Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 05:53

'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Ik las dit onderzoek in Nederland: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -zich-meer
Oftewel: steeds minder ouders stellen zich beschikbaar voor uitjes en/of activiteiten op school. Las in ander artikel dat schoolreisjes nog wel populair zijn maar dat er voor de andere uitjes of klusjes steeds minder aanbod is. Maar ook dat er reisjes geschrapt worden hierdoor.

Hoe ervaren jullie dit? En spelen jullie zelf een rol op de school van je kinderen? En omdat het bij algemeen staat: hielpen jouw ouders vroeger mee?

Zoon gaat natuurlijk niet naar school maar ik ben wel van mening dat school en ouders samen de kinderen opvoeden. Ik zou me dan ook beschikbaar stellen en daar ook tijd vrij voor maken. Hier is sowieso elke 10 weken een 'assembly' waar de hele school aan mee doet. Kinderen die iets bijzonders hebben (mee) gemaakt presenteren dan voor de school, er wordt een liedje gezongen etc. Daar ga ik sowieso heen (is 2 uurtjes op een ochtend).

Iemand zei: 'school is geen kinderopvang en ouders geen personeel. Het maakt geen zier uit waarom ouders wel of niet helpen, hulp kun je niet zomaar verwachten. Evenmin als je aan de school vraagt of kind 2 uur langer op school kan blijven'.
En een ander: 'gek genoeg zijn de mensen die WEL helpen vaak de ouders die het het drukst hebben'.
En nog iemand: 'wat doe ik met mijn andere kind dan als ik moet helpen op school?'

Allemaal faire reacties natuurlijk. Ik wil graag helpen omdat ik het belangrijk vind betrokken te zijn bij mijn kind en school. Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk. Of het kan gewoon niet vanwege fulltime werk. Zouden werkgevers hier misschien iets schappelijker in moeten zijn?

Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 06:51

Re: 'Luizenouders': help jij mee op de school van je kind?

Hier is het nog niet aan de orde, maar ik heb hier al wel eens over na zitten denken en bij vriendinnen dingen over gehoord. Een vriendin kan haar eigen uren indelen en helpt heel veel op de school van haar oudste. De jongste twee kids neemt ze dan gewoon mee. Ik vind het erg nobel, kan me voorstellen dat twee jonge kinderen meenemen niet altijd wenselijk is (zowel van school uit als vanuit jezelf). Een andere vriendin heeft elke week een ochtend voor zichzelf, oudste naar school, jongste naar opvang en dan doet ze ook veel voor school. Volgens mij organiseert ze veel activiteiten samen met de docent en andere ouders.

Ik ga het tegen die tijd wel ervaren. Ik heb geen vakantie-uren die ik zelf kan indelen (docent vo) dus ik vraag mij af of ik er tijd voor heb. Ik vind overigens niet dat school en ouders een kind samen opvoeden, dat stukje ligt echt bij de ouders. School zorgt voor onderwijs en de docenten daar moeten al zoveel. Ik las laatst een stuk dat steeds meer docenten het moederdag/vaderdag knutselen schrappen, geen tijd voor. Veel ouders vielen hier behoorlijk over, maar ik snap het best. Minder hulp, meer bemoeienis, steeds grotere klassen, steeds meer moeten rapporteren enzo. Ik zoek niet naar de discussie dat docenten onderbetaald worden enzo, maar ik snap wel dat zij keuzes maken in wat ze wel en niet een niet-onderwijs-gerelateerde dingen doen als ze maar beperkte hulp hebben van ouders. Eigenlijk is het zonde dat ze daar afhankelijk van zijn, want ik snap dus ook heel goed dat ouders er geen zin of tijd voor hebben. Betrokken bij de opleiding van je kinderen, daar ben ik zeker voor, maar dat betekent voor mij dat je naar de ouderavonden en 10 minuten gesprekken gaat enzo. Helpen vind ik iets anders.

Mijn moeder was thuisblijfmoeder maar heeft ook nooit geholpen. Ik heb een jonger zusje en broertje, dus dat was de voornaamste reden. Ze had het druk genoeg en toen we alledrie op school zaten, wilde ze niet meer helpen omdat ze het gevoel had bij ons alledrie iets te moeten gaan doen en dat het dan veel te veel zou worden.
december 2016
juli 2019
<<

Pollepel

Kwebbel

Bericht 22 Jun 2019 07:04

Onze dochter zit op de vrije school, daar is ouder participatie zeer belangrijk omdat het onderwijs ook veel extra vraagt en biedt.
Ik help dus wanneer ik kan. Ik help nu 3 ochtenden achterelkaar met borduren. Maar heb afgelopen jaar, cakejes gebakke en meegeholpen met de tuinonderhoud. En natuurlijk zijn we bij alle jaarfeesten.

Ik vind het leuk om te doen, het geeft een gevoel van saamhorigheid en je kan meekijken hoe de klas met elkaar werkt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 07:15

Ik doe veel minder dan ik zou willen, maar het meeste wordt ook gewoon geregeld door de klassenmoeders.

Zo mogen alleen de klassenmoeders mee op schoolreisje, helpen bij de schoolfotos en de musicals.
Wanneer er wel hulp nodig is van andere ouders, wordt er 9 van de 10 keer expliciet bij gezegd dat jongere broertjes en zusjes niet mee mogen/kunnen.

Ik heb dit al eens met de juffen besproken en die zeiden; maak je niet druk. Als je jongste op school zit kun je altijd nog helpen. Je loopt nog lang genoeg op school rond.

De mensen die bij ons op school helpen zijn óf moeders die niet hoeven te werken of moeder waarvan de jongste in de klas zit.

Wanneer er iets thuis gedaan kan worden, zoals speelgoed schoonmaken of hapjes maken voor een feestje, dan help ik uiteraard met alle liefde.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jun 2019 07:25

Als het qua agenda uitkomt ben ik zeker bereid te helpen, leuk ook op zijn tijd. Maar met allebei een onregelmatige baan en nog een dreumes thuis is het in de praktijk vaak lastig. Ik gooi mijn agenda er in ieder geval niet voor om.
Laatst gewijzigd door Lady op 22 Jun 2019 09:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 07:38

Ik ga volgend school jaar in de ouderraad, help bij de eindejaarsschoonmaak. Als dingen op mijn vrije dag vallen, help ik vaak wel mee. Maar er zijn ook activiteiten die op mijn werkdagen gepland worden. Dan kan het niet.
Bij ons mogen kleine broertjes/zusjes gewoon mee.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 07:44

Haha nu al bij voorbaat dat zo zeggen vind ik knap, eerst maar zien in welke situatie je dan zit.
Denk sowieso dat iedereen betrokken is/wil zijn bij eigen kind hoor :)

Hier is dochter net begonnen op school, dus ik hoor denk ik na de zomer wel hoe en wat. We hebben nu wat speelgoed meegenomen voor de schoonmaak en verder hoeft er niets meer geloof ik. Als m’n (baby)zoontje mee kan dan kan ik evt op woensdagen helpen, m’n man op maandagen. Andere dagen kunnen we wellicht schuiven met werk, maar kan me voorstellen dat niet elke werkgever zo flexibel is / niet iedereen daar z’n (schaarse) vakantiedagen voor in gaat zetten. Bij ons zijn de kleuters sowieso al x dagen per jaar extra vrij en heb je studiedagen, daar moet je ook al iets mee qua zelf vrij nemen. Dan heb je nog allerlei voorstellingen en events onder schooltijd waar ouders voor uitgenodigd zijn. Komende week gaat school elke dag eerder dicht vanwege de hitte. Etc. Allemaal begrijpelijk en leuk, maar kost wel werktijd.

Ik vind ouderparticipatie prima, maar dus wel tot in beperkte mate, je kan niet zo maar van alles van ouders verwachten, hoe betrokken iedereen ook is. Persoonlijk zou ik dan voor sommige dingen liever wat extra betalen dat school hier iemand voor in kan huren, maar dat is ook niet voor iedereen fijn, dus blijft een lastige afweging voor scholen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 07:49

Ik vind dat er veel van de ouders gevraagd wordt, het is voor ons bijna allemaal niet rond te krijgen.

Vorige week vrijdag schoolreisje, ouders die veel participeren mochten mee, er is geen intekenlijst komen te hangen. Maar er werd wel van de ouders verwacht wat we de kinderen om 08:45uur uitzwaaide terwijl de school om 08:30ur begint, ze kwamen om 15:30uur terug terwijl de school normaal om 15:00uur uit is, diverse bso’s gaven aan op dat tijdstip geen busjes beschikbaar te hebben dus ouders moesten de kinderen zelf ophalen.
Woensdag, afsluiting van het thema, ouders werden in de klas verwacht tot 09:15uur. Donderdag picknick op het plein van 17:00uur tot 19:00uur waarbij ouders eten moesten verzorgen en de school het drinken. Ik ben normaal pas om 18:30uur thuis met de kinderen en mijn man was aan het werk de hele avond dus ik heb een paar uur vrij moeten nemen om poffertjes en aardbeien op spiesjes te prikken, de jongens 2 uur eerder bij de opvang op te halen en om 17:00uur op het schoolplein te staan. En dan is er op vrijdag middag normaal gewoon school maar hadden ze nu studiemiddag.
Dit zijn natuurlijk de laatste weken voor de vakantie en anders dan anders maar dit is maar 1 week!

Mijn zoon is pas in november gestart, toen waren dingen zoals luizenpluizen en klassenmoeder al lang vergeven maar dat betekend dus ook automatisch dat ik niet mee mag met schoolreisje en niet bij het kerstdiner aanwezig kan zijn.
Ze vragen twee klassenouders, ouders voor het luizenpluizen, de or ( maar dan moet je wel de juiste papieren hebben) na elke vakantie ouders om de klas uit te soppen, ouders die rijden met uitjes naar het tuincentrum, de bibliotheek, de kinderboerderij ed, ouders die kussens maken voor de poppenhoek, helpen met kerststukjes, Koningsdag, ieder moet hapjes aanleveren voor kerst, helpen bij knutselochtenden, helpen bij de sportdag op dinsdag ochtend ( en ja er kwam een dreigmail dat bij te weinig ouders de sportdag niet door kon gaan) en ik kan nog wel een door gaan. En dan heb ik het nog niet over speciale knutselspullen die we moesten aanleveren voor het kerstdiner, een doos ter grote van een televisie om Eem raket te maken, speelgoed wat verkocht moest worden op de koningsmarkt en ga zo maar door wat ik elke keer in mijn lunchpauze bij elkaar aan het zoeken/ regelen ben.

Ik heb ook al wel eens aangeboden te helpen maar dat ik dan wel de jongste mee moest nemen want ik heb geen oppas in de buurt voor een uurtje maar dat was niet gewenst. Ook heb ik geen auto tot mijn beschikking door de week, mijn man heeft wel weleens vrij willen nemen maar voordat hij precies wist hoe lang het uitje ging duren was er al voldoende hulp. Alleen bij het uitsoppen van het lokaal mag de jongste mee dus dat heb ik nu al een paar keer mogen doen.

Er was hier laatst in de andere pijler ook een topic over waarbij de eerste reacties voornamelijk waren dat het altijd dezelfde waren die hielpen. In mijn geval lijkt het misschien wel zo, maar ik kan simpelweg niet anders.

Mijn ouders werkte beide toen ik klein was en mijn moeder zat ook in de OR van de school maar als ik haar moet geloven werd er toen wel minder ondernomen en dus veel minder ouderparticipatie gevraagd. Een klassenmoeder en luizenpluizen deden ze niet aan, 1 keer sportdag en 1 keer schoolreis en voor de vakantie wat speelgoed of een plant mee om te verzorgen en dat was het wel.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 22 Jun 2019 07:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jun 2019 07:54

Als er iets op mijn vrije dag valt ben ik er bij. Ik kan geen vrij nemen (docent VO).
Ik kom iedere vrijdag lezen in de klas van m’n oudste (gelukkig vindt de juf het geen probleem dat ik m’n jongste dan meebreng, die zet ik met sultana’s en een iPad in een hoekje en dat gaat goed) en ik help mee met luizenpluizen.

Nu komt het zomerfeest eraan. Er is een lijst gemaakt met klussen. Er zijn, verdeeld over 15 klussen, zo’n 60 mensen nodig. De mail is al drie keer verstuurd: of er alsjeblieft meer inschrijvingen kunnen komen. Ik kan niet, m’n man werkt die dag en ik kan dus alleen met m’n zoons langskomen op het feest maar niet twee uur bij een kraam of spelletje staan. En ik denk dat dit voor veel mensen geldt. Lastig hoor.
#teammaple🍁
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 07:55

Mijn moeder zat vroeger in de ouderraad en deed heeeel veel. Volgens mij was ze bijna elke dag wel op school te vinden voor t een of ander. Thuis ook heel veel gedaan aan verkleedkostuums maken/naaien voor hele klassen bijvoorbeeld. Leesmoeder zijn vond ze een van de leukste dingen.

Zij was toen thuisblijfmoeder, maar wel met 6 kids, dus hoe ze t allemaal regelde geen idee. Gevoelsmatig werd ze ook wel beetje overal voor ingezet ihkv “x doet het toch wel” en mn moeder durfde dan geen nee te zeggen.

Voor mij als kind was het leuk dat ze er als leesmoeder was, al die andere dingen zijn voor kinderen niet zo zichtbaar. Betrokkenheid zat m voor mij als kind meer in oefenen mrt de tafels bijvoorbeeld en weten wanneer er belangrijke dingen zijn of gericht vragen naar hoe je dag was etc.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 07:57

Ik zit in de Ouderraad, vanuit de Ouderraad zit ik in twee commissies, samen met nog een ouder en een leerkracht organiseer ik dan iets wat er op school te doen is (o.a. de Koningsspelen).
Ook help ik vaak als er extra hulp nodig is.

Ik vind het, voor mezelf, erg belangrijk om veel aanwezig te zijn op school en te helpen waar ik kan. Nou heb ik wel het geluk dat broertjes of zusjes mee mogen als dat kan en anders kostenloos (kosteloos?) gratis naar de opvang mogen die in school zit.

Mijn ouders hielpen vroeger ook vaak mee, mijn vader heeft pannenkoeken staan bakken op de kleuterschool, mijn moeder hielp ieder jaar met de kerstviering.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 07:57

Hier een beetje hetzelfde als bij ohlala.
Alleen in t begin van t jaar zijn er 2 activiteiten (kabouterpad en sportdag) waar er hulp nodig is, en die zitten zo vol! Ik ben vorig jaar klassenoider ge eerst, vind dat juist leuk om zo mn kind te zien. Hoop dat bij de andere 2 kinderen ook te kunnen (voordeel van onregelmatig werken).
Soms zoeken ze ouders voor activiteiten, maar dat is dan meer achter de schermen, terwijl ik dan liever t zelf meemaak met mn kind (bijv lentefeest).
Hier hebben ze op t einde van t jaar bedankochtend, dan mogen alle ouders die iets hebben meegeholpen kijken en hebben alle klassen om en om iets ingestudeerd. Vorig jaar daar geweest maar vond datf er weinig ouders waren, dat is wel jammer
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 08:01

SophieZMY schreef:Haha nu al bij voorbaat dat zo zeggen vind ik knap, eerst maar zien in welke situatie je dan zit.

Ik probeer deze zin te begrijpen, kom ik veroordelend over in mijn post? Hoezo moet ik ‘dat eerst maar zien’? Ik weet nu toch al wel of ik daar tijd voor wil opgeven?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 08:03

Hier is ook een bedankochtend vlak voor de vakantie. Heel leuk maar op een dag dat ik écht moet werken. Hoewel ik dus veel help op school ben ik er dan dus niet bij. Soms is het gewoon niet anders.

Wat betreft de "dreigmails", zoals Minoessepoes het noemt: Die gaan hier ook weleens rond, laatst was er een handbal toernooi een paar dorpen verderop, heel veel kinderen hadden zich opgegeven, maar er waren 2 ouders die konden rijden. Dus óf er moesten ouders bij, óf er moest een bus gehuurd worden, maar daar was geen budget voor, dus dan blijft er voor school weinig anders over dan de boel te annuleren. Uiteindelijk zijn er, na zo'n mail, toch voldoende ouders gevonden om te helpen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 08:23

Ik werk fulltime en heb vaak geen tijd om te helpen. Toen ik parttime werkte had ik de jongste altijd, waardoor ik niet altijd kon helpen.

Waar ik kan, help ik. Ik heb meegeholpen luizen kammen, en as dinsdag loop ik mee naar de speeltuin. Dit is te combineren en dan ben ik echt niet te beroerd om te helpen, maar bij veel dingen is het gewoon niet handig als ik 2 peuters en een baby mee moet slepen :-)
<<

Anoniem326

Bericht 22 Jun 2019 08:30

Ik had graag ja willen zeggen, maar helaas is het tot op heden nog niet gelukt. Ik werk als de kinderen op school zitten. Ik zou af en toe een dagdeel vrij kunnen nemen, maar ik moet al 1x per maand vrij nemen voor studiedagen. En ik wil natuurlijk ook vrij nemen in de schoolvakanties. Dus nee het is voor mij niet haalbaar. Mijn ouders rijden wel af en toe bij een uitstapje.

Je kan je kind ook samen met school opvoeden door goed contact te hebben met de leerkracht en samen te kijken wat het beste is voor je kind. Ik ben elke ochtend 10 minuten in de klas tijdens de inloopochtend. Ik lees de nieuwsbrief en gebruik de app, dus ik ben ook goed op de hoogte van de activiteiten van de school.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jun 2019 09:26

Marsy31 schreef:
SophieZMY schreef:Haha nu al bij voorbaat dat zo zeggen vind ik knap, eerst maar zien in welke situatie je dan zit.

Ik probeer deze zin te begrijpen, kom ik veroordelend over in mijn post? Hoezo moet ik ‘dat eerst maar zien’? Ik weet nu toch al wel of ik daar tijd voor wil opgeven?

Omdat je nu misschien nog niet weet wat je precies kunt verwachten van school, hoeveel er beroep op je gedaan wordt en dat je ook nog niet weet in welke situatie je zelf zit zodat je misschien niet kunt inschatten of je straks ect zoveel kan en wil helpen als je je nu voorneemt.

Ik ben het grotendeels met je eens Sophie, met je hele post! T zit nu een paar weken op school en zonder te overdrijven is er in elke wk 1 of 2x irts geweest waarvoor we konden meehelpen: schooltuintjes, speurtocht, uitje Scheepvaartmuseum, schoolreisje, schoonmaken in de klas. Ik vind het heel moeilijk. Dat T naar school gaat trekt sowieos al een zware wissel op de thuissituatie én werk (en mijn uren). Dus daarbovenop nog hele dagen vrij nemen, kan gewoon niet altijd. Plus idd ook nog op sommige dagen logistiek onmogelijk vanwege baby.

We willen wel graag helpen en vinden het ook goed dat te doen. Het ligt vast aan de laatste wk voor vakantie maar vooralsnog is het echt buitenproportioneel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 09:45

Oh snap ik Zora, maar 1) ben zelf leerkracht, 2) heb vriendinnen met kinderen op school en 3) bijna alle scholen hebben zelfde curriculum dus weet wel wat ik kan verwachten. En met mijn toekomstige werk gaat dat goedkomen. Wil niet zeggen dat ik ook vind dat het wel véél is!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem294

Bericht 22 Jun 2019 10:38

Ik help vrijwel bij alles, alleen het schoolreisje heb ik afgeslagen. Ik zou eigenlijk met de klas van de oudste twee naar Burgers Zoo maar de jongste ging op dezelfde dag voor het eerst op schoolreisje en die wilde echt niet dat ik met de oudste twee mee ging.

Ik vind het altijd wel leuk om te doen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 10:50

Bij de peuterspeelzaal zit ik in de oudercommissie. Daarvoor hebben we 5 vergaderingen per jaar en 3 activiteiten die we regelen en waar we bij aanwezig zijn.

Op de basisschool zit ik ook in de oudercommissie. Ik help waar kan met o.a. versieren met Sint en kerst, paasactiviteit en sportdag. Dit jaar ook mee schoonmaken maar enkel om niet weer een tas vol klei rotzooi thuis schoon te mogen maken.

Daarnaast rijd ik ook met vrijwel alle uitstapjes van de groepen waar mijn oudste 2 kinderen in zitten (vooral omdat veel ouders werken en uitstapjes daardoor soms niet door zouden gaan, dit doe ik dus meer omdat ik het jammer vind als dingen niet door kunnen gaan dan dat ik perse overal bij wil zijn).

Verder doe ik na iedere vakantie luizencontrole in alle klassen en beheer ik die app groep. Tussendoor moeten we ook een enkele keer komen als er luizen zijn geconstateerd.

Veel uitjes worden gedaan op woensdagochtend dan zit mijn jongste op de psz dus kan ik mee, maar als ze een keer mee moet naar iets mag dat altijd. School is allang blij dat ouders bereid zijn zoveel te helpen.

Mijn moeder deed overigens vroeger hetzelfde als ik nu.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 10:54

Ik vind luizencontrole zo goed hè, kunnen ze nog wat van leren hier.
Ik lees trouwens nu jullie inzet, maar doen de papa’s ook iets?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 10:58

Mijn man helpt een enkele keer. Dan gaat hij mee naar een uitje of afgelopen kerst was hij met een aantal andere vaders ober bij het kerstdiner.

Er helpen hier op school best veel vaders. Met verschillende dingen zoals de uitstapjes, maar ook versieren of laatst wat verven in school of dus met kerst of sportdagen en ik geloof dat er 1 overblijfvader is. Altijd wel leuk als er niet alleen maar moeders zijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2019 11:41

Marsy31 schreef:Ik vind luizencontrole zo goed hè, kunnen ze nog wat van leren hier.

Als ik me niet aangemeld had voor de Ouderraad dan had mijn man dat gedaan. Hij helpt wel een stuk minder op school, hij werkt ook meer dan ik.

Op school helpen er veel meer moeders dan vaders en er zit maar één man in de Ouderraad.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jun 2019 11:48

Marsy31 schreef:Ik vind luizencontrole zo goed hè, kunnen ze nog wat van leren hier.

Mijn man heeft tot nu toe meer gedaan dan ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Jun 2019 12:20

Ik zit in de ouderraad en probeer te helpen waar ik kan. Dat wil zeggen, als ik niet hoef te werken en oppas heb voor de jongste of hij mee kan/mag.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
Volgende

Terug naar Algemeen