Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona, heb jij het al gehad? (nu met poll)

Heb jij Corona gehad?

Ja, positief getest
19
13%
Nee, negatief getest
68
46%
Waarschijnlijk niet maar niet getest
50
34%
Waarschijnlijk wel maar niet getest
12
8%
 
Aantal stemmen : 149
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2020 08:10

Corona, heb jij het al gehad? (nu met poll)

Nooit gedacht dat ik zelf nog eens een COVID-19 gerelateerd topic zou openen. Maar ik lees er hier zoveel over dat ik me ineens afvraag: heb jij al Corona gehad? Of iemand in je directe omgeving? Hoe vaak ben je al getest?

Met al die vele besmettingen in het land, maar volgens is het forum daar weinig representatief voor.
Laatst gewijzigd door Lady op 17 Okt 2020 16:11, in totaal 2 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2020 08:11

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik heb zelf nog geen Corona gehad, voor zover ik weet. Ik ben nu één keer getest. In mijn directe omgeving alleen een paar collega’s die heb hebben of hebben gehad, verder niemand.
Laatst gewijzigd door Lady op 17 Okt 2020 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 17 Okt 2020 08:17

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Nee ik heb het niet gehad en ook niemand in mijn directe omgeving. Een vriendin van mij heeft het hoogstwaarschijnlijk gehad in mei. Maar zij is niet getest.

Ik ben zelf nog niet getest.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Okt 2020 08:18

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Nee, en in mijn directe omgeving ook nog niemand. Wel vrienden van mijn broertjes en heel wat collega’s. Ik werk bij een landelijke organisatie dus collega’s kunnen overal vandaan komen en het kan dus ook zo zijn dat ik ze normaal maar 2/3x per jaar zie.

Ik ben nu 1x getest.
2015 💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Okt 2020 08:19

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik ben één keer getest, wacht nog op de uitslag.

In mijn directe omgeving nog niemand, collega's en iemand hier in de straat wel.
Had het er begin van de week met mijn moeder over, dat we benieuwd waren wie de eerste zou zijn die het krijgt in de familie.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2020 08:21

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Nee, ik ben 1x getest.

In februari denken we wel dat m'n vriend en een aantal uit de vriendengroep het gehad hebben (kwamen uit Oostenrijk), maar toen werd er nog niet getest.

We kennen wel wat mensen die het gehad hebben inmiddels, maar dichterbij dan collega's en het neefje van vriend komt het niet. Er zijn nu ook een paar jonge jongens waar m'n vriend wel eens mee werkt die het hebben. Gelukkig heeft m'n vriend die al minimaal 3 weken niet gezien.
<<

Anoniem326

Bericht 17 Okt 2020 08:22

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik denk dat ik het nu heb. Maar zeker weten doe ik dat pas als ik uitslag van test heb.

Ik ken in mijn directe omgeving tientallen mensen die het gehad hebben (dat klinkt alsof mijn omgeving lak heeft aan maatregelen, maar dat is niet zo). Mijn zusje heeft het nu. En heeft altijd afstand gehouden van contacten. Dus ze weet niet van wie ze het heeft. Behalve dan van haar kinderen. Zij hebben verkoudheidsklachten gehad. Op de basisschool en opvang van haar kinderen zijn meer dan 7 leerkrachten en medewerkers positief getest. En daarna ook ouders van kinderen. Waaronder mijn zusje.

Op de basisschool van mijn kinderen heeft ook leerkracht positief getest en op de opvang ook. Ook verschillende ouders zijn positief getest.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 17 Okt 2020 08:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 17 Okt 2020 08:22

Re: Corona, heb jij het al gehad?

1x getest, want schoonvader is positief getest.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Okt 2020 08:22

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik heb het ook nog niet gehad. Ben donderdag voor het eerst getest. Momenteel wel een nicht van mij die het heeft.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Okt 2020 08:23

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Nee ik heb het niet gehad zover ik weet. Ik heb me nu twee keer laten testen toen ik klachten had. Niemand in mijn directe omgeving heeft gelukkig nog (bewezen) corona gehad.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Okt 2020 08:27

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik ken (nog) niemand die corona heeft gehad en ik heb het zelf ook (nog) niet gehad.
Ik ben zelf ook nog niet getest, maar dat gaat ongetwijfeld gebeuren vroeg of laat, want verkoudheidsseizoen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Okt 2020 08:30

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Voor zover ik weet heb ik het niet gehad, hoewel ik me altijd nog afvraag of m'n vriend en ik het niet begin maart al hebben gehad toen we een weekend naar Den Bosch waren geweest, een week na carnaval. Daarna werden we allebei verkouden. Maar geen idee verder.

Ik ben nog niet getest. Vriend wel twee keer, negatief.

Nog niemand in mijn directe omgeving heeft het gehad, alleen een oud-collega die ik toevallig een maand geleden sinds tijden weer eens heb gezien. Zij is nu nog herstellende.
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 17 Okt 2020 08:47

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Nee, al denk ik dat ik het in maart wellicht heb gehad. Had toen 2 weken een temperatuur van boven de 38, hoesten en heel benauwd en kortademig. Twee mensen met wie ik toen in direct contact ben geweest zijn in diezelfde tijd behoorlijk ziek geweest.

In mijn omgeving ken ik verder niemand die het heeft of gehad heeft.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Okt 2020 09:07

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Hier nog niet gehad en in huis ook nog niet dat we weten. Mijn vriend heeft deze week thuis moeten werken omdat een directe collega positief had getest. Maar wij hebben ruim 10 dagen later nog geen klachten.
Een teamgenoot van mij heeft het gehad. Zij heeft een week klachten gehad. Zij werkt ik het ziekenhuis en kan ook herleiden het moment van besmetting.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Okt 2020 09:15

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Nee, ik heb het nog niet gehad voor zover ik weet. Ik ben 1x verkouden geweest en heb me toen laten testen. Verder ken ik ook helemaal niemand die het heeft gehad.
<<

Kira

Bericht 17 Okt 2020 09:28

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik zelf niet, ook niet getest. En in m'n ingeving ken ik maar 1 persoon die getest is en positief was.

We vermoeden wel heel erg dat m'n ouders het allebei in februari hebben gehad en misschien m'n zoon ook, m'n moeder is nog nooit zo ziek geweest. We dachten griep maar ze had veel pijn aan haar longen en duurde ook vrij lang. M'n vader is ook behoorlijk ziek geweest en in de week voor de lockdown is m'n zoon ook een paar dagen thuis geweest met verhoging en klachten. En laatste keer dat hij verhoging had was toen hij 5 of 6 was en is nooit ziek verder.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 17 Okt 2020 09:34

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Voor zover ik weet heb ik het niet gehad.
Ik ben twee keer getest: in Nederland toen ik klachten bleef houden en een verplichte test bij aankomst in IJsland.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 17 Okt 2020 09:39

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik heb het nog niet gehad en ook geen aanleiding gehad om me te laten testen.
Op dit moment heb ik 3 personen in mijn directe omgeving die het hebben gehad. Daarnaast ook nog wel wat kennissen. Ik ken één iemand die er echt behoorlijk ziek van is geweest. Ze gaat er nu nog steeds voor naar de fysio terwijl ze een zeer fanatiek sporter was en een goede conditie had. Zij had Corona in maart! Bij de rest waren het milde klachten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Okt 2020 09:40

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik ken niemand die het heeft of heeft gehad. Ik zelf ook nog altijd klachtenvrij en heb dus ook nog niet getest.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Okt 2020 09:46

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Lady schreef:
Met al die vele besmettingen in het land, maar volgens is het forum daar weinig representatief voor.


Hier zat ik laatst ook aan te denken inderdaad.

Ik dénk dat ik corona heb gehad helemaal in het begin, eerste weekend van maart. Toen was ik zo ziek. En toch nog uiteten geweest toen ik me niet lekker begon te voelen (wat nu echt ondenkbaar is dat je zou doen).
Maar ik heb geen serologische test gedaan en kan je niet zomaar doen dus geen idee of het echt corona was. Ik hoop dat eigenlijk wel nog een keer te weten.

Ik heb momenteel verkoudheidsklachten (en de kindjes ook dus ik denk een kinderverkoudheid) en heb een uurtje geleden de corona test gedaan. Ik zit nu in thuis quarantaine (wat niet heel anders is dan m'n zaterdag anders geweest zou zijn, behalve kraambezoek afgezegd en man en ik houden afstand). Hopelijk gauw negatieve uitslag. Ga ik wel vanuit.

In m'n omgeving ken ik eigenlijk ook niet echt mensen. Ja wel her en der wat kennissen maar geen mensen dichtbij. Ik ken één iemand die op de IC is geweest en er nu weer goed bij loopt.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Okt 2020 09:50

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Nee, wel 1x getest. In mijn directe omgeving ook (nog) geen besmettingen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Okt 2020 09:51

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Wat valt er onder mijn directe omgeving? Mijn directe kring is namelijk vrij minimaal, huisgenoot al 6 weken niet meer thuis geweest, dus woon soort van alleen. Hier in de stad 1 vriendin en 1 zus, buiten de stad 2 vriendinnen, ouders in Zuid Frankrijk. Die allemaal niet. Wel meerdere collega's, mensen van dansen en vrienden van zus/beste vriendin. Hier in Amsterdam vooral trouwens.

Overigens denk ik als je de ziekenhuisopnames vergelijkt met de gemelde besmettingen, dat heeeeeeeeel veel mensen het begin dit jaar al gehad hebbben:
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5FB0BEC7
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Okt 2020 09:57

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Voor zover ik het weet heb ik het niet gehad. Moet morgen wel naar de teststraat, ik heb nu een gek hoestje en keelpijn. Dit wordt m’n eerste test.

Een van mijn directe collega’s heeft het gehad en mijn neef heeft het nu. Gelukkig werken wij al maanden niet op kantoor, en de betreffende neef woont 50 km verderop en die heb ik al heel lang niet gezien, dus van hun kan ik het niet hebben gekregen. Verder ken ik niemand in m’n nabije omgeving die het heeft (gehad), al zit m’n beste vriendin al sinds februari met onverklaarbare koorts en klachten thuis. Vermoedelijk heeft zij het gehad en is dit een soort nasleep, maar dat is niet aantoonbaar.

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Okt 2020 10:09

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik ken nu een aantal mensen die het hebben (gehad). Echt een groot verschil met de eerste golf. Toen kende ik niemand.

Ik ben 4x getest. 1x vanwege klachten, 3x vanwege onderzoek waar ik aan mee deed. Ik heb ook 2x bloedonderzoek gehad mbt antistoffen. Allemaal negatief.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 17 Okt 2020 10:15

Re: Corona, heb jij het al gehad?

Ik heb het nog niet gehad, heb ook nog geen reden voor een test gehad.

Een oudtante heeft het onlangs gehad, dat is voor mij het enige bekende geval.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi