22 Jun 2019 07:49 door minoessepoes
Ik vind dat er veel van de ouders gevraagd wordt, het is voor ons bijna allemaal niet rond te krijgen.
Vorige week vrijdag schoolreisje, ouders die veel participeren mochten mee, er is geen intekenlijst komen te hangen. Maar er werd wel van de ouders verwacht wat we de kinderen om 08:45uur uitzwaaide terwijl de school om 08:30ur begint, ze kwamen om 15:30uur terug terwijl de school normaal om 15:00uur uit is, diverse bso’s gaven aan op dat tijdstip geen busjes beschikbaar te hebben dus ouders moesten de kinderen zelf ophalen.
Woensdag, afsluiting van het thema, ouders werden in de klas verwacht tot 09:15uur. Donderdag picknick op het plein van 17:00uur tot 19:00uur waarbij ouders eten moesten verzorgen en de school het drinken. Ik ben normaal pas om 18:30uur thuis met de kinderen en mijn man was aan het werk de hele avond dus ik heb een paar uur vrij moeten nemen om poffertjes en aardbeien op spiesjes te prikken, de jongens 2 uur eerder bij de opvang op te halen en om 17:00uur op het schoolplein te staan. En dan is er op vrijdag middag normaal gewoon school maar hadden ze nu studiemiddag.
Dit zijn natuurlijk de laatste weken voor de vakantie en anders dan anders maar dit is maar 1 week!
Mijn zoon is pas in november gestart, toen waren dingen zoals luizenpluizen en klassenmoeder al lang vergeven maar dat betekend dus ook automatisch dat ik niet mee mag met schoolreisje en niet bij het kerstdiner aanwezig kan zijn.
Ze vragen twee klassenouders, ouders voor het luizenpluizen, de or ( maar dan moet je wel de juiste papieren hebben) na elke vakantie ouders om de klas uit te soppen, ouders die rijden met uitjes naar het tuincentrum, de bibliotheek, de kinderboerderij ed, ouders die kussens maken voor de poppenhoek, helpen met kerststukjes, Koningsdag, ieder moet hapjes aanleveren voor kerst, helpen bij knutselochtenden, helpen bij de sportdag op dinsdag ochtend ( en ja er kwam een dreigmail dat bij te weinig ouders de sportdag niet door kon gaan) en ik kan nog wel een door gaan. En dan heb ik het nog niet over speciale knutselspullen die we moesten aanleveren voor het kerstdiner, een doos ter grote van een televisie om Eem raket te maken, speelgoed wat verkocht moest worden op de koningsmarkt en ga zo maar door wat ik elke keer in mijn lunchpauze bij elkaar aan het zoeken/ regelen ben.
Ik heb ook al wel eens aangeboden te helpen maar dat ik dan wel de jongste mee moest nemen want ik heb geen oppas in de buurt voor een uurtje maar dat was niet gewenst. Ook heb ik geen auto tot mijn beschikking door de week, mijn man heeft wel weleens vrij willen nemen maar voordat hij precies wist hoe lang het uitje ging duren was er al voldoende hulp. Alleen bij het uitsoppen van het lokaal mag de jongste mee dus dat heb ik nu al een paar keer mogen doen.
Er was hier laatst in de andere pijler ook een topic over waarbij de eerste reacties voornamelijk waren dat het altijd dezelfde waren die hielpen. In mijn geval lijkt het misschien wel zo, maar ik kan simpelweg niet anders.
Mijn ouders werkte beide toen ik klein was en mijn moeder zat ook in de OR van de school maar als ik haar moet geloven werd er toen wel minder ondernomen en dus veel minder ouderparticipatie gevraagd. Een klassenmoeder en luizenpluizen deden ze niet aan, 1 keer sportdag en 1 keer schoolreis en voor de vakantie wat speelgoed of een plant mee om te verzorgen en dat was het wel.
Laatst gewijzigd door
minoessepoes op 22 Jun 2019 07:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017