Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang voor beestjes

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jul 2019 11:44

Bang voor beestjes

Ben jij bang voor beestjes? Spinnen? Insecten? Of grotere beesten zoals slangen of iets anders? Hoe uit zich dat?

Ik ben dus bang voor spinnen en sommige insecten, met name als het vliegt. Gisteravond (ik sliep bij m'n moeder) zaten er twee grote (en dan echt grote!) motten op de slaapkamer. Ik ben echt een half uur bezig geweest om ze uit de kamer te bonjouren. Eén vloog er tegen m'n oor aan. Brr. En dood slaan durfde ik niet, dan kom ik te dichtbij voor m'n gevoel. Uiteindelijk heb ik m'n moeder gehaald om me te helpen. :palm:
Ik stond namelijk al op 't punt om op de bank te gaan slapen, ja echt.
Ik vind't wel lastig want ik wil m'n angst niet overdragen op m'n zoontje. Maar misschien verander ik dan wel in een mama bear die de spin heldhaftig van dr zoontje redt. Who knows.

En jullie?
Laatst gewijzigd door Marin op 10 Jul 2019 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2019 11:46

Re: Bang voor beestjes

Ja die gore motvlinders vind ik ook echt heel vies. Mijn vriend slaat die dood. Ik kom er niet bij in de buurt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Jul 2019 11:47

Re: Bang voor beestjes

Spinnen kan ik wel handelen, maar dan wel de Nederlandse. Niet van die grote enge zoals op andere continenten. Als ik dat op tv zie, spring ik al op.

Slangen: hoef ik ook niet in de buurt te hebben eigenlijk. Al vind ik die nog wat onschuldiger dan spinnen (de grote dan).

Een vliegende mot moet ik ook niet :smile: . Alleen al omdat het herrie maakt en als ie tegen mijn oor vliegt gil ik ook. Wespen ben ik ook geen fan van, en van die gekke vliegende hooiwagens mogen ook wegblijven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jul 2019 11:50

Re: Bang voor beestjes

Ik haat sprinkhanen, die vind ik zo goor. Gatver en die krengen gaan bij ons altijd in de badkamer zitten, why! Soms zie ik er ‘s avonds één zitten en dan durf ik hem niet weg te halen. Als ik dan ‘s morgens weer in de badkamer kom ga ik eerst zoeken waar ie gebleven is, brrr als ik hem dan niet vind dikke paniek natuurlijk.

♥♥
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 10 Jul 2019 11:53

Re: Bang voor beestjes

Zwarte motten vind ik echt naar. Ik had er eens eentje op mijn kamer, woonde nog thuis. Elke nacht kwam hij me gezelschap houden. Op een gegeven moment heb ik hem per ongeluk tussen mijn rolgordijn geklemd. Toen ik dat gordijn weer open deed viel hij op de grond. Ben daar zó van geschrokken toen, sindsdien voel ik me een beetje ongemakkelijk bij die beesten.

Nou hebben wij voornamelijk uitgesmeerde varianten in ons huis, de poes is er dol op. Ik ben er nog niet over uit of ik uitgesmeerd of rondfladderend enger vind.

Andere beesten totaal niet bang voor. Spinnen, wormen, torren, maakt allemaal niet uit.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5681

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Jul 2019 11:56

Re: Bang voor beestjes

Ik ben geen fan van wespen en muggen.
Gewone huis,- tuin en keukenspinnen doen me niks, maar F. is er als de dood van.

Maar grotere (exotische) spinnen, en reptielen, brrrr
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2019 11:57

Re: Bang voor beestjes

Elliot schreef:Ik haat sprinkhanen, die vind ik zo goor. Gatver en die krengen gaan bij ons altijd in de badkamer zitten, why! Soms zie ik er ‘s avonds één zitten en dan durf ik hem niet weg te halen. Als ik dan ‘s morgens weer in de badkamer kom ga ik eerst zoeken waar ie gebleven is, brrr als ik hem dan niet vind dikke paniek natuurlijk.

Ik ben een keer enorm in m'n hand gebeten door zo'n ding. Dacht pak m even met beide handen op en zet m buiten. Nou dat heb ik geweten. Nooit weer dat ik aan een sprinkhaan ga zitten.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 10 Jul 2019 12:07

Re: Bang voor beestjes

Ik ben bang voor alles wat vliegt. Ok, behalve een vlieg dan.

Maar gisteren hadden we echt een MEGA libelle in huis. Ik durfde er echt niet bij in de buurt te komen, m'n man heeft hem uiteindelijk kunnen vangen en naar buiten gebracht. Als ik alleen thuis ben gaan de tuindeuren dus niet meer open ;-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Linvi

Bericht 10 Jul 2019 12:12

Re: Bang voor beestjes

Ik ben niet bang voor spinnen oid, eigenlijk alleen echt voor wespen. Ooit mijn vader in shock zien raken na een wespensteek en dat heeft me enorm bang gemaakt.

Ik ben wel echt para voor muizen en ratten!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 10 Jul 2019 12:19

Re: Bang voor beestjes

Ik ben bang voor knaagdieren, katten, slangen, vogels en stekende insecten (muggen niet :p )
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Jul 2019 12:31

Re: Bang voor beestjes

Ik ben op mijn werk altijd degene die de spinnen weg moet halen.
Maar andere kleine beestjes vind ik wel naar. We hadden een keer een padje in huis, toen heb ik de buurman gehaald haha!
Of muizen en dat soort ongedierte ben ik ook bang voor. Oja en een wesp in huis! Brrr die durf ik dan ook niet te vangen ofzo.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Jul 2019 12:41

Re: Bang voor beestjes

Nee, ik ben niet bang.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Jul 2019 13:02

Re: Bang voor beestjes

Ik ben echt bang voor muizen en ratten. Brr
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 10 Jul 2019 13:27

Re: Bang voor beestjes

Ik ben totaal niet bang voor spinnen, vliegjes, motvlinders e.d. Wespen, bijen, geen probleem. Kikkers, padden, muizen..
Op het werk haal ik altijd de spinnen weg.
Ik moet toegeven dat ik niet zo'n fan ben van grotere spinnen (waarvan je de pootjes op je hand voelt trippelen) maar dan durf ik ze alsnog wel vast te pakken.

Daarentegen gruwel ik van wormen. Die durf ik niet vast te pakken en als ik in de tuin per ongeluk een tegenkom, dan slaak ik een gil, haha.

Slangen maak ik nooit mee in het dagelijks leven, maar ik ben er wel als de dood voor. Ik kan er zelfs niet naar kijken als ze op tv komen, zo eng vind ik dat. Als ik per ongeluk kijk, dan droom ik er geheid over. Dan denk ik dat ze in mijn bed zitten en ben ik in 1 sprong hup zo uit bed en aan de andere kant van de slaapkamer. Daarna word ik langzaam wakker en besef ik dat het maar een droom was.

Bijvoorbeeld in een dierentuin achter glas vind ik slangen wel fascinerend en kijk ik met een mengeling van sensatie en huivering.
<<

Anoniem271

Bericht 10 Jul 2019 13:47

Re: Bang voor beestjes

Regenwormen en slakken. Vooral eerstgenoemde heb ik trauma’s aan, met dank aan mijn biologielerares in de eerste van de MAVO. Als ik in de tuin werk en zo’n ding tegen kom laat ik letterlijk alles vallen en zoekt die tuin het maar uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jul 2019 13:56

Re: Bang voor beestjes

Olifant schreef:(waarvan je de pootjes op je hand voelt trippelen)


Nee. Dit wil ik niet eens lezen dus.
Let's discover the world together.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 10 Jul 2019 13:59

Re: Bang voor beestjes

Over angst overbrengen op de kinderen zou ik niet zo bang zijn als ik jou was Marin.

Mijn kinderen willen het liefst een kat of hamster in huis, maar zij rennen weer gillend weg voor een spin.
Totaal tegenovergesteld van mij dus.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jul 2019 14:06

Re: Bang voor beestjes

Ise schreef:Regenwormen en slakken. Vooral eerstgenoemde heb ik trauma’s aan, met dank aan mijn biologielerares in de eerste van de MAVO. Als ik in de tuin werk en zo’n ding tegen kom laat ik letterlijk alles vallen en zoekt die tuin het maar uit.

Maar ben je daar dan echt bang voor, of vind je ze gewoon smerig? Ik kan me niet voorstellen dat je bang kunt zijn voor een slak of regenworm, die beesten kunnen toch helemaal niks doen?

♥♥
<<

Anoniem269

Bericht 10 Jul 2019 19:25

Re: Bang voor beestjes

Kleine beestjes : grote spinnen (van die dikke vette harige), grote sprinkhanen en van die grote muggen (wij noemen ze hooiwagens). Brrr..

Grote beesten : ik heb maar één groot dier waar ik echt een hele grote angst voor heb en dat zijn haaien. Of ik ze nu zie in de dierentuin, als plaatje in een tijdschrift of getekend in een tekenfilm krijg ik de bibbers. Ik begin dan echt te zweten en wiebelige benen te krijgen zó eng vind ik ze. Ik begin nog net niet te huilen.
<<

Anoniem271

Bericht 10 Jul 2019 20:04

Re: Bang voor beestjes

Elliot schreef:
Ise schreef:Regenwormen en slakken. Vooral eerstgenoemde heb ik trauma’s aan, met dank aan mijn biologielerares in de eerste van de MAVO. Als ik in de tuin werk en zo’n ding tegen kom laat ik letterlijk alles vallen en zoekt die tuin het maar uit.

Maar ben je daar dan echt bang voor, of vind je ze gewoon smerig? Ik kan me niet voorstellen dat je bang kunt zijn voor een slak of regenworm, die beesten kunnen toch helemaal niks doen?


Ja oke, slakken misschien meer smerig. Maar regenwormen wel echt bang. Heel stom, maar is echt iets van vroeger. Hij kan misschien niks doen, maar een spinnetje op zich toch ook niet? En daar zijn ook genoeg mensen ook bang voor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jul 2019 20:15

Re: Bang voor beestjes

Ise schreef:
Elliot schreef:
Ise schreef:Regenwormen en slakken. Vooral eerstgenoemde heb ik trauma’s aan, met dank aan mijn biologielerares in de eerste van de MAVO. Als ik in de tuin werk en zo’n ding tegen kom laat ik letterlijk alles vallen en zoekt die tuin het maar uit.

Maar ben je daar dan echt bang voor, of vind je ze gewoon smerig? Ik kan me niet voorstellen dat je bang kunt zijn voor een slak of regenworm, die beesten kunnen toch helemaal niks doen?


Ja oke, slakken misschien meer smerig. Maar regenwormen wel echt bang. Heel stom, maar is echt iets van vroeger. Hij kan misschien niks doen, maar een spinnetje op zich toch ook niet? En daar zijn ook genoeg mensen ook bang voor.

Ja is ook zo, en angsten zijn natuurlijk ook vaak heel irrationeel. Er schijnen ook mensen bang te zijn voor zwaartekracht, dat is ook niet echt iets engs natuurlijk :wink:

♥♥
<<

Anoniem271

Bericht 10 Jul 2019 20:17

Re: Bang voor beestjes

Angsten zijn sowieso iets aparts. Vaak ook heel moeilijk te begrijpen voor buitenstaanders. Heel veel dingen die hier genoemd worden kan ik me niet voorstellen, maar ik heb het dus met deze gekke beestjes. :wink:
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 10 Jul 2019 20:55

Re: Bang voor beestjes

Ja hier hoor je ook standaard een gil als er een insect te dichtbij komt.

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn of je het overbrengt op je zoon. Dochter hier is het als ik ook bang voor insecten. Maar dan komt zoon to the rescue en pakt met gemak ieder insect en beest op om ze buiten te zetten. Voorheen kwam hij dan en stampte het dood. Dat mocht niet van mij. Nu loopt hij altijd te sjouwen met beestjes.
<<

ChiQ

Bericht 10 Jul 2019 21:02

Re: Bang voor beestjes

Ik vind eigenlijk alleen die gore zilvervisjes vreselijk. Spinnen etc handle ik wel. Wormen vind ik mega mega goor, ik moest op school bij biologie een testje doen met een worm (dus de worm ook oppakken). Ik heb dat geweigerd, en dus een onvoldoende gekregen maar ik durfde gewoon echt niet.

Muizen en ratten vind ik ook erg naar maar die zie je gelukkig niet zo vaak.

Waar ik écht echt echt angstig voor ben zijn vissen. Ik heb daar echt oprecht een extreme angst voor. Zo erg dat ik niet eens kan kijken naar vissenfoto’s. Het idee dat een vis in het water veel sneller dan ik is, hoe klein ook, zorgt ervoor dat ik helemaal naar van binnen word.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 10 Jul 2019 21:09

Re: Bang voor beestjes

Ik ben alleen bang voor spinnen en katten. Mijn spinnenangst is wel minder dan vroeger, nu durf ik van die dunne wel met een stuk keukenrol te pakken. Van die grote dikke exemplaren krijg ik nog altijd hartkloppingen maar het geeft wel voldoening om ze te pletten.

Muizen en ratten vind ik eerder interessant dan eng. In mijn eerste eigen woning had ik een muis in mijn slaapkamer en daar ben ik achteraan gerend om te kijken waar ie heen ging. En laatst heb ik nog een rat op zitten sporen in de veranda.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers