Achterhaald liedje dansles dochter
Bo zit op dansles, en ik hoorde haar thuis een liedje zingen `alle Chinezen, hoe, ha!’ dus ik werd daardoor getriggerd en ging eens opletten. Ik hoorde haar ook zingen ‘die gekke Chinezen’ en dat had ze op dansles geleerd zei ze. Dus ik afgelopen zaterdag bij dansles goed opgelet, er hangen tv-schermen en dan kun je je kind zien dansen (je zit niet in de zaal) en toen zag ik ze zo buigen tijdens een liedje maar de muziek hoorde ik niet. Dus na afloop vroeg ik aan de dansjuffen wat voor liedje dat was, en het is dus Alle Chinezen van K3. Een heel oud liedje van K3 zei ze er ook bij. (ja lijkt me nogal achterhaald inderdaad dat zulke liedjes gemaakt worden).
Dit is de tekst:
Alle Chinezen
Ja alle Chinezen
Ze mogen er wezen
Die gekke Chinezen
We horen bij elkaar
de wereld is van iedereen
samen sta je sterk
samen ben je niet alleen
weet je wat we doen
we maken er een feestje van
een leuk en gekke boel
voor Jan en alleman
en alle Chinezen
Ja alle Chinezen
Ze mogen er wezen
Die gekke Chinezen
We horen bij elkaar
de wereld is van iedereen
kijk eens even naar
die mooie mensen om je heen
een Schot een Braziliaan
een Eskimo een Indiaan
een Belg een Gambajaan
en een Amerikaan
Nou en zo verder. Ik vind het belachelijk echt, hoezo gekke Chinezen. Ik wil hier wat over zeggen, hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Misschien een mail sturen naar de dansschool? Het liefste heb ik dat ze die hele lied uit hun repertoire schrappen. Ik had het erover met een andere moeder en zij vond het ook hoogst bijzonder. Een andere moeder zei het is toch juist leuk dat ze over andere culturen leren hihi! Dus zo'n reactie kan ik ook krijgen.