stuk minder zijn al zullen wij vast voor de wijn zorgen.

Vuurwerk hebben we dit jaar geen kosten aan natuurlijk, dus dat scheelt weer. Wel vieren we Oud en Nieuw thuis met vrienden dus vast wel lekkere hapjes en champagne.

Oh ik ben kleding vergeten. Voor onszelf niks. Zoontje recycled z'n foute kersttrui van vorig jaar en ik heb nog een leuk kerstig overhemdje voor hem (ik geloof via 't forum). En voor dochter heb ik een schattig kerst jurkje via insta (oud forumster) gekocht en eentje op next. Kan nog wel tien schattige outfits kopen voor de kinderen maar er zijn maar twee (a drie) kerst dagen dus 't is wel best zo.
Laatst gewijzigd door Marin op 02 Dec 2020 21:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Dec 2020 21:04

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Boodschappen niet anders dan anders, maar we zijn beide Kerstdagen ook niet thuis. Met oud en Nieuw gaan we waarschijnlijk fonduen, dan haal ik wel lekker vlees bij de slager en pak zo net even wat meer uit.
Qua kleding maak ik voor zowel de kinderen als mezelf een shirt of jurk, dus daar geef ik wel wat aan uit, maar niet extreem veel.
Aan cadeautjes geven we wel veel uit. Ik heb niet helemaal scherp hoeveel, maar een aantal honderd euro is het zeker wel. We geven pp zo’n 20-25 euro uit, aan elkaar meer. Voor de kinderen dit jaar ook omdat we een switch gekocht hebben en ze daar nog 2 spelletjes voor krijgen, en voor mijn vader geven we ook meer uit, omdat mijn vader graag een borduurwerk van mijn moeder ingelijst wilde hebben, dat doe ik met mijn zusjes samen. Ik verwacht dat zij dan niet nog iets gaan kopen, maar vind het wel stom als mijn vader maar 1 cadeau krijgt en wij allemaal meer, dus wij hebben nog het een en ander gekocht.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Dec 2020 21:07

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Oh haha, ik dacht alleen aan de kerstdagen, maar Sinterklaas hoort er natuurlijk ook bij. Daarvoor hebben we zeker 200 euro uitgegeven, hoewel we eigenlijk 100 euro per kind van m'n schoonouders krijgen altijd, dus feitelijk hebben we zelf bijna niks uitgegeven.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2020 21:10

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Qua kleding niet zoveel maar wel altijd een kersttrui voor G en nu ook 1 voor A natuurlijk. Soms nog gekke sokken of sloffen. Of een mooie outfit voor hun.
M'n vriend koopt soms ook wel een nieuw overhemd of een mooi vest. Ik heb veel kleding met glitters dus ik koop meestal niets nieuws.
Rond de €30 denk ik, tenzij m'n vriend ook iets koopt, dan €100 ongeveer.

Sinterklaas vieren we normaal met mijn familie voor €20 lootjes en voor de kinderen ook nog ongeveer zoveel. Meestal doen we er voor alle dames en alle heren ook nog een kleinigheidje in. Totaal €150 ongeveer.
Voor de schoonfamilie hebben we dan adventskalenders en een kleinigheidje, daar pakken we uit met kerst. Totaal €50 ongeveer. Dit jaar vieren we Sinterklaas alleen met schoonfamilie en doen we iets uitgebreider, €100 totaal.

Met kerst eten we nooit thuis, maar kerstavond gaan we meestal gourmetten en hebben we lekker hapjes in de avond. €50-€75?

Cadeaus met kerst doen we uitgebreid. Sowieso bij de schoonfamilie komen we wel aan €75 per persoon en dan voor ons zelf ook nog zoiets en voor onze kinderen ook.

Kortom. Ik wil het niet weten eigenlijk en het is altijd meer dan ik zou willen. 😅
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Dec 2020 21:12

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Oef.. Ik heb toch wel wat meer aan cadeautjes uitgegeven dan gepland. Alles bij elkaar toch zeker €250,- (voor 2 kinderen en 6 volwassenen).
Voor kerst heb ik voor beide kinderen wel wat kleding gekocht, maar dat krijgen ze daarvoor/-na ook wel aan. Jurkjes van de Zeeman voor 7,- per stuk.
Boodschappen kosten altijd wat extra. 's Avonds eten we misschien wel bij (schoon)ouders, maar ik vind het dan altijd wel leuk om een lekker ontbijtje en wat lekkers voor tussendoor te hebben en zo.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2020 21:12

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Zie ik ben O&N gewoon al vergeten. 🤣
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Dec 2020 21:15

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Normaal best wel veel

We gaan wij in dec altijd kerst shoppen en geven dan op z'n dag zo €500 uit. Dit jaar gaan we niet shoppen natuurlijk
Sinterklaas was vorig jaar €130 dit jaar €50
Kerstcadeaus €200,-
Kleding misschien max €50
Boodschappen denk €200 extra dan normaal

Dit jaar word een goedkope december voor ons, probeer mijn man nog wel steeds zo gek te krijgen om kerstcadeaus voor elkaar te kopen maar geloof niet dat hij daar zin in heeft helaas
Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 02 Dec 2020 21:23

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Harrison schreef:Ik denk al met al echt wel een paar honderd euro, voornamelijk voor cadeaus, wijn en boodschappen. Ik koop eigenlijk nooit echt speciale kleding voor de feestdagen maar vind het super leuk om uitgebreid voor en met de familie te koken en iedereen een cadeautje te geven.



Dit. Vooral aan boodschappen trouwens bij mij. Ja en cadeaus eigenlijk ook wel, ik wou zeggen wij doen nooit dure cadeaus maar dat valt ook tegen.

Ik kan echt veel uitgeven aan lekker eten en wijn. Ik doe vrijdag en zaterdag m’n verjaardag (vrijdag met 3 personen visite, zaterdag met 4 en zondag met 2) en ik heb al voor over de 100 euro boodschappen in huis. Dan moet ik nog witte wijn en bubbels halen bij de wijnhandel, vlees bij de slager en nog bier. Ooops. Gelukkig heb ik de rode wijn al in huis 😂

Oh ja en ik wil nog een nieuwe outfit en ik heb ook cadeaus voor mezelf gekocht. En dan moeten de feestdagen nog beginnen!
Laatst gewijzigd door Toet op 02 Dec 2020 21:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Dec 2020 21:25

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Zo ongeveer €35-€40 euro per kind aan cadeau’s en voor ons zelf zo’n €20,-. Daar zitten ook wel praktische cadeau’s bij, zo krijgen beide kinderen een nieuwe trui en de jongste ook handschoenen. En dan voor onze ouders waar we ook Sinterklaas vieren €28 euro per stel. Dus in totaal ongeveer €170 euro aan cadeau’s voor Sinterklaas, kerst doen we niet met cadeau’s. Mijn ouders en schoonouders hebben een groter budget dus de kinderen ( en wij zelf ook) worden alsnog wel echt flink verwend.

Speciale kleding koop ik niet, kan best zijn dat ik nog wel wat nieuws koop maar eigenlijk nooit speciaal voor de feestdagen.

Eten is nog even afhankelijk waar we kerst vieren, dat weet ik nu nog niet, wacht nog even 8 december af. Mocht het hier zijn dan zal het wel enkele honderden euro’s aan eten en drinken zijn. Als we bij familie zijn nemen we waarschijnlijk wijn mee en maken misschien 1 gerecht en dat is het dan wel.
Meestal krijgt mijn man ook een heel exclusief kerstdiner mee van zijn werk en eten we dat één van de avonden wat alleen opgewarmd hoeft te worden, maar het is een extreem slecht jaar geweest door Corona met een reorganisatie tot gevolg dus geen idee of ze dat dit jaar ook doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem307

Bericht 02 Dec 2020 21:28

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

We geven veel geld vóór de kerstdagen. Aan ons huis. Met kerst is het gewoon eten met mijn moeder en haar man. Dus wat zal dat gaan kosten? 100 euro?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 02 Dec 2020 21:28

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

En een kerstboom kopen?
Wij willen wel een mooie dus ook extra kosten ;-)
Boodschappen afhankelijk of wij mensen te eten krijgen maar sowieso wel meer lekkere en luxe dingen.
Lekker drankje en oliebollen en appelbeignets!
Cadeaus alleen met Sint maar wel meeste cadeaus voor mijn dochter ;-)
Kleding koop ik ook niet zo gauw nieuw voor de feestdagen of ik moet iets leuks tegenkomen ;-)
<<

Anoniem307

Bericht 02 Dec 2020 21:30

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Ow wacht. 134,50. 100 euro voor eten en 34,50 voor de kerstboom, maar die heb ik 2 weken geleden al betaald (actie van het nachtleven om wat geld binnen te halen) en was ik alweer vergeten. 🙈
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2020 21:35

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Oh ja een kerstboom is ook zo 50 tot 100 euro geloof ik. Al denk ik niet dat wij dit jaar zo'n grote nemen.
Doet me wel herinneren aan het jaar dat ik nog op mezelf woonde en het financieel niet zo breed had en op straat een briefje van 50 euro vond en toen een mooie kerstboom kon kopen! Dat was een mooie kerstverrassing. 😊
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 02 Dec 2020 23:05

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Bizar veel als ik het op een rijtje zet!
Kerstballen €55
Kerstboom €22,50
Kleding voor mij €70
Pyjama's €50
Sint cadeaus €200
Kerst cadeaus €300
Eten en drinken ook zo'n €100 denk ik
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Dec 2020 23:21

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Oh echt veel te veel,

Het interesseert me in die maand ook niet zoveel meer. Ik krijg begin dec mijn 13e maand en dit jaar ook nog eens de zorgbonus.

Eten bezuinig ik eigenlijk nooit op en met de kerst wil ik eigenlijk coquilles eten als voorgerecht. En als ik los ga op een toetje geef ik daar ook zo 50 euro aan uit.
Wij hebben pre-Corona een workshop op mijn werk gedaan met Librije recepten en misschien wil ik dat toetje wel gaan maken. Dat was zo ontzettend lekker. Wel heel veel stappen maar wel echt fantastisch.
En dan een paar lekkere wijnen erbij.

Cadeaus kan ik ook ineens de kolder in mn kop krijgen en dan ga ik ook helemaal los. We hebben lootjes getrokken dus wat dat betreft zou ik me in moeten kunnen houden, maar ik ken mezelf een beetje ondertussen.

Kleren heb ik net met black friday een jurkje gekocht. Die ik dan denk ik aantrek.
Voor J koop ik wellicht nog een overhemd, maar laat dat een keer 10/15 euro zijn. Hij wordt daar namelijk helemaal gelukkig van. Mijn vriend draagt naar zijn werk altijd overhemden en J wil dat ook. Als hij de kans krijgt trekt hij zijn overhemd aan.
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Dec 2020 23:30

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Ik denk best veel, maar ik weet het eigenlijk niet zo precies.
Sinterklaas: ik denk dat ik zelf zo'n 100 euro heb uitgegeven aan cadeaus. Mijn man geen idee. En samen voor zoontje ook zo'n 100 euro en voor mijn ouders 25 of zo.
Met pakjesavond heb ik tapas besteld en dat was iets van 40 euro geloof ik.
Kerst: qua eten en drinken nog geen idee, we weten nog helemaal niet hoe en wat we gaan doen. Ik bespaar er in ieder geval niet op, we eten dan wel lekker en luxe. En mochten we dit jaar 3 dagen thuis eten dan gaan we wellicht ook wat bestellen. We drinken verder geen alcohol dus dat scheelt wel natuurlijk. Cadeautjes doen we niet met kerst, hooguit een kleinigheidje dus laat dat in totaal 25 euro zijn. Ik koop soms wel iets nieuws qua kleding, maar niet altijd, en zeker niet iets wat ik alleen dan draag. Dit jaar koop ik niks en hoop ik dat ik nog met mijn buik in mijn kersttrui kom. Zoontje krijgt wel een kersttrui maar dat is een Sinterklaascadeau dus die is daar al meegerekend. Qua kerstboom hebben we een kunstboom en voldoende versiering dus dat kost niets.
Oud en nieuw: dat vieren we niet heel uitbundig, dus op lekkere hapjes na zal het niet duur zijn. Misschien een euro of 25? Vuurwerk kopen we sowieso al nooit.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Dec 2020 23:42

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Pfff ik wil dat eigenlijk helemaal niet bij elkaar gaan optellen 😅

Sinterklaas heb ik alles bij elkaar wel zo'n 150-200 euro uitgegeven denk ik aan cadeaus voor de kinderen en voor mijn vriend. En wat voor mezelf voor in de zak. En dan heb ik de schoencadeautjes en het snoepgoed niet meegerekend.

Kerst hebben we lootjes getrokken, maar mijn ouders geven ons elk 25 euro als kerstcadeau zeg maar en dan legt iedereen daar nog 10 bovenop. We zijn met kerst eigenlijk nooit thuis, we eten bij familie, dus aan eten hebben we dan geen kosten. Ik haal zelf wel wat extra's in huis voor een speciale lunch ofzo rond de feestdagen. Maar dat is max 50 euro denk ik. Derde kerstdag dineer ik altijd met vriendinnen, dat is wel vaak iets van 50-80 pp euro met alle drank erbij.
We hebben vaak wel nog veel kleine cadeautjes, vorig jaar hebben we voor onze ouders een kerstpakket gemaakt als bedankje voor al het oppassen. En er zijn nog wat mensen die we een klein cadeautje willen geven. Nu ook weer wat ideeën, dat zal alles bij elkaar misschien ook wel 200 euro ofzo worden.

Oud en nieuw hebben we al enkele jaren niet echt meer gevierd, meestal bij mijn schoonouders geweest, dus daar hebben we ook geen kosten aan. Hmm, valt eigenlijk nog wel mee dus 😄
december 2016
juli 2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Dec 2020 08:26

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Kerst leeft hier behoorlijk. We vieren het in M.elbourne dit jaar dus de kosten van het daarheen gaan lopen al behoorlijk op. We gaan echter rijden (9,5 uur), dus dat scheelt wel. Normaal vliegen we en kost dat rond de 250 euro in totaal. Denk dat we nu rond de 100 kwijt zijn aan benzine. Maar daar zit dan wel 2 weken vakantie aan vast, dus dat is heerlijk. Onderweg kamperen we gratis in de bush ergens.

Daarnaast doen we cadeautjes voor elkaar en voor de kinderen 1 cadeau van ouders en 1 van 'de kerstman'. Denk dat ik in totaal nu 300 euro kwijt ben daaraan (dat is inclusief een fiets voor R.). Eten en drinken hoeven we niet te verzorgen, dat regelt zwager.
Ik heb paar kerstfeestjes, wat me aan catering ongeveer 50 euro in totaal kost.

Oud en nieuw zit ik nog wel even mee. We wonen nu midden in de stad en dus naast het beroemde vuurwerk. Alleen mag je dit jaar niet overal kijken en moet je tickets kopen. Ik twijfel of ik zin heb zo lang wakker te blijven ervoor. Alleen is dit wel mijn kans want er zijn geen toeristen in de stad. Twijfel twijfel twijfel. Tickets zijn vrij duur.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Dec 2020 08:29

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Hier valt het ook mee. Ik heb voor Sinterklaas denk ik zo’n €150,- aan kadootjes gekocht. Man ook nog wat, geen idee voor welk bedrag. Voor kerst koop ik alleen een boek denk ik. En een nieuwe (kunst)kerstboom. Kleding kopen we niet speciaal voor feestdagen, hebben we ook wel meer dan genoeg.
Qua eten ook niet veel extra denk ik. Sinterklaas gaan we gourmetten, kerst zijn we bij mij ouders en Oud en nieuw ben ik waarschijnlijk alleen thuis met dochter. Ik koop deze maand sowieso wel meer lekkere dingen dan anders, maar geen idee wat dat extra kost.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers