Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mei 2019 21:42

Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Hoe zou je je eigen rijgedrag omschrijven en welk soort rijgedrag kun je niet uitstaan?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 25 Mei 2019 22:14

Re: Vraag van vandaag! #3 rijgedrag

Ik ben een vlotte rijder. met wat (te) weinig geduld. Heb alleen mijzelf er mee want schiet niets op met in mezelf mompelen.

Ik kan niet tegen geen richting aangeven en langzamer rijden dan de max snelheid terwijl dat prima kan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mei 2019 22:16

Ik rij, volgens mij, vrij netjes. Rij meestal wel iets te hard, verder hou ik me aan de regels.

Ik heb een hekel aan 'onbeleefd' gedrag. Niet even je hand opsteken als iemand je voorlaat, je knipperlicht niet aan doen. Inderdaad ook aan te langzaam rijden (en dan op de middelste baan ofzo)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Mei 2019 22:23

Ik rij best netjes. Ben er wel echt een stuk beter in geworden sinds ik dagelijks in de stad rij. Ik heb een hekel aan mensen die zo snel voorrang nemen dat ik het niet meer kan geven. Er zijn een paar loeidrukke rotondes vlakbij m’n huis, daar staat alles vast, en wanneer ik stilsta op de rotonde en iemand anders gewoon voor m’n neus probeert in te voegen op die rotonde.. dat maakt me boos en dan geef ik ook geen millimeter ruimte.
Ik geef heel vaak voorrang maar zeker niet aan mensen die er op anticiperen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 25 Mei 2019 22:27

Ik ben snel en irriteer me gauw aan anderen. Vooral aan mensen die geen snelheid hebben en al helemaal aan mensen die fluctueren in snelheid, waardoor ik constant aan het klooien ben met de cruise control. Bumperklevers haat ik ook.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2019 22:46

Ik rij wel netjes. Ik rij wel door, maar ik rij vooral met het verkeer mee.
Waar ik me aan erger is auto's die voorrang geven aan fietsers waar auto's voorrang hebben en ik plat op de rem moet omdat ik anticipeer op voorrang hebben. En het niet aangeven van richting m
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2019 23:14

Op stukken waar ik bekend ben kan ik goed doorrijden. Op onbekendere stukken, vooral binnenwegen rij ik juist voorzichtig.

Ik heb een hekel aan mensen die bij invoegen/ritsen zo lang mogelijk op hun baan blijven en dan op t einde nog snel invoegen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2019 23:18

Ik heb juist een hekel aan mensen die te vroeg ritsen of invoegen en het ritsen dus niet snappen en daardoor een onnodig langere file creëren :P. Het is de bedoeling dat je tot het einde door rijdt!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Mei 2019 08:22

Joey schreef:Ik heb juist een hekel aan mensen die te vroeg ritsen of invoegen en het ritsen dus niet snappen en daardoor een onnodig langere file creëren :P. Het is de bedoeling dat je tot het einde door rijdt!

Het ligt eraan in welke situatie er geritst moet worden. Als het een gewone invoegstrook is bij de snelweg rij ik ook langer door (al ga ik er ook gewoon tussen als ik eerder ruimte zie). Maar als er onverwacht een baan wordt afgesloten en je ziet al van kilometers afstand een pijl en een rood kruis verschijnen, dan vind ik het echt aso om de hele file voorbij te knallen en op het allerlaatst je auto ertussen te persen.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Mei 2019 08:26

Toen ik net mijn rijbewijs had reed ik continu te hard en zat ik vrijwel steeds opgefokt in de auto omdat iedereen me in de weg reed voor m’n gevoel. Na vier jaar 50 km enkele reis te hebben met de auto ben ik een stuk rustiger geworden. Bij files is het helemaal niet zinvol om van baan te wisselen continu. Uiteindelijk kom je toch echt steeds dezelfde auto’s tegen. Ik blijf nu vaak rechts (tenzij de file wordt veroorzaakt door invoegend verkeer van rechts), omdat daar de meeste vrachtwagens rijden en die houden de rijstrook vaak een beetje rollend.

Ik erger me nog steeds wel snel aan andere weggebruikers, vooral mensen die me op een 50 km weg met doorgetrokken streep inhalen terwijl ik al 55 rijd. Levensgevaarlijk. Oh en mensen die onnodig links hangen vind ik echt de ultieme ergernis.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 26 Mei 2019 08:38

Ik ben best rustig en beheerst in het verkeer. Maar waar ik echt niet goed van word zijn twijfelchauffeurs. Wil je voor gaan, doé dat dan ook. Ga niet gas geven, toch remmen en dan toch voor me schieten op de rotonde. Of van die mensen die echt links blijven rijden dromerig, ga alsjeblieft aan de kant joh! En dan heb je ook nog mensen die standaard langzamer rijden dan toegestaan. :12: en je hebt ook wel eens van die mensen die nooit snelweg rijden ‘want dat vinden ze eng’ en ‘t dan toch een x doen. Dat sukkelt echt op de weg. Terwijl, als je snelwegrijden eng vindt heb je t toch niet begrepen haha, daar gebeurd juist minder dan binnen de bebouwde kom waar vanalles en nog wat de weg gebruikt, en overal wat vandaan kan komen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Mei 2019 08:40

Ik rij altijd lekker door, maar niet té hard. Vooral optrekken doe ik het liefst lekker snel. Als er iemand bij me in de auto zit rij ik altijd rustiger, omdat ik het zelf altijd vervelend vind als iemand er geen rekening mee houdt dat ik geen stuur in handen heb en dus veel 'losser' zit.
Waar ik echt een hekel aan heb zijn Duitse bestuurders, wij wonen dichtbij de grens en het is echt een drama. Ze stoppen voor iedere fietser en voetganger, terwijl ze geen voorrang hebben. Ze rijden standaard veel te langzaam. En kennen vaak de weg niet, waardoor ze iedere keer afremmen om te kijken of ze ergens al af moeten. Ze zorgen hier in de buurt vaak voor gevaarlijke situaties.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2019 10:44

Oef, ik vind mijzelf een sportieve rijder.
Ik rij graag vlot door. Zeker op de wegen die ik goed ken. Dan rijd ik vaak wel te hard. En bij mensen die langzamer rijden dan de max. en vervolgens ook nog onnodig links hangen, kan ik dan ook flink aan de bumper hangen.
Ik heb een hekel aan mensen die te vroeg ritsen, die geen richting aangeven, die niet constant rijden etc. Daarmee kan ik wel flinke blikken uitwisselen of behoorlijk zitten te mopperen in de auto.

Maar...
Het is een tikkeltje hypocriet. Want als ik ergens onbekend ben, rijd ik een stuk voorzichtiger. Zal ik vast ook eerder op de linkerbaan gaan rijden dan nodig is. Kan ik ook vergeten tijdig mijn knipperlicht aan te zetten etc.

Dus ja.

Mijn man heeft altijd behoorlijk wat commentaar als ik rijd. Terwijl ik datzelfde commentaar heb op zijn rijstijl.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Mei 2019 11:05

Ik rijd wel netjes en door. Als ik ergens de weg niet kan, het druk is of als het donker is, rijd ik wel wat voorzichtiger.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2019 11:28

Ik rij vrij netjes, maar ik rij wel door. Ik heb een gruwelijke hekel aan alle vormen van asociaal rijgedrag, geen richting aangeven, bumperkleven, rechts inhalen, onnodig links rijden. De snelweg naar mijn werk is 3-baans en het grootste deel van het 'normale' verkeer denkt dan dan de rechterbaan voor vrachtwagens is en blijft op de middelste baan hangen, terwijl ze niet de maximale snelheid rijden. Vreselijk irritant. Inhalende vrachtwagens vind ik ook vreselijk, maar dat is niet echt asociaal rijgedrag te noemen.. maar als ik gewoon lekker aan het rijden ben, vind ik het irritant als ik daar weer op moet anticiperen :P
december 2016
juli 2019
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Mei 2019 13:34

Elisabeth schreef:Ik ben een vlotte rijder. met wat (te) weinig geduld. Heb alleen mijzelf er mee want schiet niets op met in mezelf mompelen.

Ik kan niet tegen geen richting aangeven en langzamer rijden dan de max snelheid terwijl dat prima kan.

Idem!! :good:
<<

Geel

Bericht 26 Mei 2019 13:41

Ik ben een keurige, sociale rijder. Houd me vrij sterk aan regels en snelheden, geef mensen ruimte en voorrang waar ze dat nodig hebben en probeer zo te rijden dat niemand 'last' van mij heeft (lang links hangen, te langzaam of te snel rijden, te vroeg invoegen etc). Wat ik stom vind aan mijn eigen gedrag is dat ik bepaalde dingen persoonlijk opvat. Als iemand bijvoorbeeld zit te douwen, terwijl ik prima net iets boven de toegestane snelheid rijd en mensen voor mij ruimte geef, en mij zodra het kan keihard voorbij scheurt, dan word ik daar zo boos over. Ik vind dat zo onsociaal, echt, bah.

Agressief en onsociaal gedrag stoort mij dus heel erg. En links rijden terwijl het niet hoeft. Verder erger ik me niet echt in het verkeer.
<<

Palmyra

Noob

Bericht 26 Mei 2019 14:15

Vroeger was ik minder rustig dan dat ik nu ben in de auto. Kan nog wel mopperen op als de auto voor mij langzamer dan de toegestane snelheid rijdt. Rij meestal iets te hard en kijk goed vooruit waardoor ik meestal goed in kan schatten wat andere bestuurders gaan doen.

Ik erger me aan mensen die geen knipperlichten gebruiken als ze een rotonde verlaten of af willen slaan. Vaak remmen ze al af zonder een knipperlicht aan te doen en dan vraag ik me af waarom ze niet doorrijden. Slaan ze opeens af. Ook erger ik me aan mensen in 45 km autootjes die de verkeersborden niet goed kennen waardoor ze op een weg rijden waar ze niet mogen rijden. Heb in de buurt een aantal 80 km wegen waar geen tractor, fietser en brommer, en dus ook 45km wagens mogen rijden. Op die wegen mag en kun je niet inhalen en ik erger me dan wel als we met een hele rits auto achter zo'n wagen rijden.

Verder vind ik het erg gevaarlijk als auto's voorrang verlenen aan fietsers of voetgangers die geen voorrang hebben. Zo is iemand achter op mij gebotst omdat er 3 auto's voor mij iemand voorrang gaf aan een fietser. Mijn auto in de kreukels en degene die voorrang gaf reed verder zonder iets in de gaten te hebben.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem337

Bericht 26 Mei 2019 15:04

Joey schreef:Ik rij wel netjes. Ik rij wel door, maar ik rij vooral met het verkeer mee.
Waar ik me aan erger is auto's die voorrang geven aan fietsers waar auto's voorrang hebben en ik plat op de rem moet omdat ik anticipeer op voorrang hebben. En het niet aangeven van richting m

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
<<

Anoniem279

Bericht 26 Mei 2019 15:39

Ik moet het nog gaan ervaren, maar ik merk nu tijdens m’n lessen al dat ik geregeld te hard rij dus dat belooft nog wat. Bij onbekende straten en onbekende woonwijken rij ik trouwens weer eerder te langzaam omdat ik dat allemaal nog wat spannend vind, alle kruisingen en kinderen die overal vandaan kunnen komen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Mei 2019 17:01

Ik ben een nette rijden. Hou wel van doorrijden rij vaak wel wat te hard. Rij soms op de snelweg en dan moet ik wel wennen dat je dan 130 mag. Vind mensen die links rijden vervelend of die te langzaam rijden ook
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2019 17:38

Volgens mij rij in netjes en sociaal. Vervelend vind ik bumperklevers en andere asociale rijders (geen voorrang geven etc)
<<

Anoniem316

Bericht 26 Mei 2019 22:48

Ik rijd sportief en rij lekker door. Ik erger me heel vaak aan vrouwen in het verkeer:P
Het vervelendste vind ik mensen die stijf 80 op de teller rijden of nog minder dan dat, bumperkleven en het gebruik van de smartphone in het verkeer.
<<

Anoniem294

Bericht 26 Mei 2019 23:58

Ik rij sportief, sociaal en vaak net iets te hard. Ik vind het vooral lastig om 50 te rijden als ik van de snelweg af kom. Na de afrit beland ik van een 130 weg direct op een 50 weg. Voor mijn gevoel sta ik dan bijna stil.

Ik erger mij groen en geel aan pubers in het verkeer, het is bij ons elke dag hetzelfde liedje, ze steken gewoon over als er verkeer aan komt met de verwachting dat er voor ze gestopt wordt terwijl het zebrapad of de oversteekplaats een paar stappen verder is. Fietsen met zn drieën naast elkaar op de drukste wegen vd stad en houden gewoon sowieso veel verkeer op bij ons.

Voorrangverleners waar geen voorrang is en de rij voor het verkeerslicht vervolgens zo lang is dat de weg van het vorige verkeerslicht geblokkeerd is en je met groen alsnog niet verder kunt. Gebeurd ook zeker 2 keer per week op weg naar school.

Mensen die de theorie niet beheersen en maar wat aan kloten. Met name wat voorrang betreft.

Bij bumperklevers en iemand die je wil opjagen (terwijl je al meer dan max snelheid rijdt) ben ik altijd geneigd hard op de rem te trappen.

Op het laatste moment pas richting aan geven terwijl ik sta te wachten tot ze voorbij zijn en geen richting aangeven op de rotonde.

60 rijden op een doorgetrokken 80 weg.

En vast nog veel meer :smile:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Mei 2019 08:29

Ik rij stevig en sportief op de motor. Toch kan ik ook dan lekker loom rijden en genieten van de omgeving, maar dat doe ik dan als er geen andere weggebruiker last van hebben.

In de auto ben ik voorzichtiger, maar ik rij bijna geen auto. Dus ik moet dan iedere keer wennen aan andere dode hoeken, andere positie op de weg, minder wendbaar etc.

Terug naar Algemeen