Ergeren aan verkeerde spelling
Vooral de woorden betekent/betekend en gebeurt/gebeurd worden veel door elkaar gebruikt. Ik kom dit denk ik dagelijks tegen. Ik merk dat ik tegenwoordig hierdoor zelf soms ga twijfelen omdat ik het zo vaak verkeerd lees dat ik er bijna aan gewend raak.
Ik vraag me daardoor steeds meer af of we het met z'n allen gewoon niet weten, hoe het precies zit met de spelling. En het irriteert me vaak ook (vooral als ik het op werk tegenkom), wat ik dan ook weer suf van mezelf vind, want waar maak ik me eigenlijk druk om.
Ik bedoel dit topic ook niet vervelend (maak zelf vast ook regelmatig fouten, hopelijk niet in deze post ?) maar vraag me gewoon af of anderen dit ook opvalt en of het echt zo is dat 'we' de spelling met z'n allen gewoon niet zo goed meer beheersen. Of misschien is dit altijd zo geweest maar valt het nu steeds meer op omdat we veel meer digitaal communiceren (en is autocorrectie één van de oorzaken?). Of misschien stel ik me gewoon enorm aan.
Dus: herkenbaar? Of ben ik gewoon zo'n irritante taalnazi die zich beter ergens anders druk om kan maken op haar vrije zaterdagavond??