Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Creditcard

Heb jij een creditcard?

Ja
47
85%
Nee
8
15%

Aantal stemmen : 55
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 21:31

Creditcard

Ik ben benieuwd of je een creditcard hebt en waarom wel/niet?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 21:33

Re: Creditcard

Nee, ik vertrouw mezelf niet met een creditcard. Mijn vriend heeft er wel één dus dat is prima.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 21:33

Ik niet, vriend wel, dus die gebruik ik ook wanneer het nodig is!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 21:35

Ooit aangeschaft om makkelijker tickets te kunnen boeken en evt in het buitenland te gebruiken. Fijn idee dat je nooit zonder geld zit. En ik gebruik hem ook af en toe om kleding te bestellen, vooral als ik veel bestel, in verschillende maten of kleuren. Dat ik al weet dat ik sowieso veel terug moet sturen. Dan is het vaak veel om in één keer van m'n lopende rekening te betalen en te wachten op terugstorting. Ben wel blij dat ik direct kan aflossen van m'n rekening als ik iets met cc betaal. Dat doe ik dan dus ook, zodat het niet 'onverwacht' nog wordt afgeschreven. Ik moet het niet als extra geld gaan gebruiken :smile:.
<<

Anoniem279

Ja, ooit aangeschaft vanwege vakantie naar Canada en ik gebruik hem alleen voor vakanties en hotelreserveringen. Verder doe ik er nooit wat mee.
<<

Anoniem281

Wij hebben een creditcard, of nouja, die staat op m'n mans naam maar staat gekoppeld aan de gezamenlijke rekening. We gebruiken m vooral voor vakanties en als er borg betaald moet worden, zoals met een bootje huren ofzo.

Verder heel soms voor online betalingen, vooral met buitenlandse sites.
<<

Anoniem291

Bericht 03 Jul 2019 21:37

Ik heb er eentje maar gebruik hem alleen op vakantie of als er alleen via creditcard betaald kan worden.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 21:46

Ja, wij gebruiken hem vooral voor vakantie.
Boeken, tol in Frankrijk, boodschappen, tanken.
Sporadisch dat ik hem gebruik als ik thuis ben.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Jul 2019 21:47

Ja.

Omdat het een internationaal betaalmiddel is en ik veel reis. Ik doe veel internetaankopen.

En wat ik al in het baal topic zei en ik hier even kopieer:

Maar voor welke reis dan ook naar 't buitenland zou ik een credit card wel echt fijn vinden. Niet alleen voor hotel reserveringen maar ook voor de zekerheid. Wat als je ergens strand, geen cash hebt en met een taxi terug moet bijvoorbeeld. Of als je noodgedwongen naar huis moet en een mega duur ticket moet boeken of onverwacht een hotelovernachting moet boeken. Tuurlijk, je kunt beter geld op zak hebben, maar een credit card is een internationaal geaccepteerd betaalmiddel dus voor reizen erg prettig.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Jul 2019 21:48

Wij hebben geen creditcard. In het verleden wel eentje gehad maar ik deed er toen betalingen mee terwijl ik het geld eigenlijk niet had dus ik heb hem stopgezet. Nooit weer een nieuwe aangeschaft eigenlijk, terwijl ik inmiddels wel wat wijzer ben dan toen :smile:

♥♥
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 21:48

Ja, voor vliegtickets, aankopen bij buitenlandse webshops en voor op vakantie, als back-upbetaalmiddel.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2019 21:53

Ja een Mastercard via Euroclix. Ik betaal er zoveel mogelijk online bestellingen mee zodat ik lekker clix spaar.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Jul 2019 21:57

Scandic schreef:Nee, ik vertrouw mezelf niet met een creditcard. Mijn vriend heeft er wel één dus dat is prima.

Precies dit
30-04-2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Jul 2019 21:59

Nee wel gehad, en toen net zoals elliot dingen mee gekocht waar ik geen geld voor had dus best dom

Ik zou ook niet weten waar ik 1 voor nodig heb. Oh niet helemaal waar want heb er nu 1 nodig voor voor de vakantie om tickets te bestellen. Maar ik vraag wel iemand daarvoor

Weet wel toen wij eens gingen kamperen in Frankrijk dat het wel ideaal was met de tolwegen maar dat gaan we de komende jaren toch niet doen. Dus ik kan prima zonder
Afbeelding
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 22:03

Wij hebben er een, we gebruiken hem eigenlijk alleen op vakantie. Hebben hem er vorig jaar voor aangeschaft, omdat we anders geen auto konden huren. Af en toe gebruikt man hem als hij iets moet aanschaffen voor z'n bedrijf.
<<

Anoniem317

Bericht 03 Jul 2019 22:07

Wij hebben ook een creditcard. We hebben hem ooit aangeschaft voor de vakantie en daar gebruiken we hem nog steeds voor. Heel soms hebben we hem nodig voor een aankoop op internet. Ik denk dan we hem 2 keer per jaar gebruiken.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jul 2019 22:07

Ja, al zo lang als ik me kan herinneren. Waarom: waarom niet - het is een internationaal erkend betaalmiddel en superveilig. Ik heb de afgelopen 15 jaar veel gereisd en zonder cc was dat erg lastig geweest.
Ik betaal al mn uitgaven ermee gewoon maandelijks.
Mijn vriend heeft zn eigen creditcard.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 22:08

Ja, ik heb er een. Ik reis veel en ik betaal er eigenlijk al mijn aankopen buiten vaste lasten mee want dan heb in dat lekker overzichtelijk in één overzicht en is het meteen verzekerd.
<<

Anoniem269

Bericht 03 Jul 2019 22:08

Ja, omdat het handig is.
Voor aankopen online, boeken van hotels, boeken van vluchten, huurauto's, tijdens een overstap op de luchthaven, gebruik maken van bijv uber etc. Daarnaast doet buiten Europa mijn pinpas het vaak niet en dan heb ik graag nog een tweede optie.

Zou niet weten waarom ik geen cc zou aanschaffen. Mijn uitgaven worden automatisch van m'n bankrekening afgeschreven en heb ook een vrij lage limiet erop (geloof 2000 euro per maand ofzo).
<<

Anoniem269

Bericht 03 Jul 2019 22:11

Ik heb er trouwens zelf 1, mijn vriend heeft er meerdere. Hij heeft nog een rekening lopen in z'n thuisland en daar doen ze niet aan pinpassen, daar krijg je automatisch een cc. Dan deelt hij nog een rekening met familie waarvan iedereen een eigen pas heeft. Hierdoor hebben we ook van elke creditcard "soort" er 1, dus we staan nooit met lege handen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Jul 2019 22:14

Toen ik trouwens 17/18 was en in Amerika woonde had ik een credit card, op naam van mezelf maar betaald door m'n vader, voor m'n leven in Amerika. Was prima en mocht ik gewoon gebruiken. Behalve dat ik dus niet wist dat elke keer dat je geld uit de pinautomaat haalt met een CC je iets van 5 euro toeslag betaald. Dat was dus wel echt enorm zonde. Daar kwamen we pas na maanden achter. Misschien dus nog een tip voor mensen als je geld opneemt in het buitenland met je CC. Doe dat dus liever met je pinpas.
Maar verder betaal ik in Amerika (en in Engeland toen ik daar woonde in zekere mate ook wel) vrijwel alles met m'n CC, als soort pinpas. Van boodschappen tot kopjes koffie.
Ik heb idd sindsdien eigenlijk altijd een CC gehad. Als student wist ik het nummer zelfs uit m'n hoofd (dat was dan iets minder verstandig haha).

En wij hebben er idd allebei eentje (of m'n man twee eigenlijk), via Mees Pierson. Dat is m'n enige ergernis tegenwoordig. Laatst wilde ik het rekeningnummer wijzigen waar het geld van afgeschreven wordt (van de gedeelde rekening ipv m'n eigen, omdat daar eigenlijk geen geld meer op binnenkomt) en dat was zo'n kastje naar de muur verhaal tussen Mees Pierson en ICS. Echt slecht was dat, je zou zeggen dat het met een private banker makkelijker zou zijn maar 't werd er alleen maar omslachtiger van. Daar ben ik voor mijn doen toen vrij geïrriteerd over geworden.
Laatst gewijzigd door Marin op 03 Jul 2019 22:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 22:15

Ja ik heb een credit card. Heb heb aangeschaft voor een vakantie naar Amerika en sindsdien neem ik hem mee op vakantie voor het geval dat. Ik gebruik hem ook alleen daarvoor. Verder ligt hij in de kluis.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem269

Bericht 03 Jul 2019 22:18

Ik weet mijn nummer ook uit m'n hoofd Marin incl verval datum en CVC code. Maar goed ik ken ook al mijn paspoort details uit m'n hoofd (paspoort nummer, ingangsdatum, vervaldatum etc).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Jul 2019 22:19

Ja als je veel reist gaat dat vrij snel ja! Die wist ik ook ooit.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jul 2019 22:27

Oh ja Uber betaal ik er idd ook mee (al gebruik ik dat niet veel) en Spotify en Netflix ook, en iTunes.
Volgende

Terug naar Algemeen